7 начина да направите своя онлайн магазин видим при търсене

Изграждането на сайт – мисия №1 за всеки бизнес. Без изключение. Още повече когато динамично променящият се свят предполага да държим неговото темпо на развитие и да сме нащрек за всяка новост.

Бързите обороти на ежедневието подлагат на изпитание умението ни да задържаме вниманието на потребителите, независимо дали влизаме в ролята на инфлуенсъри, търговци, предприемачи или лидери на мнение.  

Въпреки десетките и дори стотици предизвикателства, пред които са изправени бизнесите, една от най-приоритетните задачи след направата на сайта си остава популяризирането на дейността и бранда. Затова съставихме списък с основните стъпки, които следва да предприемете, за да осигурите на онлайн магазина си повече видимост и съответно повече продажби.

Нека не губим време, а да преминем през всяка една от тях, за да разберем как бизнесът ни може да стане разпознаваем за потенциалните ни клиенти благодарение на собствените ни усилия.

1. Добавете сайта си в Google Search Console

Напълно безплатен, но истински безценен инструмент, който има редица ползи за всеки сайт – така започваме представянето на сърч конзолата на Google

Най-общо казано, с нейна помощ можете да следите ефективността на сайта си и трафика към него, да отстранявате възникнали неизправности и да правите подобрения. Без значение върху каква платформа е базиран онлайн магазинът Ви, за да стартира по-бързо неговото индексиране и да започне да се показва при търсене, следва да го регистрирате в Google Search конзолата.

Така ще получите важна информация за:

  • евентуални технически проблеми със сайта;
  • ключовите думи, според които се класира сайтът Ви, както и позицията, на която се показва;
  • проверка на url адресите в сайта;
  • страниците, сайтмапа и още.

За да разберете как да добавите сайта си в Google Search конзолата, прочетете помощната ни статия.

2. Верифицирайте бизнеса си в търсачките

Вече сме Ви разказвали за предимствата на Google My Business в наша блог статия. Неслучайно сме създали цял материал по темата, защото значението на това интелигентно решение за бизнеса е наистина голямо.

Ще допълним само, че освен инструмент за ефективно презентиране, Google My Business е и още една рекламна площадка, от която е силно препоръчително да се възползвате.

Съвет: Актуализирайте информацията в своя бизнес профил всеки път, когато правите промени – сменяте адреса си, телефонния номер за връзка с Вас или нещо друго. Това допълнително увеличава доверието на клиентите към Вас и показва, че присъствието Ви в платформата е непрекъснато.

Вижте как се случва регистрацията в няколко бързи стъпки, като отворите статията.

3. Използвайте релевантни ключови думи

За да разберете кои са „работещите“ ключови думи за Вас, първо следва да направите кратко проучване. За целта има редица инструменти – платени и безплатни, които Ви показват какви думи използват хората при търсене на продукти или услуги като Вашите.

Semrush, Google Trends, Ahrefs и WordStream са само част от възможностите да откриете кои ключови думи и фрази какъв обем на търсене имат. Щом разполагате с тази информация, не пропускайте да я използвате за Вашия сайт. Включете избрани думи и изрази навсякъде, където е възможно по страниците на сайта:

  • мета заглавията на страниците;
  • мета описанията;
  • в основното текстово съдържание на страниците;
  • в заглавията (H1, H2, H3 и т.н.);
  • в url адресите;
  • в блог статиите. 

4. Регистрирайте сайта си в различни онлайн директории

Има много начини да бъдете забелязани от бъдещите Ви клиенти, които усилено търсят в уеб продукти или услуги като Вашите. Само трябва да сте запознати с по-голямата част от тях, а след това да се възползвате от потенциала им.

Една добра възможност е да добавите своя онлайн магазин в платформи и търсачки като start.bg, dir.bg, Local Guides, Foursquare, LinkedIn, Instagram, Facebook и други.

Също така не пропускайте да направите колаборация с Ваши приятели и партньори, които да Ви позиционират на техните сайтове чрез визуална реклама, споменаване или цяла блог публикация. Колкото повече партньорства създадете, толкова повече увеличавате шанса си да попаднете в полезрението на клиентите.

