Уебсайт и блог: съставките, без които добрият маркетингов микс не може

Всяка дигитална бизнес стратегия започва с направата на сайт или блог. Но в микса от летни коктейли, приятелства, пътувания, музикални сетове, идеи и маркетингови инструменти, как човек да се ориентира от къде да започне в необятното море от възможности в интернет? Този текст е спасителната лодка, която ще ви преведе през бурните води до брега на вашето успешно присъствие онлайн. С разбирането на ролята на сайта и блога, идва и направата им. А тук е нашата сила!

Напоследък всички говорят за маркетинг – „трендове“, „тулове“ и всякакви механики за разпознаване на бранда онлайн. И да, знаем колко важни са видимостта на търговската марка в социалните мрежи и позиционирането ѝ високо в търсачките. Но в този текст ще се върнем малко по-назад, за да си отговорим ЗАЩО създаваме съдържание, КАКВО трябва да е то и КЪДЕ е добре да го разполагаме. 

Всички пътища водят към сайта 

Социалните мрежи са непренебрежим фактор – те са директната ни връзка с потребителите и канал да покажем кои сме и как се развиваме. Профилите и бизнес страниците там са ни нужни, за да поддържаме последователите си ангажирани и за да бъдем откриваеми в търсачките. Когато обаче един потребител ни потърси във Facebook например, той ще кликне на бутон “Информация” и там ще се огледа за какво? Линк към фирмения сайт. 

Сайтът е визитката на вашия бизнес. Той е най-представителното място, където помествате информация за предмета на вашата дейност и имате шанс да оставите у потенциалния клиент усещане за професионализъм и авторитетност. Сайтът е вашият free land (свободна територия), която ви предоставя огромен набор от ресурси да запознаете потребителите с вашите продукти и услуги, визия и предимства — по запомнящ се и разпознаваем начин. На сайта също така имате възможност да разполагате съдържание в по-дълъг формат, което дава стойност на аудиторията: чрез помощни статии, насоки за продуктовата гама или услугите, често задавани въпроси и др. 

Сигурно се питате къде е ценността – отговаряме. Когато статиите и материалите, които качвате на сайта, са добре подготвени и поднесени, вие се издигате в представите на клиентите си със своята експертност, на когото те могат да се доверят. Съответно вашият бранд и предложеното от него става техен избор. 

И нека под прожекторите тук застане Блогът. Като отделен от основния представителен сайт или като секция в него, поддържането на блог се е доказало във времето като ефективен инструмент за ангажиране и задържане на потребителите. Освен всички спомагателни материали, които ще дадат отговори на посетителите и решат техен проблем, в него може да помествате безброй истории от живота на компанията – да комуникирате събития, новости, участия и всичко, което ще ви представи пред света в светлината на дейна и пулсираща организация. 

За последното даваме пример с блога на SuperHosting.BG, в който сме поместили над 2000 статии, които регулярно осведомяват клиентите ни за услуги, настройки и нововъведения.  

Добра идея е да създадете и имейл бюлетин. В имейлите ще включите линкове с покана да ви прочетат, като по този начин увеличавате и трафика към сайта си. Споделянето на статиите, които публикувате, в социалните мрежи също е ключово – с кратък текст, контекстуална визуализация или малка провокация под формата на въпрос например, ще привлечете вниманието им и ще анонсирате какво ще научат, щом достъпят съдържанието.

И за да обобщим казаното по-горе: всички пътища водят до сайта. Каквито и канали да изберете да миксирате в своята маркетингова стратегия, основната съставка на вашето онлайн присъствие си остава онова пространство, запазено само за вас и позволяващо да разгърнете потенциала на бизнеса си и да блеснете – чрез уеб дизайн и информация за продуктите и услугите в зависимост от вашите предпочитания. 

Съдържанието: какво и къде

Съдържанието, предназначено за сайта и блога ви, трябва да отговаря на следните условия, за да мотивира потребителя, сега ваш читател, да го достъпи:

👉🏻 Да бъде грамотно поднесено

Ако допуснете текстове, изобилстващи от грешки, бързо ще забележите отлив на клиенти и вълна от негативни коментари. Голяма част от хората са чувствителни на тази тема, затова се погрижете материалите, които публикувате, да бъдат изрядни откъм правопис и правоговор. Последните винаги правят добро впечатление. 

👉🏻 Да бъде информативно: да мислим като потребители 

В огромния обем от информация, който поглъщаме ежедневно, всеки от нас лесно губи интерес и има склонност да игнорира кухите пропагандни послания. Затова и брандовете, които се отличават, са познати от аудиториите си с качествено, носещо информационна стойност съдържание.

