Как да форматирам моите блог статии?

Разглеждаме някои конкретни похвати в оформлението на съдържание, които да прилагате във всяка статия в блога към Вашия уебсайт. С тяхна помощ съдържанието Ви ще бъде по-четимо за Вашите потребители и по-ефективно ще изпълнява заложените от Вас бизнес цели.

Припомнете си и статията ни „Как да направя успешен маркетинг чрез съдържание за моя онлайн магазин?“.

Да започваме!

Започнете със силно, но кратко заглавие

Според проучванията, най-добре се представят заглавия, съставени от между 6 и 13 думи. Лесно е да се изкушите и да залитнете към по-дълго заглавие, но бихме Ви препоръчали да спазвате тези рамки. 

Заглавието е първият елемент от статията Ви, който Вашите потенциални читатели ще видят. Отделете го с подходящ за целта шрифт, H1 форматиране и достатъчно пространство около него, за да изпъква. Постарайте се то да бъде грабващо, за да предизвикате кликове към статията. 

Какво означава грабващо? Не е ли това определение субективно? 

Епитетът „грабващо“ едно заглавие може да получи в следствие на различни качества: 

  • Заглавие, което съдържа в себе си някаква закачка, хумор. Играта на думи например със сигурност привлича вниманието. Бъдеще нащрек обаче да не го направите твърде неясно или пък в стремежа си да оригиналничите, да пренебрегнете важните ключови думи.

Вижте: SEO оптимизация на сайт за начинаещи: онлайн магазин

  • Заглавие, което отговаря на въпроси – „Как да…?“, „Какво е…?“. Тези заглавия са грабващи, защото създават очакването, че от съдържанието ще научим нещо ново, ще станем по-добри в нещо и пр.
  • Заглавие класация – „Топ 10 най-страшни…“, „5 най-популярни…“. Тази заглавия пък създават очакване за подреденост на съдържанието и информативност. За читателите е напълно ясно какво ще открият в статията, което ги кара да се чувстват сигурни и спокойни, че няма да изгубят времето си.

Направете текста лесен за сканиране с поглед

Да, знаем, че докато пишете, си представяте как статиите Ви ще бъдат прочетени от първата до последната думичка с внимание и емоция. Ще се наложи да Ви разочароваме обаче, като Ви припомним, че в динамичното ежедневие много малка част от хората, имат време да четат в детайл информация в интернет.

Поради тази причина е от значение да оформите текста така, че основната информация да бъде откриваема дори с един поглед. Възможности да направите това са: 

  • Чрез подчертаване или потъмняване на определени изречения, изрази или думи;
  • Чрез отделянето им на нов ред, с булети или в цветно каре;
  • Чрез ограждането им с емотикони (ако съдържанието и темата позволяват вмъкването на забавни елементи);
  • Чрез изписването им с по-едър шрифт.

Включете съдържание в началото

Наличието на списък със съдържание улеснява при по-дълги статии. Освен че ще навигирате читателите си към най-важните части на материала, ще спечелите и тяхната благодарност за това, че сте им спестили ценно време. 

Когато читателят знае, че във Вашите статии може да открие всичко необходимо бързо и лесно, той ще се върне отново при Вас, когато търси отговори и на други свои въпроси. 

Добавете картинки и инфографики

Както и сами се досещате, картинките внасят цвят и настроение в един текст. Инфографиките поднасят допълнителна информация по по-увлекателен начин и респективно задържат вниманието на читателите по-дълго. 

Четете още: Какво представляват инфографиките и защо са полезни за Вашия сайт?

Тук има няколко детайла, за които да бъдете нащрек – качество и оптимизация за изображенията. 

Некачествените изображения говорят негативно за Вашето отношение към бизнеса Ви и клиентите Ви. Предоставяте некачествено съдържание, а дали продуктите Ви са качествени? 

Ако сами правите снимките, погрижете се това да бъде с телефон с добра камера, а защо не и с полупрофесионален или професионален апарат, ако разполагате с такъв. В случай че ги сваляте от интернет или желаете да компилирате и добавяте елементи, но нямате дизайнерски умения, то можете да използвате безплатни и достъпни софтуери като Canva

За сайтовете на нашите клиенти, създадени чрез Сайт билдър, това става още по-лесно, тъй като платформата има интеграция с Canva. Как да я използвате, Ви разказваме в тази помощна статия и с видео.

Ако все още нямате сайт, направете си такъв бързо и лесно със Сайт билдър. Възползвайте се от подарък домейн .eu и тестов период от 7 дни. Не забравяйте да му добавите и секция Блог! 😉

Бонус: 8 сайта за безплатно сваляне на снимки

Оптимизацията на изображенията е не по-малко важен детайл, който много собственици на бизнес неглижират. 

