Разработвате ли вече сайта си?
Вече Ви запознахме с няколко препоръки за подходящи дизайни и домейн имена, с които да стартирате. Ако сте ги пропуснали, сега е чудесен момент да почерпите идеи:
Вече е време да структурирате своя сайт и да добавите полезни елементи.
На пръв поглед тази задача изглежда лесна – все пак дизайнът, който сте избрали, вече има структура. Въпреки това, областта на медицината е обширна и всяка дейност има своя собствена специфика:
- Частна практика;
- Клиника;
- Информационен сайт;
- Лаборатории;
- Оборудване;
- Клинични изследвания.
Сайтовете на всички тези институции се нуждаят от структура, съобразена с целите на бизнеса. Нека заедно видим какво би било подходящо за Вас!
Подходящи страници за сайт с медицинска тематика
#1 Начална страница
Началната страница е класика. Всеки я използва и няма как сайтът Ви да съществува без нея. Тя „говори“ на посетителите Ви и от Вас зависи какво ще им каже. Най-важният въпрос, на който началната страница отговаря, е:
Посетителят е необходимо да се ориентира в рамките на 3 секунди дали е попаднал на сайт на медицински център, частна практика на конкретен специалист, лаборатория, сайт за медицинско оборудване, клинични изпитвания, ветеринарна клиника и т.н.
Подберете внимателно съдържанието на заглавната Ви страница, като включите:
- Снимки и изображения;
- Видеа;
- Добре обмислени послания;
- Призиви за действие.
От тези важни елементи произтичат отговорите на следните въпроси:
- Можете ли да ми помогнете?
- Мога ли да Ви имам доверие?
- Мога ли да открия всичко, което търся тук?
Няколко препоръки:
- Изпълнете тази страница със смисъл.
- Включете Вашите конкурентни предимства.
- Маркирайте услугите, които предлагате.
- Използвайте призиви за действие.
- Използвайте послания, в които посетителите Ви ще се припознаят.
- Бъдете кратки, точни и ясни.
- Заложете на въздействащи професионални визии.
- Оптимизирайте мета заглавието и метаописанието на страницата, използвайки SEO модула на Сайт билдър.
- Включете думите, които потребителите търсят в интернет. Използвайте инструменти като Google Keyword Planner, Ahrefs, SEMrush, SERPstat.
- Похвалете се със статистики, мнения на клиенти, постижения, резултати. Не бъдете скромни… Не и когато представяте своя бизнес!
#2 Страница „За нас“
Преминаваме към втората по важност страница – мястото, където ще разкажете за себе си. Тази страница може да има различни разновидности в зависимост от спецификата на дейността:
- За мен – ако имате частна медицинска практика и работите за себе си;
- Екип/ За екипа – когато искате да акцентирате върху хората, които работят в медицинската институция;
- За клиниката/центъра – когато искате да акцентирате върху предимствата на институцията.
Споделяме няколко актуални полезни практики за впечатляваща страница „За нас“:
- Разкажете историята си. Кажете на посетителите какво Ви мотивира. Защо го правите? Какво искате да постигнете? Откъде започнахте? Разкажете го по начин, който ще накара посетителите Ви да се замислят!
- Направете страницата по-човешка, по-топла. Какво имаме предвид? Медицината е строго специализирана. Тя буди респект и понякога дори създава дистанция. Скъсете дистанцията и говорете на своите посетители разбираемо, човешки, сякаш сте „на 4 очи“. И все пак – бъдете професионални.
- Добавете видео в зависимост от целите на бизнес стратегията Ви. В него можете да включите членовете на екипа, откъси от процедури или прегледи, оборудването, с което работите, обстановката и атмосферата на мястото.
- Представете хората, с които работите. Покажете лицата им, подчертайте в какво са добри и как помагат на пациентите.
Тук е мястото да се похвалите с постижения и отличия.
#3 Страница с услуги
Това е може би най-важната страница от сайта Ви. Тя много ясно и конкретно представя какви услуги предлагате. Препоръчваме Ви да отделите време, за да подберете най-подходящите думи, описващи Вашите услуги. Въпросите, на които е добре да отговаря всяка услуга, са:
- Какво представлява тази услуга?
- Как помага?
- Защо е необходима?
- За кого е подходяща?
