Готов ли е Вашият онлайн магазин за празничното пазаруване?

Пада и последният лист в календара за 2021 г. и вече виждаме предпразничното пазаруване пред курсора на мишките си. Ако притежавате онлайн магазин, то сега е моментът за последни усилия за привличане на нови клиенти и повече продажби. А след това Ви оставяме с чиста съвест да се насладите на аромата на прясно изпечени коледни сладки и приспивното пукане на дървата в камината. 

Бърза справка с данните от проучването на потребителските нагласи за коледното пазаруване на Broshura.BG, част от Offerista Group Bulgaria, показва, че 30% от анкетираните пазаруват подаръци през целия декември, почти 24% го правят, когато започнат намаленията, а 15% – в седмицата преди Коледа. 

И тези резултати, ако не Ви мотивират да оптимизирате магазина си още днес! Чудите се как? 

Е, ние, досущ като едни услужливи работливи джудженца, помислихме вместо Вас и Ви даваме списък с няколко подобрения по Вашия онлайн магазин, с които ще направите Вашите празници и тези на своите клиенти още по-вълшебни. 

Даваме и един съвет – стигнете до края, защото там сме скрили бонус идея за специален подарък, с който да изненадате Вашите приятели.

Поканете клиентите си в Лапландия с празничен дизайн

Коледните елементи са чудесен начин да освежите дизайна на Вашия магазин и да заразите с коледен дух клиентите си. Можете да го направите по няколко различни начина. Експериментирайте, докато откриете най-подходящия спрямо Вашата тема. Нека бъде забележимо, но без да е прекалено. Ако залитнете в посока кич, по-скоро рискувате да отблъснете клиентите си. Ето някои работещи идеи.

  • Сменете банерите на начална страница с празнични визии. По този начин ще имате възможност да включите и процента отстъпка или друго специално предложение, което подготвяте за празниците. Превърнете го в акцент още със зареждането на сайта.
  • Обновете изображенията на продуктите, включени в промо предложението, като им добавите украса. Можете да заснемете някои от продуктите наново или просто да обработите изображенията, като им добавите по една стилна червена панделка например.
  • Пренапишете описанията на бестселърите, като акцентирате на това за какви хора е подходящ даденият подарък. С включването на думи като „подарък“, „Коледа“, „празник“ в продуктовите описания, те ще бъдат по-добре класирани от търсещите машини. Това ще Ви даде възможността да заемете по-високи позиции при търсене в Google по тези ключови думи. Да не споменаваме, че ще улесните и клиентите си в избора. Кой не би се зарадвал на приятелско намигване – „хей, тази гривна ще накара очите на приятелката ти да греят от щастие в Коледната нощ!“.
  • Инсталирайте допълнението Зимна украса“ на Shopiko. С негова помощ в сайта Ви ще започнат да валят снежинки, а от настройките можете да регулирате дали снеговалежът да е обилен, да бъде в целия сайт, или само на начална страница. Това е един лесен и бърз начин да пренесете поне за малко клиентите си в атмосферата на Лапландия.

via GIPHY

Направете всяка поръчка специална с персонализиран подарък

Около Коледа сантименталността се проявява дори у иначе сериозни и студени по темперамент хора. Съгласни сте, нали?

Защо да не се възползвате от това познание и в ролята си на търговци? Добавете персонализиран елемент към всяка поръчка. Можете да приложите тази стратегия в две посоки. 

Напишете картичка с кратко персонализирано пожелание за клиента и я добавете в пакета на всяка направена поръчка в определен период от време. Можете да допълните и с малко подаръче. Изберете нещо дребно от Вашия асортимент. Така ще дадете възможност на клиентите да тестват нов продукт, който може да поръчат след това. А ако продуктите Ви не са подходящи за такъв тип изненада, заложете на сигурното – прибавете опакован бонбон или малко шоколадче. Всеки би се зарадвал да подслади своя ден.

Дайте възможност на клиентите си да поръчат към артикула и картичка с пожелание за човека, на когото планират да го подарят. Нека те да Ви изпратят посланието, а Вие го оформете красиво в стилна картичка, която можете да брандирате. Това ще направи добро впечатление на клиентите и ще ги улесни, тъй като подаръкът ще бъде готов за изпращане директно към своя получател. 

