Стартиране на собствен бизнес: Искра Евтимова за куража да рискуваш

Стартиране на собствен бизнес – а Вас плаши ли Ви тази мисъл? Обичаме да Ви споделяме историите на нашите СуперКлиенти, защото вярваме, че носят поне капчица вдъхновение. Те са толкова разнообразни и вдъхновяващи и в същото време тъй простички, че всеки може да намери нещо от себе си в тях. Такава е историята и на Искра Евтимова. Преди да Ви срещнем с нея отблизо, във визитката ѝ представяме и услугите, които използва.

Домейн .COM: iskra-evtimova.com

Хостинг услуга: Споделен хостинг

Ако и Вие развивате личен сайт, портфолио на Вашите дейности, тези услуги може да са подходящи и за Вас.

Историята на Искра се предопределя от една „случайна среща с уеб“, която запалва страстта ѝ към дигиталния маркетинг. Сама развива своя онлайн проект, помагайки на малки бизнеси да се позиционират в онлайн пространството.

Тя има куража да развива нещо свое и то в сфера, където конкуренцията е голяма. Сподели ни още тайната на нейната мотивация, как е стартирала и избрала услугите за своя сайт.

1. Как би представила себе си и бизнеса си на първа среща?

Здравейте! Казвам се Искра Евтимова и се занимавам с онлайн маркетинг от 2012-та година насам. Най-простичко обяснено, помагам на своите клиенти да развият бизнеса си и да увеличат продажбите си чрез оптимизация на сайта (да е лесно откриваем в Google и да приканва потребителите да си купят), създаване и управление на платени реклами в Google, Facebook и т.н.

iskra-evtimova

Няма да навлизам в подробности кое как точно се прави, защото темата е мнооого дълга и всеобхватна. Само ще спомена, че Google имат над 200 фактора, които използват за подреждането на резултатите, когато потребител направи търсене по конкретна фраза. Да, над 200 са, с две нули! 🙂

Прочетете още: 14 въпроса за SEO, SEM и какво търсим в интернет

2. Как се запали по уеб и какво е нещото, което те мотивира да се развиваш в тази сфера?

Истината ли? Случайно. 🙂 Или може би това е една от неслучайните случайности в живота. След университета си търсих работа и един колега ми предложи да се пробвам в тяхната фирма. Идея си нямах какво означава оптимизация, но още в първите месеци ми хареса. Впоследствие минах през още една голяма фирма и през 2016-та реших да се отделя.

Имам собствена визия кое как трябва да се случва, а и ми харесва да работя с по-малки фирми. Радостта, когато някоя нова тактика проработи, е голяма. И самата мисъл, че помагам на малък бизнес е изключително удовлетворяваща. За мен това означава, че помагам на собственика да прати децата си в университет например, да наеме един-двама нови служители, да си купи мечтания дом, което ме радва изключително много. Стремя се работата ми да има смисъл, а не просто да пускам реклами на някакви продукти.

Знам, от собствен опит, че не е лесно човек да развива бизнес и целта ми е да съм опората на собствениците на малки фирми, що се отнася до онлайн маркетинга.

3. Какво за теб е успешен сайт и как популяризираш своя?

Успешен сайт е този, който носи продажби/резервации/обаждания.

Да, разбира се, че един сайт трябва да има посещения, но работата на маркетолога не е само да докара трафик на сайта. Работата му е да докара подходящия, заинтересования трафик, който е вероятно да си купи/поръча продукта или услугата. В крайна сметка това, което плаща заплатите в края на месеца и спомага за развитието на бизнеса, са именно продажбите.

А как популяризирам своя сайт… ами срам, не срам при мен малко се получава „обущарят ходи бос“. Имаме разработена стратегия, но просто не можем да стигнем до нея. Все тръгваме да правим нещо по сайта и се появява клиент, който има нужда от помощ за нещо, и естествено, той е с приоритет. Но пък това се оказва доста успешен начин за реклама, защото няма по-хубаво нещо от доволния клиент, който няма търпение да сподели, какво е постигнал с наша помощ.

4. Как избра своя домейн?

