Всяка дигитална бизнес стратегия започва с направата на сайт или блог. Но в микса от летни коктейли, приятелства, пътувания, музикални сетове, идеи и маркетингови инструменти, как човек да се ориентира от къде да започне в необятното море от възможности в интернет? Този текст е спасителната лодка, която ще ви преведе през бурните води до брега на вашето успешно присъствие онлайн. С разбирането на ролята на сайта и блога, идва и направата им. А тук е нашата сила!
Напоследък всички говорят за маркетинг – „трендове“, „тулове“ и всякакви механики за разпознаване на бранда онлайн. И да, знаем колко важни са видимостта на търговската марка в социалните мрежи и позиционирането ѝ високо в търсачките. Но в този текст ще се върнем малко по-назад, за да си отговорим ЗАЩО създаваме съдържание, КАКВО трябва да е то и КЪДЕ е добре да го разполагаме.
Всички пътища водят към сайта
Социалните мрежи са непренебрежим фактор – те са директната ни връзка с потребителите и канал да покажем кои сме и как се развиваме. Профилите и бизнес страниците там са ни нужни, за да поддържаме последователите си ангажирани и за да бъдем откриваеми в търсачките. Когато обаче един потребител ни потърси във Facebook например, той ще кликне на бутон “Информация” и там ще се огледа за какво? Линк към фирмения сайт.
Сайтът е визитката на вашия бизнес. Той е най-представителното място, където помествате информация за предмета на вашата дейност и имате шанс да оставите у потенциалния клиент усещане за професионализъм и авторитетност. Сайтът е вашият free land (свободна територия), която ви предоставя огромен набор от ресурси да запознаете потребителите с вашите продукти и услуги, визия и предимства — по запомнящ се и разпознаваем начин. На сайта също така имате възможност да разполагате съдържание в по-дълъг формат, което дава стойност на аудиторията: чрез помощни статии, насоки за продуктовата гама или услугите, често задавани въпроси и др.
Сигурно се питате къде е ценността – отговаряме. Когато статиите и материалите, които качвате на сайта, са добре подготвени и поднесени, вие се издигате в представите на клиентите си със своята експертност, на когото те могат да се доверят. Съответно вашият бранд и предложеното от него става техен избор.
И нека под прожекторите тук застане Блогът. Като отделен от основния представителен сайт или като секция в него, поддържането на блог се е доказало във времето като ефективен инструмент за ангажиране и задържане на потребителите. Освен всички спомагателни материали, които ще дадат отговори на посетителите и решат техен проблем, в него може да помествате безброй истории от живота на компанията – да комуникирате събития, новости, участия и всичко, което ще ви представи пред света в светлината на дейна и пулсираща организация.
За последното даваме пример с блога на SuperHosting.BG, в който сме поместили над 2000 статии, които регулярно осведомяват клиентите ни за услуги, настройки и нововъведения.
Добра идея е да създадете и имейл бюлетин. В имейлите ще включите линкове с покана да ви прочетат, като по този начин увеличавате и трафика към сайта си. Споделянето на статиите, които публикувате, в социалните мрежи също е ключово – с кратък текст, контекстуална визуализация или малка провокация под формата на въпрос например, ще привлечете вниманието им и ще анонсирате какво ще научат, щом достъпят съдържанието.
И за да обобщим казаното по-горе: всички пътища водят до сайта. Каквито и канали да изберете да миксирате в своята маркетингова стратегия, основната съставка на вашето онлайн присъствие си остава онова пространство, запазено само за вас и позволяващо да разгърнете потенциала на бизнеса си и да блеснете – чрез уеб дизайн и информация за продуктите и услугите в зависимост от вашите предпочитания.
Съдържанието: какво и къде
Съдържанието, предназначено за сайта и блога ви, трябва да отговаря на следните условия, за да мотивира потребителя, сега ваш читател, да го достъпи:
👉🏻 Да бъде грамотно поднесено
Ако допуснете текстове, изобилстващи от грешки, бързо ще забележите отлив на клиенти и вълна от негативни коментари. Голяма част от хората са чувствителни на тази тема, затова се погрижете материалите, които публикувате, да бъдат изрядни откъм правопис и правоговор. Последните винаги правят добро впечатление.
