Как да продаваме през Facebook и Instagram?

Сещате ли се за онази страхотна функционалност, която Ви позволява с един клик да видите цената на различни продукти и артикули във Facebook и Instagram?

В случай че искате да я приложите във Вашите бизнес профили, е необходимо да имате свой онлайн магазин. Защото реализирането на продажби в Instagram и Facebook се осъществява в сайта, на който приветствате Вашите бъдещи и настоящи посетители.

Instagram Shop

Или казано с други думи, за да осъществявате търговската си дейност пълноценно във Facebook и Instagram, Ви трябва сайт. Той е задължителното звено в механизма, който движи Вашия бизнес в дългосрочен план.

В следващите редове ще Ви запознаем с този толкова важен и полезен маркетинг способ, който ще Ви помогне да популяризирате Вашия бранд. С него можете да достигнете до повече потенциални клиенти и съответно да увеличите продажбите си.

Става дума за Facebook Shop – функция за електронна търговия на платформата Facebook, която улеснява клиентите при пазаруване и ги води именно към Вашия онлайн магазин. При правилна настройка на опцията Facebook Shop ще можете да тагвате желаните от Вас продукти в профила си в социалната мрежа, с което ще позволите на потребителите да разгледат дейтайлно какво им предлагате. Целият процес се случва напълно естествено и интуитивно, без да се налага потребителите да напускат приложението.

Ако онлайн магазинът Ви се базира на платформата Shopiko, тази статия е точно за Вас, защото ще научите как да свържете сайта си с шопинг интеграцията на двете социални мрежи.

Но първо…

Какво са Facebook и Instagram Shop?

Представете си ги като още една дигитална витрина, на която можете да изложите Вашите стоки и услуги. Благодарение на тази функционалност, всеки търговец има възможност да създаде онлайн каталог на продуктите, които предлага, и да даде повече информация за тях на потребителите, попаднали на неговия бизнес профил във Facebook или Instagram. 

Facebook/Instagram Shop е естественото продължение за всички любители на платформата, които биват повлияни от различни инфлуенсъри да направят покупка. Чрез тази функция потребителите лесно могат да открият нови или отдавна търсени продукти в платформите.

Тези платформи значително улесняват и рационализират процеса на покупка, защото позволяват на клиентите:

• да разгледат продуктите;

• да ги харесат (да натиснат бутона like);

• да кликнат върху тях, за да научат повече (да tap-нат върху определени артикули);

• да отворят ecommerce приложението на Facebook/Instagram;

• да направят поръчка в официалния онлайн магазин на съответния бранд.

Преди Instagram Shop единствената опция за пазаруване през социалната мрежа беше чрез функцията Swipe Up в Story. Но тъй като се налагаше потребителите да излизат от Instagram, за да влязат в сайта и да извършат покупка, сега целият процес се случва съвсем плавно и естествено.

Какви са предимствата за Вашия бизнес?

Създаването на онлайн магазин не е последната спирка от Вашето дигитално бизнес приключение. Работата Ви не се изчерпва дотук. Много е важно да се възползвате максимално от всички налични ресурси, с които разполагате, и да развиете потенциала си на търговец.

А Facebook и Instagram са инструменти, които със сигурност могат да Ви бъдат от помощ в тази задача. Освен като канали за популяризиране и реклама, социалните мрежи могат да Ви бъдат от полза и за:

• привличане на нови клиенти (awareness);

• увеличаване откриваемостта на магазина/продуктите Ви;

• повишаване броя на интеракциите с потенциални и настоящи клиенти;

• подобряване на визуалната комуникация с потребителите;

• улесняване процеса на поръчка;

• увеличаване на продажбите.

Вие решавате какво и как да покажете от бранда си. Facebook и Instagram могат единствено да допринесат в идеите Ви за представяне. А сега да преминем към същността.

Прочетете също: 8 стъпки за изграждане на продаващ онлайн магазин [Аудио]

Как да свържете Вашия онлайн магазин с бизнес акаунта си в Instagram и Facebook?

През 2012 година Facebook купува Instagram, a в края на 2021 двете платформи влизат под шапката на новия бранд, наречен Meta. Затова синхронизирането на профилите Ви в двете платформи се случва бързо и лесно. 

