Що е то СПАМ? Едва ли има още някой, който не е получавал поне едно подобно „досадно“ писъмце?! Реално спамът не е нещо ново и модерно, а датира от 1978 год., когато е било изпратено първото mass-e-mail съобщение. Към 2013-та година данните и броят на нежеланите писма са със съвсем различни цифри. Говорейки само за днес, по статистика на Cisco, глобално са изпратени 112 млрд. спам съобщения. Това е с 2% по-малко от броят на спам имейлите, изпратени вчера. Също така с 56,9 млрд. по-малко от фаворита в месечната класация досега – 02 април, когато за един ден са били изпратени 168,9 млрд. спам съобщения. Има надежда, нали!? 🙂
В следващите редове ще ви представим още една гледна точка на имейл сигурността и един много интересен човек, с който част от екипа на СуперХостинг.БГ се срещнахме и поговорихме на WHD.global 2013. Искаме да направим и вас част от този разговор като за целта той отговори на няколко въпроса в ексклузивно интервю за блога ни.
Представяме ви Сам и какво каза той за имейл сигурността 2.0:
Sam Renkema, CEO, SpamExperts
Сам е CEO на SpamExperts и е един от основателите на компанията през 2004 г. Обича да бъде зает едновременно с поне 3 неща, усещайки как света се движи бързо. Живял е на 4 континента, пътувал е в над 50 страни в ранна възраст и прави планове да живее и да пътува в още страни. Сам има магистърска степен по финанси и бакалавърска степен по международен бизнес.
SpamExperts е предпочитаният доставчик на имейл сигурност за хостинг компаниите като СуперХостинг.БГ, а оттам и за техните крайни клиенти. Под сигурност на електронната поща имаме предвид: филтриране на входящите имейли от СПАМ и вируси; филтриране на изходящите имейли от СПАМ и вируси, както и защита на IP мрежи от добавяне в т.нар. black lists; архивиране на електронна поща. На кратко мога да обединя причините, които ни поставят сред лидерите за този пазарен сегмент в 5 точки:
Ние предлагаме защита на електронната поща както в нашия cloud (Software as s service – SaaS), така и по желание в т.нар. „private cloud“ (частен филтриращ облак) с хардуер на самия хостинг доставчик (Platform as a Service – PaaS). Както и да се реализира, хостинг доставчика получава напълно скалируема платформа за филтриране на СПАМ и вируси, която се синхронизира с нашите централни бази от данни. Скалируемостта и гъвкавостта на тази платформа често са предпочитани функционалности за хостинг доставчиците, в сравнение с използването на външна подобна система от гледна точка и на оптимизиране на ресурсите.
Ние таксуваме нашите клиенти на база на броя домейни, а не на броя потребители или имейл акаунти, които искат да филтрират. Това ни позволява да предлагаме до 80% по-евтина услуга от други професионални доставчици за имейл сигурност. От своя страна така доставчиците на услуги могат да предоставят на своите клиенти много по-достъпна услуга, в сравнение с други решения за сигурност на тяхната електронна поща.
Нашите услуги дават възможност за пълна интеграция с back-end-a на вашите системи. Освен APIs, ние предлагаме интеграция изцяло със cPanel, Parallels и други уеб панели. Това позволява на хостинг компаниите в тяхната инфраструктура да синхронизират и с други СПАМ филтриращи клъстери и да предлагат още по-добра услуга на своите клиенти. Също така, хостинг доставчика може да даде възможност на крайните клиенти директно от техните контролни панели да управляват настройките на филтъра за домейните и/или имейл акаунтите, които желаят.
Ние предлагаме четири нива на управление (администратор, реселър, домейн администратор, на база имейл адрес) с пълните функционалности за контрол. Освен това, системата може да бъде брандирана индивидуално от всеки наш клиент. Всички функции, статистика, репорти и т.н., които предлагаме са достъпни на едно място и са с user-friendly интерфейс. Крайните клиенти също имат пълен контрол върху функционалностите, които предлагаме. Това може да помогне за намаляване на запитванията до support екипа на хостинг доставчика, за сметка увеличаването на доволните клиенти. 🙂
Ние сме единственият доставчик на имейл сигурност, който се фокусира изцяло върху хостинг доставчиците и техните клиенти. Всяка седмица пускане нови функционалности към услугите ни. Постоянно развиваме нашите продукти, за да бъдат част от очакванията на нашите и съответно вашите клиенти!