Всъщност никога не ми се е отдавало да мисля имена и домейнът ми iskra-evtimova.com, както виждате, не е особено креативен. В началото идеята на сайта беше да ми помага да си намирам клиенти. По принцип съм изключително комуникативен и деен човек и реших, че е добра идея да използвам направо имената си.

После обаче се наложи да наема екип, който да ми помага с нарастващата работа, и сега хем е с моето име, хем сме фирма. Но ако говорим за правилния начин за избор на домейн, ето един съвет:

Преценете дали искате да популяризирате себе си, или да имате оригинално име на фирмата. Ако ще е име на фирмата, помислете то да се запомня лесно, да се изписва без голяма вероятност от грешки и, ако ще се целите в чуждоезичен пазар, то чужденците да могат да го произнасят лесно.

Прочетете още: 5 + 1 съвета при избор на домейн (видео)

5. Каква е ролята на сайта и какви са ползите му за бизнеса?

Уебсайтът е визитката на Вашия бизнес или дори замества физическия магазин (в случаите с онлайн магазините). Замислете се какво правите, когато търсите някаква услуга или продукт? Отваряте Google и пишете там това, от което имате нужда, нали? И в резултат Google Ви връща сайтове, които смята, че отговарят на Вашето търсене.

Ами ако потенциален клиент потърси в Google това, което Вие предлагате? Вашият сайт ще се появи ли? На коя позиция? А ако потенциалният клиент кликне на Вашия резултат и влезе в сайта, той как е направен? Дава ли необходимата информация? Подредена ли е по подходящ начин, така че да хване посетителя за ръка и да го преведе през различните стъпки, да го доведе до крайната му цел – да купи, поръча, резервира?

Ето това е ролята на сайта. Той помага, а в някои случаи е основният инструмент за генериране на оборот на някои бизнеси.

Научете и тези 3 стъпки за пълноценно бизнес онлайн присъствие (органично).

6. До каква степен сайтът е важен за развитието на един бизнес в наши дни?

Особено през 2021-ва година, когато пандемията затвори много физически обекти, бих казала, че сайтът е задължителен. Но дори и да изключим текущата ситуация, все повече хора пазаруват онлайн, търсят информация за продукти в интернет, преди да ги купят, и би било изключителна загуба за всеки бизнес да не се възползва от ползите на един корпоративен уебсайт.

А мислили ли сте си някога: Искам сайт, но не знам откъде да започна? Вижте насоките в статията.

7. Професионалната имейл комуникация е много важна. Ти как я прилагаш?

О, абсолютно! Аз съм си създала няколко имейла, които са към моя домейн – iskra@iskra-evtimova.com например. Така изглежда доста по-професионално отколкото например iskri4ka@abv.bg. 🙂

Важно е първоначално да създадем добро впечатление на потенциалните ни клиенти. Все пак често това е първият им контакт с нас. А и в крайна сметка това е безплатна опция, когато човек използва СуперХостинг.БГ за сайта си, така че би трябвало всеки да се възползва.

Прочетете още: Професионални пощи за Вашия бизнес: Как и защо?

8. Как избра услугите, които използваш при нас, и защо се довери на СуперХостинг.БГ?

Супер много ми харесва, че имате чат за обслужване на клиенти на български. Много по-лесно и бързо се случват нещата, отговорите са мигновени и винаги си говоря с вежливи и интелигентни хора. Често ми се налага да проучвам различни чуждестранни софтуери и там не рядко отнема часове намирането на един елементарен отговор.

9. Как се роди идеята за твоята уеб книга „Наръчник на успешния сайт”? Разкажи ни повече за нея и какво можем да научим.

Когато напуснах работа през 2016-та се зачудих как мога да съм полезна на повече хора да подобрят или създадат добър сайт още от началото, а не да се лутат, преправят сайта многократно и най-вече да губят пари и време.

И пред мен имаше два варианта – книга или онлайн курсове. Все още се боря с излизането от комфортната си зона и записването на видео курсове, така че избрах книгата. Изключително достъпна цена за всеки – 20 лв, онлайн е, тоест я получавате веднага, има супер много примери и практически съвети и лесно можете да търсите из нея с ctrl + F, вместо да разлиствате хартиено издание. Написването не беше никак трудно. Просто структурирах материала и след това написах почти всичко, което съм научила по темата през последните години и с което съм се сблъсквала в практиката.

iskra-evtimova

В книгата ще научите за домейните, видовете хостинг и как да подредите сайта си. Също така как да проучите ключовите думи и фразите, които потенциалните Ви клиенти използват при търсене в Google, и как да ги включите в сайта си. Не по-малко важна е информацията за основните елементи на оптимизацията, качественото съдържание и как да накарате повече посетители на сайта Ви да поръчат от Вашите продукти/услуги.

