10 идеи за блог на здравна тематика

Тази статия е за всички Вас, които се грижите за здравето на хората и искате да покажете призванието си онлайн. И да достигнете до хората, на които помагате, по още един канал. Може би пускаме този материал в най-подходящото време. А именно – сезонът на гриповете, обострянето на хронични заболявания, влиянието на смяната на сезоните и настинките.

Следващите редове ще Ви дадат някои идеи от какво се нуждаят читателите на Вашия сайт, свързан с медицина и здравни въпроси.

Блогoвете към сайтовете са силен (дори задължителен) инструмент. Неведнъж сме изброявали ползите от тях, но в този случай ползите са двустранни. Блогът ще помогнете не само на Вашия сайт и комуникацията му да се развият, но ще бъде и от изключително голяма помощ за всички читатели. Помогнете им да отсеят информацията в полза на тяхното здраве и правилен начин на живот.

Припомняме Ви и кои сайтове спадат в категориите, свързани със здраве и медицина:

  • лични сайтове на различни специалисти/лекари;
  • сайтове за здравословен начин на живот, хранене, двигателни активности;
  • сайтове на аптеки, лекарства, медицинска козметика и продукти;
  • такива на медицински институции като клиники, лечебни заведения, болници и други;
  • здравни блогове и форуми с цел съвети, здравна грижи и консултации.

Всеки един от тях може да създаде блог към основния си сайт. Разговорите с пациенти от първо лице (макар и онлайн) скъсяват дистанцията с тях. А това, че получават информация от компетентен източник, вдъхва по-голямо доверие и помага на читателите на блога да достигнат до правилните решения за своето здраве.

Факт е, че в океана от информация (интернет), човек може да попадне на какво ли не. Често хората правят грешката да се „съветват“ за здравето си в неспециализирани сайтове със заблуждаваща информация или във форуми, където откриват некомпетентни мнения. За съжаление, в такива ситуации рискът е голям.

Затова сайтът Ви е не само Вашият онлайн „кабинет“ и „визитка“, но ще бъде от полза  за читателите. Това ще покачи много и кредита на доверие във Вас/ Вашият продукт/ процедура / лечебно заведение.

Знаем, че на лицата, занимаващи се с медицина и здравни грижи, фокусът не е онлайн присъствието и създаването на съдържание, а хората, пациентите. Идваме на помощ с няколко съвета за теми, с които да започнете. Сигурни сме, че после сами ще генерирате свои, още по-конкретни и подходящи за точно Вашата аудитория.

#1 Съвети, свързани с превенция от заболявания

Ясно е, че не може да излекувате пациента онлайн. Но можете да му помогнете да съхрани своето здраве и да се предпази от усложнения. Някои заболявания са прекалено тежки и се случва човек сам да си ги причинява. Понякога подценяваме грижата за нашето здраве и си казваме „само да знаех как да се предпазя“. Някои хора дори имат генетична предразположеност към определени заболявания, за които са наясно. Този тип материали в блога биха били много полезни и за тях.

Подгответе различни статии със съвети, свързани с Вашата област, с които да помогнете на читателите си. Такива са например:

  • Как да се предпазим от сърдечни заболявания.
  • Как да се предпазим в сезона на гриповете и настинките.
  • Как да намалим симптомите при определено хронично заболяване в рисков период.

Тези теми са подходящи както за лекари, така и за всички медицински продукти, лекарства, аптеки и здравни институции. Все пак насочете читателите, че винаги могат да се обърнат директно към Вас за подходящото лечение, лекарствен продукт или консултация.

#2 Съвети, свързани с лечението при дадено заболяване

Професионалната помощ е задължителна при диагностициране на дадено заболяване. Не всяко лечение обаче е необходимо да се случва под строгото наблюдение на лекар. В повечето случаи дори е добре да се проучат различните опции за лечение – не само като медикаменти, а и като техники, видове процедури, режими и още.

Затова е добре да сте напълно откровени в предимствата и страничните ефекти (ако има такива) при дадено лечение – независимо дали презентирате медицински продукти/лекарства/лечения, или говорите от свое име като специалист. Дайте алтернативи и възможности на своите читатели и им вдъхнете надежда.