Колкото по-лесна е работата с магазина, толкова повече продажби за Вас 

Запишете си тази максима във важните бележки и не я забравяйте. Ключово е да направите потребителското преживяване максимално лесно и безпрепятствено. Дори и най-малкото усложнение при създаване на профил в магазина или добавяне на продукти в количката биха могли да откажат Вашите потребители и да ги изпратят при конкуренцията. 

Това абсолютно важи и за физическите магазини. Ако някоя от стоките в магазина е на труднодостъпно място, клиент, който не успява да я стигне, просто няма да я купи. Ако допускате натрупване на дълга опашка пред касата, рискувате да изпуснете нетърпеливите. При пазаруването офлайн обаче разполагате с търговци, които могат да поговорят с клиентите и да им съдействат при проблем. Онлайн „търговците“ са всички онези стъпки, които клиентът прави в сайта. 

Направете пазаруването лесно като дългоочакван разговор със стар приятел в събота следобед и ще си гарантирате клиенти, които си тръгват с пълни колички и платени сметки. 

Ето някои оптимизации в Shopiko, които не бива да пропускате:

  • Логин в профила с Facebook или Google. Дайте възможност на клиентите си да създават или да влизат в акаунта си във Вашия магазин с данните си за достъп до социалната мрежа или Google. С тези допълнения ще направите процеса по-бърз и ще увеличите процента новосъздадени профили. Вижте как да активирате допълненията в нашите помощни статии за Facebook и Google.
  • Интеграция на Messenger чат. Messenger е едно от най-добре познатите приложения за чатене. Като го интегрирате в своя магазин, ще скъсите още малко дистанцията с Вашите клиенти. Предложете им инструмент, с който те са свикнали да работят при комуникация със своите приятели. По този начин показвате, че сте винаги на разположение да отговаряте на въпроси и да помагате с избора на продукти. А потребителят дори не трябва да излиза от зоната си на комфорт. Ръководство как да активирате интеграцията стъпка по стъпка, ще откриете тук.
online-christmas-shopping-preparation
  • Бърза поръчка. Със сигурност познавате и онзи тип клиенти, които не искат да си пишат с Вас. Да не забравяме и онези, които бързат да завършат поръчката и намират за досадно изреждането на всички лични данни. Е, подгответе изненада и за тях! Активирайте модул Бърза поръчка. Той дава възможност на най-заетите клиенти да оставят само своя телефонен номер. Да, това е всичко! След това топката е във Вашите ръце, обадете им се и учтиво поискайте техните имена и адрес за доставка, за да обработите и изпратите поръчката им възможно най-скоро. 
  • Мобилна версия. Все повече хора сърфират в уеб през своите мобилни устройства. Някои сайтове обаче не са оптимизирани за тях. Потребителите трябва да харесат продукт на телефона си, а после да отворят същия магазин и на десктоп, за да поръчат през него с пълните функционалности. Това обаче може и да не се случи. Не бъдете като тези търговци. Активирайте мобилната версия на Вашия Shopiko магазин, за да си гарантирате, че няма да изпуснете нито един клиент повече. Разгледайте „Мобилна версия 2.0“. Тя използва технологията „Dynamic Serving“, което позволява мобилната и десктоп версията да споделят еднакви адреси за всяка страница и продукт от магазина Ви. Системата на Shopiko разпознава устройството, от което се достъпва Вашият онлайн магазин и подава правилната страница за него.

Заредете склада, подаръци ще има за всички от сърце

Едва ли има по-разочароващ момент в предпразничното пазаруване от узнаването, че подаръкът, който толкова приятно ще изненада Вашия племенник, е изчерпан. Не поднасяйте такива „изненади“ на своите клиенти. А и на себе си, защото липсата на избран от клиент продукт, означава пропусната печалба за Вас. 

Следете регулярно наличностите си и правете промо предложения само на онези продукти, от които имате достатъчен брой на склад. 

