Как да подготвя онлайн магазина си за Черен петък?

Влязохме в месеца на Черния петък! А Вие готови ли сте? 

Специално за несигурните как да отговорят на този въпрос собственици на онлайн магазини, подготвихме наръчник, с чиято помощ Черният петък и Кибер Понеделникът да минат по мед и масло. Типично в наш стил добавихме и някои интересни статистически данни от DriveResearch

Да започваме обратното броене!

20 дни до Черния петък

Подготовете Вашия онлайн магазин

Вече е месец ноември и в пространството започват все по-често да се чуват магичните думи – черен петък, огромни намаления, кибер седмица и пр. Помислете дали и как Вашият онлайн бизнес може да участва адекватно в тези шопинг поводи. В крайна сметка целта е не просто да поставите съответните индикатори в сайта си, но и да реализирате продажби и да натрупате печалба. 

Интересен факт по данни от миналата година е, че 69% от потребителите предпочитат да пазаруват онлайн на Черен петък, а 31% – във физическите магазини. Ако притежавате и двата типа, разпределете правилно усилията и стоката си. 

Съотношение на пазаруващи онлайн и офлайн

При такова съотношение, приоритетно е да обърнете внимание на Вашия онлайн магазин и настройките по него.

Ето 7-те въпроса, с които да започнете оптимизацията: 

  1. Сигурен ли е магазинът ми?
  2. Бързо ли се зарежда?
  3. Оптимизирани ли са изображенията?
  4. Бърз и удобен ли е за мобилните посетители?
  5. Оптимално ли функционира всичко?
  6. Готови ли сте с предложенията?
  7. Колко трафик се очаква?

Техните отговори сме скрили в блог статията WooCommerce магазинът ми продава повече от магазина ти!. Нейният аудио формат ще Ви бъде от полза, ако решите да я слушате, докато превозвате нова стока от склада към физическия си магазин. 

Ако сте избрали да изградите онлайн магазина си на Shopiko, в наръчника ни има нещичко и за Вас. Вижте 10 съвета за успешна подготовка на Вашия Shopiko магазин

15 дни до Черния петък

Създайте своята маркетингова стратегия

Какво пазаруват най-често потребителите по време на големите намаления?

Най-поръчваните стоки онлайн на Черен петък

Особено ако работите в един от тези 3 сектора, да позиционирате продуктите си така, че да изпъкнат сред конкурентите, може да е истинско предизвикателство. За да се справите с него, е важно да планирате какво, къде и как ще комуникирате. 

Съществуват различни стратегии. Можете да започнете рекламата в аванс или пък да наситите целия си бюджет в последните дни и в самия петък. Можете да инвестирате повече усилия и пари в подготовката на красиви снимки и визии на повечето си продукти или пък да покажете само най-атрактивните сред тях и това да е “кукичката” за разглеждане на целия каталог.

Основополагащо е да планирате внимателно. Времето за реакция е малко, а конкуренцията – на практика огромна. Тези фактори правят всеки ход от Ваша страна решаващ. 

Съвет: Ако имате физическа локация и онлайн магазин, предложете на клиентите си нещо, което харесват – възможността да поръчат и платят онлайн. Така им спестявате чакането на опашки и борбата за желания артикул, но същевременно могат да вземат на място в магазина.

Плати онлайн, вземи от магазина

По-подробно описани идеи за Вашата Black Friday маркетингова стратегия от-до, можете да откриете в статията Маркетинговата стратегия и нейните тънкости.

И тъй като знаем добре колко заети са маркетолозите в този период от годината, Ви улесняваме с аудио запис на статията.

10 дни до Черния петък 

Свържете се с Вашия хостинг доставчик

Да, време е да ни се обадите по телефона или да ни пишете по имейл или в чата. Отнема около 5 минути, не боли и ще Ви спести много главоболия. 🙂 

Знаете как подготвяте физическата си локация за по-големия наплив от хора в големите шопинг дни, нали? Освобождавате място, пренареждате по рафтовете, ангажирате на работа допълнително персонал и т.н.

Същото е и с Вашия онлайн магазин – хостинг услугата Ви разполага с определено пространство и параметри. Ако те не са достатъчни, ще принудите сървъра сам да прецени колко и кои посетители да „влязат“ на Вашия сайт, да разгледат и да купят.

