Новите функционалности във версия 70 на контролния панел cPanel

Контролният панел cPanel се използва за управление на хостинг акаунтите при СуперХостинг.БГ и е включен към услугите споделен хостинг и Managed VPS.

Контролният панел cPanel е един от най-добрите и известни уеб панели, с много инструменти и настройки за лесно управление на съдържанието в хостинг акаунта. Някои от най-често използваните инструменти са за: създаване на имейл акаунти, бази данни и FTP потребители; качване и редактиране на файлове; проследяване на данните за изразходваните от акаунта ресурси и други.

С всяка нова версия на cPanel тези инструменти стават по-добри. Освен това се добавят нови функционалности, поправки на бъгове и подобрения по визията и работата на панела. Всяка нова версия на панела се прилага при нас след множество тестове, за да сме сигурни, че всичко ще работи коректно и скоро предстои да се приложи и следваща версия.

Освен стандартните cPanel инструменти, към всички хостинг услуги са включени и специалните супер-инструменти, разработка на СуперХостинг.БГ, които се намират в секциите в cPanel: SuperHosting Speed-Up и SuperHosting Tools.

От подобренията и новостите в cPanel, които вече са налични на всички хостинг сървъри и Managed VPS сървъри, има такива, които ще ви спестяват време и такива, които ще увеличат контрола ви над съдържанието в акаунта.

Имейл акаунти

В новата версия на панела ще откриете изцяло нов интерфейс на менюто за управление на имейл акаунтите. Настройките са разделени и подредени в табове, за лесно и бързо избиране.

Имейл акаунти в cPanel 70.

Създаването на нов имейл акаунт е отделено в таб Добавяне на имейл акаунт, а списъкът със създадените имейл акаунти е отделен в таб Имейл акаунти.

Ново в клиентския ви профил! За още по-голямо удобство, управлението на имейл акаунтите вече може да се извършва директно през клиентския профил – Създаване и управление на пощи в Детайли за хостинг акаунта.

В меню Имейл акаунти освен промяна на подредбата и визията има няколко новости.

Подобрения в опциите за Suspend (Спиране) на имейл акаунт

Във версия 54 на cPanel е пусната нова функционалност за спиране на определени функционалности на имейл акаунтите. В cPanel 70 визията на менюто е обновена и една нова опция е добавена – „Hold“ (задържане) за изходящата кореспонденция. При активирана опция „Hold“ за даден имейл акаунт, изходящите писма остават на изчакване в опашката на мейл сървъра и не се изпращат. Когато от този имейл акаунт се направи опит да се изпрати писмо, във входящата кутия се получава имейл нотификация, че изходящите писма са задържани (Sender email@goodexample.eu has an outgoing mail hold.). При деактивиране на Hold опцията, писмата, които все още се намират в опашката на мейл сървъра, ще бъдат изпратени след определен период от време (около час).

Опции за деактивиране на определени имейл функционалности на пощата.

През опцията Спиране се управляват три действия с мейл акаунта:  1 разрешаване/спиране на достъпа до имейл акаунта (Вход), 2 разрешаване/спиране на входящите писма(Получава) и 3 разрешаване/спиране/задържане на изходящите писма (Изпраща).

Дисково пространство, заето от имейл акаунтите в cPanel

Инструментът „Дисково пространство, заето от имейл акаунтите в cPanel“ показва заетото дисково пространство по папки за всеки един имейл акаунт, но истинската му полезност е в опциите за изтриване на имейл съобщения.

Имейл съобщения за изтриване в cPanel 70.

Този инструмент е изключително удобен за освобождаване на дисково пространство в акаунта, чрез разчистване на натрупаната стара или ненужна имейл кореспонденция. Можете да видите броя писма във всяка една папка на дадения имейл акаунт и да изберете да изтриете писмата, отговарящи на точно определен критерий – по-стари от една година, по-големи от 30MB и други.

За още по-прецизно подбиране на писмата за изтриване, може да използвате опцията Други със задаване на специални ключови думи. Тази опция е малко по-сложна от предварително наличните, но е много гъвкава и прецизна.

Например можете да зададете да се изтрият всички писма, които съдържат в текста си определена дума (BODY дума), изпратени са от определен имейл адрес (FROM имейл) или с определена дума в темата на съобщението (SUBJECT текст).

