Броят на онлайн магазините в България се увеличава. Потребителите, които предпочитат да пазаруват онлайн и се възползват от предимствата на тази индустрия, също. Какво се случва на българския пазар в сферата на електронната търговия и как се развива тя в цяла Европа? Продължаваме да следим тенденциите в електронната търговия и подготвихме любопитни данни и инфографика от последния доклад на Еcommerce Europe, публикуван през юни тази година. По-долу ще видите обобщени данни от 2015-та и прогнози за текущата 2016-та година.
По последни данни броят на потребителите, които пазаруват онлайн на целия европейски пазар, е 296 милиона. Над 2 500 000 са работните места, свързани директно или индиректно със сферата на е-търговията. Над 750 000 е броят на създадените онлайн бизнеси (B2C уеб сайтове). Над 4,2 млрд. поръчки са изпратени за една година. Делът на европейската интернет икономика се равнява на 2,59% от европейския БВП през 2015 година. Прогнозите са до 2020 година този процент да се увеличи почти двойно. Любопитно е съотношението в поръчките на продукти и услуги онлайн. Според публикуваната информация поръчките на продукти и услуги онлайн е в отношение 52% към 48% в полза на продуктите.
Какво се случва в България? Нашата страна е включена в списъка от ТОП 10 страните, които се намират в условия на ръст в областта на електронната търговия. България заема 8-мо място. След нас се нареждат Ирландия и Дания. До края на тази година се очаква продажбите на продукти и услуги в страната ни да достигнат до сумата от 342 000 000 евро. Вижте още интересни данни за състоянието и развитието на нашия онлайн пазар:
(източник: Ecommerce-europe.eu)
Какви са основните изводи, които можем да направим, за развитието на електронната търговия в Европа?
- Тенденция за изравняване в процента на продажбите на продукти и услуги онлайн.
- 5% ръст в броя на B2C сайтовете до нива от 750 000 – спрямо предходната година.
- Ръст в онлайн продажбите за всички най-популярни продуктови групи и услуги.
- Увеличаване на броя на потребителите, пазаруващи онлайн, както и на сумите, които се отделят за онлайн покупки.
- Все повече възможности за работа (директно или индиректно) в сферата на електронната търговия.
- Повече внимание върху законодателството, регламентиращо тази индустрия.
Дали прогнозите за тази година се потвърждават, предстои да разберем в следващия доклад, който очакваме през 2017 година. По всичко личи, че електронната търговия в цяла Европа е в подем. Увеличава се конкуренцията, търговците търсят начини и инструменти да продават повече, да автоматизират работния си процес, да получат максимална информация за клиентите си и техните нужди. Постоянно се появяват нови продукти и услуги, които се стремят към привличането на нови клиенти. Ако и вие имате идея и искате да станете част от тази огромна индустрия, направете първата стъпка. Не отлагайте! Тествайте пазара, проверете идеята си и вземете своя дял от онлайн пазара на продукти и услуги!