Електронната търговия – България в топ 10 в класация за 2015-та (Инфографика)

Броят на онлайн магазините в България се увеличава. Потребителите, които предпочитат да пазаруват онлайн и се възползват от предимствата на тази индустрия, също. Какво се случва на българския пазар в сферата на електронната търговия и как се развива тя в цяла Европа? Продължаваме да следим тенденциите в електронната търговия и подготвихме любопитни данни и инфографика от последния доклад на Еcommerce Europe, публикуван през юни тази година. По-долу ще видите обобщени данни от 2015-та и прогнози за текущата 2016-та година.

По последни данни броят на потребителите, които пазаруват онлайн на целия европейски пазар, е 296 милиона. Над 2 500 000 са работните места, свързани директно или индиректно със сферата на е-търговията. Над 750 000 е броят на създадените онлайн бизнеси (B2C уеб сайтове). Над 4,2 млрд. поръчки са изпратени за една година. Делът на европейската интернет икономика се равнява на 2,59% от европейския БВП през 2015 година. Прогнозите са до 2020 година този процент да се увеличи почти двойно. Любопитно е съотношението в поръчките на продукти и услуги онлайн. Според публикуваната информация поръчките на продукти и услуги онлайн е в отношение 52% към 48% в полза на продуктите.

Какво се случва в България? Нашата страна е включена в списъка от ТОП 10 страните, които се намират в условия на ръст в областта на електронната търговия. България заема 8-мо място. След нас се нареждат Ирландия и Дания. До края на тази година се очаква продажбите на продукти и услуги в страната ни да достигнат до сумата от 342 000 000 евро. Вижте още интересни данни за състоянието и развитието на нашия онлайн пазар:

01_SH-blog_BG_onlinemarket
022_SH-blog_BG_onlinemarket
03_SH-blog_BG_onlinemarket
04_SH-blog_BG_onlinemarket
05_SH-blog_BG_onlinemarket
06_SH-blog_BG_onlinemarket
077_SH-blog_BG_onlinemarket
08_SH-blog_BG_onlinemarket

(източник: Ecommerce-europe.eu)

Какви са основните изводи, които можем да направим, за развитието на електронната търговия в Европа?

  • Тенденция за изравняване в процента на продажбите на продукти и услуги онлайн.
  • 5% ръст в броя на B2C сайтовете до нива от 750 000 – спрямо предходната година.
  • Ръст в онлайн продажбите за всички най-популярни продуктови групи и услуги.
  • Увеличаване на броя на потребителите, пазаруващи онлайн, както и на сумите, които се отделят за онлайн покупки.
  • Все повече възможности за работа (директно или индиректно) в сферата на електронната търговия.
  • Повече внимание върху законодателството, регламентиращо тази индустрия.

Дали прогнозите за тази година се потвърждават, предстои да разберем в следващия доклад, който очакваме през 2017 година. По всичко личи, че електронната търговия в цяла Европа е в подем. Увеличава се конкуренцията, търговците търсят начини и инструменти да продават повече, да автоматизират работния си процес, да получат максимална информация за клиентите си и техните нужди. Постоянно се появяват нови продукти и услуги, които се стремят към привличането на нови клиенти. Ако и вие имате идея и искате да станете част от тази огромна индустрия, направете първата стъпка. Не отлагайте! Тествайте пазара, проверете идеята си и вземете своя дял от онлайн пазара на продукти и услуги!

Димитър Денев
Димитър Денев
Митко може да изгради онлайн магазин на всяка платформа, но харесва най-много SaaS, защото предпочита да продава пред това да програмира. СуперСилата на Митко е, че знае много за електронната търговия и не се притеснява да го споделя.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments

Black Friday: WooCommerce магазинът ми продава повече от магазина ти!

0
Задаваме 7 въпроса, през които трябва да преминете, за да имате изряден WooCommerce магазин. Типично в наш стил, не Ви спестяваме и отговорите.
Каква е разликата между домейн и уебсайт?

Каква е разликата между домейн и уебсайт? [Аудио]

2
Въпросът „Каква е разликата между домейн и уебсайт?” със сигурност влиза в топ 10 най-често срещани въпроси, когато решите да имате собствен сайт.
11 мита за онлайн присъствието

11 мита за онлайн присъствието [Аудио]

2
Темата е: онлайн присъствие - от изграждането на сайт до неговото развитие и следователно развитието на Вашия бизнес. Разберете кой е първият мит за разбиване!