Първо, важното е да останете спокойни.
Второ, ако Вие нямате опит с грешките в WordPress, то нашите WordPress експерти имат… и то голям. Ежедневно те прилагат решения за най-разнообразни казуси и грешки и връщат към живот десетки сайтове. В тази статия те споделят своя опит.
Вижте решенията на най-често срещаните съобщения за грешка в WordPress:
Често срещани грешки в WordPress
Parse/Syntax error…
Ако някога сте обновявали плъгин или сте добавяли код в сайта, има вероятност да сте видели грешки, започващи с думите Parse error.
Най-често срещаните грешки от този тип, изглеждат така:
syntax error, unexpected token
;syntax error, unexpected end of file
;syntax error, unexpected variable
;syntax error, unexpected identifier
.
Причина
Ако видите подобна грешка в сайта, това означава, че нещо в синтаксиса на PHP кода не е наред. В такива случаи PHP интерпретаторът не може да прочете правилно инструкциите от кода и да ги изпълни.
В кода на някой плъгин липсва или е „в повече“ определен символ. Може да е нещо толкова малко като запетая (,
), точка и запетая (;
), затваряща скоба или твърде много скоби.
Решение
В края на съобщението за грешка в синтаксиса на PHP можете да видите повече информация за това в кой файл и на кой ред е засечена грешката в кода.
Проверете инструкциите във файла и поправете кода.
Коригирането на грешки в кода изисква познания в програмирането. В случай че не успявате да се справите с този род грешки в WordPress, погледнете универсалните решения към края на тази статия.
Fatal error: Allowed memory size exhausted
Съобщенията за грешка в WordPress, съдържащи Fatal error, може да изглеждат страшно, но не позволявайте на фаталната дума да Ви заблуди – уеб сайтът Ви всъщност не е фатално изгубен.
Най-честата грешка от този „фатален“ тип изглежда така:
Fatal error: Allowed memory size of xxx bytes exhausted
Причина
Количеството памет, зададено за PHP скриптовете, не е било достатъчно за изпълнението на някой неоптимално работещ скрипт или някаква тежка операция.
Решение
Решението е да се увеличи паметта за PHP скриптовете.
Най-лесно това може да направите през PHP Manager by SH в cPanel, като увеличите стойността на директивата memory_limit
.
Ако за сайта сте създали и използвате потребителски php.ini файл, увеличението се извършва директно в него.
Бележка: Ако причината за изчерпването на паметта е неоптималната работа на някой плъгин или някоя функция на темата, в даден бъдещ момент зададената нова стойност може отново да не е достатъчна. Препоръчително е да се обърнете към нас, за да разгледаме сървърните логове и да Ви помогнем с правилна диагностика.
Internal Server Error (грешка 500)
Тази грешка е една от най-често срещаните и най-мистериозните, защото не дава никакви индикации за причината за генерирането ѝ. Това може да накара много хора да изпаднат в паника, защо сайтът не работи заради нея.
Грешката може да се показва само когато се опитвате да достъпите администрацията на системата, докато останалата част от сайта работи правилно.
Причини
Само част от възможните причини за грешка 500 в WordPress са:
- Повреден .htaccess файл;
- Недостатъчно памет за PHP скриптовете;
- Некоректно работещ плъгин.
Решение
Повреден файл htaccess
Направете копие на htaccess файла, преди да правите промени по него.
Проверете дали в htaccess файла се съдържат некоректни директиви.
Ако не сте сигурни дали има такива, но искате да тествате дали проблемът все пак не е от този файл, можете да го преименувате временно. Проверете дали грешката все още се получава на сайта.
Ако грешката вече не се получава, тогава в този файл има некоректни директиви. За да продължи да работи безпроблемно сайтът, трябва да генерирате нов htaccess файл.
Влезте в администрацията на WordPress в Настройки » Постоянни връзки. Не променяйте нищо, само кликнете на бутона Запазване. Това ще генерира нов htaccess файл, в който ще се съдържат коректните директиви, нужни за работата на адресите в сайта (в противен случай страниците може да връщат грешка 404).
Недостатъчно памет за PHP скриптовете
Грешка 500 може да се получи и когато зададената памет за PHP скриптовете не е достатъчна. Ако тази грешка се вижда само когато опитвате да достъпите администрацията на WordPress или когато качвате изображение, увеличете паметта на PHP.
Вижте още възможни причини и решения за грешка 500: 6 причини за съобщение Internal Server Error 500 | Blog.
Универсални решения за справяне с грешки в WordPress
Ето три универсални решения, които можете да приложите за почти всеки казус или грешка в WordPress.
Тези решения са особено подходящи за начинаещи потребители на WordPress, които тепърва се сблъскват с описаните по-горе грешки.
