Всеки сайт започва с хостинг!
Но всеки проект започва с идея! Когато започнете да работите по нея, не забравяйте да помислите за името ѝ в интернет или с други думи – вашето домейн име!
По данни на domaintools.com към момента в света има регистрирани над:
- 159,828,724 домейна .com
- 13,073,920 домейна .net
- 10,602,326 домейна .org
- 3,653,142 домейна .info
- 3,378,373 домейна .co
В областите .eu регистрираните домейн имена възлизат на над 3 667 832 (източник: eurid.eu). Все по-голяма скорост набират и новите домейни (new gTLDs) – .online, .blog, .shop, .store, .xyz, .club. .berlin, .science, .link, .nyc, .guru, .london, .website, .click, .email, .photography, .rocks, .today и др.
Защо трябва да регистрирате своето домейн име сега? Ето няколко точки, по които да помислите!
Помислете за своите конкуренти. Някой може да ви изпревари.
След цитираните по-горе статистики, едва ли някой ще се изненада от факта, че голяма част от атрактивните домейни вече са регистрирани. Дори желаният от вас домейн в момента да е свободен, не е гаранция, че ще остане такъв след седмица, ден, дори час. Ако някой ви изпревари и регистрира желаното от вас интернет име, ще ви създаде много допълнителна работа, особено ако вече сте имали идеи за комуникация на проекта.
Помислете за потенциални партньори. Name@yourdomain говори за сериозен проект.
Получавали ли сте имейл с предложение за партньорство от project@безплатен.имейл? Такива запитвания често се приемат като несериозни.
За всеки предприемач е важно да комуникира от фирмен имейл адрес. По този начин увеличавате доверието в бранда в дългосрочен план. Имейл услугата се предоставя с всеки хостинг план и не изисква допълнителна инвестиция.
Представете си, че услугите, които предлагате, са в сферата на туризма, фирмата ви се казва „Супер Тур“ и ще оперира на българския пазар. Регистрирате домейн supertour.bg. Имейл name@supertour.bg
ще покаже още веднъж на вашите потенциални партньори, че имате сериозно отношение към дългосрочното развитие на вашия проект. По този начин ще оставите добро впечатление и при първоначален контакт с потенциални клиенти.
Помислете за посетителите на сайта. Подгответе своята маркетинг стратегия от рано!
Още със зараждането на идеята помислете как ще я популяризирате.
Независимо дали подготвяте онлайн или офлайн кампания, вашето име в интернет е от изключително значение при изграждането на стратегиите за комуникация. Често стартиращи компании започват да популяризират даден домейн (чрез онлайн канали или дори в печатни материали), без дори да са го регистрирали. Не оставяйте нищо на случайността! Важно е от самото начало да сте подготвени и дори уеб сайтът все още да не е готов, името да е запазено.
Най-добрият вариант е домейнът да е свързан с темата на сайта, името на вашия бранд или вашата фирма. Интересни и лесни за комуникация са и новите домейни. Бонус при тях е това, че все още има голямо разнообразие от интересни комбинации, свободни за регистрация.
Помислете за бъдещето на сайта. Изградете името на домейна!
Чували ли сте за премиум домейни? Това са интернет имена, които са натрупали история. Познати са на Google и имат по-голям шанс да се появят в резултатите при търсене. Тук важна роля играят времето, през което домейнът е бил регистриран, честотата и качеството на публикуваното съдържание и др. Съветваме ви да се погрижите така за своето домейн име, че в очите на търсачките, то да бъде премиум (и не забравяйте да го подновявате редовно, защото един път утвърдено, името на домейна става много атрактивно и желано).
Бонус съвет: Понякога не е достатъчно едно домейн име да е свободно, за да го регистрирате. Възможно е то да е обект на защитата на авторско право. Затова преди да регистрирате своя домейн, проучете дали той не съответства на вече запазена търговска марка. Освен това е добре да регистрирате повече разширения (паркирани домейни) – като .bg и .eu, ако например дейността ви е в България и в Европа, а защо не и .guru! 🙂
Вижте още: 5 + 1 съвета при избор на домейн (видео) | Help