А в следващите редове ще Ви разкажем и как можете да свържете онлайн магазина си с бизнес страниците, които управлявате във Facebook и Instagram. Нека видим.

Свързване на онлайн магазина с Facebook

  1. Влезте във Facebook профила си, а след това отидете в Commerce Manager.

2. Ще се отвори прозорец с две възможни опции – Create a Shop и Create a Catalogue. Изберете Create a Shop. 

Create a Shop
  1. Следва да стартирате процеса по създаване на магазина. Нужно е да изпълните само няколко лесни стъпки.
Get started
  1. Когато сте на етап checkout метод, кликнете върху опцията Checkout on another website. Продължете напред с бутона Next.
Checkout method
  1. На последващата стъпка Choose sales channels отбележете бизнес страницата, която управлявате и искате да свържете.
Sales Channels
  1. Ще се визуализира още една стъпка, която е необходимо да направите – добавете държава, до която ще доставяте своите продукти. Ако бизнесът Ви оперира на територията на България, маркирайте съответната държава.
Shipping destinations
  1. На финала кликнете върху бутона в долния десен ъгъл Finish setup, за да завършите процеса.
Preview

Пред Вас ще се появи прозорец, който ще Ви покаже статусът на онлайн магазина. Първоначално е In Preview, което означава в процес на разглеждане. Необходими са не по-малко от 24 часа, докато бъде одобрен от Facebook. В някои случаи е възможно този времеви интервал да продължи повече от 24 часа.

Publish shop
  1. Щом направите всички настройки и се отвори Overview на Commerce Manager, натиснете бутона Add items, позициониран в центъра.
Add items
  1. На следващо място имате възможност да изберете от 3 варианта – Manual, Data feed и Pixel. Маркирайте Data feed, а после кликнете върху бутона Next.
Data feed
  1. Влезте в администрацията на Вашия Shopiko магазин и натиснете върху меню Допълнения > Инсталирани.
Администрация Shopiko
  1. Скролнете до края на страницата с приложения и кликнете върху препратката Настройки.
Facebook Pixels & Dynamic Product Ads
  1. В съдържанието на страницата ще видите друга препратка, озаглавена Продуктов фийд. Кликнете върху нея, изберете категория (препоръчително е да зададете Всички) и натиснете бутона Генерирай.
Product Feed
Генериране на продуктов фийс
  1. Копирайте генерирания линк и се върнете в Commerce Manager-а на Facebook. След това маркирайте опцията Scheduled feed и продължете с Next.
Scheduled feed
  1. Поставете копирания линк в обозначеното поле Enter URL. Отново кликнете върху бутона Next.
Set up feed
  1. Настройте интервала, през който искате каталогът с продукти във Facebook да се актуализира спрямо промените, които правите във Вашия онлайн магазин.
Updates
  1. На последно място задайте валутата, която искате да се визуализира във Вашия каталог и клиентите Ви да виждат. След това натиснете бутона Upload.
Complete settings

Когато всички продукти от Вашия онлайн магазин се качат в Commerce Manager-а, ще можете да видите предварителния изглед на продуктите в платформата на Facebook.

View Product
View on website

Остава Ви единствено да изчакате одобрение от екипа на Facebook, за да се възползвате от тази функционалност в реално време и клиентите Ви да разглеждат продуктовия Ви каталог през социалната мрежа.

Важно: Възможно е да не получите одобрение веднага. Докато правехме опит да свържем нашия примерен онлайн магазин с Facebook Shop, одобрението ни бе отказано и направихме повторен опит за разглеждане на заявката. В случай че се озовете в същата ситуация, не се отчайвайте, а следвайте инструкциите на Facebook, за да завършите успешно настройките на тази функционалност. Важно е да избягвате названия на алкохол или такива, които са в противоречие с политиките на Facebook. Препоръчваме Ви да се свържете с екипа на Facebook, за да получите съдействие в реално време. Можете да го направите, като кликнете на препратката.

Свързване на онлайн магазина с Instagram

Не бихте могли да се възползвате от шопинг функционалността на Instagram, без да сте направили всичко описано по-горе като стъпки във Facebook.