Критерии за избор на писмата, които да се изтрият.

Ако в дадена папка има много писма от един и същ домейн-изпращач, с различни имейл адреси например email1@spamdomain.com, email2@spamdomain.com и т.н. много лесно можете да ги премахнете с ключовата комбинация „FROM @spamdomain.com“.

Много е важно да се внимава с опциите за изтриване, защото веднъж изтрити, писмата не могат да се възстановят по друг начин освен от бекъп. Хитър начин за тестване на опциите за изтриване, преди да се приложат върху реалните писма, е като копирате няколко писма в новосъздадена папка и тествате изтриването в нея.

SpamAssassin

Спам филтри в cPanel 70.

Спам защитата, активирана по подразбиране за всеки хостинг акаунт, се управлява от меню Спам филтри в cPanel. В предишните версии на панела това меню се наричаше SpamAssassin и изглеждаше по съвсем друг начин.

Настройките и конфигурацията на спам филтъра са същите, но с различна подредба.

Промяна на точките за тестовете.

Новото в това меню е опцията за фина Настройка на точките за правилата (тестовете). Досега промяната на точките за тестовете можеше да се извърши единствено ръчно – чрез редактиране на конфигурационния системен файл на филтъра. През новата опция това вече става автоматично, с избор на дадения тест и попълване на точки за него.

В случай че сте доволни от нивото на спам защита и не се случва да виждате спам писма във входящата кутия, промени по настройките на спам филтъра не са необходими и дори не са препоръчителни.

Когато искате да повишите нивото на спам защитата, можете да промените една единствена настройка на филтъра – Спам точките. Зададените точки по подразбиране са 5, но за да стане още по-рестриктивна спам защитата можете да ги намалите на 4 или 3 точки. Вижте повече информация за спам точките и настройките на филтъра в статията Активиране на спам филтър за имейл акаунтите (SpamAssassin).

Освен основната спам защита, при хостинг планове СуперПро и СуперХостинг е добавено още едно ниво на защита – чрез Интелигентната спам защита. Тази спам защита няма нужда от настройки или промяна в опциите на филтъра, тя сама се обучава кое писмо клони към спам и кое не, базирайки се на натрупан към момента опит от вашите действия.

Webmail

Един от най-удобните и бързи начини за проверка на пощата, особено когато не сте пред личния компютър, е през уебмейл.

Меню на уебмейл.

С вградените в cPanel уебмейл клиенти Horde, RoundCube и SquirrelMail може да се изпращат и получават имейл съобщения директно през уеб браузъра, без нужда да се инсталира специален имейл софтуер на използваното устройство.

Достъпът до уебмейл клиентите се осъществява на определени уеб адреси, които се зареждат в браузъра. След логване в уебмейл, всеки един потребител може да избере един от трите уебмейл клиента. В тази начална страница на уебмейл има няколко настройки, които се отнасят за дадения имейл акаунт.

Новото в уебмейл в cPanel са двете настройки Спам филтри и Search Index. И новината, че уебмейл клиентът SquirrelMail ще бъде премахнат от cPanel в следващи версии.

Добавено е ново меню „Спам филтри“

Настройки за автоматично изтриване на спам съобщенията.

Когато спам филтърът е активиран през cPanel » Спам филтри и автоматичното изтриване на писмата не е активирано, през уебмейл » Спам филтри за всеки един имейл акаунт по отделно може да се активира автоматичното изтриване на спам писмата (с активиране на опцията „Задайте допълнителна настройка“).

Настройки на спам филтрите в cPanel.

Когато автоматичното изтриване е активирано в глобалната настройка (cPanel » Спам филтри), през уебмейл » Спам филтри няма възможност за деактивирането му. Може единствено да се променят точките, при които се изтриват автоматично спам писмата (с активиране на опцията „Задайте допълнителна настройка“).

Още едно ново меню „Search Index“

Бутон за преиндексация на мейл съобщенията.

Във версия 64 в cPanel е добавена поддръжка на Full-Text Search Indexing за мейл сървъра, което може да подобри търсенето на писма, особено при пощите с голям обем кореспонденция. В webmail е добавено новото меню Search Index, през което може да се стартира преиндексиране на входящата мейл кореспонденция в даден имейл акаунт.

