Има ли онлайн маркетинг с „нулев“ бюджет? 2011

На 6-ти и 7-ми април в Интер Ескпо Център – София, се проведе един, изпълнен с креативни и полезни идеи семинар. Събитието беше „Интернет маркетинг с нулев бюджет“ и ние от хостинг компания СуперХостинг.БГ имахме удоволствието да сме генерален спонсор. В следващите редове ще се постараем да ви представим най-интересните и запомнящи се, според нас, акценти на семинара.

Деси Бошнакова даде старт на семинара със своята лекция за онлайн репутацията и нашата роля в изграждането й. Както тя сподели, понятието „нулев“ бюджет може да се приеме като метафора. Всяко нещо, което искате да е успешно, креативно и да привлича бъдещи активи – не е безплатно. Въпросът е какъв бюджет сте предвидили за Интернет маркетинг? Разбира се, онлайн маркетинга е комуникацията с вашите потенциални и настоящи клиенти, използвайки възможностите и технологиите на Интернет пространството. Чрез него градите имиджа на вашата компания и успявате да привлечете случайните потребители като приятели и последователи. Минималните разходите, които са основни за реализиране на този проект, включват регистрацията на ваш, собствен домейн, подходящ хостинг план и много интелигентна енергия за изграждането на онлайн репутацията ви.

Втора беше лекцията на нашия управител Методи Дреновски. Той даде интересни насоки за ефективни хостинг решения за успешен онлайн маркетинг. Голям интерес предизвикаха темите за SSL сертификатите и Google Ads ваучерите. В края на презентацията се получи задълбочена дискусия между участниците и лектора, във връзка с оптималното използване на тези услуги в онлайн маркетинговите кампании. Също така, Методи Дреновски запозна аудиторията на семинара с разнообразните хостинг услуги , които СуперХостинг.БГ предлага за всяко Интернет решение, съобразено с вашия бюджет.

Как ще изразходите бюджета си в Интернет, зависи много от персоналните ви умения. Разбира се сумата, която влагате в онлайн проект, може да се сведе до минимум, в сравнение с мащабите, които Мрежата предоставя. Ева Вучева показа нагледно в презентацията си, как можете да изхарчите 500 лв от бюджета си, отделени за реклама. Можете да вложите вашите 500 лв за един билборд в рамките на 2 седмици, или едноседмична радио реклама, или 5000 директни имейла към ваши клиенти. Кой подход ще изберете, зависи изцяло от вашия бизнес!

Нашия управител Методи Дреновски по време на презентацията си
Нашият управител Методи Дреновски по време на презентацията си
Управителите ни водят разговор с участник в семинара
Управителите ни водят разговор с участник в семинара

Относно възможностите на онлайн маркетинга – бихме могли да обобщим, че те са без граници. Цялата Интернет среда е възможност за нови познанства, клиенти, партньорства и до всички тях, вие можете да достигнете.

Важни и полезни решения за успешен онлайн маркетинг:

  • Корпоративен сайт;
  • Корпоративен блог;
  • Собствен форум;
  • Фен страници;
  • Профили в социални мрежи;
  • Директен имейл маркетинг и др.

Всеки един от споменатите елементи има различна тежест, но води потребителите към вашата конкретна цел – вашия сайт с вашите продукти и услуги.

Корпоративен сайт:
Важно е сайта да носи нужната информация за услуги, продукти, клиентите и контактите на фирмата. Сайта трябва да е ползваем и ефективен. Потребителското изживяване също е много важно. Разбира се, свързаността трябва да е гарантирана 24/7 и да е с високо качество, така че вие да сте достъпни до клиентите си винаги, когато те искат да ви потърсят.

Корпоративен блог:
Трябва да гледате на корпоративния блог дългосрочно. Успешната му реализация изисква постоянство и лично отношение. Блога е човешкото лице на вашия бизнес. Избора на собствен домейн за вашия блог „говори“ за професионализъм и има имиджов характер. Блоговете много добре се възприемат от търсещите машини и работят във ваша полза за SEO оптимизацията. И много важно нещо, което Жюстин Томс спомена: „По задължение блога не се пише – трябва вдъхновение!“ 🙂

Също така, за малкия бизнес блог платформата може да замести корпоративния сайт, в контекста на „нулевия“ бюджет за онлайн маркетинг. Една от много разпространените и достъпни блог платформи е WordPress. Това е система за управление на съдържанието на вашия сайт, която СуперХосинг.БГ ви позволява да инсталирате само с два клика на мишката чрез приложението Фантастико.