Бонус: Всички читатели на книгата, ще открият в нея подарък промо код за нови услуги от СуперХостинг.БГ. За да подкрепим всички бизнеси, които сега се осмеляват да започнат своето онлайн приключение!

10. Какъв съвет би дала на всички, които сега стартират своето уеб присъствие?

Задължително първо почетете малко за SEO (оптимизация на сайтове), защото трябва правилно да направите структурата на сайта, да разпределите ключовите думи по страници, да напишете по подходящ начин URL-ите (линковете).

Независимо дали ще изберете моята книга, или някое онлайн обучение, позаинтересувайте се от темата и след като натрупате малко знания, тогава започнете със сайта. Или ако имате възможност да си го позволите, наемете SEO консултант, който да Ви помогне и да Ви насочва.

11. А какъв съвет би дала на всички, които все още се боят да рискуват, за да последват мечтата си?

Смело напред! В крайна сметка кое е най-лошото, което може да се случи?

Да не успеете от първия път и да се наложи за известно време пак да започнете работа за някой друг, докато отново съберете кураж да се пробвате. Няма такова нещо като провал. Има учене. Има проба – грешка. Пробвате нещо, то става – СУУУПЕР! Не става – анализирайте защо не е станало. Не сте знаели някаква информация, не сте се упражнявали достатъчно, не сте разчитали на правилните хора, отказали сте се твърде рано? Открийте причината и с това ново знание опитайте пак. Имаме един живот и той е, за да преследваме мечтите си и да ЖИВЕЕМ.

И абсолютно всеки един може да го постигне, ако вложи достатъчно труд, упоритост, на моменти дори инат. Можете! Така че смело напред!

Пожелавам Ви много успехи, кураж да преследвате мечтите си и, разбира се, фантастични сайтове, които да Ви носят повече продажби, отколкото сте очаквали.


Благодарим на Искра за окуражаващите думи и се надяваме да сме Ви вдъхнали малко смелост, от която всеки има нужда! Началото не винаги е лесно, но си струва. Ако вече сте се убедили в идеята да реализирате мечтата си, ние сме на среща, за да го направим заедно. Защото е супер, когато има кой да ти подаде ръка. Както Искра сподели, на линия сме винаги да Ви съдействаме с усмивка, по избрания от Ваш канал – чат, телефон или имейл.

Бонус: Само до края на март вземете споделен хостинг на СуперЦена! Спестявате до 252 лв. за първата година. А най-хубавото? Получавате подарък за цяла година Професионална WordPress поддръжка.

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи вдъхновяващите примери и опита на СуперКлиентите. А може би утре и Вие ще намерите своето място в СуперБлога!

Данилина Яркова
Данилина Яркова
Дани е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в непрестанния хъс да научава нови неща и да ги прилага. За нея няма невъзможни задачи, нито трудни блог теми. Пише за какво ли не и Ви го поднася по забавен, логичен и много естествен начин. Смята, че и най-сложният въпрос има своя лесен отговор и винаги е готова да помогне.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments

Black Friday: Маркетинговата стратегия и нейните тънкости [Аудио]

0
Маркетинговата стратегия е инструмент, с който стратегически планирате бюджета, чрез какви канали и с какви послания ще достигнете до таргет потребителите Ви. 
10 основни грешки при изграждането на един уебсайт

10 основни грешки при изграждането на един уебсайт [Аудио]

0
Последствията от неправилно структурирания сайт могат да бъдат неприятни за бизнеса Ви и да доведат до нежелан ефект.
Зает домейн? Няма страшно!

Зает домейн? 9 тактики за успешна регистрация на име

0
Търсите име и то е заето. Какво правите след това? Отказвате се? Продължавате да търсите? Удряте пауза, за да помислите още?