Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Първа Facebook реклама за Вашия Shopiko онлайн магазин

Как да рекламираме нашия онлайн магазин? Как да направим реклама във Facebook? Това са част от въпросите, които често получаваме от нашите клиенти. Те са и повода да подготвим тази въвеждаща статия, свързана с Facebook рекламата. Тя е за хората, които са направили своя първи онлайн магазин с Shopiko, създали са Facebook Pixel към своя рекламен акаунт, интегрирали са го в Shopiko и сега искат да активират първата си Facebook реклама.

Как да създадете вашата първата Facebook реклама? Как да я насочите към правилните хора, да използвате приковаваща визия, да постигнете желаната цел на добра цена. Всичко това е възможно да се случи, но нека направим първата стъпка.
  • Влезте във Facebook Ads Manager. Оттук започва магията. Менютата, опциите и възможностите, които ни предоставя Facebook са много, но да започнем с вашата първа Facebook рекламна кампания.
  • Натиснете бутона създай реклама. Първата стъпка е направена и това, което остава, е да изберете предпочитаните от вас опции и да въведете информация за вашата реклама - визия, текст, call-to-action бутон (бутон за призив към действие), аудитория, към която да я насочите и т.н.
  • Как са структурирани кампаниите във Facebook?

Рекламна кампания > тя от своя страна съдържа рекламни сетове > а в рекламните сетове се поместват рекламните карета за вашата кампания. Сега е моментът да изберете предпочитания от вас тип на кампанията. Те са разделени на три групи (в зависимост от вашата маркетингова цел).

  • Кампании за Awareness, които запознават аудиторията Ви с Вашия продукт: Brand Awareness и Reach
  • Consideration кампании, които помагат на клиента да опознае по-добре Вашия продукт и да осъзнае защо му е необходим: реклами за Traffic, Engagement, App Installs, Video ViewsLead generation, Messages.
  • Кампании за Conversion, които директно увеличават поръчките на Вашия сайт: Conversions, Catalog Sales, Store traffic.

Цели на facebook кампании

На ниво кампания в този пример ще изберем опцията Traffic, като целта ни ще бъде да повишим посещенията на нашия онлайн магазин. В появилото се поле Campaign Name е необходимо да посочите името на кампанията - например ClicksCamp17. На следващата стъпка започваме да работим на нивo AdSet.

В този етап ще определим бюджета на рекламата, аудиторията, къде да се показва рекламата ни, начина на ценообразуване на Bid-a за нашата реклама и ще посочим името на AdSet-а. Например: Product-Ads1

Ад сет ниво

В секция Traffic избираме накъде ще насочим трафика от генерираните кликове. Избираме . След това избираме и цел на кампанията - Link Clicks или Landing Page Views. Препоръчително е да изберете Landing Page Views, когато искате посетителите наистина да видят страницата Ви и да изчакат времето за зареждане. Целта Link Clicks отчита колко пъти потребителите са натиснали линка за посещение, но не и колко реално хора са изчакали страницата да зареди, за да я разгледат.

Цел на рекламите

Таргетиране

В тази част от създаването на кампанията имате две опции - да създадете нова таргет аудитория или да използвате вече запазена аудитория. В нашия пример ще създадем нова аудитория.
Преди да създадете нова аудитория, е важно да имате профил на вашите потенциални клиенти.

Таргетирането във Facebook се извършва посредством три вида аудитории:

  • По интереси - това са потребителите, които са дали сигнал на алгоритъма, че се интересуват от определен тип съдържание.
  • Персонализирани (custom) - това са аудиториите, които създавате с помощта на Вашия пиксел. Едни от най-ценните персонализирани аудитории са тези, които посещават лендинг страниците на Вашия сайт, тези, които гледат видеата Ви във Facebook и тези, които се ангажират със съдържанието Ви във Facebook и Instagram. Научете как да ги създадете.
  • Подобни (lookalike) - това са аудиториите, които приличат на Вашите персонализирани аудитории. Когато ги създадете (от главното меню Audiences), ще кажете на алгоритъма да включи в тях само хора, които притежават белезите на Вашите персонализирани аудитории.

Изберете аудитория

Важно: Имайте предвид, че независимо какъв е Вашият бизнес, не е възможно всички потребители да са Ваши клиенти. Помислете кои са най-подходящите и включете само тях. Така ще имате по-голям успех с Вашите първи реклами.

