https://blog.superhosting.bg/new-hosting-plans-information.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Блог на SuperHosting.BG

Искрено и лично за хостинг услугите и промените в хостинг плановете ни!

2016-07-21
Новини и събития
inodes, inod-ове, брой файлове, процесорно време на MySQL, системни параметри, обработка на MySQL заявки

Любомир Русанов, управител на СуперХостинг.БГЛюбомир Русанов, основател и управител на СуперХостинг.БГ:

Макар и отпускарски, месец Август е много динамичен за нашата хостинг компания тази година. Както вече всички сте разбрали, пуснахме нови параметри на хостинг плановете ни. В тази статия искам да споделя някои основни причини и статистика относно т.нар. „Разширени системни параметри“ на услугата, за които се появиха запитвания и различни интерпретации в социалните мрежи и някои форуми. За да изпреваря въпроса “Защо анонсираме тази промяна по-късно?”, искам да кажа, че реално под 2% от нашите клиенти им се налага да разбират и да следят тези параметри! Чрез “Разширените системни параметри”, обаче, ние управляваме качеството на услугата, която ви предоставяме, а както всички сте се убедили:
Качеството е нещо, с което не си позволяваме компромиси!

В следващите редове ще се концентрирам основно върху два параметъра – броят Inodes в един хостинг акаунт и процесорното време, изразходвано от MySQL. В страница ни за сравняване на хостинг плановете, която можете да откриете на сайта ни тук в секцията за “Разширени системни параметри” са посочени всички параметри. Досега тези данни можеше да бъдат намерени в политиката за приемлива употреба, защото както споменах – под 2% от нашите клиенти някога им се налага да ги следят. След като се вслушахме в препоръките на наши клиенти и партньори, ви улесняваме и вече можете да ги откриете като параметри на предлаганите хостинг планове. Знаете, че за нас е приоритет да сме максимално коректни и “прозрачни”!

Брой Inodes

Ето и малко статистика за използването на inodes на нашите сървъри:

СуперСтартнад 90к60к – 90к30к – 60кпод 30к
Брой акаунти:0,73%1,04%3,57%71,42%к
Брой inodes:5,14%3,98%7,72%22,26%
СуперПронад 180к150к – 180к120к – 150к90к – 120к60к – 90к30к – 60к0к – 30к
Брой акаунти:1,06%0,37%0,54%0,94%1,67%3,81%12,46%
Брой inodes:15,68%3,31%3,79%5,13%6,45%8,71%6,90%
СуперХостингнад 270к225к – 270к180к – 225к135к – 180к90к – 135к45к – 90к0к – 45к
Брой акаунти:0,19%0,05%0,09%0,17%0,27%0,46%1,15%
Брой inodes:3,95%0,69%0,92%1,39%1,60%1,57%0,84%

*Процентите в таблицата показват брой акаунти, считано сумарно от всички акаунти.

  • Общ брой акаунти над допустимия брой inodes – 1,98%
  • Процент от общия брой inodes на всички сървъри, които използват тези 1,98% акаунти, които са над допустимите стойности за брой inodes за трите хостинг плана – 24,77%

Реално имайки тези данни, се запитахме – какво можем да направим, за да подобрим качеството на услугата за огромното мнозинство от нашите клиенти?! Постоянно следим и световните хостинг тенденции относно правилното управление на ресурсите. Базирайки се на данните от таблицата и тенденциите, стигнахме до решението да променим броят inodes, които се предоставят за различните хостинг планове. Взехме това решение, тъй като гарантирането на качеството и стабилността на услугата за над 98% от клиентите ни е повече от задължително, ако искаме да продължим да бъдем на водещо място като хостинг компания! А ние искаме!

Ето и сравнение на новите и старите стойности:

Хостинг планАктуален брой inodesБрой inodes преди промяната
СуперСтарт90к150к
СуперПро180к300к
СуперХостинг270к450к

 

Сами виждате, че под 2% от всички наши клиенти ще трябват да ревизират акаунтите си, тъй като те използват 25% от общия брой inodes на сървърите ни за споделен хостинг.

