Black Friday ‘21: 10 съвета за успешна подготовка на Вашия Shopiko магазин

Черният петък изглежда все по-изкушаващо събитие с всяка изминала година както за потребителите, така и за търговците. Много бизнеси тепърва се сблъскват с всички процеси и тънкости около организацията на големия ден, докато за други тя се случва гладко, защото вече е проверена и изпипана до последния детайл.

В която и от двете графи да попадате, ако онлайн магазинът Ви използва платформата Shopiko, можете да бъдете спокойни, че сайтът Ви ще функционира безпроблемно при по-сериозен трафик, а Вие ще реализирате своите продажби. Shopiko се базира на SaaS технологията, което означава, че разполага с нужния ресурс за непрекъснатата работа на Вашия онлайн магазин.

Въпреки това е добре да затегнете коланите и да се впуснете в лудото шопинг приключение подготвени, за да вземете максимума от него. Каквато и цел да сте си поставили, бихте могли да я изпълните с последователност, постоянство и известна доза усилия от Ваша страна.

А ние ще Ви съпровождаме по пътя на подготовката с няколко важни препоръки за успешното случване на Черния петък. Прочетете упътването и следвайте инструкциите, преди да поемете в желаната посока, за да си гарантирате удовлетворение и повече доволни клиенти.

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис, докато шофирате, пътувате, спортувате или си почивате:

Абонирайте се за аудио каналите ни в SoundCloud и Spotify.

1. „Подгрейте“ аудиторията

Един от най-ефективните начини да вземете максимума от Черния петък е като уведомите потребителите отрано за предстоящата си промо кампания. Така всички ще знаят, че и Вие ще се включите в голямата шопинг надпревара за тяхното внимание и ще следят за бъдещи активности.

Но какво означава да подгреете аудиторията си?

Означава да бъдете видими навсякъде, а именно:

  • да сложите банери и/или изскачащи (Pop-up) прозорци в сайта си;
  • да пуснете реклама на промоционалните си оферти във всички канали, които използвате;
  • да изпратите имейл или бюлетин до клиентите си с голямата новина;
  • да подготвите подходящи постове в социалните мрежи, загатващи за планираните активности;
  • да добавите допълнителна страница в онлайн магазина, в която са изнесени всички продукти/услуги с намаление, или да подготвите отделна лендинг страница;
  • да пуснете блог публикация, в която описвате как ще се включите в Черния петък тази година и защо потребителите да изберат точно Вас.

Разбира се, не бива да гледате на всяка точка от списъка ни като задължителен критерий, но съвкупността от Вашите усилия в тази посока несъмнено ще доведе до по-задоволителни резултати и до по-успешна Black Friday кампания. 

Хубавото е, че няма строго фиксирани правила кое как да направите и можете да разчитате на собствената си преценка и творчески подход. Препоръчваме Ви да се запознаете с комуникационната стратегия на големите компании или на преките Ви конкуренти. Със сигурност ще Ви хрумнат страхотни идеи, които да заимствате или адаптирате към Вашия бизнес.

2. Разговаряйте предварително с доставчиците

Това със сигурност ще Ви е от полза. Имайте предвид, че много бизнеси отдавна се готвят за дългоочакваното шопинг събитие и си представят гладкото му протичане. 

В този случай ранното информиране на куриерските фирми, с които работите, ще Ви осигури спокойствие, че всичко ще се случи в срок. Срокът вероятно ще бъде удължен, но ако сте наясно с този факт, ще можете да бъдете напълно прозрачни спрямо своите клиенти. Така няма да създавате у тях грешно впечатление и очакване, с което да ги разочаровате. 

Платформата на Shopiko обаче крие още един ценен коз в ръкава си – модулът „Часови слотове за доставка“. Използвайки го във Вашия онлайн магазин, позволявате на потребителите сами да изберат времевия интервал за получаване на поръчката си. Допълнението е чудесно решение за всички търговци, които продават специфични продукти, хранителни стоки, цветя и други. Въпреки че разполагате с такава опция, не пропускайте да се свържете с куриерските фирми и да ги информирате за плановете си в периода на Черния петък.

Важно: Вече можете да добавите допълнението euShipments, което е добро решение за куриерски и фулфилмънт услуги. Благодарение на euShipments можете да се възползвате от вътрешни и международни куриерски услуги за 27 европейски страни, в случай че развивате дейността си не само в България, но и в Европа.

