WooCommerce 3.4 с помощни инструменти за спазване на GDPR

В новата версия на WooCommerce 3.4 са добавени инструменти, с чиято помощ да направите вашия онлайн магазин GDPR съвместим. Чрез тези инструменти може да се обработват личните данни на вашите клиенти в магазина, и по-точно да се изтриват или експортират. Както и възможността при регистрация или поръчка клиентът да заяви съгласието си данните му да бъдат обработвани, както и да заяви желанието си да бъде забравен или да му се изпратят данните му в подходящ файлов формат.

Някои от новите възможности за боравене с личните данни в WooCommerce всъщност са възможни чрез вградените в ядрото на WordPress функционалности, налични от версия 4.9.6.

Още преди пускането на версия 4.9.6 на WordPress, екипът на WooCommerce са приготвили новите възможности за обработка на личните данни, които ще дойдат в новата версия 3.4. Екипът на WooCommerce е дори разработчик на някои от вградените функционалности в WordPress, като възможността за подаване на заявка за изтриване/експорт на личните данни, но повече информация за това можете да намерите в официалната блог статия по въпроса: How we’re tackling GDPR in WooCommerce core.

Версия 3.4 на WooCommerce се очаква да бъде пусната на 23 май 2018 г.

Важно: За да може да се ползват новите функционалности на WooCommerce 3.4, задължително WordPress трябва да е обновен до версия 4.9.6.

Какво е GDPR

Казано накратко GDPR е регламент, който има за цел да улесни контрола на физическите лица върху начина, по който различни организации получават достъп и оперират с техни лични данни.

Добавяне на GDPR в WooCommerce

Има няколко основни елемента, които засягат обработката на личните данни от уебсайта, спрямо GDPR изискванията. И те са: клиентът предварително трябва да даде съгласието си данните му да бъдат обработвани, да може да поиска анонимизиране (забравяне) на данните му и да може да си ги изтегли в подходящ файлов формат, така че да може да ги предостави на друга фирма например.

Тъй като регламентът повелява поверителността да не е прикачена част, а да е в основите на дизайна/системата, WordPress вгради функциите за обработка на данните в ядрото си. Всеки плъгин или тема може да се възползва от тези вградени функционалности за обработка на личните данни, като заличаването им и осъзнатото съгласие на потребителите за извършването на тези процеси.

WooCommerce се възползва от вече добавените в ядрото на WordPress помощни средства за боравене с данните и процесите по обработката им. Но допълнително към това са направени промени по обработката на данни, свързана със специфични за онлайн магазина процеси като процеса по заплащане, въвеждане на данни при поръчка и други.

Важно: Пълните изисквания на GDPR са много и по-сложни, от това да можете да премахвате и експортирате личните данни на потребителите и да ги уведомявате за правата им върху обработката на данните им. В случай че боравите с лични данни, за да сте сигурни, че отговаряте напълно на всички изисквания на новия регламент, ви съветваме да се консултирате с юристите на вашата фирма. Ето и „10 практически стъпки за прилагане на Общия регламент относно защитата на личните данни“, съставени от Комисията по защита на личните данни.

WooCommerce 3.4 е готов за GDPR

Плануваната дата за пускане на новата версия 3.4 на WooCommerce е 23 май 2018 г. Собствениците на онлайн магазини с WooCommerce ще могат да се възползват от вградените помощни инструменти за прилагане на GDPR след пускане на тази версия.

Ето какви са възможностите за управление на личните данни в WooCommerce 3.4:

1. Експорт на личните данни (преносимост на лични данни)

Това е условие, заложено в GDPR. Всеки потребител да може да си изтегли данните в подходящ файлов формат, така че да може да ги пренася, да ги предоставя например на друга фирма.

Обработка на заявки за изтегляне на данни

Към момента заявката за изтегляне на данните може да се получи от потребителя чрез изпратено от него запитване към администратора на магазина, по имейл или друг канал за комуникация. След това администраторът може да пусне верифициране на тази заявка, през меню Tools » Export Personal Data. Верифицирането на клиента се извършва чрез изпратения към него имейл, в който се съдържа линк. Когато клиентът кликне на този линк и верифицира заявката си по този начин, администраторът на магазина може да извърши заявеното действие с данните – експорт или изтриване.