Модулът за синхронизация с Microinvest Склад Pro ще Ви улесни в тази задачка. Microinvest Склад Pro е система за управление на стоките, наличностите и паричните потоци на Вашия бизнес. Програмата позволява да бъдат контролирани всички процеси, свързани с управление на производствената и търговската дейност. Складовият софтуер е напълно интегриран с Вашия онлайн магазин и дава възможност за синхронизация на информацията в двете системи.

Дядо Коледа никога не закъснява с доставките

Около празниците и предвид завишения процент покупки онлайн в пандемичната обстановка, забавяне на доставките би било очаквано явление. 

Това обаче съвсем не означава, че не е необходимо да се погрижите за добрата интеграция на Вашия онлайн магазин с куриерските фирми. Напротив, използвайте моментът да си напишете домашното, за да се откроите сред конкуренцията. 

Освен интеграциите с познатите куриерски фирми за доставки на територията на България, Shopiko вече предлага възможността за работа с euShipments за всички бизнеси, които продават и в чужбина. EuShipments предоставя вътрешни и международни куриерски и фулфилмънт услуги за 27 европейски страни. Ако точно сега планирате да разширите обхвата на Вашата дейност и да излезете извън пределите на страната ни, разгледайте тази опция.

online-christmas-shopping-preparation

Не подценявайте и допълнението „Часови слотове за доставка“. То Ви дава възможност да настроите конкретни часови интервали. При поръчка, Вашият клиент избира в кой интервал да получи продуктите си. Допълнението е много подходящо за Вас, ако предлагате хранителни продукти, плодове и зеленчуци, цветя и други стоки с кратък срок на годност. Удобство е и за клиенти, които работят хибридно и не са постоянно вкъщи. Както и за такива с малки деца, които не биха искали да получат позвъняване от куриера точно между 14:00 и 16:00 ч., когато детето най-после е заспало. 

online-christmas-shopping-preparation

За всекиго по… един разплащателен метод

Проучването на Broshura.BG, част от Offerista Group Bulgaria, разглежда и въпроса за плащането на празничните покупки и резултатите показват, че близо 56% от потребителите в България предпочитат да платят в брой, 41% – с карта, а 3% – на изплащане. 

Плащането в брой остава на все по-заден план в дигитално напредналите общества. У нас плащането с карта също набира все по-голяма популярност. Все повече потребители осъзнават, че да разполагат с необходимата сума в себе си, когато очакват куриера, е ангажиращо. Освен това, забавя самата услуга с процеса на вземане на пари и връщането на ресто. 

Важно е да предложите на своите клиенти разнообразни методи за разплащане, за да им дадете възможност за избор и да превърнете Вашия магазин в предпочитана шопинг дестинация не само по празниците. Добрата новина е, че Shopiko постоянно увеличава портфолиото от разплащателни методи, с които предлага интеграции. 

Най-новата опция е тази за плащане с NewPay. Освен че е лесен и удобен онлайн метод, NewPay е и buy now, pay later решение. To дава възможност на всеки клиент за незабавно финансиране на покупката, като кандидатстването е еднократно, бързо и лесно. 

Част от другите платежни методи са myPOS, Settle, Stripe и Wallet. Не е нужно да активирате всички, ако това Ви притеснява. Разгледайте ги и подберете онези методи, които ще бъдат най-удобни за Вас като търговец и за нуждите на Вашите клиенти. Вие ги познавате най-добре. Може би сте получавали запитвания за допълнителни възможности за разплащане или пък сте видяли подобни решения в конкурентни магазини? 

Вслушайте се в мненията на клиентите си и проучете пазара, не се страхувайте да експериментирате. 

Дзън, дзън, дзън, рекламирайте навън

След като сте си написали домашното и сте направили всички онези скрити от погледите на Вашите клиенти оптимизации и подобрения, време е да им покажете резултата! 

Как? С подходящата реклама, разбира се! И тук на помощ отново идват маркетинг инструментите на Shopiko. Ако до момента поради някаква причина не сте изследвали тази територия, препоръчваме да го направите именно сега. Привлечете повече клиенти от обичайното, за да се отплатят щедро усилията, които сте направили до момента.