Интересното е, че наистина при по-високите планове, процентът клиенти, които са над допустимия брой inodes, е по-голям, но реално като брой клиенти, те са относително малко. По-голямата част от тези клиенти са били над броя inodes и преди промяната, като от наша страна са получавали препоръки и насоки как да оптимизират или ако е по-подходящо, какво друго хостинг решение да изберат. Досегашната ни практика показва, че големият брой файлове са основно натрупани временни файлове, лог файлове, файлове за кеш или стара ненужна информация. Клиентите дори се радват, когато ги уведомим да си „почистят“ акаунта, защото така, на практика, ще могат да го използват много по-пълноценно. Разбира се, има и клиенти, на които реално им трябва такъв брой файлове за приложенията им. За тях също имаме различни решения, които можем да предложим.

Тъй като говоря за качество, в случая то има технологични измерения. Те са:

  • съвременните файлови системи имат проблеми с голям брой inodes, които са разположени в една директория. Реално достъпът до файлове в такава директория става много бавен и натоварва цялата IO система;
  • бекъп системите, много зависят от броят файлове, които обработват. За да можем да предоставяме по-добър и надежден бекъп, се стараем да обработваме оптимален брой файлове;
  • вероятността в една директория да има много голям брой файлове намалява, когато общият допустим брой inodes за хостинг акаунта е по-малък. По този начин рискът за занижено качеството също намалява.

Също така сме добавили възможност и клиента сам да следи броя Inodes в клиентския профил. Така всеки клиент ще може да е информиран за потреблението на този параметър. Планираме да напишем и статии по въпроса тук – в блога ни и в помощната ни страница, в които да предоставим и практически съвети как да използвате оптимално вашия хостинг акаунт.

Знаете, че ние сме много гъвкави при комуникацията с клиентите си и в тази връзка можете да очаквате само положителни резултати, свързани с променените параметри на хостинг плановете. Клиентите, които попадат в тези 2% могат да разчитат, че както винаги ще получат съдействие и насоки какво може да подобрят!

Искам и мога да успокоя всички тях – нашата цел не е да пречим или ограничаваме клиентите си! Напротив – целта ни е съществуващите клиенти да са още по-удовлетворени от услугата и разбира се, да имаме още много нови и все по-доволни клиенти! 🙂

Процесорното време, изразходвано от MySQL

Другата голяма промяна, която дойде с новите планове, е отчитането на процесорното време, изразходвано от базата данни MySQL. Вече клиентите могат да виждат статистика в клиентския си профил. Това е нещо, за което във времето доста клиенти са ни питали. Скоро тази функционалност ще бъде допълнително подобрена, така че да може да се вижда много по-подробна информация за използваните ресурси от базите данни, таблици и индекси. По този начин всеки клиент ще има възможност да оптимизира работата на базите си, а това ще доведе и до по-добра работа на уеб приложенията, разположени на съответния хостинг акаунт.

Нашата цел е всички клиенти да получават услуга с постоянно високо качество и еднакво отношение. Реално преди да визуализираме и MySQL статистиките се получаваше, че някой сайт, например, използва 10 минути процесорно време от скриптове и 500 минути процесорно време за обработка на MySQL заявки. При споделена услуга това не е оптимално и справедливо спрямо останалите клиенти, които ползват ресурсите на същия сървър. Един такъв акаунт може да създаде не по-малко проблеми с качеството на услугата от друг такъв, но с разменени стойности – 500 минути от скриптове и 10 минути от MySQL. И при двете цитирани ситуации, разбира се, ние съдействаме и помагаме на клиентите максимално, за да могат сайтовете им да работят оптимално или, ако оптимизацията вече не е решение, да насочим клиента към по-подходящо за съответния проект хостинг решение. За добро или за лошо споделеният хостинг не е подходящо решение за абсолютно всеки проект и това е нещо, което е нормално предвид факта, че услугата е проектирана да бъде максимално достъпна.