Ето основните причини за оптимизацията на изображенията:

  • Подобряване на скоростта на зареждане;
  • Подобряване на потребителското преживяване;
  • Подобряване на SEO ранкинга;
  • Увеличаване на реализациите.

Първата причина е най-важна, защото от нея зависят останалите. Когато на страницата има изображения с голям размер (например над 200 kB всяко), това забавя осезаемо зареждането ѝ. А скоростта на зареждане влияе върху две важни неща – потребителското преживяване и оценката от търсачките. Колкото по-бързо се зарежда страницата, толкова е по-добро изживяването на посетителите и толкова по-добра позиция има тя в резултатите от търсене.

Научете: Защо и как да оптимизираме изображенията в WordPress?

Прочетете и: Чеклист със задачи преди публикуване на статия в WordPress

Придържайте се към четими шрифтове

Шрифтовете със завъртулки, казано на простичък език, изглеждат красиво и са доста привлекателни. Те обаче са по-трудни за възприемане, особено в уеб. 

Изберете стандартен и семпъл шрифт и не забравяйте, че той е част от Вашата бранд идентичност. Използвайте само него или максимум още 1-2 различни. Някои потребители се асоциират бранда само като зърнат шрифта, цвета на буквите или подредбата на блог поста. 

Ето списък с топ 5 препоръчвани от Themeisle шрифтове от библиотеката на Google Fonts, които можете да използвате напълно безплатно за Вашия WordPress блог. 

  1. Roboto

До момента Roboto е най-често използваният Google шрифт. Той е с геометрични форми и приятен, заоблен дизайн. Придава усещане за професионализъм.

  1. Merriweather

Merriweather е серифен шрифт, създаден с единствената цел да бъде четим на екран.

  1. Lobster

Шрифтът Lobster придава динамика на текстовете и предлага по няколко варианта на всяка буква. Не е нужно Вие да избирате от вариантите обаче. Най-подходящите се подбират автоматично, спрямо контекста на заобикалящите букви в думата. 

  1. Indie Flower

Това е най-популярният шрифт, наподобяващ ръкопис. Той е малко по-удебелен, спрямо други ръкописни шрифтове и се чете лесно. 

  1. Inconsolata

Всички букви в този шрифт имат еднаква широчина и респективно заемат идентично пространство по хоризонталата. Чете се лесно на екран и е особено популярен в света на технологиите. 

Добавете релевантни линкове

Създайте мрежа от линкове между различните страници и статии в сайта си. По този начин ще бъдете още по-полезни на своите потребители, тъй като думите с хиперлинкове остават подчертани и се визуализират в различен цвят. Това означава, че ще се набиват на очи. 

От друга страна, вътрешните и външните линкове подобряват SEO-то на блога и сайта Ви.

Подчертайте Call-to-Action бутоните

Бутоните с призив към действие трябва да бъдат първото нещо, което читателят да забележи във Вашия текст. Все пак това е входът към страницата, на която целите да го отведете. Направете ги възможно най-контрастиращи по цвят, шрифт, анимация, спрямо останалите елементи. И като казваме „възможно най-контрастиращи“, границата е тънка. Не искате да изнервите читателите си. Препоръчваме Ви да тествате. Изпратете статията си на приятели или колеги, преди да я публикувате и чуйте тяхното мнение по въпроса. След няколко часа или дни я отворете и Вие самите като читател. Бихте ли кликнали?

***

Ако вече имате текстът на първата си блог статия, заемете се с форматирането точно сега, докато информацията Ви е още прясна в главата. Тествайте различните похвати и приложете тези, които пасват на дизайна на Вашия блог и бизнес идеята Ви. 

В случай че имате въпроси, очакваме Ви 24/7 в чата долу вдясно, по имейл и на телефон. 

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Паулина Пенчева
Паулина Пенчева
Поли е позитивна и амбициозна. Прави редовни гмуркания в дигиталния океан по най-различни проекти и кампании. Готова е да работи неуморно в името на ефективността и добрия резултат. Нейната #СуперСила се изразява в това, че се изправя безстрашно пред всяко предизвикателство... за да създава нови и интересни материали за СуперКлиентите!
5 2 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

2 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
5 причини да изберете домейн .EU ( а защо не и .ЕЮ )

5 причини да изберете домейн .EU (а защо не и .ЕЮ )

0
Домейнът .EU е сравнително нов за пазара на домейни. От края 2016 година е един от най-популярните Top Level домейни.
Какво е CMS (Content Management System)?

Какво е CMS (система за управление на съдържание)?

0
CMS (система за управление на съдържание) е софтуерен инструмент за лесно и бързо създаване на сайт и след това лесно поддържане на съдържанието в него.
Какви са причините за изоставените колички?

7 причини клиентите Ви да изоставят количките си

0
Тъй като множество магазини са афектирани от този феномен, създадохме списък с най-честите причини клиентите да изоставят количките си. Разберете кои са те!