Макар и вече извънредното положение да е зад гърба ни, ние бихме искали да върнем лентата малко назад. Търсим, намираме и споделяме историите на нашите клиенти от този период. Защото вярваме, че това е начинът да се подкрепяме взаимно и да се чувстваме като част от една голяма общност. Да, определено сме заедно във всичко, което се случва по света и у нас.
Помните ли през какви етапи преминахте по време на тези 2 месеца социална дистанция? В началото всички следяхме всяка новина по темата и търсехме стоки от първа необходимост. А къде останаха луксозните стоки? Разказваме Ви историята на нашите клиенти Зографов и Син с онлайн магазин от Shopiko – zografovart.com, които предлагат луксозни стоки от благородни метали. Те ще ни споделят как дистанцията се отрази на техния бизнес и какво направиха, за да се адаптират към промените.
#1 Кои са личностите, които стоят зад zografovart.com?
Ние сме семейна фирма – Зографов и Син. Фамилното ни име е основано преди повече от 100 години от нашия прадядо Божин-Еманоил Зограф. Той е рисувал стенописи на много места в Европа, включително и в Базиликата Св. Петър в Рим. През 1991 година моите родители Тициана и Николай Зографови основават първата фирма с това име. Целта им е да създават красиви продукти и да ги предлагат на хора, които ще ги оценят. Днес продължаваме да развиваме името, като сме се фокусирали в проектирането и изработката на луксозни екземпляри.
#2 Какво се промени за Вас след 13 март (въвеждането на извънредното положение)?
Първоначално беше стресиращо. С изминаващите дни обаче усетихме спокойствие и възможност да обърнем внимание на различни отлагани досега проекти, както и да разработим нови модели. В действителност ситуацията се променяше всеки ден, но забелязахме, че хората постепенно свикнаха със случващото се и се отпуснаха.
Мисля, че до един-два месеца всичко ще се нормализира.
Животът ни може би никога няма да е същият, както преди, но в един момент той отново ще стане познат и удобен. Шокът е в началото на промяната.
#3 Какво предприехте, за да се адаптирате към настоящата ситуация?
Ситуацията оказа влияние и върху дигиталния ни маркетинг. Виждаме, че се промени времето, в което дадена група клиенти гледа определен продукт, и устройствата, през които посещава сайта. Бих казал, че хората имат повече време да разгледат и прочетат статия в интернет. Със сигурност ще е много интересно маркетолози да извадят статистика преди и по време на извънредното положение.
За нашите продукти ние наблегнахме най-вече върху ползата от тях.
Имаме сребърни чаши и кани, от които може да се пие пречистена вода, без бактерии. Наблегнахме и на инвестицията в материала, който временно поевтиня. От много години експерти говорят, че разликата в цената между среброто и златото е прекалено голяма. Затова и тенденцията би била по-скоро за ценовото покачване на среброто.
#4 Споделете ни Вашето виждане за важността на сайта за един бизнес точно сега.
В съвремието всеки носи смартфон в джоба си. Ако търсим нещо, го търсим в интернет през телефона си. В това съм 100% убеден особено след като видях статистиката от последния месец:
95% от хората, посетили нашия сайт, са го направили през мобилно устройство.
За нас най-добрата реклама е от клиент на клиент, т.е. от уста на уста. Но без уебсайт би било невъзможно да ни намерят нови хора. Мога да дам и конкретен пример: Потенциален клиент търси подарък за повод, който обаче е след два дни. Без сайт не би могъл да ни намери лесно или поне – не навреме.
#5 Вие използвате платформата Shopiko за развитието на Вашия онлайн магазин. Какво най-много Ви харесва в нея?
От начало ми харесаха отзивите на други потребители, които използват платформата. Решихме да ѝ дадем шанс и се оказа, че с нея се работи много лесно. В същото време изглежда чудесно и ни дава възможност да мислим повече за бизнеса си, отколкото за поддръжка.
#6 Как избрахте домейна на Вашия магазин?
Аз съм на мнение, че името на сайта може да няма общо дори с бранда – по-важно е да предлагаме качествени стоки и услуги, както и да бъдем гъвкави във всичко, което правим. Що се отнася до разширенията:
.com беше първият и единствен избор.
Дори не сме се замисляли за алтернатива!
#7 Какви са наблюденията Ви за промените в сферата на луксозните стоки?
Луксозните стоки са браншът, който стеснява обхвата си при периоди на предизвикателства. Замислете се само: ако се върнем назад във времето, още през Първата и Втората световна война, браншовете с най-големи поражения, са именно тези, предлагащи луксозни стоки. Може би ще сметнете, че преувеличавам с примера за войните, но е факт, че дори най-малките сътресения на пазара или в ежедневието на хората, променят нагласите им спрямо луксозните стоки.
2020 определено ще е предизвикателна година!
Благодарим на екипа на Зографов и Син, че споделят своя опит в СуперБлога. Надяваме се, че повече бизнеси са успели да проявят гъвкавост и креативност по време на този труден за всички период.
А ако все още търсите подходящо решение за бързо и лесно изграждане на онлайн магазин, тествайте Shopiko за 14 дни безплатно. С платформата получавате всичко необходимо, за да стартирате онлайн: включен хостинг и SSL сертификат, професионални дизайни, интеграции с разплащателни методи и куриерски фирми, маркетинг инструменти, възможности за добавяне на чат, безплатни консултации с експерти от СуперЕкипа.
Абонирайте се за СуперБлога, за да се запознавате първи с бизнес опита на нашите клиенти и партньори!