👉🏻 Да бъде информативно: да мислим като потребители
В огромния обем от информация, който поглъщаме ежедневно, всеки от нас лесно губи интерес и има склонност да игнорира кухите пропагандни послания. Затова и брандовете, които се отличават, са познати от аудиториите си с качествено, носещо информационна стойност съдържание.
👉🏻 Да бъде релевантно с вашите продукти или услуги
След като потенциалният клиент е посетил сайта ви и е успял да получи отговор на свое питане, то смело можете да направите #СуперХод напред и да му помогнете още повече. Като го насочите към конкретен продукт или услуга от вашето портфолио, който ще го улесни в избора. Изправени сте пред класическа, “с един удар два заека” ситуация, в която посетителят на сайта ви печели знание и улеснение, а вие печелите него като клиент.
Да не пропускаме и още един важен аспект – SEO (Search Engine Optimisation) или оптимизиране на съдържанието, така че да се класира добре в търсачките. Колкото по-активни сте в блога си и предоставяте информация, свързана с конкретни търсения на потребителите по ключови думи, толкова по-високи резултати ще имате. Иначе обяснено: Google ще ви познава и ще ви позиционира на челни позиции.
👉🏻 Да бъде оформено с подходящ дизайн: отново да станем потребители
Дизайнът, особено в съвременния дигитален свят, не бива да се подценява. Как изглежда сайтът ви и колко лесно може да се ориентира посетителят са два ключови въпроса по отношение на визията. Безспорно, тя трябва да следва цялостната брандинг линия от гледна точна на цветове, лого и стил, но не по-малко важно е да се спрете на това как да направите сайта приветливо и удобно за ползване, user friendly пространство. Защото лесно можете да изгубите клиент, ако през десктоп или мобилна версия, го оставите да се лута – без карта и обозначение кое къде се намира в сайта.
И един съвет тук: добра практика е всички статии и помощни материали да са разпределени в релевантни страници/категории на сайта, за да може потребителят да се ориентира лесно от навигацията.
Съвременните технологии и в частност CMS – системите за управление на съдържанието като WordPress, предоставят гъвкави и удобни възможности за използване на разнообразни формати (текст, видео, аудио). Това идва да ни покаже, че ако например разполагате с готино видео от последното фирмено събитие, на което сте присъствали с екипа, спокойно може да го качите на сайта или в блога си, заедно с кратка информация защо сте посетили и какво сте постигнали. Една, две стъпки и готово: вече имате интерактивна публикация за споделяне с вашата аудитория.
От къде да започнете с направата на сайта?! Без паника
Всяко начало е трудно. Още повече, когато сме изправени пред тонове информация, която трябва да обработим и превърнем в план за действие. Ние сме тук да ви помогнем в първата крачка към помещаването на онлайн пространство за вашия бизнес. По-долу сме селектирали няколко полезни ресурса от нашия блог и помощна страница, от които да започнете. Използвайте смело търсенето по ключови думи като функционалност и ще ви се открият множество полезни текстове:
- Как да си направя сайт – три начина за начинаещи
- Как да си направя WordPress сайт или блог? (наръчник)
Тези материали може би до голяма степен ще ви разяснят – можете ли да се справите сами със задачата по направата и поддръжката на сайт, или ще имате нужда от експертно съдействие.
За последното, разбира се, можете да разчитате на търговски и технически support на SuperHosting.BG – по мейл, чат или с обаждане. Въз основа на вашите персонални потребности и цели, ще предложим най-доброто решение за вдигане и поддържане на уебсайт.
Наесен с нови събития и участия
Всичко, което ви разказахме по-горе за мястото на сайта и блога в маркетингов микс, чухте в началото на лятото, когато посетихме събитието Digital4Varna. Решихме да облечем лекцията в текст, който да ви помогне в първите стъпки и да ви покани да ни последвате, за да разберете къде може да се срещнем наесен с още вълнуващи теми!
Следете профилите ни в социалните мрежи – Facebook, LinkedIn, Instagram и Tik-Tok, за да научите кои събития ще посетим и елате подготвени с въпроси и идеи. Винаги се стремим да подкрепяме своите клиенти в техните предприемачески и творчески начинания.
Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.