Хостинг услугата предлага възможност за използването на различни онлайн инструменти, които намират приложение в различни сфери на управлението и работата на онлайн бизнеса или личните дейности и цели.
Някои от тях могат да помогнат на много бизнеси да реорганизират работата си онлайн в контекста на конкретната ситуация. Например инструменти за:
- Създаване и управление на проект за нов продукт, нова услуга, процес или въвеждане на промяна в работата на бизнеса;
- Управление на информацията – събиране, публикуване и споделяне;
- Работа с клиенти – комуникация, обратна връзка и обслужване.
Тези инструменти представляват приложения, които можете да инсталирате в хостинг акаунта през Softaculous и да използвате за най-различни дейности като:
- управление на проекти и процеси;
- споделяне на файлове и документи с партньори и колеги;
- за предоставяне на обслужване на клиентите чрез чат, тикети и имейли и много други.
Разнообразието на приложения в cPanel » Softaculous е много голямо. Има избор от над 300 инструмента, които можете да инсталирате в хостинг акаунта.
Повечето от приложенията са безплатни и с отворен код, докато някои предлагат платени лицензи с повече възможности, функционалности и поддръжка.
В Softaculous можете да намерите приложения, които не сте предполагали, че съществуват. И за да не инсталирате всяко приложение, което Ви се стори интересно, можете да го видите и тествате чрез опцията Demo.
Ето няколко интересни приложения, които може да се използват в бизнеса или за различни лични цели:
Управление на проекти
Постигането на цели, резултати, създаването на продукт или услуга, може да се извършва чрез установен план за действие с етапи и фази, съдържащи отделни дейности (задачи).
Управлението на проекти може да се прояви в най-различни сфери на дейност или индустрии, независимо от мащаба на проекта.
Няколко примера за проекти:
- Стартиране на нов уебсайт.
- Създаване на нов продукт или услуга.
- Въвеждане на промени в бизнеса, с цел съответствие към регулация (например GDPR) или към промяна в средата и условията (например кризисната обстановка).
Инструментите за управление на проекти имат множество компоненти и може да използват различни методи в управлението например стил Kanban или Scrum.
Няколко примерни инструменти за управление на проекти и процеси.
Kanboard
Kanboard е минималистичен инструмент за управление на проекти. Изчистен интерфейс с минимален брой функционалности, най-нужните за управлението на проектите. Има възможност да се активират допълнителни плъгини като интеграция със Slack и други.
Kimai
Kimai е инструмент за отчитане и управление на работното време. Може да се използва от фрийлансъри, малки или големи компании.
Ето няколко инструмента, които намират приложение в изпълнението на бизнес дейности:
- Admidio е система за управление на потребители и е подходяща за асоциации, групи, организации. Към стандартните функционалности за управление на потребителите може да се добавят допълнителни модули. Стандартните функционалности са списъци, контрол на достъпа, събития, предоставяне на документи и файлове за сваляне на гости и потребители, качване на изображения, съобщения, имейли.
- Snipe-IT е инструмент за управление на IT активите/ресурсите на компанията. Може да се следят наличности на устройства, статус на лицензи за софтуер, компютърни аксесоари, консумативи, компоненти и други.
Още приложения в категория „Управление на проекти“ в Softaculous: Rukovoditel, MantisBT, SOPlanning.
Събиране и споделяне на информация
Нуждите за управление на информацията може да са различни. Приложенията, които са събрани в Softaculous в категориите „Блогове“, „Портали/CMS“, „Форуми“, „Галерии“, „Уикита“ и „Образователни“ може да послужат за събиране, съхранение и публикуване на почти всякакъв вид информация.
Например, ако имате продукт или услуга, която се използва от Вашите клиенти, може да им предоставите информация за употребата и функционалностите ѝ – под формата на помощна документация, статии, ръководства, инструкции, туториали и други.
Няколко примерни приложения за събиране и споделяне на информация в посочените категории.
Блогове
Приложенията за блогове са подходящи за сайтове, в които може да се публикуват статии и новини.
b2evolution
b2evolution е комплексна система, която предлага функционалности за блог, форум, галерия, уики и bug tracker в един единствен сайт.
Още приложения за блогове в категория „Блогове“ в Softaculous: Serendipity, Dotclear и Textpattern.
Портали/CMS
CMS платформите са приложения за създаване и управление на сайтове с различни цели и функционалности например блог, личен или фирмен сайт, онлайн магазин и много други.
WordPress
WordPress е CMS платформа, с която можете да изградите сайтове с всякаква насоченост – блог, личен или фирмен сайт, онлайн магазин, сайт за онлайн обучение, подкаст и много други.
Вижте още: 🔗 Твоят първи WordPress сайт в три стъпки | Blog
Още приложения от категорията: Joomla, Drupal, Open Real Estate, GRAV, TYPO3 и много други.
Форуми
Форумите дават възможността хората да обсъждат в реално време всичко, което ги интересува, да споделят своето мнение или информация, да прочетат мненията на другите потребители.
phpBB
phpBB е едно от най-популярните и използвани приложения за форуми в света. Той позволява на хората да публикуват идеи, мнения и информация в организиран вид.
Още приложения от категория „Форуми“: Simple Machines Forum, MyBB.
Галерии
Приложенията за онлайн фото галерии дават възможност за организиране и споделяне на снимки и други графични файлове.
Piwigo
Piwigo е приложение за създаване на онлайн галерия, с което можете да организирате и споделяте Вашите снимки, изображения и други графични файлове. Поддържа албуми с неограничен брой подкатегории, колекции, възможност за търсене по дата и календар, задаване на защитен достъп до албуми или отделни изображения.