Традиционните решения за имейл сигурност са:
1. Open-Source решения
Мога да кажа, обаче, че те са неефективни и в крайна сметка водят до много скрити последващи разходи за доставчиците на услуги: неоптимално използване на ресурсите, повече support, разходи за инфраструктура и поддръжка и в крайна сметка – по-голям % недоволни клиенти.
2. Cloud-базираните решения като Postini (Postini вече не се поддържа)
Това са системи, даващи цени за крайни клиенти, често много скъпи. Също така, те не предлагат опции за интеграция/автоматизация, както нашите решения, т.е. предлагат по-малко функционалност на по-висока цена.
3. Технологично базирани решения (като Barracuda)
Те също са по-скъпи от нашите системи, като предлагат и по-малко функционалности (липсват инструменти за интеграция и ограничения в контролния панел – функции, нива на достъп и други). Освен това, защо хостинг доставчик като СуперХостинг.БГ да инвестира в неоптимален хардуер и скъп договор за support на услугата, когато реално вие имате нужния хардуер?! Самият метод на внедряване за тези решения вече е остарял. 🙂
Както виждате, всички „традиционни“ решения (имейл сигурност 1.0) не предлагат това, което се очаква от доставчиците на услуги и техните клиенти. Те са утвърдени системи, които могат да удовлетворят потребностите на някои отделни потребители, но не и вашите клиенти и типа на вашата организация като говорим за хостинг доставчици. В тази връзка, отговорът е имейл сигурност 2.0 – преоткрит, модерен и ние ви предлагаме точно това, от което имате нужда! 🙂
СПАМът продължава да бъде основна тема. Все още той често се цитира като най-голямата онлайн „дупка“ в интернет. Вирусите се разпространяват чрез СПАМ, злонамерен софтуер, фишинг опити, и т.н. Освен входящия СПАМ, доставчиците на услуги са все по-често жертва на попадане на техните IP-та в т.нар. „черни списъци“ (blacklisting), поради СПАМ атаки с произход от техните мрежи. Това оказва значително негативно и международно влияние върху репутацията на доставчика, ако не се реагира максимално бързо. Често доставчиците се свързват с нас след подобен инцидент, като искат много спешно да имплантират нашите услуги, за да приложат адекватни технологии за сканиране на изходящи имейли и предотвратят blacklisting.
В крайна сметка, в променящата се законодателна среда на международно равнище, можем да заключим, че електронната поща все повече и повече се приема за валиден и правно обвързващ метод за комуникация. Да вземем имейл от данъчните органи, например. Тези правно важни съобщения (в зависимост от законодателството, индустрията и т.н.) трябва да бъдат с правилно криптиране, на подходящата сървърна инфраструктура и с нужните бекъп системи за гарантиране на оригиналните копия от всички писма по всяко време.
Като ваша отговорност виждам:
1. Филтриране на изходящата поща за защита на вашите IP адреси и репутация. Това е нещо, което вие успешно и сега прилагате, а ние само можем да ви улесним! 🙂
2. Услуги за крайните клиенти с професионални инструменти за имейл сигурност на входящата поща. Така те могат да бъдат сигурни, че тяхната мрежа (фирма) ще бъде в безопасност от вируси / злонамерен софтуер / фишинг атаки / и т.н. Тук също можем да предложим още възможности за успешно партньорство между SuperHosting.BG и SpamExperts!
И накрая, отново в зависимост от географските и локални особености, свързани и с местното законодателство, темата за бекъпа на електронна поща става все по-важна и към нея също трябва да се подходи с повишено внимание!
В световен мащаб борбата със спама развива със сериозни темпове един нов пазар – имейл сигурността и по-скоро имейл сигурност 2.0, както разбрахме и от Сам. В тази връзка ние имаме предприети много действия, за да ви предпазим от получаването на спам. Също така и от това да станете жертва на вируси в сайта си и посредством разполагане на злонамерени скриптове да се изпраща спам от вашите хостинг акаунти. Част от мерките са свързани с:
- наша вътрешна система за наблюдение и контрол на изходящата поща;
- брой писма на час;
- правилна конфигурация на мрежовите настройки на сървърите;
- мониторинг за blacklisting на нашите мрежи и мигновени реакции от страна на колегите, в случай на попадане в такива;
- съдействие на колегите от Техническия ни екип, които при забелязване на некоректно изпращане на имейли от даден домейн се свързват максимално бързо и ви насочват какви мерки е необходимо да предприемете.
Това е с цел повишаване сигурността на изходящата поща за всички наши клиенти. При входящата поща даваме възможност за активиране на SpamAssassin, с който имате много гъвкавост индивидуално да предпазите акаунтите си от получаване на спам.