Работеха ли сайтовете, имаше ли “схеми”, колко и какво спечелихме?
Black Friday … Една много популярна практика в САЩ. В петъка, след Деня на благодарността, компаниите пускат големи намаления.
В България нямаме Ден на благодарността, но последните години все повече навлиза Black Friday. Би било хубаво обаче, ако ще заимстваме нещо, да вземем целия комплект. Повече за Black Friday може да прочете в Wikipedia.
Тази година е една от най-активните не само за офлайн търговците, а напротив – онлайн магазините са в пъти по-активни. Имайки предвид опита ни от миналата година, тази година се подготвихме от рано, за да обезпечим нуждата от ресурс на онлайн магазините. Реших да напиша тази статия, защото сме отговорна компания и винаги мислим първо за клиентите.
В следващите редове ще ви разкажа:
• какво направихме;
• какво се случи;
• кой спечели;
• какъв беше нашият приход.
Какво направихме?
Поставихме си за задача тази година клиентите ни, които имат електронни магазини и ще имат сериозни активности за Black Friday, да извлекат максимална полза. За нас, като хостинг компания, това означава да им осигурим необходимия ресурс. По този начин всеки посетител на техния сайт ще може да купи това, което иска, а те няма да имат пропуснати продажби и напразно изхарчени пари за реклама.
Един месец преди Black Friday извадихме клиентите, които миналата година са имали активности в този ден и са се свързали с нас в самия ден. Опитахме се да идентифицираме и други онлайн търговци. Имаме над 100 000 сайта и сред тях има голям брой електронни магазини. За да можем на всички да осигурим повече ресурс – трябва да знаем колко.
На всички изпратихме имейл – ако ще правят промоции по Black Friday и планират сериозни кампании, да се свържат с нас. Повечето откликнаха. Различните клиенти ползват различни услуги, които удовлетворяват ежедневните им нужди. Помолихме всеки да ни каже с колко очаква да се увеличат посещенията на магазина му. Имайте предвид, че при електронен магазин двойно увеличаване на посещенията може да значи 10-20 пъти увеличаване на разглежданите страници. На всеки от клиентите ни предложихме индивидуално решение на база предоставената информация, текущото потребление и услугата, която ползва в момента. Тези, които наистина са планирали сериозна кампания, приеха предложеното решение.
Какво се случи?
По време на Black Friday сайтовете на всички работеха. Имаше случаи, в които клиентите успяха да генерират много повече посещения от предвиденото и имаха нужда от много повече ресурс. Какво направихме? Осигурихме им необходимия ресурс. Без допълнително заплащане. Ние сме поели ангажимент, че клиентите ще имат необходимия ресурс и им го предоставихме, без те да разберат, без да усетят проблем, спиране, забавяне и т.н.
Имаше и клиенти, чиито сайтове генерираха по-малко посещения от планираната горна граница. Част от тези клиенти решиха да не се възползват от нашето предложение.
Техните сайтове също работеха без проблем и под постоянен мониторинг от нашия екип. Наблюденията ни показват, че тези клиенти са надценили значително очаквания трафик и текущата услуга с параметрите, които включва, им беше достатъчна.
Наша отговорност беше и е да се погрижим всички сайтове да работят без проблем.
Трима клиенти, за които знаем, че не приеха нашето предложение, имаха проблеми. Двама от тях решиха да търсят алтернативи и сайтовете им не работеха. Третият смяташе, че го лъжем. В самия ден разбра, че ще има нужда от повече ресурс и ние трябваше да го осигурим. Според него мигновено. Но всеки процес има технологично време, особено при преминаване от една услуга към друга. И докато той усилено изразяваше гнева си към нас в социалните мрежи, ние трябваше професионално да си свършим работата. И го направихме! Но нямахме време да му отговорим във facebook.
Кой спечели?
Клиентите на СуперХостинг.БГ – нашите клиенти. Винаги сме казвали, че се стремим да направим нашите клиенти номер 1! Ние можем да го направим, като осигурим безпроблемна работа на сайтовете им – да са винаги онлайн, да сe зареждат бързо и да могат да бъдат разгледани от всеки посетител. Винаги помагаме в избора на правилна услуга.
Какъв беше нашият приход?
Общият приход е 6 150 лв. без ДДС. Не знам дали някой мисли, че този приход би покрил целия ресурс, който отделихме – от подготовката до осигуряването на хардуерния ресурс, за да осигурим работещи електронни магазини на 25.11.2016. Само човешкият ресурс общо на всички колеги, ангажирани в проекта, е над 200 човекочаса.
Ресурсът, който предоставихме на нашите клиенти, го предоставяме и по време на коледните празници, защото в САЩ, откъдето идва този феномен, с Black Friday започват коледните намаления и вероятно нашите клиенти планират още промоции. Затова им пожелаваме успех и много нови продажби!
Цялата сума, която получихме като приходи за Черния петък, преведохме за благотворителност.
Надяваме се следващата година нашите клиенти сами да се свържат с нас, за да им помогнем в обезпечаването на необходимото хостинг решение и ресурс. Целта ни беше да обърнем внимание, че планирането на голям бюджет за кампания/реклама, са пари, хвърлени на вятъра, ако не се предвиди необходимият ресурс, който да поеме тези посетители. А когато ние знаем и поемем ангажимент, ще ви го осигурим.
Осигуряването на безпроблемна работа на сайтовете на нашите клиенти, на правилните услуги и с най-добрите технологии е наша работа, която вършим денонощно от създаването на СуперХостинг.БГ. И ще продължим да го правим!
Благодарим на всички клиенти – настоящи и бъдещи, които ни се доверяват за безпроблемната работа на техните сайтове и онлайн магазини.