Често човек се отчайва и преувеличава сложността на диагнозата. Водете го по пътя на терапията, помогнете му да погледне реално на състоянието си и да достигне до правилното лечение.

В създаването на този тип съдържание се включват и сайтове за здравословно хранете и физически активности, които спомагат подобряването на здравословното състояние.

#3 Избор на специалист

Това е една от най-важните теми за тези две категории сайтове, свързани с медицина:

  • лични сайтове на различни специалисти/лекари;
  • здравни блогове и форуми с цел съвети, здравна грижи и консултации.

Ако пишете в своя личен сайт, покажете на своите читатели, че именно Вие сте специалистът, на когото могат да доверят здравето си. Споделете повече за себе си и като професионалист, и като човек. Разкажете повече за себе си, практиката си и спечелете доверието на своите читатели. Помогнете им в избора.

Ако Вашият сайт е тип блог, форум или мрежа – дайте различни алтернативи и доказани имена от различните области. Покажете на читателите си на кого и защо могат да се доверят, като им дадете насоки кой лекар или лечение е най-подходящо за тях. Наясно сме, че няма как да изпаднете в детайли и всеки случай е индивидуален, затова подчертайте това и в материалите си.

#4 Интервюта със специалисти

Този тип интервюта може да включват всяка една от предишните точки със съвети. Посредством интервютата със специалисти от различни области ще постигнете следните цели:

  • скъсявате дистанцията пациент – лекар и представяте лекарите като личности;
  • получавате съвети и насоки от извора;
  • вдигате реномето на своя блог, като каните гости и доказани имена, които да споделят полезна информация;
  • помагате на читателите да изберат правилния специалист и да получат достоверна информация.

Не пренебрегвайте тази възможност. Ако говорите от името на лечебно заведение, може да запознавате периодично аудиторията си с различните специалисти, които работят там. Виждайки персонала, шансът да изберат точно Вас за лечебно заведение се увеличава.

#5 Отзиви от пациенти

Много важен елемент! В някои сфери на медицината особено – пластични хирурзи, проблеми с тегло (хранителни и физически режими), кожни интервенции, акушер-гинеколози (защото майките са специфичен таргет). Това са едни от най-критичните сфери, при които стимулът на пациентите често е мнение от други пациенти и видими резултати.

Разбира се, във всяка една област е важно да споделите отзиви, благодарни пациенти и спасени животи. Когато доверяваме здравето си в нечии ръце, винаги проучваме опита на човека и решените случаи от практиката му. Улеснете този процес, като сами опишете част от отзивите, които сте получили.

#6 Новини в сферата на медицината, новите лечения, изследвания и методи

Регулярното споделяне на информация за тенденциите, най-новите медицински методи, изследвания и лечения, показва стремежа Ви да се развивате. И не само! Помага на читателите също да се образоват, да научават за различни методи на лечение и последните такива.

Независимо към коя от областите, за които споменахме в началото на статията, спада Вашата дейност и респективно сайт – този тип теми са препоръчителни. Не ги пренебрегвайте, а споделяйте знания и актуални новости от тази сфера.

#7 Разбулване на митове и заблуди, свързани със здравната грижа

Една от сферите с най-много митове е именно медицината. Витаят грешни вярвания за здравната грижа още от времето на бабите ни. Дори заради такъв тип грешна информация човек сам си причинява много проблеми.

Един от начините да не се стига до там е именно доверен канал на комуникация, от който читателите да научават кое е правилното. За всички специалисти тези грешни заблуди са познати, защото комуникират с пациенти ежедневно.

Както споменахме, лесно е човек да се удави в морето от информация. Особено когато тя е толкова разнообразна и свободно достъпна. Сайтовете, свързани с медицина, са именно тези, от които да научим „истината“.

Изберете си един мит и започнете с него. Такива са например:

  • Митове за здравословното хранене.
  • Митове за лечение на кожни проблеми.
  • Митове за справяне с язви и стомашни проблеми.

Това са малка част от тези, с които ние сме се сблъсквали. А сме сигурни, че Вие имате тонове с грешни разбирания, които сте чули от свои пациенти. Темите тип „разбулване на митове“ ще предизвикат още повече интереса на читателите и разбира се, ще им помогнат да взимат правилните решения за здравето си.