- Какво е необходимо да знаят посетителите, преди да посетят кабинета?
- Каква е нейната цена? (не е задължително, но е препоръчително)
- Към нея включена ли е безплатна консултация?
- След нея необходими ли са профилактични прегледи и ако да – колко?
#4 Страница за контакти
Когато сайтът Ви направи добро впечатление на посетител, той автоматично ще се насочи към контактната Ви страница. Там е задължително да го запознаете с:
- Точен адрес;
- Телефон за контакт;
- Професионален имейл с името на Вашия сайт (example@yoursupersite.bg);
- Работно време;
- Вградена карта с посочения адрес;
- Контактна форма;
- Бутони за последване в социалните мрежи.
По този начин осигурявате пълна информация за начините, по които може да се свърже с Вас, по какво време, както и да организира плановете си за седмицата/деня.
#5 Новини/Корпоративен блог
Ако тепърва стартирате, блогът може би не Ви е приоритет. Впоследствие обаче ще забележите, че развитието на сайта Ви, както и броят на посетителите Ви, зависи от обновяването на Вашето съдържание.
Една от най-добрите стратегии за онлайн развитие е инвестицията в качествено съдържание. В следващата статия ще Ви запознаем с няколко идеи за развитието на успешен блог на медицинска тематика. Така ще сте по-уверени при поддръжката на тази страница.
Чрез своя блог Вие ще:
- Си спечелите нови посетители и потенциални клиенти.
- Имате възможността да обучите своите клиенти.
- Отговорите на въпросите, които вълнуват аудиторията Ви.
- Запознавате посетителите си с новости от Вашата практика.
- Имате възможността да докажете експертизата си.
- Увеличите доверието в медицинската институция.
Елементи на сайта за още по-впечатляващо присъствие
#1 Слайдер на начална страница
Всеки модерен сайт „печели точки“ със слайдер, изпълнен с изчистени, но красиви визии. Функцията на слайдера е да постави акцент. В зависимост от Вашата дейност, можете да позиционирате снимки, послания и призиви за действие, свързани с:
- Предмета на сайта;
- Най-търсените медицински услуги;
- Екипа;
- Промоции (ако има такива).
#2 Контактна форма
Формата за контакт предоставя лесен начин за връзка с Вас. В нея можете да изберете какви полета желаете посетителите да попълнят. Препоръчваме Ви да изисквате само най-необходимото. В противен случай посетителите биха могли да се откажат от попълването.
#3 Абонаментна форма
А помните ли частта за блога? Абонаментната форма ще Ви помогне да съберете списък със заинтересовани посетители, които желаят да получават новини и статии от Вас. По този начин ще им напомняте редовно за своята дейност.
#4 Чат
Тенденциите сочат, че все повече потребители държат да получат информация бързо. Като под „бързо“ се смята време за отговор до 10 минути. Ако разполагате с ресурса да отговаряте на клиентски запитвания на момента, активирайте чат на сайта си.
Така ще помогнете на посетителите да вземат по-бързо решение: Дали да се доверят на Вашата медицинска практика, или да изберат Ваш конкурент.
#5 Галерия
Галерията е подходящ елемент за ортодонти, зъболекари, специалисти по естетична медицина, естетични хирурзи и т.н.
При този тип медицинска практика най-мощното средство за убеждение е визуализацията на „преди и сега“. Споделете с посетителите си резултатите на Вашите клиенти. Покажете им, че можете да им помогнете.
Знаете ли коя е добрата новина? Всичко, описано в статията, можете да създадете сами с няколко клика. Как? Със Сайт билдър – помощникът при изграждане на сайт, който пести време и усилия. Той е подходящ за всеки:
- стартиращ проект;
- който търси завършено решение, което пести време;
- който желае сам да си създаде сайт и да го поддържа;
- който иска да избяга от техническия аспект на онлайн присъствието.
Време е не само да начертаете структурата на своя сайт, но и да я създадете. Бъдете смели и още сега тествайте Сайт билдър – безплатно за 7 дни.
Прочетете и останалите статии от поредицата:
Медицината има място онлайн: покажете призванието си на света
5 дизайна на сайт за медицина + цветови комбинации
Абонирайте се за нашия блог, за да бъдете сред първите, които ще научат за следващите ни полезни статии!