Вградете MailChimp форма за абонамент и подобрете своята имейл маркетинг стратегия. Чрез формата за абонамент от Mailchimp можете да разширите мейлинг списъка си с Ваши настоящи и бъдещи клиенти, които се интересуват от Вашите продукти и услуги и новостите във Вашия магазин. За да вградите форма за абонамент от Mailchimp в Shopiko, така че да изглежда като част от него, ще е нужно първо да активирате Разработчик в магазина и да генерирате код за Embedded Form в Mailchimp. Подробности как става това, ще откриете в нашата помощна статия

Ако пък не сте работили в посока имейл маркетинг до момента, даваме Ви точно 5 причини да изградите печеливша стратегия сега. 

Съвети и тактики за успешни Facebook кампании пък обсъдихме съвсем наскоро с един от гостите ни в #SuperTalks, епизод 029 – Бисер Вълов. Не пропускайте да изгледате или прочетете какво ни сподели той. Издаваме, че има толкова много полезни практически неща, че ще имате материал за работа и тестове чак до следващата Коледа!

Неведнъж сме засягали в СуперБлога и темата за рекламата в Google. Полезно ще е да си припомните 13 съвета за маркетинг и реклама [SEO Q&A част I]. Тази необятна рекламна площ се нуждае от повече внимание и фини настройки, но веднъж щом свикнете с нея, ще видите резултатите от усилията си. 

Като един добър старт, препоръчваме да добавите услугата SEO пакет към Вашия Shopiko магазин като се свържете с нас през чат, имейл или телефон. Ние ще направим подробен SEO одит на Вашия магазин и ще го регистрираме в разнообразни търсачки по ключови думи, подадени от Вас. Чрез тази допълнителна услуга ще разберете слабите места на Вашия магазин + препоръки как да ги оптимизирате, както и ще популяризирате магазина си пред аудитории от потенциални клиенти.

Правилният момент да изненадате някой предприемчив Ваш приятел е сега със специалното ни предложение за Shopiko с подарък SEO пакет

via GIPHY

Ако пък вече сте по-напреднали и се справяте сами или със сътрудник с рекламата в Google, възползвайте се от модула „Google Ads динамичен ретаргетинг“. В помощната ни статия сме описали подробно как да активирате този модул за Вашия магазин и да започнете да показвате на Вашите клиенти само тези продукти, които те са разглеждали. По този начин увеличавате неколкократно ефективността на рекламата си и респективно своята печалба. 

До Коледа остават броени дни и точно сега е правилният момент да направите някои полезни оптимизации по Вашия Shopiko магазин, плодовете на които ще берете и през цялата следваща година. 

Ако изпускаме да споменем някоя от страхотните възможности на платформата, която Вие вече използвате, споделете ни в коментар коя е и по какъв начин помага за по-големия успех на Вашия онлайн бизнес? 

А ако сме оставили неотговорен някой от важните за Вас въпроси, не се колебайте да се свържете с нас 24/7/365 по чат, имейл и телефон. На разположение сме и за празнични честитки! 😉

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Паулина Пенчева
Поли е позитивна и амбициозна. Отскоро е част от СуперМаркетинг екипа, но вече прави редовни гмуркания в дигиталния океан по най-различни проекти и кампании. Готова е да работи неуморно в името на ефективността и добрия резултат. Нейната #СуперСила се изразява в това, че се изправя безстрашно пред всяко предизвикателство... за да създава нови и интересни материали за СуперКлиентите!
5 1 vote
.
Абониране
Уведоми ме при
guest
0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие

3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие [Аудио]

2
Под „органично присъствие“ имаме предвид всички начини, чрез които потребителите могат да разберат за Вашия бизнес, без да плащате за позициониране (реклама).
6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт [Аудио]

0
Ако не искате само баба Ви и приятелките ѝ да са чували за Вас, помислете за собствен сайт. Даваме Ви 6 причини защо се нуждаете от силно интернет присъствие.
Какво е CMS (Content Management System)?

Какво е CMS (система за управление на съдържание)? [Аудио]

0
CMS (система за управление на съдържание) е софтуерен инструмент за лесно и бързо създаване на сайт и след това лесно поддържане на съдържанието в него.