Затова започнете приготовленията, като ни се обадите или ни пишете. На линия сме за Вас 24/7 по чат, имейл или телефон. Можете да ни пишете и директно в балончето на чата тук долу вдясно. Свържете се с нас около 10 дни преди планираната кампанията, за да си гарантирате спокойствие по време на голямото пазаруване.

След като ни предупредите, че подготвяте кампания в своя онлайн магазин, ние ще анализираме параметрите на Вашия хостинг план обстойно и ще обсъдим най-подходящото решение. По този начин ще можем да добавим и някои липсващи функционалности или защити в името на това Вие и Вашите клиенти да прекарате безоблачен и успешен Черен петък.

В деня на Черния петък 

Погрижете се за приятното преживяване на Вашите клиенти при завършване на поръчката

Ако сте проследили наръчника стъпка по стъпка, вече знаете, че преживяването на Вашите клиенти в сайта Ви трябва да бъде гладко и безпроблемно. С минимален брой кликове и интеракции да ги водите до завършване на поръчката. 

Ако този процес отнема твърде много време или е твърде сложен, шансовете Ви да увеличите поръчките и броя клиенти намаляват. Какво обаче се случва веднага след като поръчката е направена и влезе във Вашата система за обработка? 

Изпратете на клиента потвърждаващ имейл. По този начин ще го информирате, че успешно е завършил поръчката и ще е ясно какво да очаква оттук насетне. В какъв срок ще я получи и как, ако не е платил онлайн, напомнете му каква е сумата, която дължи и прочие детайли.

4 принципа на имейла за потвърдена поръчка Ви разкриваме в статията.

Съвет: През целия ден на промоции или още от старта на маркетинговата Ви кампания бъдете фокусирани върху случващото се в сайта Ви. Следете откъде идва трафикът, от какви устройства се пускат поръчките и какво е съотношението между различните устройства. Тествайте и Вие самите. Това са важни детайли и ще Ви позволят да реагирате бързо и да коригирате нещо, ако е необходимо. 

По данни от миналата година, мобилните устройства вземат доста по-голям превес като източници на трафик към онлайн магазините. Изглежда обаче, че потребителите все още предпочитат да вземат решения за покупки на по-голям екран и съотношението между двата типа устройства при поръчките е почти равно.

Съотношение на трафик и поръчки по устройства

След Черния петък 

Удължете жизнения цикъл на новите си клиенти

Ако сте изпълнили внимателно всички стъпки до тук, значи сте вложили немалко усилия в реализирането на успешна кампания за Черен петък във Вашия онлайн магазин. Новопридобитите клиенти са страхотна база данни, с която да продължите да работите активно и да трупате позитиви и печалба. 

Споделяме с Вас 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък.

***

Е, честито! Справихте се с истерията за пазаруване и тази година! Надяваме се, че сме Ви били полезни и сте доволни от резултатите. 

Отчетените пропуски запишете прилежно и се постарайте да не ги повторите при следващата активна търговска кампания, която вече почуква на вратата с червени ботушки и чувал с подаръци. 

Ако сме оставили някой въпрос неизяснен, не се колебайте да ни пишете по чат или имейл, както и да се свържете с нас по телефона – 24/7. 🙂 

Паулина Пенчева
Паулина Пенчева
Поли е позитивна и амбициозна. Отскоро е част от СуперМаркетинг екипа, но вече прави редовни гмуркания в дигиталния океан по най-различни проекти и кампании. Готова е да работи неуморно в името на ефективността и добрия резултат. Нейната #СуперСила се изразява в това, че се изправя безстрашно пред всяко предизвикателство... за да създава нови и интересни материали за СуперКлиентите!
5 1 vote
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

1 Коментар
Inline Feedbacks
View all comments
Бизнес планиране в 3 стъпки - какво, как, защо?

Бизнес планиране в 3 стъпки – какво, как и защо? [Аудио]

2
Време е да се фокусирате върху бизнес планирането през предстоящата 2022 г. Предлагаме няколко основни стъпки, с които ще ускорите и улесните този процес.
5 причини да изберете домейн .EU ( а защо не и .ЕЮ )

5 причини да изберете домейн .EU (а защо не и .ЕЮ ) [Аудио]

0
Домейнът .EU е сравнително нов за пазара на домейни. От края 2016 година е един от най-популярните Top Level домейни.

Black Friday: Маркетинговата стратегия и нейните тънкости [Аудио]

0
Маркетинговата стратегия е инструмент, с който стратегически планирате бюджета, чрез какви канали и с какви послания ще достигнете до таргет потребителите Ви.