3. Проверете наличностите

Може би тази точка ще Ви се стори излишна, но всъщност е от изключително значение за всеки онлайн магазин. Дори бихте си казали, че няма нужда да правите проверка на наличностите, защото отлично познавате стоката си и никой не знае по-добре от Вас с какво разполагате.

Въпреки това е препоръчително да се уверите, че продуктите, които ще предлагате с отстъпка, са налице. За целта направете double-check на всичко. Съветваме Ви да си водите записки или отчет за наличностите в таблица за по-голяма прегледност и лесна проследяемост.  

4. Актуализирайте продуктовите описания

Поставете се на мястото на Вашите клиенти. Ако срещнете трудност по субективни причини, излезте за момент от ролята си на търговец и минете от другата страна на барикадата – на пазаруващ онлайн потребител.

В този случай какво Ви е важно да знаете за един продукт, който не може да видите или пипнете? Възможно повече, нали? Е, същото важи с пълна сила и за Вашите клиенти. Когато не могат да докоснат Вашите продукти, им е нужно да разберат повече за тях.

В момент на шопинг истерия, когато потребителите са притиснати от ограниченото време за покупка, още повече следва да се интересуват от описанията на продуктите, които добавят в кошниците си. Нещо повече – конкуренцията е безпощадна и всеки търговец се бори за вниманието на клиентите по възможно най-изобретателния начин. Затова прегледайте буква по буква всяка част от формулировката и структурата на продуктовите си описания.

Не пропускайте статията Продуктови описания: 7 съвета за повече продажби.

5. Използвайте качествени снимки и по-малко ефекти

Щом ще правите ревизия на целия онлайн магазин преди периода на голямото пазаруване, не забравяйте и изображенията. Те са важна част от потребителското преживяване, влияят върху емоциите на клиента и често определят решението му за покупка.

Постарайте се да намалите достатъчно размера на снимките в сайта си, защото това ще доведе до по-бързото му зареждане, а оттам и до по-приятен престой на посетителите. Никой не обича да чака, а толерансът на аудиторията варира между 3 и 5 секунди.

Можете да използвате различни инструменти за компресиране на графичните файлове. Сред нашите фаворити е уеб приложението Squoosh, което работи както в онлайн, така и в offline режим. Освен това е удобно за ползване не само на десктоп устройства, но и на мобилни. 

Разберете също: Как качествената фотография влияе върху Вашите продажби?

6. Включете възможно повече методи за разплащане

Знаете ли, че според данни на Target Bay между 6% и 10% от потребителите изоставят своите колички, защото в края на поръчката разбират, че не могат да платят с предпочитания от тях метод?

Не искате сред Вашите клиенти да има такива, нали? Още повече когато Shopiko Ви дава възможност да добавите над 20 различни разплащателни метода, а безконтактните плащания са все по-предпочитани. 

Щом използвате платформата на Shopiko, разполагате със свободата да включите:

  • наложен платеж;
  • плащане по банков път;
  • myPOS;
  • Paysera;
  • Stripe;
  • EasyPay;
  • BitPay;
  • плащания с карта през Борика;
  • виртуален POS терминал на Fibank;
  • Trans.Card;
  • WebMoney;
  • ePay;
  • PayPal;
  • плащане с карта през Райфайзен банк;
  • виртуален POS терминал на банка ДСК 
  • плащания чрез TBI bank, NewPay и Settle и още.

Припомняме, че използването на дигитален портфейл (Wallet) също е сред опциите за разплащане. Това е приложение, в което потребителите запазват данните на своите кредитни и дебитни карти от различни банкови институции на едно място. По този начин получават удобството да се разплащат през мобилно устройство. 

А за моментите, в които искате да помогнете на клиентите си да пазаруват бързо и надеждно, Shopiko Ви дава buy now, pay later решение с името NewPay. Благодарение на него всеки клиент получава незабавно финансиране на покупката, като кандидатстването е еднократно и съвсем лесно.

7. Прегледайте общите условия за ползване на сайта и условията за връщане и замяна

Черният петък е колкото най-трескавият ден за повечето търговци и потребители, толкова и най-особеният. Хората са чувствителни, ако открият несъответствие между обявените промоции и условията, при които могат да се възползват от тях. 

