Влязохме в месеца на Черния петък! А Вие готови ли сте?
Специално за несигурните как да отговорят на този въпрос собственици на онлайн магазини, подготвихме наръчник, с чиято помощ Черният петък и Кибер Понеделникът да минат по мед и масло. Типично в наш стил добавихме и някои интересни статистически данни от DriveResearch.
Да започваме обратното броене!
20 дни до Черния петък
Подготовете Вашия онлайн магазин
Вече е месец ноември и в пространството започват все по-често да се чуват магичните думи – черен петък, огромни намаления, кибер седмица и пр. Помислете дали и как Вашият онлайн бизнес може да участва адекватно в тези шопинг поводи. В крайна сметка целта е не просто да поставите съответните индикатори в сайта си, но и да реализирате продажби и да натрупате печалба.
Интересен факт по данни от миналата година е, че 69% от потребителите предпочитат да пазаруват онлайн на Черен петък, а 31% – във физическите магазини. Ако притежавате и двата типа, разпределете правилно усилията и стоката си.
При такова съотношение, приоритетно е да обърнете внимание на Вашия онлайн магазин и настройките по него.
Ето 7-те въпроса, с които да започнете оптимизацията:
- Сигурен ли е магазинът ми?
- Бързо ли се зарежда?
- Оптимизирани ли са изображенията?
- Бърз и удобен ли е за мобилните посетители?
- Оптимално ли функционира всичко?
- Готови ли сте с предложенията?
- Колко трафик се очаква?
Техните отговори сме скрили в блог статията WooCommerce магазинът ми продава повече от магазина ти!. Нейният аудио формат ще Ви бъде от полза, ако решите да я слушате, докато превозвате нова стока от склада към физическия си магазин.
Ако сте избрали да изградите онлайн магазина си на Shopiko, в наръчника ни има нещичко и за Вас. Вижте 10 съвета за успешна подготовка на Вашия Shopiko магазин.
15 дни до Черния петък
Създайте своята маркетингова стратегия
Какво пазаруват най-често потребителите по време на големите намаления?
Особено ако работите в един от тези 3 сектора, да позиционирате продуктите си така, че да изпъкнат сред конкурентите, може да е истинско предизвикателство. За да се справите с него, е важно да планирате какво, къде и как ще комуникирате.
Съществуват различни стратегии. Можете да започнете рекламата в аванс или пък да наситите целия си бюджет в последните дни и в самия петък. Можете да инвестирате повече усилия и пари в подготовката на красиви снимки и визии на повечето си продукти или пък да покажете само най-атрактивните сред тях и това да е “кукичката” за разглеждане на целия каталог.
Основополагащо е да планирате внимателно. Времето за реакция е малко, а конкуренцията – на практика огромна. Тези фактори правят всеки ход от Ваша страна решаващ.
Съвет: Ако имате физическа локация и онлайн магазин, предложете на клиентите си нещо, което харесват – възможността да поръчат и платят онлайн. Така им спестявате чакането на опашки и борбата за желания артикул, но същевременно могат да вземат на място в магазина.
По-подробно описани идеи за Вашата Black Friday маркетингова стратегия от-до, можете да откриете в статията Маркетинговата стратегия и нейните тънкости.
И тъй като знаем добре колко заети са маркетолозите в този период от годината, Ви улесняваме с аудио запис на статията.
10 дни до Черния петък
Свържете се с Вашия хостинг доставчик
Да, време е да ни се обадите по телефона или да ни пишете по имейл или в чата. Отнема около 5 минути, не боли и ще Ви спести много главоболия. 🙂
Знаете как подготвяте физическата си локация за по-големия наплив от хора в големите шопинг дни, нали? Освобождавате място, пренареждате по рафтовете, ангажирате на работа допълнително персонал и т.н.
Същото е и с Вашия онлайн магазин – хостинг услугата Ви разполага с определено пространство и параметри. Ако те не са достатъчни, ще принудите сървъра сам да прецени колко и кои посетители да „влязат“ на Вашия сайт, да разгледат и да купят.
Затова започнете приготовленията, като ни се обадите или ни пишете. На линия сме за Вас 24/7 по чат, имейл или телефон. Можете да ни пишете и директно в балончето на чата тук долу вдясно. Свържете се с нас около 10 дни преди планираната кампанията, за да си гарантирате спокойствие по време на голямото пазаруване.
След като ни предупредите, че подготвяте кампания в своя онлайн магазин, ние ще анализираме параметрите на Вашия хостинг план обстойно и ще обсъдим най-подходящото решение. По този начин ще можем да добавим и някои липсващи функционалности или защити в името на това Вие и Вашите клиенти да прекарате безоблачен и успешен Черен петък.
В деня на Черния петък
Погрижете се за приятното преживяване на Вашите клиенти при завършване на поръчката
Ако сте проследили наръчника стъпка по стъпка, вече знаете, че преживяването на Вашите клиенти в сайта Ви трябва да бъде гладко и безпроблемно. С минимален брой кликове и интеракции да ги водите до завършване на поръчката.
Ако този процес отнема твърде много време или е твърде сложен, шансовете Ви да увеличите поръчките и броя клиенти намаляват. Какво обаче се случва веднага след като поръчката е направена и влезе във Вашата система за обработка?
Изпратете на клиента потвърждаващ имейл. По този начин ще го информирате, че успешно е завършил поръчката и ще е ясно какво да очаква оттук насетне. В какъв срок ще я получи и как, ако не е платил онлайн, напомнете му каква е сумата, която дължи и прочие детайли.
4 принципа на имейла за потвърдена поръчка Ви разкриваме в статията.
Съвет: През целия ден на промоции или още от старта на маркетинговата Ви кампания бъдете фокусирани върху случващото се в сайта Ви. Следете откъде идва трафикът, от какви устройства се пускат поръчките и какво е съотношението между различните устройства. Тествайте и Вие самите. Това са важни детайли и ще Ви позволят да реагирате бързо и да коригирате нещо, ако е необходимо.
По данни от миналата година, мобилните устройства вземат доста по-голям превес като източници на трафик към онлайн магазините. Изглежда обаче, че потребителите все още предпочитат да вземат решения за покупки на по-голям екран и съотношението между двата типа устройства при поръчките е почти равно.
След Черния петък
Удължете жизнения цикъл на новите си клиенти
Ако сте изпълнили внимателно всички стъпки до тук, значи сте вложили немалко усилия в реализирането на успешна кампания за Черен петък във Вашия онлайн магазин. Новопридобитите клиенти са страхотна база данни, с която да продължите да работите активно и да трупате позитиви и печалба.
Споделяме с Вас 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък.
***
Е, честито! Справихте се с истерията за пазаруване и тази година! Надяваме се, че сме Ви били полезни и сте доволни от резултатите.
Отчетените пропуски запишете прилежно и се постарайте да не ги повторите при следващата активна търговска кампания, която вече почуква на вратата с червени ботушки и чувал с подаръци.
Ако сме оставили някой въпрос неизяснен, не се колебайте да ни пишете по чат или имейл, както и да се свържете с нас по телефона – 24/7. 🙂