Собствен форум:
Когато вашите потребители станат толкова активни в блога – пишат много коментари, имат нужда да задават въпроси и да получават експертна обратна връзка – създайте форум. Там можете да включите разнообразни теми, където дискусията да провокира все по-голяма активност от тяхна страна и да създадете своя група потребители. Отново чрез Фантастико, инсталирането на вашия форум е лесно, бързо и ефективно. Важно е да бъдете ценни и креативни!

Социални мрежи и фен страници:
Относно социалните мрежи, там темата е много обширна. Мартин Линков говори в своята лекция за алтернативните социални мрежи, тактиките и триковете за успех и вашето поведение. Това е социалния ви облик в Интернет – вашите приятели, конкуренти, партньори, роднини. Според Ален Попович, чиято тема обхващаше Facebook, като най-разпространената социална мрежа, важно е да имате личен профил – за приятели; група – за членове, страница – за фенове. Връзката между вашите акаунти в социалните мрежи и сайта ви, има много добри и печеливши резултати.

Директен имейл маркетинг:
Този похват също е сред най-успешните с минимален бюджет, от който можете да реализирате големи печалби. Иво Николов изнесе интересни данни в първата си лекция за онлайн базираните имейл системи, плюсове и минуси при използването им и измерване на резултатите.

Залата по време на семинара
Залата по време на семинара
На щанда на СуперХостинг.БГ
На щанда на СуперХостинг.БГ

Друг интересен акцент на семинара беше оптимизацията за търсачки. Нашият добър приятел и партньор Огнян Младенов даде насоки как сами с „нулев“ бюджет, можем да оптимизираме сайта си така, че Google да го харесва повече :). Лекцията му показа тенденциите в SEO, като основно беше засегната темата за локалното търсене. Бъдещето е в това, местния бизнес с реална търговски обекти, локализирани на различни места, да се търси локално от хората – в София, в кв. Младост, в Пловдив. Онлайн оптимизацията според Оги Младенов на цветарски магазин или ключарско ателие, е необходимо да се развива в посоката на локално и мобилно търсене, което и хората все по-интуитивно ще искат и търсят.

След оптимизацията за търсещи машини, дойде ред отново на Иво Николов, който показа тактиките за измерване на резултатите, тестване и оптимизиране на съдържанието, както и увеличаване на приходите, в следствие на тези анализи.

Двата семинарни дни бяха закрити от Андрей Хадживасилев, който ни развесели със забавни вирусни видеа. Както той сподели, в България този подход за онлайн реклама все още не е добре развит и има голям потенциал за действие в тази посока от ваша страна!

В заключение, ние оставаме с много приятни емоции и полезни идеи от „Интернет маркетинг с нулев бюджет“, а на вас оставяме избора – до къде можете да спестявате паричен ресурс, за сметка на времеви и емоционален. Факт е, че „нулев“ бюджет е разтегливо понятие и много зависи от мащабите, до които желаете вашия бизнес да достигне.

Презентациите вече са качени в сайта на събитието, така че можете да потърсите полезни съвети, ценни насоки или интересни идеи за размисъл.

Още снимки от събитието ви очакват в страницата на СуперХостинг.БГ във Facebook.

Можете да се запознаете и с различните мнения на участниците и още акценти от семинара в Twitter с hashtag #zeromarketing.

Други отзиви за събитието:

Онлайн маркетинг с нулев бюджет-възможно ли е това? Ден 1 – ABC Design & Communication, блог;

Онлайн маркетинг с нулев бюджет – възможно ли е това? Ден 2 – ABC Design & Communication, блог;

Лукрат за семинара Интернет маркетинг с нулев бюджет – Лукрат, блог;

Интернет маркетинг с нулев бюджет preview – Т.Петров, блог;

СуперХостинг.БГ
СуперХостинг.БГ
СуперХостинг.БГ е СуперЕкипът! Ежедневно всеки дава най-доброто от себе си, за да можете вие, клиентите на СуперХостинг.БГ, да сте номер едно. СуперСилата на СуперЕкипа е, че винаги е готов да ви даде точната информация, тази от която се нуждаете и за която питате.
0 0 votes
.
3 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments

Black Friday: 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък

0
Ако искате да бъдете един ход пред конкурентите си, време е да помислите как да задържите вече спечелените клиенти по време на кампанията. 
Искам сайт, но не знам откъде да започна

Искам сайт, но не знам откъде да започна [Аудио]

2
Решихме да Ви споделим накратко стъпките, които трябва да извървите, за да изградите своето онлайн присъствие.
11 мита за онлайн присъствието

11 мита за онлайн присъствието [Аудио]

2
Темата е: онлайн присъствие - от изграждането на сайт до неговото развитие и следователно развитието на Вашия бизнес. Разберете кой е първият мит за разбиване!