Дори да не предполагате, голяма част от посетителите на един сайт сканират за всякакви нередности и „уловки“, преди да се впуснат в импулсивни покупки. В това число влизат общите условия, политиките за доставка, условията за връщане и замяна и всичко онова, което крие риск от усложнения впоследствие.

Колкото по-ясно е описано всичко във Вашия онлайн магазин, толкова по-добро ще бъде впечатлението на клиентите относно бранда Ви. Така автоматично попадате в списъка им с коректни търговци и професионалисти.

И понеже знаем колко е важно да бъдете изрядни в юридическо отношение, създадохме готови шаблони на тези страници за Ваше улеснение и спокойствие. Ако все още не сте ги използвали, хвърлете им един поглед или директно ги заимствайте. Съдържанието е правно издържано и подготвено от екип юристи, а от Вас се изисква само да въведете фирмените си данни и да приспособите част от текстовете към дейността, която извършвате. Еasy-breezy!

8. Оптимизирайте мобилната версия

Щом имате Shopiko магазин, значи вече сте разбрали, че разполага с респонсив дизайн, който има отличен изглед за мобилно устройство. Той е SEO оптимизиран и предлага много добро потребителско изживяване. Проверили ли сте обаче дали всичко по Вашия онлайн магазин е изрядно за клиентите, които го достъпват през телефона си?

Ако не сте, побързайте да отворите сайта си през мобилно устройство и вижте къде се нуждае от подобрение. Това е от изключително значение, тъй като качеството на мобилната версия е сред основните критерии за позициониране при търсене и е определящо при заемането на челни места в Google.  

Вижте също: Защо сайтът Ви трябва да е mobile-friendly + 3 начина да го направите

9. Тествайте дали всичко по сайта Ви работи

Направете щателен оглед на всеки дребен детайл. Това означава да проверите: 

  • дали всички препратки зареждат коректно;
  • има ли неработещи бутони;
  • лесно ли клиентите могат да се свържат с Вас;
  • навигацията създава ли затруднения;
  • страниците следват ли установена структура;
  • попълнили ли сте всички метаданни в сайта;
  • модулите работят ли правилно;
  • има ли твърде много разсейващи елементи и т.н.

Отново Ви приканваме да влезете в обувките на потребителите. Набележете си основните точки, които са важни според Вас като клиенти и проследете дали са налични в онлайн магазина Ви. 

10. Давайте реални отстъпки

Неведнъж сме ставали свидетели на явлението, при което някои търговци изкуствено завишават цените на продуктите си преди голямото намаление покрай Black Friday. Не бъдете като тях!

Това е сериозен фактор, който би могъл единствено да навреди на бизнеса Ви, защото хората, които харесват бранда Ви, със сигурност често следят сайта за отстъпки, промо оферти и всякакви други активности. Те са Вашата най-важна инстанция, която ще отсъди доколко планираните намаления си заслужават. Не го забравяйте.

По-добре да дадете малка отстъпка, но реална, отколкото никаква, но измамно прикрита като отстъпка. Спомнете си думите на Огнян Попов, че Черният петък не е повод да се стремите към печалба, а към привличане на нови клиенти. По този начин усилията Ви ще бъдат възнаградени стократно повече, защото инвестирате в бъдещи печалби.


Колкото по-рано започнете с подготовката за Черния петък, толкова по-малка ще бъде вероятността за фалстарт и пропуски. Все пак искате всичко да се случи по план, нали? Тогава не губете повече време, а се залавяйте за работа още сега. А ние сме точно тук – близо до Вас, когато Ви потрябва съвет, консултация или съдействие. Само на клик разстояние.

Следващият петък Ви очакваме отново тук с поредна порция полезно съдържание за Вашата предстояща Black Friday кампания. Обещаваме, че ще бъде интересно!

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи полезни съвети за развитието на Вашия онлайн магазин.

Звезделина Георгиева
Спокойно можете да я наричате СуперЗвезди. С изтънчен и неподправен усет към естетиката, Звезди привнася във всеки проект нотка на завършеност и аристократизъм. Цели право в целта, улучва и продължава по пътя към непрестанното усъвършенстване. СуперСилата й е обезоръжаващата усмивка, с която прави невъзможното възможно. Няма да е лъжа, ако кажем, че става и ляга с мисълта да помага. Това я прави отдаден колега и чудесен приятел.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest
0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments