Как да рекламираме нашия онлайн магазин? Как да направим реклама във Facebook? Това са част от въпросите, които често получаваме от нашите клиенти. Те са и повода да подготвим тази въвеждаща статия, свързана с Facebook рекламата. Тя е за хората, които са направили своя първи онлайн магазин с Shopiko, създали са Facebook Pixel към своя рекламен акаунт, интегрирали са го в Shopiko и сега искат да активират първата си Facebook реклама.
- Влезте във Facebook Ads Manager. Оттук започва магията. Менютата, опциите и възможностите, които ни предоставя Facebook са много, но да започнем с вашата първа Facebook рекламна кампания.
- Натиснете бутона . Първата стъпка е направена и това, което остава, е да изберете предпочитаните от вас опции и да въведете информация за вашата реклама – визия, текст, call-to-action бутон (бутон за призив към действие), аудитория, към която да я насочите и т.н.
- Как са структурирани кампаниите във Facebook?
Рекламна кампания > тя от своя страна съдържа рекламни сетове > а в рекламните сетове се поместват рекламните карета за вашата кампания. Сега е моментът да изберете предпочитания от вас тип на кампанията. Те са разделени на три групи (в зависимост от вашата маркетингова цел).
- Кампании за Awareness, които включват: Brand Awareness и Reach
- Consideration кампании, които включват: реклами за Traffic, Engagement, App Installs, Video Views, Lead generation, Messages.
- Кампании за Conversion с опции: Conversions, Product Catalog Sales, Store Visits.
На ниво кампания в този пример ще изберем опцията „Traffic“ като целта ни ще бъде да повишим посещенията на нашия онлайн магазин. В появилото се поле “Campaign Name” е необходимо да посочите името на кампанията – например “ClicksCamp17”. На следващата стъпка започваме да работим на нивo AdSet.
В този етап ще определим бюджета на рекламата, аудиторията, къде да се показва рекламата ни, начина на ценообразуване на Bid-a за нашата реклама и ще посочим името на AdSet-а. Например: Product-Ads1
В секция Traffic избираме накъде ще насочим трафика от генерираните кликове. Избираме . След това избираме и цел на кампанията – Link Clicks или Landing Page Views. Ще изберем опцията Link Clicks.
В тази част от създаването на кампанията имате две опции – да създадете нова таргет аудитория или да използвате вече запазена аудитория. В нашия пример ще създадем нова аудитория.
Преди да създадете нова аудитория, е важно да имате профил на вашите потенциални клиенти.
Върху какво трябва да помислите, за да изградите профил на вашите потенциални клиенти? Например – на колко години са, какъв е техният пол, къде живеят, какво харесват, какво не харесват, кои са местата, които обичат да посещават, с какви доходи разполагат, къде пазаруват, какви са техните навици и интереси, кои брандове харесват, каква музика слушат, на кои популярни личности симпатизират и т.н. Задавайте всички въпроси, които да ви помогнат да изградите точния профил на вашите потенциални клиенти. Възможно е профилът на потенциалните ви клиенти да не е един. Може да имате два или три типа клиенти. Тогава можете да направите например три рекламни сета. Всеки от тях, таргетиран към конкретен профил от вашите потенциални клиенти. Във всеки от тези рекламни сетове можете да създадете рекламни карета с конкретни послания за различните целеви групи.
Но сега нека да предположим, че сте направили вашето домашно и имате профил на вашия потенциален клиент. – Започвате с посочването на местоположението на вашата аудитория – тук можете да таргетирате до всички, живеещи в България или до всички хора, които живеят в определени градове като София, Пловдив, Бургас, Варна и т.н.
След това избирате години. Стандартните възрастови групи клиенти са 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55-64 и 64+. Следва полът – дали ще насочите рекламите към мъже и жени или само към един от двата пола. В секцията за избор на език (за кампании, насочени към българския пазар) ви съветвам да не посочвате български, английски и т.н. Причината е, че ако потребител не е посочил език в профила си, вашата реклама няма да му се появи.
В следващата секция “Detailed Targeting” можете да дефинирате по-точно вашите потенциални клиенти – по демографски признак (например: Relationship статус – Single, In a Relationship, Married, Engaged и др.), интереси (като Clothing, Jewelry, Shopping ), навици (от типа на Shoppers, Coupon users, All iOS Devices и др.)
При разположението на рекламните карета имате възможност да изберете автоматичен режим или ръчна настройка. Автоматичен режим – при тази опция вашите реклами ще се визуализират на местата, къде се предполага, че ще постигнат най-добри резултати. При ръчен режим (Edit Placements) – вие избирате, къде да бъдат разположени рекламите ви.
Опциите са:
- Feeds (News Feed – основния поток с информация на Facebook)
- Instant Articles
- In-stream Videos (използва се само при видео реклами)
- Right column (дясна колона на Facebook)
- Suggested Videos (ваши видео реклами ще излизат като препоръчани видео клипове)
- Instagram (вашите реклами ще се визуализират в социалната мрежа Instagram)
- Audience Network (вашите реклами ще се визуализират в партньорската мрежа на Facebook)
Съвет: Препоръчваме ви ръчната настройка за разположенията на вашите реклами.
След избора на разположение имате и допълнителни настройки, които можете да направите. Например в секция Specific Mobile Devices можете да изберете дали рекламата ви да бъде видима само за iOS или Android устройства.
Тествайте вашите кампании с дневен (Daily) бюджет и бюджет за период от време (Lifetime). Заложете начало и край на кампанията. Тук съветът ни е да тествате с периоди до 7 дни. След приключването им, анализирайте резултатите, проследете основните показатели за вашите кампании – цена за клик/конверсия, за реакция, за поръчка, CTR, Relevance Score и т.н. Направете корекции, спрете рекламите със слаби резултати, пренасочите бюджета към визиите с по-добри резултати. Когато правите корекции, първо дублирайте избрания Ad Set и тогава направете желаните корекции. Но за да бъдете сигурни, че постигате оптимални резултати, най-добрият съвет е тествайте. Така ще знаете кое работи и кое не за вашия онлайн бизнес.
В конкретния пример кампанията ще бъде настроена за Link Clicks. Секцията Bid Strategy можете да оставите със стандартната настройка за „Lowest cost“. В този случай Facebook ще генерира максималния брой кликове в рамките на вашия бюджет, при най-добрата възможна цена (спрямо останалите наддавания). Имате възможност да изберете и конкретна цена за клик, която сте готови да платите. В този случай е необходимо да изберете „Set a bid cap„. Така ще можете да зададете максималната цена за клик – например $0.12 USD. Facebook няма да може да наддава за клик върху ваша реклама със сума по-висока от тази, която сте задали. Цените за клик ще достигат до $0.12 USD. При опцията със зададена максимална цена обаче рискувате да определите твърде ниска цена за клик, рекламата да не достигне до желаната аудитория (ако средната цена за клик е по-висока от заложената) и вие да не реализирате посещенията във вашия магазин, които искате.
4 съвета как да постигнете по-добър резултат за Relevance Score:
- Изберете подходяща визия. Направете A/B тест, за да разберете коя снимка ще предизвика повече реакции от вашите потенциални клиенти.
- Таргетирайте до специфична аудитория – ако рекламата ви е насочена към мъже и жени на възраст 25-44 от България, аудиторията е обща и ще постигнете по-ниска стойност за Relevance score. При прецизиране на таргетирането до жени, 25-44 от България или жени на възраст 25-44 от България, с интерес към йога например, профилът на потенциалните ви клиенти става все по-точен и можете да постигнете по-добър резултат за Relevance score.
- Подобрете call to action (призив за действие) фразите във вашите реклами. Помислете кое от предложенията на Facebook за Call-to-action бутон отговаря най-добре на това, което предлагате и на целите, които искате да постигнете.
- Използвайте видео в рекламите, които правите. Този формат предизвиква реакции и ще подобри резултатите на вашите кампании.
В частта “Delivery Type” (начин на показване на рекламата) изберете Standard – при тази опция вашата реклама ще се появява равномерно през деня, в зависимост от заложения бюджет. Другата опция, която можете да изберете, е Accelerated. При нея рекламите ви ще се показват агресивно и целта е да постигнете желаните резултати максимално бързо (в рамките на определения бюджет). При избора на „Accelerated“ внимавайте с цените, които постигате за всяко взаимодействие с вашата реклама. Възможно е те да бъдат по-високи от цените, реализирани при опцията „Standard“.
В последния етап от създаването на вашата първа рекламна кампания във Facebook е необходимо да изберем подходящ рекламен формат. За целите на този пример избираме “Single Image”. За изображения на рекламите ви можете да използвате собствени снимки или снимки от Free Stock Images, чрез която получавате достъп до милиони професионални снимки, благодарение на партньорството на Facebook и сайтът за снимки Shutterstock.
За постигане на по-добри резултати ви препоръчваме да направите две, три или повече реклами, които може да бъдат с еднакъв текст, но различни изображения. Така ще тествате и ще видите коя визия дава най-добри резултати. Направете тестове и за реакциите, които предизвикват различните бутони, които приканват към действие (call to action бутони) Learn more, Shop now и т.н.
Най-важното е да тествате и да анализирате резултатите. Така ще разберете какъв тип текстове, визии и формати работят най-добре за вашия бизнес. Освен реклами със снимка можете да изберете и някои от другите рекламни формати:
Освен изображенията, за да завършите вашата реклама, е необходимо да попълните и адрес на магазина (Website URL), заглавие (Headline), което ще се визуализира под снимката, текст на рекламата, който ще се визуализира над снимката, Call To Action
(призив за действие) бутон, допълнително описание (News Feed Link Description) и да попълните линка към вашия магазин, който ще се визуализира в рекламата (Display Link). Това е. Вашата реклама е готова. Натискате на бутона “Place order” и след това бутона “Continue”, за да премине рекламата ви в процес на одобрение от страна на екипа на Facebook.
Това бяха основните стъпки при създаването на реклама, оптимизирана за повишаване на трафика към вашия онлайн магазин. Очаквайте скоро и нови статии, в които ще ви разкажем и за възможностите, които предлагат останалите най-използвани формати на Facebook.