https://blog.superhosting.bg/new-hosting-plans-information.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Искрено и лично за хостинг услугите и промените в хостинг плановете ни!

2016-07-21
Новини и събития
inodes, inod-ове, брой файлове, процесорно време на MySQL, системни параметри, обработка на MySQL заявки

Любомир Русанов, управител на СуперХостинг.БГЛюбомир Русанов, основател и управител на СуперХостинг.БГ:

Макар и отпускарски, месец Август е много динамичен за нашата хостинг компания тази година. Както вече всички сте разбрали, пуснахме нови параметри на хостинг плановете ни. В тази статия искам да споделя някои основни причини и статистика относно т.нар. „Разширени системни параметри“ на услугата, за които се появиха запитвания и различни интерпретации в социалните мрежи и някои форуми. За да изпреваря въпроса „Защо анонсираме тази промяна по-късно?“, искам да кажа, че реално под 2% от нашите клиенти им се налага да разбират и да следят тези параметри! Чрез „Разширените системни параметри“, обаче, ние управляваме качеството на услугата, която ви предоставяме, а както всички сте се убедили:
Качеството е нещо, с което не си позволяваме компромиси!

В следващите редове ще се концентрирам основно върху два параметъра – броят Inodes в един хостинг акаунт и процесорното време, изразходвано от MySQL. В страница ни за сравняване на хостинг плановете, която можете да откриете на сайта ни тук в секцията за „Разширени системни параметри“ са посочени всички параметри. Досега тези данни можеше да бъдат намерени в политиката за приемлива употреба, защото както споменах – под 2% от нашите клиенти някога им се налага да ги следят. След като се вслушахме в препоръките на наши клиенти и партньори, ви улесняваме и вече можете да ги откриете като параметри на предлаганите хостинг планове. Знаете, че за нас е приоритет да сме максимално коректни и „прозрачни“!

Брой Inodes

Ето и малко статистика за използването на inodes на нашите сървъри:

СуперСтарт над 90к 60к – 90к 30к – 60к под 30к
Брой акаунти: 0,73% 1,04% 3,57% 71,42%к
Брой inodes: 5,14% 3,98% 7,72% 22,26%
СуперПро над 180к 150к – 180к 120к – 150к 90к – 120к 60к – 90к 30к – 60к 0к – 30к
Брой акаунти: 1,06% 0,37% 0,54% 0,94% 1,67% 3,81% 12,46%
Брой inodes: 15,68% 3,31% 3,79% 5,13% 6,45% 8,71% 6,90%
СуперХостинг над 270к 225к – 270к 180к – 225к 135к – 180к 90к – 135к 45к – 90к 0к – 45к
Брой акаунти: 0,19% 0,05% 0,09% 0,17% 0,27% 0,46% 1,15%
Брой inodes: 3,95% 0,69% 0,92% 1,39% 1,60% 1,57% 0,84%

*Процентите в таблицата показват брой акаунти, считано сумарно от всички акаунти.

  • Общ брой акаунти над допустимия брой inodes – 1,98%
  • Процент от общия брой inodes на всички сървъри, които използват тези 1,98% акаунти, които са над допустимите стойности за брой inodes за трите хостинг плана – 24,77%

Реално имайки тези данни, се запитахме – какво можем да направим, за да подобрим качеството на услугата за огромното мнозинство от нашите клиенти?! Постоянно следим и световните хостинг тенденции относно правилното управление на ресурсите. Базирайки се на данните от таблицата и тенденциите, стигнахме до решението да променим броят inodes, които се предоставят за различните хостинг планове. Взехме това решение, тъй като гарантирането на качеството и стабилността на услугата за над 98% от клиентите ни е повече от задължително, ако искаме да продължим да бъдем на водещо място като хостинг компания! А ние искаме!

Ето и сравнение на новите и старите стойности:

Хостинг план Актуален брой inodes Брой inodes преди промяната
СуперСтарт 90к 150к
СуперПро 180к 300к
СуперХостинг 270к 450к

 

Сами виждате, че под 2% от всички наши клиенти ще трябват да ревизират акаунтите си, тъй като те използват 25% от общия брой inodes на сървърите ни за споделен хостинг.

