Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

MaKaSa.ORG – вдъхновение от Италия за семеен бизнес в България

Вдъхновението - една мистерия, която идва и те разтърсва. Поражда хиляди идеи, една, от които може да е златният ти шанс да бъдеш полезен, следвайки мечтите си. Последваш я и виждаш, че просто е било писано. Да, има трудности, предизвикателства и премеждия. Но най-важното е, че те ти помагат да израстваш. Това е и примерът на семейната търговска марка МаКаСа с онлайн магазин Shopiko - заедно те споделят и преодоляват всичко.

Те самите за нас са истинско вдъхновение и се надяваме, че ще бъдат и за нашите читатели! Запознаваме Ви с тяхната история, която напълно оправдава поговорката „Сговорна дружина, планина повдига“.

#1 Кои са личностите, които стоят зад makasa.org?

МаКаСа е семейна компания, създадена с много любов и внимание към избора на козметичните марки, които предлагаме на клиентите си. Всъщност името ни е съставено от първите букви на нашите деца (затова са главни). Всички от семейството ни имат свои специфични ангажименти – от подбора на брандовете и връзката с клиентите, до дизайна и визията, към която се стремим.

Мисията ни винаги е била да предоставяме продукти с чисти, натурални и био сертифицирани съставки.

Ние не предлагаме такива, в които не вярваме или които не сме използвали самите ние или нашите близки. Затова, когато препоръчваме даден продукт, ние сме уверени в неговото качество!

Физически магазин на МаКаСа

Екипът на МаКаСа:

  • Кремена - грижовна майка. Управител на фирмата, комуникация с клиентите, препоръки, тя казва тежката си дума, дали да е „Да“ или „Не“. Шефът. Балансът в семейството, с усмивката ѝ, веднага ѝ се доверяваш.
  • Страшимир - таткото ентусиаст. Комуникация с брандовете, фирми, подбор, логистика. Може всичко, умее да се справя и с най-тежките задачи дори да не ги е правил преди. Може да те запали по някоя идея за секунди.
  • Таня - незаменимата помощ в магазина в Бургас. Страхотен текстописец, статиите на страница Новини са нейно дело. Винаги всеотдайна и изключително отговорна.
  • Кремена - сестрата дизайнер (Кремена 2). Маркетинг и социални мрежи, тя е отговорна за общата визия на МаКаСа. Ето вече втори ден не може да напипа дизайна за една кампания. Често седи по нощите.
  • Златко – разработчикът, както се смеем често. Той помага, когато искаме да подобрим нещо по Frontend-a на сайта. Или просто, когато на Кремена 2 нещо не ѝ харесва как изглежда.
  • Мартин - пълнолетният син и изключителна помощ в летния сезон. Търговец по душа и бъдещ предприемач, незаменим помощник във всичко, свързано с продажби, а от този сезон и с логистика.
  • Жанет - любимата на пълнолетния син, другото попълнение за летния сезон. Изключителен нюх към потребностите на клиентите, страстта ѝ към чистите и органични козметични продукти я прави изключително ценна.

А децата са:
Мартин, Калоян и Стела

#2 Какво се промени за Вас след 13 март (въвеждането на извънредното положение)?

Промени се най-вече връзката ни с клиентите. Наложи се да затворим физическите си магазини в Бургас и Варна.

Това не означава, че сме спрели да работим.

Напротив, инвестираме времето си само в подобрения и разширения. Това ни даде възможност да развием онлайн търговията си още повече.

Makasa.org с магазин Shopiko

#3 Какви промени осъществихте, за да се адаптирате към настоящата ситуация?

Инвестирахме много усилия, време и финанси в подобряване на сайта ни – и като user experience (UX), и като визия, и като функционалност. Често Ви тормозим с въпроси относно подобряване на последното. Щастливи сме, че за три месеца постигнахме толкова много!

Все още се опитваме да открием най-удобната визия на сайта ни, така че пазаруването да е удоволствие, а не затруднение. Има още много какво да се желае, но за това разчитаме и на Вашата помощ.

