https://blog.superhosting.bg/how-to-write-useful-articles-for-your-online-store.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Как да пишем статии за блога на нашия онлайн магазин?

2016-12-09
Електронна търговия
онлайн магазин, блог, статии за онлайн магазин, полезно съдържание, shopiko

Защо е важно да имате блог във вашия онлайн магазин и да създавате статии за него? Краткият отговор е, че с писането на качествено съдържание вие изграждате авторитет, печелите лоялна аудитория от потребители и потенциални клиенти и инвестицията на време, която правите в началото, ще ви се отблагодари многократно в бъдеще.

А сега да започнем с първата стъпка.

Стъпка 1 – Определете аудиторията си.

В самото начало, когато създавате онлайн магазин, е важно да дефинирате вашите потенциални клиенти. Освен общите характеристики като например 25-34, живеещи в България е важно да разберете още – какви интереси имат, какво четат, какви страници посещават, какви теми ги вълнуват, какви продукти и услуги използват. Създаването на по-точен профил на вашата аудитория ще ви помогне при избора на подходящо съдържание, както и при по-точното таргетиране, когато популяризирате статиите си.

Стъпка 2 – За какво да пиша?

Това е най-честият въпрос, който ще си задавате в началото, докато не си изградите собствена система за подбора на теми и създаването на статии. Предлагаме ви няколко идеи:

  • Ако продавате техника. Можете да разкажете повече за новите функционалности, които са налични за всеки нов модел. Можете да направите сравнителна характеристика на различни продукти.
  • Ако продавате книги, включете анотация на всяка книга, споделете лично мнение за нея и сканирайте 2-3 страници, за да добият клиентите ви по-добра представа.
  • Ако продавате бижута аксесоари или дрехи, предложете повече детайли за използваните материали, техния произход, за изработката. Следете тенденциите и подгответе статия, свързана например с модните бижута и аксесоари през новия сезон.
  • Потърсете подходящи теми в различни тематични форуми, дискусии и блогове, свързани с вашата дейност. Те могат да бъдат златна мина в търсенето на идеи за нови статии.
  • Поставете се на мястото на вашия клиент. Какво бихте написали в Google, ако търсите продукти, подобни на тези, които продавате? Когато си отговорите на този въпрос, със сигурност ще се появят още теми за публикации във вашия блог.

Не пропускайте да добавите линкове в текстове, които пишете. Изберете думи или изрази, в които да вмъкнете връзки към подходящи продукти, определена категория или друга статия от вашия онлайн магазин. Бъдете креативни и винаги мислете от позицията на посетител/клиент, който ще чете това съдържание. Задавайте си въпроси като “Полезна ли ми беше тази информация?”, „Какво научих от статията?”, “С какво ми помогна?.

Съвет: Заглавията са от голямо значение за привличането на посещения чрез съдържание. Включете думи, които вашият клиент би написал в Google, когато търси информация по конкретна тема. Отделете време и измислете заглавие, което да предизвиква реакция. Ако текстът носи полезна информация, тогава има голям шанс да получите и споделяния в социалните мрежи, а с това и повече посещения на сайта ви. А след това идва ред и на основната цел – повече поръчки, нови клиенти, по-разпознаваем бранд.

Стъпка 3 – Важно е да пишеш статии!

Статиите, които пишете в блога на магазина си, не трябва да са самоцел. Не пишете само, защото знаете, че трябва да имате съдържание. Целта е да сте полезни. Дайте информация и отговори на въпросите, които вашите потенциални клиенти си задават. Ако продавате козметика например и имате категория Био козметика, не създавайте статия от типа на „Кой е най-добрият крем, който да си купя“. Помислете в посока „Какви са предимствата на био козметиката пред обикновената козметика“. Подобен тип съдържание добавя стойност за вашите посетители и клиенти. То ще им помогне да направят своя избор и ще им даде възможност да вземат информирано решение. И следващия път, когато имат нужда от конкретен козметичен продукт, но се колебаят в избора, ще потърсят информация в блога ви и може да поръчат, ако предлагате това, което им трябва.

Стъпка 4 – Качествено съдържание = Доверие = Поръчки

Днес доверието е една от най-важните предпоставки за постигане на положителни резултати във всеки бизнес. Във времето тенденцията на преминаване от офлайн към онлайн търговия предизвика и пренареждане при факторите за успех. Доверието измества локацията. Клиентите търсят продуктите на брандове, които познават и на които вярват. Цената, промоциите, специалните предложения, безплатната доставка също допринасят при решението за покупка. Но преди да се стигне до натискането на бутона “Купи”, потребителят трябва да повярва, че продуктът е качествен и той ще получи точно това, което поръчва.

Пример: Ако имате онлайн магазин за тениски, вие знаете, че предлагате добър продукт. Но е нужно и клиентите ви да го разберат и да повярват в това. Как да стане? Отново един от отговорите е – чрез съдържание. Създайте статии, в които да разкажете за целия процес на производство и печат на щампите, подкрепете информацията си със снимки и/или видео.
Създаването на няколко подобни статии ще създаде у клиентите ви впечатлението, че разбирате от това, което правите и знаете как да си свършите работата. Ако към публикацията добавите и положителни коментари и мнения от клиенти, мисията е изпълнена – клиентите могат да ви се доверят.

Стъпка 5 – Искам още хора да прочетат това, което пиша!

Вече имате статии. Добавили сте стойност за клиентите си. Може да бъдете полезни. Сега е моментът съдържанието ви да достигне до още повече хора. Как? Каналите, които ще ви помогнат, са много – освен Facebook може да използвате Twitter, Youtube, Instagram, Pinterest, Google+, форуми и други. В началото подберете някои от тях (един или два, а не всички). Проучете добре кои от тях са подходящи за вашия бизнес. Бъде активни и постоянни. Публикувайте информация в тях минимум веднъж седмично. Всеки канал за комуникация има своите особености. Проучете ги добре, защото използването и прилагането на правилните техники ще повиши резултатите ви. Помислете добре в кои дни и часове да качвате съдържание в социалните мрежи, кога потребителите са по-активни. С постигането на постоянна активност в първите един или два канала, които сте избрали, може да добавите и още. Всичко зависи от ресурса и времето, с които разполагате.

Съвет: За да организирате целия процес по подбор на теми, създаване на статии и разпространението им, ви препоръчваме да си направите кратък план. Най-лесният начин е в една таблица да планирате съдържанието си за всеки месец. Включете дните, в които ще публикувате, заглавията на темите, както и каналите, в които ще разпространите съдържанието си, това ще е напълно достатъчно! А ефектът – дисциплина при създаването на нови текстове, постоянство в каналите за комуникация, които сте избрали, и създаване на лоялни потребители, които да следят статиите, които пишете.

А сега е време писането да започне! 🙂

Ако все още нямате онлайн магазин, но имате идея в тази област, тествайте Shopiko безплатно за 14 дни и си направете онлайн магазин само с 6 клика!

Маркетинг Специалист

Митко може да изгради онлайн магазин на всяка платформа, но харесва най-много SaaS, защото предпочита да продава пред това да програмира. СуперСилата на Митко е, че знае много за електронната търговия и не се притеснява да го споделя.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

Все още няма коментари

Уведоми ме при
avatar
wpDiscuz