Как да форматирам моите блог статии?

Разглеждаме някои конкретни похвати в оформлението на съдържание, които да прилагате във всяка статия в блога към Вашия уебсайт. С тяхна помощ съдържанието Ви ще бъде по-четимо за Вашите потребители и по-ефективно ще изпълнява заложените от Вас бизнес цели.

Припомнете си и статията ни „Как да направя успешен маркетинг чрез съдържание за моя онлайн магазин?“.

Да започваме!

Започнете със силно, но кратко заглавие

Според проучванията, най-добре се представят заглавия, съставени от между 6 и 13 думи. Лесно е да се изкушите и да залитнете към по-дълго заглавие, но бихме Ви препоръчали да спазвате тези рамки. 

Заглавието е първият елемент от статията Ви, който Вашите потенциални читатели ще видят. Отделете го с подходящ за целта шрифт, H1 форматиране и достатъчно пространство около него, за да изпъква. Постарайте се то да бъде грабващо, за да предизвикате кликове към статията. 

Какво означава грабващо? Не е ли това определение субективно? 

Епитетът „грабващо“ едно заглавие може да получи в следствие на различни качества: 

  • Заглавие, което съдържа в себе си някаква закачка, хумор. Играта на думи например със сигурност привлича вниманието. Бъдеще нащрек обаче да не го направите твърде неясно или пък в стремежа си да оригиналничите, да пренебрегнете важните ключови думи.

Вижте: SEO оптимизация на сайт за начинаещи: онлайн магазин

  • Заглавие, което отговаря на въпроси – „Как да…?“, „Какво е…?“. Тези заглавия са грабващи, защото създават очакването, че от съдържанието ще научим нещо ново, ще станем по-добри в нещо и пр.
  • Заглавие класация – „Топ 10 най-страшни…“, „5 най-популярни…“. Тази заглавия пък създават очакване за подреденост на съдържанието и информативност. За читателите е напълно ясно какво ще открият в статията, което ги кара да се чувстват сигурни и спокойни, че няма да изгубят времето си.

Направете текста лесен за сканиране с поглед

Да, знаем, че докато пишете, си представяте как статиите Ви ще бъдат прочетени от първата до последната думичка с внимание и емоция. Ще се наложи да Ви разочароваме обаче, като Ви припомним, че в динамичното ежедневие много малка част от хората, имат време да четат в детайл информация в интернет.

Поради тази причина е от значение да оформите текста така, че основната информация да бъде откриваема дори с един поглед. Възможности да направите това са: 

  • Чрез подчертаване или потъмняване на определени изречения, изрази или думи;
  • Чрез отделянето им на нов ред, с булети или в цветно каре;
  • Чрез ограждането им с емотикони (ако съдържанието и темата позволяват вмъкването на забавни елементи);
  • Чрез изписването им с по-едър шрифт.

Включете съдържание в началото

Наличието на списък със съдържание улеснява при по-дълги статии. Освен че ще навигирате читателите си към най-важните части на материала, ще спечелите и тяхната благодарност за това, че сте им спестили ценно време. 

Когато читателят знае, че във Вашите статии може да открие всичко необходимо бързо и лесно, той ще се върне отново при Вас, когато търси отговори и на други свои въпроси. 

Добавете картинки и инфографики

Както и сами се досещате, картинките внасят цвят и настроение в един текст. Инфографиките поднасят допълнителна информация по по-увлекателен начин и респективно задържат вниманието на читателите по-дълго. 

Четете още: Какво представляват инфографиките и защо са полезни за Вашия сайт?

Тук има няколко детайла, за които да бъдете нащрек – качество и оптимизация за изображенията. 

Некачествените изображения говорят негативно за Вашето отношение към бизнеса Ви и клиентите Ви. Предоставяте некачествено съдържание, а дали продуктите Ви са качествени? 

Ако сами правите снимките, погрижете се това да бъде с телефон с добра камера, а защо не и с полупрофесионален или професионален апарат, ако разполагате с такъв. В случай че ги сваляте от интернет или желаете да компилирате и добавяте елементи, но нямате дизайнерски умения, то можете да използвате безплатни и достъпни софтуери като Canva

За сайтовете на нашите клиенти, създадени чрез Сайт билдър, това става още по-лесно, тъй като платформата има интеграция с Canva. Как да я използвате, Ви разказваме в тази помощна статия и с видео.

Ако все още нямате сайт, направете си такъв бързо и лесно със Сайт билдър. Възползвайте се от подарък домейн .eu и тестов период от 7 дни. Не забравяйте да му добавите и секция Блог! 😉

Бонус: 8 сайта за безплатно сваляне на снимки

Оптимизацията на изображенията е не по-малко важен детайл, който много собственици на бизнес неглижират. 

