Как да създаваме имейли за добре дошли?

Имейлите за добре дошли са дигитален инструмент, чрез който можете да осъществите първи контакт със своите клиенти и последователи, да им отправяте специални оферти или да им споделяте полезна информация. 

Първият имейл за „добре дошли“ (welcome email) често може да се сравни с първото впечатление при среща с непознат. То е изключително важно, защото, както гласи известната поговорка – „нямаме втори шанс за първо впечатление“. Не бихте искали да отидете на първа среща с дъх на чесън, нали? Нито пък да се появите на интервюто за мечтаната работа неподготвен? По същия начин не бихте искали и имейлът за добре дошли (както и всеки следващ Ваш имейл) да създава лошо впечатление за бранда Ви у клиентите. 

Затова Ви подготвихме кратък списък с основни правила и интересни идеи, чрез които да усъвършенствате съдържанието на своята комуникационна стратегия. Споделяме Ви и полезен инструмент, който да използвате за лесно и бързо изпращане.

Да започваме!

Как да изберем темата (subject) на имейла?

Нека бъдем честни, ежедневно в онлайн пощите ни пристигат десетки писма, голяма част от които никога не отваряме. 

Защо? Защото нямаме време – грешен отговор. 

Защото темата на имейла не ни е привлякла вниманието достатъчно, че да му отделим нужното време – правилен отговор. 

Запазете темата кратка, ясна и директна. Нека от нея да се разбира за какво става въпрос в писмото дори само от един бърз диагонален поглед през дългия списък. 

Вероятно понякога се изкушавате да използвате нещо по-абстрактно като игра на думи или пък провокативен въпрос. Да, и на нас ни се случва. Истината обаче е, че Вашите нови клиенти, току-що регистриралите се за бюлетина Ви или пък читателите на блога, нямат желание да влагат допълнителна мисъл, за да разгадаят посланието Ви. Обърнете се към тях пряко, използвайте простички, популярни думи и се уверете, че subject-ът е адекватен спрямо съдържанието вътре в имейла. 

Как да създадем съдържанието на имейла?  

Съдържанието на Вашия посрещащ (и на всеки следващ) имейл е мястото, където да развихрите креативността си, за да представите бранда си по най-добрия начин. Това обаче е и мястото, на което да предоставите на Вашите клиенти добавена стойност – полезни съвети, персонализирана оферта или пък следващите стъпки от тяхното потребителско пътуване. 

Ето някои от възможните подходи:

Използвайте отличителните елементи на бранда, за да подчертаете уникалността си. 

Чрез встъпителния имейл е важно да потопите получателя в света на Вашия бранд. След като той веднъж е бил в сайта, магазина или блога Ви, откъдето се е регистрирал, време е да затвърдите впечатленията му за Вас. Използвайте отличителния си цвят, лого и символи. Погрижете се дори езикът Ви да бъде контекстуален. 

Ако например сте блог за пътешествия, можете да приветствате своите нови абонати чрез дружелюбното „Добре дошли на борда!“ и да продължите с „Грабвайте раницата и компаса и да потегляме.“

Ако току-що сте направили онлайн магазин на кварталната си хлебопекарна, поздравявайте новите си потребители с „Вашият прясно изпечен хляб ухае вкусно като детство и след 25 минути ще бъде на адреса Ви.“

Тези, на пръв поглед миниатюрни детайли, могат да се превърнат във Ваша запазена марка и да спечелят нови лоялни клиенти. 

Подходът KISS (Keep It Simple, Stupid).

Вторият подход, който Ви предлагаме, е по-скоро противоположен на първия, но пък доста актуален през последните години. За него не са Ви необходими никакви визуални елементи, нито пък толкова креативен изказ. 

Ако заложите на него, то просто подгответе един съвсем стандартен текст за имейл, като онези, които разменяте ежедневно със свои колеги или партньори. Включете приятелски поздрав, кратка въвеждаща информация и полезни връзки. Можете да насочите получателите към социалните Ви мрежи или пък обратно в сайта. Споделете им линкове към полезни статии в блог секцията.