В настоящия пример ще направим аудитория по интереси.

Върху какво трябва да помислите, за да изградите профил на вашите потенциални клиенти? Например - на колко години са, какъв е техният пол, къде живеят, какво харесват, какво не харесват, кои са местата, които обичат да посещават, с какви доходи разполагат, къде пазаруват, какви са техните навици и интереси, кои брандове харесват, каква музика слушат, на кои популярни личности симпатизират и т.н. Задавайте всички въпроси, които да ви помогнат да изградите точния профил на вашите потенциални клиенти. Възможно е профилът на потенциалните ви клиенти да не е един. Може да имате два или три типа клиенти. Тогава можете да направите например три рекламни сета. Всеки от тях, таргетиран към конкретен профил от вашите потенциални клиенти. Във всеки от тези рекламни сетове можете да създадете рекламни карета с конкретни послания за различните целеви групи.

Но сега нека да предположим, че сте направили вашето домашно и имате профил на вашия потенциален клиент. - Започвате с посочването на местоположението на вашата аудитория - тук можете да таргетирате до всички, живеещи в България или до всички хора, които живеят в определени градове като София, Пловдив, Бургас, Варна и т.н.

Локация на таргетирането

След това избирате години. Стандартните възрастови групи клиенти са 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55-64 и 64+. Следва полът - дали ще насочите рекламите към мъже и жени или само към един от двата пола. В секцията за избор на език (за кампании, насочени към българския пазар) ви съветвам да не посочвате български, английски и т.н. Причината е, че ако потребител не е посочил език в профила си, вашата реклама няма да му се появи.

Изберете години и пол

В следващата секция “Detailed Targeting” можете да дефинирате по-точно вашите потенциални клиенти - по демографски признак (например: Relationship статус - Single, In a Relationship, Married, Engaged и др.), интереси (като Clothing, Jewelry, Shopping ), навици (от типа на Shoppers, Coupon users, All iOS Devices и др.)

Таргетиране по интереси

Любопитно: Можете да стесните аудиторията си за още по-прецизно таргетиране, като използвате опцията Narrow Audience. Това ще Ви помогне да обхванете по-конкретни потребители и така шансът да реализирате поръчка се увеличава. В примера използваме стесняване на аудиторията с потребители, които алгоритъмът разпознава като ангажирани купувачи (т.е. купуват често).

Стесняване на аудиторията

Разположение на рекламите

При разположението на рекламните карета имате възможност да изберете автоматичен режим или ръчна настройка. Препоръчваме Ви да използвате настройката ръчен режим, за да имате максимален контрол върху. позиционирането. Автоматичен режим - при тази опция вашите реклами ще се визуализират на местата, къде се предполага, че ще постигнат най-добри резултати. При ръчен режим (Edit Placements) - вие избирате, къде да бъдат разположени рекламите ви.

Опциите са:

  • Feeds - Facebook и Instagram поток от новини (стена);
  • Stories - Instagram, Facebook, Messenger;
  • In-Stream - изцяло видео позициониране;
  • Search - при търсене във Facebook;
  • Messeges - рекламни съобщения през Messenger;
  • In-Article - дисплейна реклама, докато потребителите четат статия през Facebook/Instagram;
  • Apps and Sites - дисплейна реклама в мрежата на Facebook (сайтове и приложения).

Важно: Имайте предвид, че избора на позициониране зависи пряко от това какъв тип реклами ще създадете - карусел от снимки, единична снимка, видео реклама и т.н. Ако в един ад сет планирате да позиционирате различни типове рекламни визии, включете всички подходящи позиционирания и за трите типа визии.

Позициониране

След избора на разположение имате и допълнителни настройки, които можете да направите. Например в секция Specific Mobile Devices можете да изберете дали рекламата ви да бъде видима само за iOS или Android устройства.

Бюджет и планиране

Тествайте вашите кампании с дневен (Daily) бюджет или с бюджет за период от време (Lifetime). Заложете начало и край на кампанията. Тук съветът ни е да тествате с периоди минимум от 14 дни. След приключването им, анализирайте резултатите, проследете основните показатели за вашите кампании. Направете корекции, спрете рекламите със слаби резултати, пренасочите бюджета към визиите с по-добри резултати. Когато правите корекции, първо дублирайте избрания Ad Set и тогава направете желаните корекции. Но за да бъдете сигурни, че постигате оптимални резултати, най-добрият съвет е тествайте. Така ще знаете кое работи и кое не за вашия онлайн бизнес.