Ето основните причини за оптимизацията на изображенията:

  • Подобряване на скоростта на зареждане;
  • Подобряване на потребителското преживяване;
  • Подобряване на SEO ранкинга;
  • Увеличаване на реализациите.

Първата причина е най-важна, защото от нея зависят останалите. Когато на страницата има изображения с голям размер (например над 200 kB всяко), това забавя осезаемо зареждането ѝ. А скоростта на зареждане влияе върху две важни неща – потребителското преживяване и оценката от търсачките. Колкото по-бързо се зарежда страницата, толкова е по-добро изживяването на посетителите и толкова по-добра позиция има тя в резултатите от търсене.

Научете: Защо и как да оптимизираме изображенията в WordPress?

Прочетете и: Чеклист със задачи преди публикуване на статия в WordPress

Придържайте се към четими шрифтове

Шрифтовете със завъртулки, казано на простичък език, изглеждат красиво и са доста привлекателни. Те обаче са по-трудни за възприемане, особено в уеб. 

Изберете стандартен и семпъл шрифт и не забравяйте, че той е част от Вашата бранд идентичност. Използвайте само него или максимум още 1-2 различни. Някои потребители се асоциират бранда само като зърнат шрифта, цвета на буквите или подредбата на блог поста. 

Ето списък с топ 5 препоръчвани от Themeisle шрифтове от библиотеката на Google Fonts, които можете да използвате напълно безплатно за Вашия WordPress блог. 

  1. Roboto

До момента Roboto е най-често използваният Google шрифт. Той е с геометрични форми и приятен, заоблен дизайн. Придава усещане за професионализъм.

  1. Merriweather

Merriweather е серифен шрифт, създаден с единствената цел да бъде четим на екран.

  1. Lobster

Шрифтът Lobster придава динамика на текстовете и предлага по няколко варианта на всяка буква. Не е нужно Вие да избирате от вариантите обаче. Най-подходящите се подбират автоматично, спрямо контекста на заобикалящите букви в думата. 

  1. Indie Flower

Това е най-популярният шрифт, наподобяващ ръкопис. Той е малко по-удебелен, спрямо други ръкописни шрифтове и се чете лесно. 

  1. Inconsolata

Всички букви в този шрифт имат еднаква широчина и респективно заемат идентично пространство по хоризонталата. Чете се лесно на екран и е особено популярен в света на технологиите. 

Добавете релевантни линкове

Създайте мрежа от линкове между различните страници и статии в сайта си. По този начин ще бъдете още по-полезни на своите потребители, тъй като думите с хиперлинкове остават подчертани и се визуализират в различен цвят. Това означава, че ще се набиват на очи. 

От друга страна, вътрешните и външните линкове подобряват SEO-то на блога и сайта Ви.

Подчертайте Call-to-Action бутоните

Бутоните с призив към действие трябва да бъдат първото нещо, което читателят да забележи във Вашия текст. Все пак това е входът към страницата, на която целите да го отведете. Направете ги възможно най-контрастиращи по цвят, шрифт, анимация, спрямо останалите елементи. И като казваме „възможно най-контрастиращи“, границата е тънка. Не искате да изнервите читателите си. Препоръчваме Ви да тествате. Изпратете статията си на приятели или колеги, преди да я публикувате и чуйте тяхното мнение по въпроса. След няколко часа или дни я отворете и Вие самите като читател. Бихте ли кликнали?

***

Ако вече имате текстът на първата си блог статия, заемете се с форматирането точно сега, докато информацията Ви е още прясна в главата. Тествайте различните похвати и приложете тези, които пасват на дизайна на Вашия блог и бизнес идеята Ви. 

В случай че имате въпроси, очакваме Ви 24/7 в чата долу вдясно, по имейл и на телефон. 

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Паулина Пенчева
Паулина Пенчева
Поли е позитивна и амбициозна. Прави редовни гмуркания в дигиталния океан по най-различни проекти и кампании. Готова е да работи неуморно в името на ефективността и добрия резултат. Нейната #СуперСила се изразява в това, че се изправя безстрашно пред всяко предизвикателство... за да създава нови и интересни материали за СуперКлиентите!
5 2 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

2 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Зает домейн? Няма страшно!

Зает домейн? 9 тактики за успешна регистрация на име

0
Търсите име и то е заето. Какво правите след това? Отказвате се? Продължавате да търсите? Удряте пауза, за да помислите още?

Black Friday: 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък

0
Ако искате да бъдете един ход пред конкурентите си, време е да помислите как да задържите вече спечелените клиенти по време на кампанията. 
Пренеси бизнеса си онлайн за няколко часа със собствен сайт

Пренеси бизнеса си онлайн за няколко часа със собствен сайт

0
Дойде моментът на практическите съвети как да пренесете бизнеса си от офлайн към онлайн със собствен сайт. Вижте повече!