#8 Грижа за децата

Децата са една по-специфична таргет група. Леченията и медикаментите при тях са различни от тези, които се прилагат на възрастен индивид. Затова и ги отделяме в отделна категория. За да пишете в тази сфера, трябва да сте специалист в тази насока.

Не забравяйте, че в повечето ситуации тази информация ще се чете от майките. Затова използвайте умерен език и тон, лесно достъпен, без сложни терминологии, които да ги объркат. Може дори да наблегнете на факта, че е задължително да се консултират със специалист за всеки конкретен случай с детето.

Ако сте компетентни в тази насока, може да пишете на много разнообрази теми. От това какво да направят родителите, ако се задави детето, до как да НЕ го лекуват, ако има определени симптоми. Знаем, че грешките при лечение понякога са по-опасни, отколкото забавянето на такова.

#9 Здравословно хранене и фитнес режими

Включваме здравословното хранене и режимите за двигателна активност към тази графа, защото често те са взаимносвързани със здравословното състояние на човек. При блоговете на този тип сайтове наблегнете на хранителни препоръки и лични съвети от треньора, който изготвя режимите. И не забравяйте #4 – канете специалисти от различни области.

Например може да поканите кардиолог, който да даде съвети за храни и двигателни активности, полезни за сърдечното състояние.

Не забравяйте, че Вашата аудитория вярва на всяка Ваша дума, затова бъдете внимателни с хранителните добавки и продуктите, които препоръчвате.

Винаги давайте конкретни примери от практиката и доказани методи що се отнася до съвети, свързани със здравето.

Ако имате продукти (платени хранителни или фитнес режими, фитнес уред и др.), които предлагате, добра практика е да пускате в блога си безплатно част от тях. Например ако имате един час тренировка, пуснете 5 минути упражнения. Или ако изготвяте режим за един месец, пуснете безплатно тридневно меню в блога си.

#10 Ако сайтът Ви е на лечебно заведение

То Вие може да се възползвате от всички идеи по-горе. Но освен всичко това може да разгърнете по-подробно информацията. Запознайте читателите с различните активности на болницата, с какви отделения разполагате, като представите всяко от тях със специалистите.

Практика е лечебните заведения да организират различни активности, безплатни прегледи, събития и още. Блогът е информационният канал, чрез който всичко това да стигне до Вашите пациенти. Покажете им човешката гледна точка, която да открият при Вас!

Бонус съвет

За направата на Вашия сайт Ви препоръчваме да използвате лесна и интуитивна платформа, с която може да се справите и сами. Като Сайт билдър например. С него може да се фокусирате върху практиката си и да се чувствате спокойни за своя сайт. Не са Ви нужни технически умения, а само един час, в който да качите информацията си.

 

ТЕСТВАЙ БЕЗПЛАТНО ЗА 7 ДНИ

 

Освен че може да тествате безплатно за 7 дни, Сайт билдър Ви дава възможност да направите и блог към своя сайт.

Прочетете подробен наръчник за създаването на блог: Сайт билдър – създаване на публикация в сайта?

За финал Ви демонстрираме нагледно медицински сайт, който излиза извън рамките на „сайт визитка“ и генерира полезна информация. HealthNews е един от здравните блогове, които избраха Сайт билдър. Той е пример за изчистен блог, без сложни структури, чийто фокус е полезното съдържание.

 

Данилина Яркова
Данилина Яркова
Дани е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в непрестанния хъс да научава нови неща и да ги прилага. За нея няма невъзможни задачи, нито трудни блог теми. Пише за какво ли не и Ви го поднася по забавен, логичен и много естествен начин. Смята, че и най-сложният въпрос има своя лесен отговор и винаги е готова да помогне.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Какви са причините за изоставените колички?

7 причини клиентите Ви да изоставят количките си

0
Тъй като множество магазини са афектирани от този феномен, създадохме списък с най-честите причини клиентите да изоставят количките си. Разберете кои са те!
3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие

3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие [Аудио]

2
Под „органично присъствие“ имаме предвид всички начини, чрез които потребителите могат да разберат за Вашия бизнес, без да плащате за позициониране (реклама).

Black Friday: 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък

0
Ако искате да бъдете един ход пред конкурентите си, време е да помислите как да задържите вече спечелените клиенти по време на кампанията.