Бюджет

4 съвета как да постигнете по-добъри резултати с Вашите реклами:

  1. Изберете подходяща визия. Направете A/B тест, за да разберете коя снимка ще предизвика повече реакции от вашите потенциални клиенти.
  2. Таргетирайте до специфична аудитория - ако рекламата ви е насочена към мъже и жени на възраст 25-44 от България, аудиторията е обща и ще постигнете по-ниска успеваемост. При прецизиране на таргетирането до жени, 25-44 от България или жени на възраст 25-44 от България, с интерес към йога например, профилът на потенциалните ви клиенти става все по-точен и можете да постигнете по-добър резултат за Relevance score.
  3. Подобрете call to action (призив за действие) фразите във вашите реклами. Помислете кое от предложенията на Facebook за Call-to-action бутон отговаря най-добре на това, което предлагате и на целите, които искате да постигнете.
  4. Използвайте в един ад сет статични изображения и видео - комбинацията от двата типа визии достига до различни типове аудитории и така обхващате широк кръг от потребители.

В частта “Delivery Type” (начин на показване на рекламата) изберете Standard - при тази опция вашата реклама ще се появява равномерно през деня, в зависимост от заложения бюджет. Другата опция, която можете да изберете, е Accelerated. При нея рекламите ви ще се показват агресивно и целта е да постигнете желаните резултати максимално бързо (в рамките на определения бюджет). При избора на "Accelerated" внимавайте с цените, които постигате за всяко взаимодействие с вашата реклама. Възможно е те да бъдат по-високи от цените, реализирани при опцията "Standard".

Време е да създадете и вашата реклама

В последния етап от създаването на вашата първа рекламна кампания във Facebook е необходимо да изберем подходящ рекламен формат. За целите на този пример избираме “Single Image”. За изображения на рекламите ви можете да използвате собствени снимки или снимки от Free Stock Images, чрез която получавате достъп до милиони професионални снимки, благодарение на партньорството на Facebook и сайтът за снимки Shutterstock.

Изберете реклама

За постигане на по-добри резултати ви препоръчваме да направите две, три или повече реклами, които може да бъдат с еднакъв текст, но различни изображения. Така ще тествате и ще видите коя визия дава най-добри резултати. Направете тестове и за реакциите, които предизвикват различните бутони, които приканват към действие (call to action бутониLearn more, Shop now и т.н.

Най-важното е да тествате и да анализирате резултатите. Така ще разберете какъв тип текстове, визии и формати работят най-добре за вашия бизнес. Освен реклами със снимка можете да изберете и някои от другите рекламни формати:

  • Carousel - няколко изображения, които се скролират настрани (ляво и дясно);
  • Collection - рекламна визия тип среда за мобилни устройства;
  • Instant Experience - самостоятелна лендниг страница в рамките на Facebook;
  • Видео формат.

Копи на рекламата

Освен изображенията, за да завършите вашата реклама, е необходимо да попълните и адрес на магазина (Website URL), заглавие (Headline), което ще се визуализира под снимката, текст на рекламата (Primary Text), който ще се визуализира над снимката, и бутон (Call To Action). При някои реклами имате възможност да НЕ слагате бутон.

Препоръчително е да напишете допълнително описание (News Feed Link Description) и да попълните линка към вашия магазин, който ще се визуализира в рекламата (Display Link). Това е. Вашата реклама е готова. Натискате на бутона Publish, за да премине рекламата ви в процес на одобрение от страна на екипа на Facebook.

Това бяха основните стъпки при създаването на реклама, оптимизирана за повишаване на трафика към вашия онлайн магазин.

Вече искате да продавате онлайн и да рекламирате във Facebook, но нямате онлайн магазин? Направете го сега с Shopiko - само с няколко клика и 14 дни безплатен тест период.

Маркетинг Специалист

Митко може да изгради онлайн магазин на всяка платформа, но харесва най-много SaaS, защото предпочита да продава пред това да програмира. СуперСилата на Митко е, че знае много за електронната търговия и не се притеснява да го споделя.

0 0 гласове
.

Privacy Preference Center

Necessary

Advertising

Analytics

Other