Още приложения от категория „Галерии“: Coppermine, Zenphoto.
Уикита
Wiki приложенията се използват за създаване на онлайн енциклопедии и портали с помощна информация. Световноизвестната база със знание – Wikipedia използва точно такова приложение (MediaWiki).
PmWiki
PmWiki е приложение за създаване на сайт тип Wiki страници. Wiki сайтът е подходящ за създаване на вътрешно фирмена документация или за публична помощна документация.
Други подобни приложения в категория „Уикита“ в Softaculous са MediaWiki и DokuWiki.
Образователни
За споделянето на информация с цел обучение, съществуват специално създадени системи за електронно обучение – LMS (Learning Management System).
Moodle
Moodle е система за онлайн обучение, с която може да се създават курсове чрез публикуване на различни материали и информация. Moodle има голяма общност от потребители и разработчици. За пример училищата може да разполагат с онлайн учебен портал, за който се използва точно тази система.
Още приложения от категория „Образователни“: TCExam, Omeka, Gibbon, ILIAS, Xerte Online Toolkits.
Съхранение и споделяне на файлове
Инструментите в този раздел са специално отделени от раздела за споделянето на информация, тъй като дават възможност за конкретна работа с документи и различни типове файлове (съдържащи информация).
Независимо дали искате да споделите документи вътре в организацията, или с Вашите клиенти и партньори, в категория „Управление на файлове“ в Softaculous можете да намерите подходящи инструменти за целта.
Nextcloud
Nextcloud е многофункционална система за управление и споделяне на документи/файлове. Може да се активират различни модули, с които се добавят функционалности като управление на проекти, календари, задачи, мейли, бележки и други.
Друго приложение в категория „Управление на файлове“, с което можете да съхранявате и споделяте файлове, изображения, документи, аудио/видео и други, е: ownCloud.
Тези инструменти са един вид алтернатива на уеб инструментите като Google Drive и Dropbox.
Обслужване и връзка с клиентите
Приложенията за обслужване на клиенти са допълнителни компоненти към бизнеса, чрез които може да се получи обратна връзка от клиентите и да се предложи обслужване чрез тикети, имейл и чат.
Hesk
Hesk е лек помощен център, който предлага уеб базирана система за запитвания (тикети). Може да е като добавка към вече съществуващ сайт. Клиентите може да създават тикети, които да се обработват от служители през уеб интерфейс. Hesk предлага опции за управление на запитванията – отдели, екипи, готови отговори и други.
Още инструменти за обслужване на клиенти в категория „Поддръжка на клиенти“:
- Vision Helpdesk е инструмент, който предлага решения за обслужване на клиенти. Обслужването може да се извършва през няколко канала за връзка – имейл, чат, телефон. Допълнително има модул за помощна страница (knowledge base) и IT Service Deck.
- Mibew Messenger е система за обслужване на клиенти чрез чат.
Други инструменти, които може да се включат към обслужването на запитвания и получаването на обратна връзка от клиентите, са форумите, приложенията за социални мрежи и за анкети.
В отделна категория са специализираните и комплексни приложения за управление на взаимоотношенията с клиентите (CRM).
Ето няколко примерни приложения, които можете да използвате за Вашия бизнес и цели.
Социални мрежи
Open Source Social Network
Open Source Social Network е приложение за социална мрежа, предоставящо функционалности, познати от Facebook, Instagram и Twitter. Потребителите имат лична стена, списък с приятели, фото албуми и много други.
Още приложения в категорията: HumHub, UNA, HubZilla и други.
Анкети и проучвания
LimeSurvey
LimeSurvey е инструмент за създаване, публикуване и събиране на отговори към анкети, проучвания, въпроси.
Още едно приложение от категорията „Анкети и анализи“: Matomo.
Бюлетини
phpList
phpList е инструмент за имейл маркетинг. Можете да създавате кампании и да проследявате статистики за представянето им.
Други приложения в категория „Пощи“, които представляват уебмейл клиенти – за проверка и изпращане на имейл съобщения: Roundcube, WebMail Lite, RainLoop Webmail.
CRM (взаимоотношения с клиентите)
Dolibarr
Dolibarr е комплексна CRM (Customer Relationship Management) система за управление на бизнеса. Част от компонентите на системата, които може да се активират за различни нужди в управлението на бизнеса, са продажби, човешки ресурси, логистика, маркетинг, производство.
Още инструменти в категория „ERP/CRM“: YetiForce, Vtiger, Akaunting, SuiteCRM, OrangeHRM, EGroupware и много други.
Някои приложения, изискващи повече ресурси поради естеството и комплексността на функционалностите си като системите за поддръжка на клиенти, синхронизирането и споделянето на файлове, ще работят оптимално на подходящата хостинг услуга – Managed VPS или VPS.
В зависимост от целите и нуждите Ви можете да намерите много интересни и полезни инструменти, налични и работещи на хостинг услугата, които да Ви помогнат. Всички тези приложения ще откриете в библиотеката Softaculous на Вашия хостинг акаунт.
Предстои Ви да си направите сайт? Поздравяваме Ви! Това е най-добрият начин да ускорите развитието на своя проект или съществуващ бизнес. А за да сте напълно спокойни за Вашата бизнес комуникация, добавете услугата Премиум защита от SPAM и вируси, която Ви предпазва от измамни имейли, съдържащи фалшиви фактури, фишинг атаки, вируси, SPAM.