👉🏻 Да бъде релевантно с вашите продукти или услуги

След като потенциалният клиент е посетил сайта ви и е успял да получи отговор на свое питане, то смело можете да направите #СуперХод напред и да му помогнете още повече. Като го насочите към конкретен продукт или услуга от вашето портфолио, който ще го улесни в избора. Изправени сте пред класическа, “с един удар два заека” ситуация, в която посетителят на сайта ви печели знание и улеснение, а вие печелите него като клиент.  

Да не пропускаме и още един важен аспект – SEO (Search Engine Optimisation) или оптимизиране на съдържанието, така че да се класира добре в търсачките. Колкото по-активни сте в блога си и предоставяте информация, свързана с конкретни търсения на потребителите по ключови думи, толкова по-високи резултати ще имате. Иначе обяснено: Google ще ви познава и ще ви позиционира на челни позиции. 

👉🏻 Да бъде оформено с подходящ дизайн: отново да станем потребители

Дизайнът, особено в съвременния дигитален свят, не бива да се подценява. Как изглежда сайтът ви и колко лесно може да се ориентира посетителят са два ключови въпроса по отношение на визията. Безспорно, тя трябва да следва цялостната брандинг линия от гледна точна на цветове, лого и стил, но не по-малко важно е да се спрете на това как да направите сайта приветливо и удобно за ползване, user friendly пространство. Защото лесно можете да изгубите клиент, ако през десктоп или мобилна версия, го оставите да се лута – без карта и обозначение кое къде се намира в сайта. 

в обувките на потребителя - кое е стойностно съдържание

И един съвет тук: добра практика е всички статии и помощни материали да са разпределени в релевантни страници/категории на сайта, за да може потребителят да се ориентира лесно от навигацията. 

Съвременните технологии и в частност CMS – системите за управление на съдържанието като WordPress, предоставят гъвкави и удобни възможности за използване на разнообразни формати (текст, видео, аудио). Това идва да ни покаже, че ако например разполагате с готино видео от последното фирмено събитие, на което сте присъствали с екипа, спокойно може да го качите на сайта или в блога си, заедно с кратка информация защо сте посетили и какво сте постигнали. Една, две стъпки и готово: вече имате интерактивна публикация за споделяне с вашата аудитория.

От къде да започнете с направата на сайта?! Без паника

Всяко начало е трудно. Още повече, когато сме изправени пред тонове информация, която трябва да обработим и превърнем в план за действие. Ние сме тук да ви помогнем в първата крачка към помещаването на онлайн пространство за вашия бизнес. По-долу сме селектирали няколко полезни ресурса от нашия блог и помощна страница, от които да започнете. Използвайте смело търсенето по ключови думи като функционалност и ще ви се открият множество полезни текстове:

Тези материали може би до голяма степен ще ви разяснят – можете ли да се справите сами със задачата по направата и поддръжката на сайт, или ще имате нужда от експертно съдействие. 

За последното, разбира се, можете да разчитате на търговски и технически support на SuperHosting.BG – по мейл, чат или с обаждане. Въз основа на вашите персонални потребности и цели, ще предложим най-доброто решение за вдигане и поддържане на уебсайт. 

Наесен с нови събития и участия

Всичко, което ви разказахме по-горе за мястото на сайта и блога в маркетингов микс, чухте в началото на лятото, когато посетихме събитието Digital4Varna. Решихме да облечем лекцията в текст, който да ви помогне в първите стъпки и да ви покани да ни последвате, за да разберете къде може да се срещнем наесен с още вълнуващи теми!

маркетинг екип на Digital4Varna

Следете профилите ни в социалните мрежи – Facebook, LinkedIn, Instagram и Tik-Tok, за да научите кои събития ще посетим и елате подготвени с въпроси и идеи. Винаги се стремим да подкрепяме своите клиенти в техните предприемачески и творчески начинания. 

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Велина Филипова
Велина Филипова
Като част от СуперЕкипа Велина се занимава с разказването на истории - за продуктите и услугите, които предлагаме, както и за всички партньорства и събития, които са я накарали да избере СуперХостинг.БГ за свое работно място. Велина споделя, че си пада по хартията, джаза, планината, психологията и хубавото писане, а в своя личен блог споделя, че пише за всичко, което прави живота ни по-малко прозаичен. За онова, което пропускаме в препускането.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Зает домейн? Няма страшно!

Зает домейн? 9 тактики за успешна регистрация на име

0
Търсите име и то е заето. Какво правите след това? Отказвате се? Продължавате да търсите? Удряте пауза, за да помислите още?

Black Friday: 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък

0
Ако искате да бъдете един ход пред конкурентите си, време е да помислите как да задържите вече спечелените клиенти по време на кампанията. 
5 причини да изберете домейн .EU ( а защо не и .ЕЮ )

5 причини да изберете домейн .EU (а защо не и .ЕЮ )

0
Домейнът .EU е сравнително нов за пазара на домейни. От края 2016 година е един от най-популярните Top Level домейни.