https://blog.superhosting.bg/tips-of-support-outlook-express.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Блог на SuperHosting.BG

3 съвета за работа с Outlook Express при увеличаване на имейл кореспонденцията

2016-07-21
Съвети от support-a
проблеми с мейла, Outlook Express, Windows Mail, Windows Live Mail, имейл, мейл клиент, кореспонденция, compact, уплътняване на базата, базата от имейл съобщения и контакти, Техническа поддръжка

Tips of SupportКакто ви обещахме, различни колеги от Техническа поддръжка ще споделят в категория “Съвети от support- a” чести запитвания и интересни казуси от ежедневната им работа в хостинг компания СуперХостинг.БГ. В настоящата публикация, нашата колежка Ася е систематизирала основните насоки за работа с Outlook Express при увеличаване на мейл кореспонденцията, за които вие често ни питате. При по-големи обеми от данни има особености в поведението и използването на Outlook Express. Причините за това и как да възстановите нормалната работа на приложението, можете да намерите в следващите редове. Ще се радваме да допълните статията, споделяйки като коментари още полезна информация от вашата практика!

Outlook Express е един от най-разпространените до момента имейл клиенти под Windows – доста удобен и лесен за употреба софтуер за електронна поща, новини (бюлетини, RSS емисии) и календар. До Windows XP, приложението е част от инсталационния пакет на операционната система, а след това е заместено от нови разработки на мейл клиента – Windows Mail (за Windows Vista), Windows Live Mail (за Windows 7). При по-новите мейл клиенти също е необходимо да се съобразяват и предотвратяват някои особености, които могат да повредят базата от имейл съобщения и контакти, с която работи приложението. Възможните нарушения в коректната работа на посочените мейли клиенти са най-често срещани при по-големи обеми от данни.

Стартиран и преждевременно прекратен Compact, поради отказ или затваряне на приложението

В процеса на изтриване на съобщения в мейл клиента, файловете не се изтриват в реално време от физическия диск на вашия компютър, а само остават скрити от потребителския интерфейс. Това е с цел бързодействие и оптимизация на работата с имейл кореспонденцията, тъй като последователното изтриване на множество съобщения ще забави значително коректното функциониране на приложението. Когато потребителят стартира функцията Compact – уплътняване на базата, приложението изтрива физически неизползваемите файлове и компресира други. Тази опция може да бъде стартирана както ръчно от потребителя, така и автоматично от мейл клиента за една или повече папки. Процеса Compact не бива да бъде прекъсван чрез отказ или затваряне на приложението, тъй като така се увеличава значително вероятността да повредите имейл кореспонденцията.

Продължителна употреба на приложението, без то да бъде изключвано

Независимо дали стартирате ръчно опцията Compact, Outlook Expess периоднично извършва уплътняване на базата. Автоматичен компакт обикновено се извършва след 100 последователни затваряния на имейл клиента. В този случай потребителят ще бъде попитан дали има готовност да извърши уплътняване на базата на имейл кореспонденцията. При продължителна активност на Outlook Expess, нараства базата, както съответно и периода, през който се стартира автоматичен Compact. Ако не изключвате продължително време своя имейл клиент, препоръчително е да разрешавате автоматичния или да стартирате ръчен Compact на имейл кореспонденцията, за да се предпазите от загуба на полезна информация или невъзможност за изпращане на имейли.

Прекомерно нарастване на определен .dbx файл (грешка 0X800C0133)

Базата от имейл съобщения, новини, календар и др. в Outlook Express се съхранява в папка на вашия компютър (Store Folder). В тази папка са разположени файлове с разширение .dbx като всеки от тях съответства на съществуващите в мейл клиента папки (Inbox, Outbox, Sent, Drafts, Trash и всички допълнително създадени папки). В случай, че даден .dbx файл се повреди, например Inbox.dbx, няма да можете да получавате повече входящи съобщения. Подобна е и ситуацията, ако се повреди файла Outbox.dbx – възможно е дадено съобщение, което вече сте изпратили да остане в папка Outbox на мейл клиента и да изпратите стотици пъти един и същ имейл.

Особеност на Outlook Express е, че при размер на .dbx файл, по-голям от 2 GB, съответния файл се приема от софтуера за повреден (corrupted) и има възможност за некоректно поведение на имейл клиента. В този случай най-често се визуализира грешка със следния Hex код 0X800C0133.

За да избегнете нарастването на .dbx файл (най-често Inbox.dbx) е препоръчително създаването на допълнителни папки и разпределянето на писмата в тях (също така и честото стартиране на опцията Compact за всяка от папките). Можете да преименувате файла Inbox.dbx на Inbox.dbx-old, например. При следващо стартиране на програмата, автоматично ще се създаде нов Inbox.dbx файл и получаването на кореспонденция ще функционира отново коректно. За съжаление обаче, старите писма в папка Inbox няма да бъдат налични. Можете да ги достъпите като използвате програма за четене на повредени .dbx файове: OE Recovery, OE Mail Recovery, Power Email Recovery for OE и др. След като повредения файл се обработи от съответното приложение, ще имате възможност да прочетете старите имейли или да ги разделите на групи (по-малки от 2 GB) и тогава да ги импортирате в отделни папки във вашия имейл клиент (например: Inbox1, Inbox2 …).