Интересното е, че наистина при по-високите планове, процентът клиенти, които са над допустимия брой inodes, е по-голям, но реално като брой клиенти, те са относително малко. По-голямата част от тези клиенти са били над броя inodes и преди промяната, като от наша страна са получавали препоръки и насоки как да оптимизират или ако е по-подходящо, какво друго хостинг решение да изберат. Досегашната ни практика показва, че големият брой файлове са основно натрупани временни файлове, лог файлове, файлове за кеш или стара ненужна информация. Клиентите дори се радват, когато ги уведомим да си „почистят“ акаунта, защото така, на практика, ще могат да го използват много по-пълноценно. Разбира се, има и клиенти, на които реално им трябва такъв брой файлове за приложенията им. За тях също имаме различни решения, които можем да предложим.

Тъй като говоря за качество, в случая то има технологични измерения. Те са:

  • съвременните файлови системи имат проблеми с голям брой inodes, които са разположени в една директория. Реално достъпът до файлове в такава директория става много бавен и натоварва цялата IO система;
  • бекъп системите, много зависят от броят файлове, които обработват. За да можем да предоставяме по-добър и надежден бекъп, се стараем да обработваме оптимален брой файлове;
  • вероятността в една директория да има много голям брой файлове намалява, когато общият допустим брой inodes за хостинг акаунта е по-малък. По този начин рискът за занижено качеството също намалява.

Също така сме добавили възможност и клиента сам да следи броя Inodes в клиентския профил. Така всеки клиент ще може да е информиран за потреблението на този параметър. Планираме да напишем и статии по въпроса тук – в блога ни и в помощната ни страница, в които да предоставим и практически съвети как да използвате оптимално вашия хостинг акаунт.

Знаете, че ние сме много гъвкави при комуникацията с клиентите си и в тази връзка можете да очаквате само положителни резултати, свързани с променените параметри на хостинг плановете. Клиентите, които попадат в тези 2% могат да разчитат, че както винаги ще получат съдействие и насоки какво може да подобрят!

Искам и мога да успокоя всички тях – нашата цел не е да пречим или ограничаваме клиентите си! Напротив – целта ни е съществуващите клиенти да са още по-удовлетворени от услугата и разбира се, да имаме още много нови и все по-доволни клиенти! 🙂

Процесорното време, изразходвано от MySQL

Другата голяма промяна, която дойде с новите планове, е отчитането на процесорното време, изразходвано от базата данни MySQL. Вече клиентите могат да виждат статистика в клиентския си профил. Това е нещо, за което във времето доста клиенти са ни питали. Скоро тази функционалност ще бъде допълнително подобрена, така че да може да се вижда много по-подробна информация за използваните ресурси от базите данни, таблици и индекси. По този начин всеки клиент ще има възможност да оптимизира работата на базите си, а това ще доведе и до по-добра работа на уеб приложенията, разположени на съответния хостинг акаунт.

Нашата цел е всички клиенти да получават услуга с постоянно високо качество и еднакво отношение. Реално преди да визуализираме и MySQL статистиките се получаваше, че някой сайт, например, използва 10 минути процесорно време от скриптове и 500 минути процесорно време за обработка на MySQL заявки. При споделена услуга това не е оптимално и справедливо спрямо останалите клиенти, които ползват ресурсите на същия сървър. Един такъв акаунт може да създаде не по-малко проблеми с качеството на услугата от друг такъв, но с разменени стойности – 500 минути от скриптове и 10 минути от MySQL. И при двете цитирани ситуации, разбира се, ние съдействаме и помагаме на клиентите максимално, за да могат сайтовете им да работят оптимално или, ако оптимизацията вече не е решение, да насочим клиента към по-подходящо за съответния проект хостинг решение. За добро или за лошо споделеният хостинг не е подходящо решение за абсолютно всеки проект и това е нещо, което е нормално предвид факта, че услугата е проектирана да бъде максимално достъпна.

Ще се радвам да споделите вашето мнение за описаните промени и нововъведения! За мен лично, като управител на СуперХостинг.БГ, а и за всички колеги, разбира се, е важно да имаме максимално откровена обратна връзка от нашите клиенти.

CEO

Любо е един от главните заподозряни за успеха на вашите сайтове, защото благодарение на него, те имат своето надеждно и сигурно място в интернет. СуперСилата на Любо е, че води екипа напред и винаги знае как да направи всичко по по-добър начин.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

8 Коментара към "Искрено и лично за хостинг услугите и промените в хостинг плановете ни!"

Уведоми ме при
avatar
wpDiscuz