Файлът с личните данни на клиента е във формат HTML, допълнително компресиран в .zip, и може да се генерира и ръчно през админ панела Tools » Export Personal Data.

2. Заличаване/изтриване на личните данни

Настройки при получаване на заявка за заличаване на данни

Потребителите в магазина ще могат да премахнат личните си данни от платформата. Преди да е възможно това, те ще трябва да верифицират заявката си за заличаване (по същия начин като заявката за експорт на данните). Много е важно да се отбележи, че по подразбиране личните данни, намиращи се в извършените вече поръчки няма да се премахнат.

Налични са две опции, които са деактивирани по подразбиране, в настройките на магазина – WooCommerce » Settings » Accounts & Privacy, чрез които можете да определите дали личните данни да се премахват от поръчките и дали да се преустановява достъпа до секцията за сваляне на файлове.

3. Настройки за съхраняването на личните данни

Настройки за съхраняването на данните

Администраторът на магазина ще може да посочи какво да се случва с информацията на потребителите, които вече не са активни.

Данните, въведени в поръчката може да се премахват, когато тази поръчка е изтекла, неактивна и е изминал точно определен период от време.

По този начин ще се премахва лична информация, която по принцип не е нужна повече. Личната информация ще се премахва от магазина при отказана поръчка и при неактивен акаунт.

4. Настройки в страницата за разплащане

За намаляване на личната информация, която се събира по време на поръчка, на страницата за разплащане може да се деактивира събирането на определени данни като име на фирма, второто поле за адрес, телефонен номер.

настройка на отметката за съгласие с условията

Също така много важна част от новостите, е възможността за фина настройка на отметката за съгласие с условията. Ще може да се задава определен текст, който да посочва нуждата от съгласяване с общите условия, преди клиентът да може да завърши поръчката. Настройката може да се извърши през Customize » WooCommerce » Checkout.

За да се появи кутийка за отметка към текста, задължително трябва да има публикувана и избрана страница за „Условията за ползване“ в магазина.

5. Специална страница за политиките за поверителност

Съдържанието на страницата „Политики за поверителност“ може да се попълва от инсталирани плъгини и теми. WooCommerce имат предложение за съдържанието на тази страница, като всеки администратор може да реши дали да го ползва или да постави свое собствено съдържание.

Настройките за тази страница както и за текста, в който има линк към нея, се намират в Settings » Accounts & Privacy » Privacy Policy.

Настройки за страницата за Политиките за поверителност

6. Нотификация с връзка към условията за поверителност

Когато страницата с условията е публикувана, системата на WooCommerce ще добави няколко нотификации с връзка към нея, в следните форми в магазина: формата за регистрация и формата за разплащане.

Тези нотификации може да се настройват и променят през администрацията – Settings » Accounts & Privacy » Privacy Policy или през Customizer » WooCommerce » Checkout.

7. Логове (записи от извършени действия в системата)

Има промени по начина и типа информация, които системно се записват в логове. Премахнато е записването на лична информация, по време на преминаването й през системата, по време на плащане и други дейности в магазина. Премахнато е записването и появяването на лична информация в логовете от обработката на PayPal плащане. И по-специално, имейл/име на PayPal акаунта вече не се съхранява в мета данните на поръчката. За да се разберат тези данни, трябва да се използва уникалния номер на транзакцията, след логване в сайта на PayPal.

Мадлена Методиева
Мадлена Методиева
Меган е част от СуперМаркетинг екипа. Мисията ѝ е старателно да попълва е-библиотеката на СуперХостинг.БГ с полезни и помощни статии.
5 1 vote
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Зает домейн? Няма страшно!

Зает домейн? 9 тактики за успешна регистрация на име

0
Търсите име и то е заето. Какво правите след това? Отказвате се? Продължавате да търсите? Удряте пауза, за да помислите още?
Вече е време да си имате сайт!

Кога разбирате, че Вашият бизнес се нуждае от сайт?

0
Нямате сайт? Но имате бизнес… И все повече усещате, че имате нужда от сайт. Е, тази статия ще Ви помогне да вземете решение. Прочетете повече!
Какви са причините за изоставените колички?

7 причини клиентите Ви да изоставят количките си

0
Тъй като множество магазини са афектирани от този феномен, създадохме списък с най-честите причини клиентите да изоставят количките си. Разберете кои са те!