Надяваме се със споделената информация, коректното използване и функциониране на вашия Outlook Express да е още по-лесно и достъпно. Повече информация за описаните случаи, както и стъпките за тяхното решение, можете да намерите в нашата помощна страница:

Ще се радваме да споделите още нещо интересно от вашата практика, с което сте се “борили ” :), докато намерите най-удобния и функционален начин, по който проверявате пощата си. Кой имейл клиент използвате вие и какво ще споделите за предимствата и недостатъците му?

Тийм Лидер, Техническа Поддръжка

Ася е сред хората, които могат да отговорят на всеки технически въпрос, обича работата си и я върши с удоволствие. Освен това тя е неизменна част от екипите за разработване на плъгини, с които ние правим все по-лесно управлението на хостинг акаунтите. СуперСилата на Ася е, че изпипва всичко до съвършенство.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

10 Коментара към "3 съвета за работа с Outlook Express при увеличаване на имейл кореспонденцията"

Уведоми ме при
avatar

Юлиана Иванова
Гост
Юлиана Иванова
24 ноември 2011 0:24
Здравейта,при мен е налице следния проблем, доскоро ползвах incredi mail настроен с три пощи и работещ добре, за съжаление е много шарен и анимиран , и не стои сериозно пред партньори, настроих вчера office outlook с два от мейлите ни , изтегли и зареди всички мейли , но , когато се прибрах в къщи и направих същото на лаптопа си , както всяка вечер , се оказа ,че мейлите от деня са изчезнали , има ги само в компютъра в офиса, изчезнаха и от телефона ми и най – лошото… още »
СуперХостинг.БГ
SH
24 ноември 2011 11:38

Здравейте, Юлиана!

Както описвате ситуацията, най-вероятно сте настроили Outlook на компютъра в офиса ви, като сте задали за входяща поща да се използва протокола POP3. Според начина на работа, използвайки този протокол, всички писма се изтеглят локално на компютъра и поради тази причина не могат да се видят от друг компютър или телефон.

Свържете се с колегите от Техническия екип и те ще ви дадат точните насоки и нужните настройки, така че да проверявате пощата си от различни устройства.

Юлиана Иванова
Гост
Юлиана Иванова
24 ноември 2011 14:03

Много благодаря за бързия отговор, веднага ще се свържа с колгите Ви ,
желая ви късмет и успехи !

Маргарита Иванова
Гост
27 септември 2011 16:22

Благодаря Ви за бързия отговор. Ще последвам съветите Ви и ще докладвам, дали има полза:) Хубав ден!

Маргарита Иванова
Гост
27 септември 2011 12:42

Привет! След дълги години борба с Outlook Express минах на Mozilla Thunderbird и сега стигам до подобни проблеми. Под WIN XP Thunderbird направо ми загася компа от време на време. Inbox ми е разделен на папки, компактвам редовно, архив имам и все пак има някакъв проблем. Дали можете да дадете подобни съвети и за Thunderbird? Благодаря предварително!

СуперХостинг.БГ
SH
27 септември 2011 16:17
Здравейте, Маргарита! Mozilla Thunderbird има различна структура и начин на работа, в сравнение с Outlook Express, но сме съгласни, че при голям обем от данни, се срещат описаните проблеми. От нашата практика, можем да препоръчаме следните няколко настройки, които помагат за оптимизиране работата на приложението: 1. В случай, че не използвате често опцията за търсене и в съдържанието на писмата, много помага за бързодействието на мейл клиента да изключите опцията ‘Global Search and Indexer’ от Tools -> Options -> Advanced -> General; 2. По подразбиаране този мейл клиент остава копие… още »
Едуард Димитров, 3D Уеб дизайн
Гост

Според мен би било доста по-полезно да напишете ръководство: “Как да използваме спам филтрите на Cpanel за да спрем спамерите”. Добро такова ръководство с примери няма, а това което е описано в самия Cpanel не работи така както човек би очаквал. Дори и за напредналите потребители като мен това би било много полезно.

СуперХостинг.БГ
SH
9 септември 2011 13:49

Благодарим за коментара и съвета ви! 🙂 За нас е важно да ви предоставяме информацията, от която имате нужда и да ни питате. Ще се постараем да обединим основни насоки, как да се използват правилно СПАМ филтрите на Cpanel в някоя следваща публикация.

Кирил Иванов
Гост
Кирил Иванов
31 август 2011 17:12

Хехе, а колко съм се тормозил с това….сигурно с вашата колежка Ася съм говорил, когато ви се обадих и тя търпеливо ми помогна какво да направя, за да получавам отново мейлите си и да се махне грозната грешка… Благодаря й отновo! Много полезна статия – сега почвам да компактвам! 🙂 …. Специално използвам повода да ви поздравя за техническата поддръжка! Супер сте … и не само хостига, а всичко! 🙂

СуперХостинг.БГ
SH
31 август 2011 17:31

:))) Здравейте, Кирил! Благодарим ви за коментара и хубавите думи, от името на целия ни екип и специално колежките от Техническа поддръжка, защото всяка от тях може да ви е съдействала! 🙂 Радваме се, че статията е полезна! Стараем се да даваме професионални насоки и съвети на клиентите си, така че да могат да се предпазват от нежелани или да постигат желани ефекти 🙂 с проектите и приложенията, които използват! Това е и целта на категорията „Съвети от support- a“!

wpDiscuz