Продукти на Макаса

#4 Споделете ни Вашето виждане за важността на сайта при един бизнес - особено в наши дни.

Най-малкото не си актуален. Сайтът не е само платформа за пазаруване. Той е портфолио, той „говори“ на клиента - кой си, какъв тип компания си, влагаш ли усилия в това да се представиш добре.

Сайтът трябва да създава доверие.

Ако нямаш сайт, значи не искаш да си говориш с хората. Толкова е просто!

#5 Вие използвате платформата Shopiko за развитието на Вашия онлайн магазин. Какво Ви харесва в нея?

Харесва ни, че платформата е интуитивна. Всъщност дори човек да не е толкова компютърно грамотен, би могъл лесно да се ориентира как да се случват нещата. Също така има основните елементи, за да може един сайт да функционира добре, тоест да бъде лесен за използване от клиента.

 

#6 Нека се върнем малко назад: Как се роди идеята за Вашия бизнес?

Разбира се, всичко хубаво започва със смели мечти. Една незабравима семейна екскурзия до Италия, където почерпихме вдъхновение от множеството бутикови, малки и семейни магазини и ресторанти. Уютът, който ни обгръщаше там, ни накара да помечтаем да направим нещо и в нашия роден град Бургас, където нямаше магазин за органична, натурална и био козметика. Стартирахме едва миналата година с малко магазинче в Созопол и постепенно се разраснахме – сега имаме магазини в Бургас и Варна.

Магазин на Макаса

#7 Как избрахте домейна на Вашия магазин?

Защо избрахме makasa.org ли? Ами защото искаме да сме различни и .org за нас звучи оригинално, въпреки че разширенията .bg и .com са доста по-популярни. Първоначално нямахме голям бюджет и обмисляхме да направим сайта си изцяло сами – от програмирането до дизайна (да, в семейството ни има и програмист). Но преценихме, че нямаме толкова време като ресурс.

Нещата трябваше да се случат бързо с минимални средства. Сайтът трябваше да има базовите функционалности, за да стартираме.

И така, през януари месец 2020 г., взехме решение, че платформата на Shopiko е най-удобна.

Особено за малки компании като нашата, които нямат отделен бюджет за разработване на сайт от А до Я.

#8 С какви думи бихте се обърнали към бизнесите, които в момента се адаптират към „новото нормално“?

Кураж и да не се предават!

Да бъдат гъвкави. Ако нещо не върви, причината в повечето случаи е в подбора. Знаем, какво коства да вложиш всичко от себе си и семейството си. Знаем какво е да загубиш в битката с големите компании, да работиш на загуба, но също така знаем, че когато влагаш всичко, даваш 100%, нещата рано или късно се нареждат.


Изключителна чест е за нас да споделяме историите и пътя от развитието на нашите клиенти. МаКаСа е пример за успех чрез сплотеност, постоянство, отдаденост и много любов към всичко, което правят. Като за финал, повтаряме тяхното послание:

Бъдете смели и продължавайте напред!

За всичко, свързано с Вашето онлайн присъствие, можете да се обърнете към нас за съдействие. Заедно можем повече!

А ако искате да превърнете вдъхновението в бизнес, решете се и го подкрепете с професионален сайт. Тествайте 14 дни безплатно платформата за бързо и лесно изграждане на онлайн магазин - Shopiko. Тя Ви дава всичко, необходимо за силен старт в света на онлайн търговията. А при нужда от съдействие, ние Ви очакваме на познатите дигитални канали - чат, имейл и телефон. Пожелаваме Ви успех!

Абонирайте се за СуперБлога, за да се запознавате първи с бизнес опита на нашите клиенти и партньори!

АБОНИРАНЕ

Маркетинг Специалист

Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.

0 0 гласове
.

Privacy Preference Center

Necessary

Advertising

Analytics

Other

0
Какво мислите?x