Целта тук е имейлът Ви да се възприеме максимално лесно и бързо със същото усилие, с което четем личната си или професионалната кореспонденция.

Ако организирате курсове по готварство и изпращате имейл за добре дошли на нов абонат в блога на сайта Ви, то той би звучал горе-долу така:

Здравей, Ивана,

Добре дошла в нашия блог! 

Радваме се, че се присъедини към нас. 

Готова ли си да се впуснеш в тайните на кулинарията?

Интересни ще ти бъдат следните статии в нашия блог: 

Полезна блога статия 1

Полезна блог статия 2

Полезна блог статия 3

Поздрави,

Твоят кулинарен експерт

Посланието, което подсъзнателно оставяте, е, че сте източник на практична и ценна информация, поднесена разбираемо.  

Не се колебайте да благодарите.

От гледната точка на интернет потребители, вероятно ще сме единодушни, че постоянно сме заляти от всевъзможни предложения за регистрации в нюзлетъри, уебинари и пр. Затова, от гледната точка на бранд, когато някой клиент се регистрира целенасочено, за да получава Ваше съдържание, това означава много. И не би било никак лошо да му благодарите – за времето, интереса и усилието.

Започнете с това Вашия имейл за „добре дошли“ – изразете благодарност персонално, ясно и отчетливо. Нека клиентите Ви почувстват, че за Вас не са просто поредния имейл адрес в списъка. Демонстрирайте лично отношение, като използвате в обръщението името или фамилията им, в зависимост от цялостния тон. 

Предложете специална оферта.

Стигаме и до специалните оферти или както обичаме да казваме – „Не бихме върнали този код за 20% отстъпка!“.

Ексклузивните промо кодове в имейлите са работещ инструмент, когато искате да накарате Вашите клиенти да пазаруват повече или пък да споделят преживяването си с приятели.   

Представете си, че имате онлайн магазин за ръчно плетени на една кука чанти. След първата поръчка на нов клиент, когато вече имате неговия имейл, можете да го подканите към това да разгледа и други модели, като му изпратите код за -15% отстъпка например. 

По този начин, освен че го карате да се чувства специален, Вие му давате повод да се върне отново в магазина Ви още сега или пък в кратък бъдещ период. Подобни промо оферти повишават и лоялността на клиентите Ви към Вас, защото им създават усещането, че сте загрижени за тях и удовлетвореността им. 

Разбира се, специалната оферта не е задължително да се изразява в ценова отстъпка. Можете да разпространявате само до избрани по даден принцип потребители достъп до Facebook група с полезни ресурси или пък до Viber чат за споделяне на опит. По този начин градите ценна за бранда Ви общност. 

Не забравяйте обаче, че това е и голяма отговорност и не бива да подценявате сериозността на ангажимента и времето, което изисква качественото му изпълнение. 

Включете интерактивни елементи.

Интерактивните елементи като видео или линк към анкета, а защо не и мини игра само за получателите на имейлите, правят съдържанието по-занимателно. По-занимателно пък означава повече време, прекарано с Вашето съдържание, както и потенциално по-добро възприемане на посланията. 

Не се колебайте да включите такива, ако имате възможност, и продуктите или услугите Ви го предполагат. 

***

Подходите за ефективно съдържание, които изброихме по-горе, могат да бъдат комбинирани помежду си или пък използвани самостоятелно. Могат да бъдат прилагани във въвеждащи имейли, но и във всеки друг имейл, който изпращате на своите клиенти. Експериментирайте, докато откриете най-работещата формула за Вас и Вашия бизнес.

Бъдете нащрек! През 2018 г. влезе в сила Общият регламент относно защитата на данните (GDPR), който промени значително имейл маркетинга. Запознайте се внимателно с изискванията, преди да започнете, за да сте сигурни, че този маркетингов инструмент ще Ви носи само позитиви.