Щом получите одобрение от Facebook, ще можете да свържете онлайн магазина си и с Shop каталога на Instagram. Но преди това е нужно да направите няколко неща.

  1. Влезте в настройките на Вашия Instagram акаунт.
IG Settings

2. Кликнете върху опцията Account.

IG Account

3. Изберете Switch to Professional account, за да се възползвате от предимствата на тази функция.

Switch to Professional account

4. Ще се появи диалогов прозорец, в който можете да отбележите, че желаете да свържете Facebook страницата си с Вашия Instagram акаунт. Ако го затворите, можете да го отворите повторно, като изберете редакция на профила Ви (Edit Profile) и под секцията с публична Ви бизнес информация натиснете опцията Page. Кликнете върху Connect existing Page.

Connect FB Page

Щом свържете успешно двата бизнес профила във Facebook и в Instagram, ще се появи функцията Sign Up for Instagram Shopping. Остава само да следвате описаните стъпки, за да завършите процеса по настройване.

Kакво се случва след активацията на Facebook и Instagram Shop?

Важно напомняне: Когато „отключите“ тази шопинг функционалност на двете социални мрежи, не забравяйте да се възползвате редовно от нея. Необходимо е просто да публикувате регулярно снимки на продуктите си и да ги отбелязвате. Освен това без тази функционалност не бихте могли да се възползвате от така популярните карусел реклами. Благодарение на всички тези възможности правите входа към Вашия онлайн магазин още по-широк и гостоприемен за случайни посетители и нови клиенти.

Ето как изглежда администрацията за създаване на карусел реклами във Facebook на вече готов и функциониращ онлайн магазин.

Creating Carrusel Ads

За да направите такъв тип публикация (carrusel), е нужно да отворите меню Sets.

Commerce Manager Set

Веднага след това можете да изберете продуктите, които искате да се показват в рекламата Ви. Кликнете върху бутона Items, за да ги добавите.

Commerce Manager Items

И готово. Вече имате още един вид реклама, с която да приковете вниманието на Вашата аудитория, докато скролва във Facebook.

В заключение

Facebook и Instagram могат да са Ваши верни партньори в спечелването на нови клиенти. Но не забравяйте, че те са само канали, които ще отведат потребителите до крайната дестинация – Вашия онлайн магазин или сайт. Възползвайте се от всички полезни функционалности, с които разполагат, и разгърнете потенциала на бизнес идеята си с тяхна помощ.

А за Вашия онлайн магазин можете да разчитате на нас за съдействие – при въпроси, нужда от консултация или съвет и всякакви казуси, свързани със сайта. За нас е удоволствие да бъдем на Ваше разположение.

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи полезни съвети за развитието на Вашия онлайн магазин.

Звезделина Георгиева
Звезделина Георгиева
Спокойно можете да я наричате СуперЗвезди. С изтънчен и неподправен усет към естетиката, Звезди привнася във всеки проект нотка на завършеност и аристократизъм. Цели право в целта, улучва и продължава по пътя към непрестанното усъвършенстване. СуперСилата й е обезоръжаващата усмивка, с която прави невъзможното възможно. Няма да е лъжа, ако кажем, че става и ляга с мисълта да помага. Това я прави отдаден колега и чудесен приятел.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Каква е разликата между домейн и уебсайт?

Каква е разликата между домейн и уебсайт? [Аудио]

2
Въпросът „Каква е разликата между домейн и уебсайт?” със сигурност влиза в топ 10 най-често срещани въпроси, когато решите да имате собствен сайт.
Вече е време да си имате сайт!

Кога разбирате, че Вашият бизнес се нуждае от сайт?

0
Нямате сайт? Но имате бизнес… И все повече усещате, че имате нужда от сайт. Е, тази статия ще Ви помогне да вземете решение. Прочетете повече!
Ето защо всеки фрийлансър се нуждае от сайт.

7 причини защо всеки фрийлансър се нуждае от сайт

0
За някои фрийлансъри сайтът не е под въпрос. Той е първото нещо. Разберете какви са причините, за които си заслужава като фрийлансър да си създадете сайт!