A) Деактивиране на проблемния плъгин/тема
Много често казусите с WordPress сайта и грешките, които се получават, са причинени от плъгините или от темата. Често заради някаква несъвместмост между функционалностите им или между версията на PHP и кода им.
Когато някой плъгин или самата тема наруши работата на сайта, може да видите подобни съобщения за грешка:
- Бяла страница (white screen of death – нищо не се показва в страницата);
Your site is experiencing a technical issue
;Parse error syntax error, unexpected token
;Parse error syntax error, unexpected end of file
;Parse error syntax error, unexpected variable
;Parse error syntax error, unexpected identifier
;Parse error syntax error …
;Fatal error: Uncaught error
;Fatal error: Call to undefined function
;Fatal error …
;Internal Server Error (грешка 500)
.
Можете лесно да проверите дали проблемът не идва от някой плъгин – като го деактивирате.
В случай че имате достъп до администрацията на WordPress » Разширения, деактивирайте плъгините един по един, за да откриете кой причинява проблема.
Ако не можете да достъпите администрацията на WordPress, можете да деактивирате всеки плъгин, като преименувате директорията му (през Файловия мениджър в cPanel или през FTP).
Можете да проверите дали темата създава проблем с работата на сайта, като превключите към някоя от системните теми на WordPress (например Twenty Twenty Three).
Ако все пак искате да използвате проблемния компонент (плъгин/тема), може да опитате да го обновите до последна версия (ако има такава) или да го върнете към предишна версия (ако казусът е с новата му версия). Връщане на стара версия за плъгини и теми, които са от официалната директория на wordpress.org, може да се направи с плъгин като WP Rollback.
Не е препоръчително да използвате стара версия на PHP само заради плъгин или темата. По-добре е да потърсите нов плъгин, който да замести проблемния.
B) Връщане на архив
Ако не успеете да отстраните казуса с проблемния плъгин/тема, най-бързото и лесно решение е да възстановите сайта от архив.
Можете да възстановите бекъп на сайта само с няколко клика през инструмента Възстановяване от архив в WordPress Manager by SH в cPanel.
C) Помощ от приятел
Ако всички описани решения по-горе не помогнат за коригиране на грешката в сайта, то е време да потърсите допълнителна помощ.
Ако получавате грешка 500, Fatal error… в сайта или пък нямате достъп до администрацията му, СуперЕкипът от WordPress специалисти е насреща, за да Ви помогне с експертна проверка по случая.
Вижте повече как можем да Ви помогнем: Професионална WordPress поддръжка
Как да избегнем получаването на грешки в сайта?
Правете бекъп преди всяка съществена промяна в сайта
Генерирайте бекъп на сайта, преди да извършите някакви съществени промени по него.
Може да използвате и WordPress плъгин за генериране на бекъпи като UpdraftPlus.
Тествайте промяната първо на работно копие на сайта
Преди да инсталирате и активирате нов плъгин, тествайте го на тестово копие на сайта.
След като приключите с тестовете, настройките и евентуалното отстраняване на възникнали казуси, можете да пуснете новия плъгин в реалния сайт. Така ще си спестите всякакви грешки в работещия сайт.
Избирайте внимателно плъгините и темите
Важно е да подбирате плъгините, които инсталирате в сайта. Например добре е плъгинът да има чести обновления, да има поддръжка от разработчиците му, да е с добро ниво на сигурност и други.
Ако плъгинът или темата предоставят важна функционалност в сайта, без която той би бил неизползваем, по-добре е да изберете платена версия, при която има поддръжка от разработчиците му.
Вижте няколко насоки при избор на плъгин, за да не се стига до грешки в сайта или до бъдещата му смяна: Защо и как да изберем подходящ WordPress плъгин за нашия сайт? | Blog
Обновявайте редовно всички компоненти на сайта
Когато всички компоненти са обновени до новите им версии, вероятността да възникне казус при добавянето на нов плъгин в сайта е по-малка. В новите версии на компонентите има поправки на бъгове и оптимизации по кода им.
Редовното обновяване е важно за доброто цялостно представяне на сайта и работата му. Важно е и за сигурността на сайта.
Получаването на грешка в сайта може да създаде много неприятно и тревожно усещане, особено за начинаещите WordPress потребители. Ако Вие сте един от тях, трябва да имате едно на ум в такива ситуации – има няколко универсални решения, които не изискват дълбоки технически познания – деактивиране на проблемния плъгин/тема, възстановяване от архив или помощ от приятел. Така че сайтът може да заработи отново за нула време.
Ако не намирате решение в тази статия или пък се сблъсквате с друг WordPress казус, разчитайте на нашите WordPress експерти! Пишете ни с повече детайли по чат или имейл, за да Ви насочим към най-подходящия план на нашата професионална WordPress поддръжка!
Вижте още: 7-те основни задачи в поддръжката на WordPress сайта | Blog