Ще се радвам да споделите вашето мнение за описаните промени и нововъведения! За мен лично, като управител на СуперХостинг.БГ, а и за всички колеги, разбира се, е важно да имаме максимално откровена обратна връзка от нашите клиенти.

CEO

Любо е един от главните заподозряни за успеха на вашите сайтове, защото благодарение на него, те имат своето надеждно и сигурно място в интернет. СуперСилата на Любо е, че води екипа напред и винаги знае как да направи всичко по по-добър начин.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

8 Коментара към "Искрено и лично за хостинг услугите и промените в хостинг плановете ни!"

Уведоми ме при
avatar

Ваш клиент.
Гост
Ваш клиент.
26 септември 2012 18:50
Единствената ми връзка с Вас е чрез e-mail и телефон. Имате ми данните. Не съм бил уведомен за намаляването на inodes и никога не съм знаел за подобна рестрикция. От близо 600 000 файла искате да ги сведа до 270 000 🙂 Ще се опитам. Но моята единствена забележка е, че Вие не сте направили всичко възможно да информирате ВСИЧКИ. Да прегледах си писмата и нямам писмо с обяснения за inodes. Научавам това по много случаен начин. На 27 Юли сте ми изпратили писмо с промяна на предлаганите от вас… още »
Слави Асенов
Гост
Слави Асенов
16 август 2012 18:00

Ако ще е искренно дайте и подобна статистика за това колко акаунта са имали нужда от по-голям брой бази, поддомейни, по-голям трафик, дисково пространство и тн…
Малко е странно да се вдига дисковото пространство и да се намаля броя inodes.

Ганчо Петров
Гост
16 август 2012 15:18

Не ми хареса това, че заменихте старите цени с нови в плановете и ми се наложи да питам какви бяха, за да се ориентирам за ставащото. Можехте да оставите и тях за известно време за да мога да направя сравнение. В публикациите не се говореше за повишение, но са по-високи, нали?

СуперХостинг.БГ
SH
16 август 2012 19:51
Здравейте Ганчо, Във всички канали, по които информирахме клиентите си за повишението на параметрите на хостинг плановете, обявихме, че има и много фактори, обаче, които оказват влияние върху цената на услугата и за да можем да продължим да я предлагаме при запазване на качеството, се наложи да направим и минимална корекция в цените. Държим да уточним, че технологичните подобрения през последните години ни дадоха възможност да увеличим значително параметрите на хостинг плановете и новите цени не се дължат на увеличените параметри, а на много други фактори, както вече казахме. Реалното… още »
Павлин Груцов
Гост
16 август 2012 15:13
След обяснението за причините за намаляването на inodes се съгласявам с вас, че заради 2% от потребителите не трябва да се намалява качеството за останалите. НО имам един въпрос. Твърдейки, че повечето файлове са ненужни и могат да бъдат премахнати избягвате отговора на въпроса – А тези, за които тези файлове са важни? Лимитирайки близо половината от допустимия Inodes спрямо преди вие задължавате потребителите да изтрият около 50 000 файла (приемаме СуперСтарт за база). Това малко (а най-вероятно много) води до неудобство за потребителя. Как да направи така, че да… още »
СуперХостинг.БГ
SH
16 август 2012 20:14
Здравейте Павлин, Благодарим за отправеното запитване! Както се вижда и от таблицата, повече от 70% от всичките ни клиенти имат в акаунтите си под 30 000 inodes, което е три пъти по-малко от допустимите стойности на този параметър и то на първия ни план СуперСтарт. С това искаме да обърнем внимание, че реално, ако услугата се използва според нейното предназначение – за уеб хостинг, тези стойности за брой inodes са поне три пъти повече от необходимите. Все пак това е услуга различна от storage решение (файлов хостинг). Относно останалите под… още »
wpDiscuz