Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

3 пролетни промоции за Вашия онлайн магазин

Първа пролет пукна. Време е и поръчките на Вашия онлайн магазин да разцъфтят. Проучихме кои са едни от най-популярните и ефективни промоции. Сега нямаме търпение да ги споделим с Вас.

Започваме с един от фаворитите.

#1 Купи Х продукт и вземи втори безплатно

Това е една от най-популярните и работещи промоции. При нея един продукт се предлага по следния начин: Купувате Х продукт и получавате идентичен артикул безплатно. Няма сложна стратегическа подготовка и можете лесно да я приложите още идните дни.

Психологическо въздействие

С този вид промоция засягате много чувствителна тема у потребителите: “безплатния обяд”. Когото и да питате, той ще Ви отговори, че такъв не съществува. Именно защото безплатното е твърде рядко, то не е за изпускане.

Amazon прави експеримент и прилага безплатна доставка до цяла Европа. Поръчките се засилват навсякъде, освен във Франция. Единствено там те слагат цена за доставка от няколко цента. Това показва на Amazon, че колкото и ниска да е стойността на доставката, потребителите винаги биха избрали безплатната.

Защо тази промоция е по-ефективна за Вас, отколкото вариантът с 50% намаление за продукт?

Сметките са много лесни и същевременно ясно говорещи. Нека посочим конкретен пример.

Имате продукт, който продавате за 10 лева. Всички разходи по него са 3 лева. Тези разходи включват цена на едро от доставчик/производител, разходи за опаковка, реклама, митнически такси, транспорт, разходи за управление, предвидено ДДС и т.н. Чистата Ви печалба от продукта е 7 лева (70% марж). В единия случай го предлагате на половин цена (отстъпка от 50%), т.е. за 5 лева. Когато клиент закупи продукта, той Ви плаща 5 лева, съответно печалбата Ви е 2 лева. Ако обаче използвате промоцията “Купи 1 и вземи 1 безплатно”, клиентът плаща 10 лева, получава два артикула, а Вашата печалба е 4 лв.

В този случай за Вас е много по-ефективно да продавате два продукта за цената на един, защото получавате печалбата от двата продукта в една поръчка. Ако използвате 50% отстъпка, ще се наложи да разчитате клиентът да купи две бройки от артикула, за да си доведете повече печалба в една поръчка. Не всеки клиент би го направил.

Нека направим още едно сравнение:

  • 50% отстъпка. Не Ви ли звучи като “ще платите половината от цената”?
  • Купи един продукт и вземи втори безплатно. Не Ви ли звучи като “няма да платите дори стотинка за допълнителна бройка от продукт, който харесвате”?
Важно: В света на маркетинга и продажбите често е по-важно как структурирате своите промоции и как ги комуникирате.

Правила за прилагане на промоцията:

  • Винаги прилагайте промоцията за продукти с марж (печалба) равен или по-голям от 50%.
  • Най-добре работи за стоки, които не се ползват еднократно, а периодично се купуват отново и отново.
  • Промоцията постига добри резултати, когато я прилагате за един продукт с много дизайни/разновидности - лакове, чорапи, тениски, хранителни стоки и т.н.
  • Използвайте я, когато искате да раздвижите складовите си наличности.

Предназначение

Най-главното предназначение на тази промоция е раздвижване на инвентара. Всеки търговец разполага със стоки, които продава твърде дълго и буквално се надява някой да ги купи, преди да са се амортизирали или развалили. “Купи Х и вземи втори безплатно” е чудесна промоция, ако искате да:

  • Разчистите инвентара си от застояли стоки.
  • Раздвижите неактивни стоки.
  • Премахнете стоки, които имат наближаващ срок на изтичане, но все още са в много добро състояние.

Разновидности

Това, което описахме досега, беше класическата версия на промоцията. Предпочитанията към нея са различни и за всеки вкус си има подходяща вариация:

  • Купи определен продукт и вземи % отстъпка за друг вид продукт.
  • Купи продукт и вземи % отстъпка при втори артикул от същия продукт.
  • Купи продукт от определена категория и получи безплатен продукт от друга категория.
  • Купи един продукт и вземи втори на половин цена.
  • Купи три продукта на цената на два.

Как да приложите промоцията, ако имате магазин с Shopiko?

В зависимост от разновидността на промоцията, ще можете лесно да я приложите. Не са Ви необходими сложни функционалности или разработки. Ето и какви стъпки да предприемете:

  1. Визуализирайте промоцията на заглавната Ви страница с банер или със съобщение на видно място.
  2. Упоменете, че имате такава промоция в описанието на включените в нея категории.
  3. Добавете промоцията в заглавията на продуктите.
  4. Включете текст за промоцията в описанията на продуктите.
  5. Най-лесно ще Ви е да изпращате двойно количество при покупка, като в полето за “Специфични изисквания към поръчката” клиентът ще е необходимо да посочи какъв иска да е вторият артикул (ако сте му дали възможност да избира между цвят, размер, дизайн, модел или нещо друго).
  6. Подчертайте и в имейла за получена поръчка, че ще изпратите 2 артикула за цената на един.
  7. Комуникирайте ясно и точно условията на промоцията.
#2 Промоция за комплект от продукти

Друга често срещана промоция е предлагането на комплект от продукти за по-ниска цена, отколкото ако клиент ги купи поотделно. В източници на английски език ще я намерите като bundle promotion. Често наименованието не се превежда, а просто се изписва на кирилица като “бъндел” или “бъндъл”.