Основните неободими елементи са: 

👉 Съгласието на Вашите потребители (double opt-in);
👉 Изпращането на качествено съдържание, отговарящо на интересите на абонатите;
👉 Възможност за отписване по всяко време;
👉 Справка с подробна информация за абониралите и отписалите се.

Как да изпращаме имейлите лесно и бързо?

Ако притежавате сайт или онлайн магазин на платформите Сайт билдър или Shopiko, можете да започнете веднага с готовата интеграция на Mailchimp. 

Научете как да я добавите в магазина си само с няколко клика. Чрез нея ще елиминирате и притесненията си относно GDPR, ще спестите време и усилия.

MailChimp интеграцията Ви дава достъп до:

  • Удобна и лесна администрация за управление на имейл кампании.
  • Подробни статистики за Вашите абонати и представянето на Вашите имейли.
  • Възможност за настройка и изпращане на автоматични имейли.
  • Удобни за редакция красиви имейл шаблони.
  • Множество настройки за прохождащи и напреднали маркетолози.
  • Безплатна версия при списък с максимум 2000 абонати.

💡В случай че сега сте изправени пред избора на платформа за Вашия нов сайт или онлайн магазин и лесното изпращане на имейли е приоритет за Вас, тествайте една от двете услуги безплатно. Тестовият период на Сайт билдър е 7 дни, на Shopiko – 14 дни.

Професионализъм и сигурност. 

Създаването на имейл с името на Вашия бизнес автоматично повишава доверието в него и успеха му. Към всяка хостинг или SaaS (Software-as-a-Service) услуга от СуперХостинг.БГ Вие получавате включени и професионални пощенски кутии. 

Възползвайте се от тях. А ако още се колебаете дали Ви трябва професионален имейл, научете 7+1 причини да създадете имейл с името на Вашия сайт.

Ние се грижим за високата сигурност както на Вашите уеб проекти, така и на Вашите пощи. След като създадете професионалните си имейли, които ще използвате за бизнес кореспонденция, можете да добавите и услугата Премиум защита от SPAM и вируси. С нея си гарантирате автоматично блокиране на SPAM имейли, вируси, зловреден софтуер и опити за фишинг.

Още 3 причини да имате по-защитени бизнес имейл пощи + инструкции как да добавите услугата в поръчката или клиентския си профил, ще откриете в статията. 

***

Бъдете смели и експериментирайте! Не се колебайте да се свържете с нас 24/7 по чат, имейл или телефон, ако имате въпроси и нужда от съдействие във връзка с нашите услуги.

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Паулина Пенчева
Паулина Пенчева
Поли е позитивна и амбициозна. Прави редовни гмуркания в дигиталния океан по най-различни проекти и кампании. Готова е да работи неуморно в името на ефективността и добрия резултат. Нейната #СуперСила се изразява в това, че се изправя безстрашно пред всяко предизвикателство... за да създава нови и интересни материали за СуперКлиентите!
5 2 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Съвместна статия за маркетинг, реклама и SEO - Netpeak

13 съвета за маркетинг и реклама [Аудио]

2
Сега когато имате повече време у дома, можете да отделите енергия в SEO и добра реклама за дигитален успех. Заслужава си!
Пренеси бизнеса си онлайн за няколко часа със собствен сайт

Пренеси бизнеса си онлайн за няколко часа със собствен сайт

0
Дойде моментът на практическите съвети как да пренесете бизнеса си от офлайн към онлайн със собствен сайт. Вижте повече!
Интернет: 3-те най-популярни мита

Интернет: 3-те най-популярни мита за глобалната мрежа [Аудио]

1
Какво е интернет и какво уеб? Дали интернет е собственост на някого? И дали интернет е еднакъв за всички хора? Вижте трите най-популярни мита за интернет!