5. Създавайте качествено съдържание

Няма да ни омръзне да изтъкваме важността на блог секцията в сайта. Неведнъж сме казвали колко много са предимствата на качественото съдържание и неговото регулярно създаване.

С помощта на блога оставате в непосредствена близост с посетителите на сайта, като им помагате да научат повече за Вас и Вашия бизнес. Демонстрирате редовно социално присъствие и отстоявате своята позиция по важни теми и казуси.

И това далеч не е всичко. Блог съдържанието влияе положително в процеса по оптимизация на сайта в търсачките. Така онлайн магазинът Ви се индексира на по-добри позиции в Google, а шансът за повече трафик нараства правопропорционално.

Вижте: 8 причини да създадем корпоративен блог 

6. Направете ревизия на изображенията

Търсенето на изображения се увеличава все повече и повече с всяка година. Така потребителите лесно се ориентират за вида на продукта и неговите характеристики. А това означава, че колкото по-красиви и качествени са снимките Ви, толкова повече нови клиенти ще привлечете.

Затова се уверете, че изображенията, които използвате, са оптимизирани за класиране при търсене. Нужно е да спазите следните препоръки:

  • да зададете имена на файловете ръчно или платформата, която използвате за своя онлайн магазин, да ги генерира автоматично;
  • да качвате качествени изображения и да се съобразите с изискванията на платформата, върху която се базира онлайн магазинът Ви;
  • да има включен алтернативен текст (alt text) с името на продукта.

Ако изпълните всичко по правилния начин, изображенията Ви ще се индексират и ще бъдат показвани при търсене в Google. 

7. Използвайте всяка възможност да разкажете за бизнеса си

Идеите могат да Ви връхлетят буквално отвсякъде. Не пропускайте да добавите сайта си във Вашия имейл подпис, когато водите бизнес кореспонденция с подизпълнители, партньори и клиенти. Вмъкнете домейна и в бизнес презентации, фактури и оферти, които изпращате до Ваши събеседници.

Друга алтернатива са визитките. Когато пращате заданието към уеб дизайнерите, включете и името на Вашия онлайн магазин. Това ще увеличи обхвата на Вашето популяризиране, особено когато раздавате визитките си по време на срещи, конференции или бизнес събития. Същото можете да направите при печат на рекламни материали, брошури, тефтери и листовки.


Оставяме списъка с отворен край, защото Вие сте тези, които могат да го завършат. Точките в него не са само 7, а са толкова, колкото работят за Вас и в чийто резултат вече сте се убедили.

Неслучайно в статията Готови сте с изграждането на онлайн магазина си? А какво следва после? [Аудио] Ви казахме, че създаването на сайта не е крайната Ви дестинация, а едва начало на Вашето дигитално приключение. От Вас зависи как ще го продължите. Не забравяйте, че СуперЕкипът е до Вас във всеки момент, когато усетите нужда от подкрепа.

Звезделина Георгиева
Звезделина Георгиева
Спокойно можете да я наричате СуперЗвезди. С изтънчен и неподправен усет към естетиката, Звезди привнася във всеки проект нотка на завършеност и аристократизъм. Цели право в целта, улучва и продължава по пътя към непрестанното усъвършенстване. СуперСилата й е обезоръжаващата усмивка, с която прави невъзможното възможно. Няма да е лъжа, ако кажем, че става и ляга с мисълта да помага. Това я прави отдаден колега и чудесен приятел.
5 1 vote
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Съвети от СуперХостинг.БГ за уникарно име на фирма

Как да изберете уникално име на фирма? [Аудио]

0
Да измислите уникално име на фирма е предизвикателна задача. Даваме Ви ценни препоръки и идеи за перфектното име за Вашия бизнес. Разгледайте ги в СуперБлога.
6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт [Аудио]

0
Ако не искате само баба Ви и приятелките ѝ да са чували за Вас, помислете за собствен сайт. Даваме Ви 6 причини защо се нуждаете от силно интернет присъствие.
Зает домейн? Няма страшно!

Зает домейн? 9 тактики за успешна регистрация на име [Аудио]

0
Търсите име и то е заето. Какво правите след това? Отказвате се? Продължавате да търсите? Удряте пауза, за да помислите още?