Психологическо въздействие

Не за всички пазаруването е приятен процес. Избирането на продукти, сравняването на цени, качество и условия, е отегчителен и бавен ангажимент за някои потребители. Именно пакетните промоции дават възможност на клиента едновременно да купи нещо завършено и да спести от цялата покупка. В същото време клиентите взимат пакет от продукти, които ако трябваше да избират поотделно, едва ли биха комбинирали.

От друга страна, пакетните промоции хващат окото на потребителите, които търсят изгодни предложения - особено за подарък. Тези пакети могат да бъдат и доста изобретателни, давайки идеи за подаръци, опции и разнообразие.

И не на последно място - някои покупки изискват по-голямо проучване и събиране на информация. Именно за такива покупки е подходящо да се предлага пакетна промоция, защото дава всичко необходимо на едно място. Потребителите го оценяват доста високо, защото им пести време, усилия и средства.

Пример за пакетна промоция: Електрическа самобръсначка, ножчета и лосион за след бръснене. Или пакет от суха и мокра храна за кучета/котки. А защо не и комплект от сладки изкушения асорти за подарък?

Предназначение

Търговците често използват този тип промоции по няколко причини:

  • За да увеличат обема на продажбите си.
  • За да увеличат средната стойност на потребителската кошница.
  • За да раздвижат инвентара си.
  • За да продадат стоки, които потребителите рядко купуват поотделно.
  • За конкурентно предимство пред други магазини.
  • За да изместят фокуса от цената към добавената стойност.

Правила за прилагане:

  • Прилагайте пакетната промоция при продукти, които са взаимно зависими. Например: цялостна грижа за лице - комплект от измиващ гел, мицеларна вода, серум, кремове (дневен и нощен).
  • Използвайте, когато цената за придобиване на клиент е висока.
  • Добър избор, когато маржът на продуктите Ви е нисък.
  • Подходяща опция, когато производството Ви (или изкупуването на продукти за препродаване) сваля цената си при високи обеми.
  • Винаги предлагайте продуктите от пакета и поотделно. Пакетните услуги се представят много по-лошо, когато те са единственият избор на клиента.

Как да приложите промоцията, ако имате магазин с Shopiko?

Това е “промоция”, която можете да използвате не само като част от кампания, но и през цялата година. Ето и няколко препоръки от нас:

  1. Направете отделна категория само за Вашите пакетни предложения.
  2. Поставете слайдер или банер на начална страница с визуализация на атрактивен пакет и бутон, водещ към категорията с останалите пакети.
  3. В случая един пакет ще се равнява на един продукт с обща цена. Тук ще е необходимо да планирате малко повече: продуктови описания на пакетите, продуктова фотография, ясно и точно комуникиране на пакетните предложения.
#3 Неочакван подарък при покупка

Всички обичат приятните изненади. Особено когато са и от полза. Същността на промоцията е следната: при покупка, независимо на каква стойност, изпратете заедно с поръчката подарък. Това може да е нещо тематично за сезона или продукт, който ще е от полза в комбинация с вече поръчания. Експериментирайте!

Психологическо въздействие

Интересното при този метод е, че намалява вероятността закупеният продукт да бъде върнат. Освен това, ако наистина продуктът има нужда от връщане, той в най-лошия случай ще бъде заменен с друг.

Изключително добра практика е да поощрявате клиентите си с малко подаръче, защото това ги кара да се чувстват специални. Освен това, те го възприемат като добавена стойност, внимание и уважение.

Психологията при подаръците се позовава на принципа за реципрочността. В голяма част от случаите хората се чувстват длъжни да “върнат жеста”. Покупката на Вашите потребители е жест към Вас. Подаръкът, който ще им изпратите, е жест към тях. Те, от своя страна, ще Ви върнат отново жеста, като поръчат от Вас и следващия път. Този малък, но съществен жест носи удовлетворение и на двете страни.

Предназначение

При тази промоция се цели основно задържане на клиентите. Колкото по-дълго взаимодействат с Вашия бранд, толкова по-вероятно е да се превърнат в лоялни клиенти. Това ще доведе до препоръки и повече нови клиенти.

Правила за прилагане:

Тук няма особено строги правила. Единственото, което трябва да съобразите, е какъв точно подарък ще изпращате и как ще компенсирате цената му.

Разновидности:

  • Еднакъв подарък за всички потребители при всяка поръчка.
  • Еднакъв подарък за всички потребители, но над определена стойност на поръчката.
  • Тематичен/сезонен подарък при всяка поръчка или над определена стойност.
  • Допълващ малък продукт към вече закупените в поръчката.

Как да приложите промоцията, ако имате магазин с Shopiko?

Можете да използвате подаръците като конкурентно предимство пред останалите магазини от бранша. Не е нужно да упоменавате навсякъде по сайта, че давате подарък към завършената поръчка. Все пак това е бонус към цялото преживяване, а не фокусът на Вашия бизнес.

  1. Изберете дали ще обявите предварително какъв подарък ще получат Вашите клиенти при покупка, или вида на подаръка ще остане изненада.
  2. Включете тази практика в конкурентните си предимства.
  3. Включете бонуса към описанието на категориите си.
  4. Включете го като текст при завършена поръчка.

Надяваме се, че тези три промоции ще разчупят начина, по който търгувате, и ще раздвижат поръчките Ви. Ако вече използвате една от трити промоции, споделете в коментар под статията как тя Ви помага! Вярваме, че ще бъде полезно и за другите ни читатели.

До нови срещи!

Имате физически магазин, но не и онлайн магазин? Време е да пренесете бизнеса си и в дигиталното пространство. Направете го с помощта на Shopiko. Тествайте платформата за онлайн магазини безплатно за 14 дни!

Маркетинг Специалист

Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

avatar
  Абониране  
Уведоми ме при