Ако проверявате пощата си с IMAP и при търсене на писмо в мейл клиента (iOS у-ва, Microsoft Outlook, SquirrelMail, Horde, Roundcube или Mozilla Thunderbird) не успявате да го намерите, преиндексирането на пощата би могло да коригира проблема.

SquirrelMail и премахването му в следващи версии на cPanel

Ако работите с уебмейл клиента SquirrelMail, може да се наложи да си изберете един от другите два клиента – Horde или RoundCube.

Лого на уебмейл клиента SquirrelMail.

От версия 74 на cPanel, поддръжката на уебмейл клиента SquirrelMail ще влезе в начален стадий на премахване, а в следващите версии 76 и 78 този клиент ще бъде премахнат и няма да е наличен в cPanel. Дотогава има достатъчно време, за да можете да си изберете друг клиент и да посвикнете да работите с него. Което няма да е особено трудно, тъй като и Horde и RoundCube са интуитивни и добри уебмейл клиенти.

SquirrelMail клиентът не се е променил много, нито пък възможностите му, откакто е добавен в cPanel – преди повече от десет години. А последното му обновление е от май 2013г.

Въпреки че потребителите ще могат да използват този уебмейл клиент и след версия 78 на cPanel, като си го инсталират допълнително през Softaculous » Пощи, това не е препоръчително. SquirrelMail клиентът не е получавал обновления за сигурността, което може да постави под риск сигурността на целия хостинг акаунт. За момента не е известно дали и Softaculous няма да премахне този уебмейл клиент от списъка си с приложения.

Дали на мястото на SquirrelMail разработчиците на cPanel ще добавят друг уебмейл клиент, все още не е ясно. Но има такива идеи, а едно такова предложение-заявка от потребителите на панела е за open-source уебмейл клиента AfterLogic Webmail Lite.

Редактор на DNS зони

Още във версия 62 на cPanel двата редактора за DNS записи „Опростен DNS редактор“ и „Разширен DNS редактор“ бяха обединени в едно по-ново меню „Редактор на DNS зони„. В cPanel 70 двата предишни редактора са премахнати и е оставен само новия „Редактор на DNS зони„.

Редактор на DNS зони в cPanel.

Създаването на нови, най-често използвани DNS записи е улеснено като бутоните за добавяне на А, CNAME и MX запис са налични още на началната страница на редактора. Допълнителните настройки за редактиране на DNS записите се достъпват през Управление.

Още новости в панела от предишни версии

Управление на ключове за SSH достъп в cPanel

Възможността за генериране на ключове директно в cPanel » SSH достъп » Управление на SSH ключове е много удобна за всички, които достъпват и управляват хостинг акаунта си през SSH. За всяко устройство, от което правите връзка с хостинг акаунта, можете да създадете специален криптографски ключ, чрез който единствено това устройство може да се удостоверява и свързва през SSH с хостинг акаунта. Освен създаване на тези ключове, през новото меню можете да ги спирате временно или да ги премахвате.

Достъпът до хостинг акаунта през SSH с ключ се счита за един от най-сигурните. Поради това този метод за достъп до хостинг акаунта се препоръчва. Когато при SSH достъп се ползва ключ, не се изисква въвеждане на паролата за хостинг акаунта.

User Manager – Мениджър на потребителите

През мениджъра за потребители в cPanel можете да създавате нови потребители, да редактирате съществуващи, да променяте пароли и да задавате права за достъп до FTP и имейл и други.

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Мадлена Методиева
Мадлена Методиева
Меган е част от СуперМаркетинг екипа. Мисията ѝ е старателно да попълва е-библиотеката на СуперХостинг.БГ с полезни и помощни статии.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments

Black Friday: 10 съвета за успешна подготовка на Вашия Shopiko магазин

1
Впуснете се в лудото шопинг приключение подготвени, за да вземете максимума от него. Вижте какво Ви е нужно за успешна Black Friday кампания.
Какви са причините за изоставените колички?

7 причини клиентите Ви да изоставят количките си

0
Тъй като множество магазини са афектирани от този феномен, създадохме списък с най-честите причини клиентите да изоставят количките си. Разберете кои са те!
Съвместна статия за маркетинг, реклама и SEO - Netpeak

13 съвета за маркетинг и реклама [Аудио]

2
Сега когато имате повече време у дома, можете да отделите енергия в SEO и добра реклама за дигитален успех. Заслужава си!