5 неща на сайта ви, които ще отблъснат потребителите днес

Искам информацията и я искам веднага!

Това е нагласата на днешния интернет потребител, търсейки дадена информация в мрежата. В наши дни сме погълнати от толкова големи обеми информация, че да се сдобием с нея вече не представлява никаква трудност, предизвикателството е да я отсеем и анализираме за възможно най-кратко време.

Ако преди десетилетие нормалното време за зареждане на сайт беше 8 секунди, то сега потребителите очакват това да се случи в рамките на 2 секунди. Това означава, че уеб сайтът разполага с няколко секунди от времето и вниманието на посетителя, за да го заинтригува и да му даде това за което е дошъл.

В противен случай, търсенето ще продължи на друг сайт, който ще удовлетвори нуждата „Искам информацията и я искам сега!“

Ето няколко неща, които могат да отнемат много ценно време на потребител и да го отклонят от намирането на търсената информация.

Подхождайте с внимание и бъдете готови за изненади при отваряне на примерите. 🙂

1. Мигащи, подскачащи, изчезващи или появяващи се неочаквано елементи на сайта

Добавянето на изображения и цветни елементи е неизбежна и важна част от създаването на красив и интерактивен сайт, но бъдете внимателни при избора на елементите, тъй като може да се получи негативен ефект и претрупване.

С наличието на много различни и движещи се елементи, които отвличат вниманието, може успешно да се постигне разсейване на посетителя. Това разсейване го отдалечава от информацията, която търси на сайта.

Замерването на посетителите с картинки и екзотични цветове, които се борят за надмощие на екрана, е сигурен знак „Стоп“.

Освен че забавя зареждането на сайта, наличието на много такива елементи по страницата може да отблъсне потребителя.

#Пример 1

#Пример 2

2. Звук или видео, което се стартира автоматично и липсва възможност за спиране

Дори на посетителите, които харесват озвучените уеб сайтове, им идва в повече това, че музиката сама се стартира и понякога е невъзможно да се спре. При посещаването на такъв сайт може да се получи така, че потребителят вече да си е пуснал музика, която се изпълнява на заден фон. Може и да се намира в обстановка, в която не е уместно издаването на звук от компютъра.

Добра практика е потребителят сам да може бързо, лесно и интуитивно да управлява мултимедията на сайта.

Случвало ли ви се е някой сайт да ви изненада с музикален фон докато сърфирате в Интернет в малките часове на нощта?

3. Прекалено малък, прекалено голям шрифт или още по-лошо – сив текст на черен фон

Ако искате да скриете нещо от очите на посетителя, най-подходящо е да го сложите в цвета на фона. Малцина ще успеят да го открият, а останалите просто ще отидат на друг сайт, който не изисква специални умения и голямо търпение за откриване на информация.

Текст с много дребен шрифт често се подминава от посетителя, тъй като напряга и затормозява четенето.

Ако администрирате онлайн магазин, това може да откаже потребителя от извършването на покупка.

Движещият се текст, особено с неподходяща скорост, е още по-труден за разчитане и от дребните шрифтове.

Добрият контраст между цветовете на фона и текста, както и подходящ шрифт са ключови елементи за добро потребителско изживяване.

#Пример

Всички знаем колко е красива дъгата. Ето един пример обаче, за съчетаване на движение и наситени цветове, което е… хм доста смело решение.

4. Рекламни карета, изскачащи прозорци, закриващи съдържанието на сайта

Онлайн рекламата е вече нещо нормално и подходящото разположение на рекламните карета могат да допълнят визията на сайта.

Изскачащ прозорец, който се зарежда върху съдържанието на сайта или пък отваря допълнителни прозорци обаче, действа смущаващо. Не рядко тези прозорци се използват за рекламни съобщения. В повечето случаи посетителите се отказват да отворят подобен сайт повторно.

А случвало ли ви се е, разглеждайки сайтове, да се отвори изскачаща неподходяща реклама точно в момента, в който колежката поглежда в монитора ви? 🙂

5. Сайтът не е мобилно оптимизиран или няма мобилна версия

В статията Как се вижда сайтът ми през мобилно устройство? представихме как изглежда мобилно оптимизиран уеб сайт и защо е важно да имаме такъв. Липсата на мобилна версия може да откаже голяма част от потребителите, които ползват мобилно устройство, да посетят сайта. И за финал, но не на последно място – за да задържите интереса на посетителите на вашия сайт, създавайте полезно съдържание.

А знаете ли къде свършва интернет? А как да го изключите?

Мадлена Методиева
Мадлена Методиева
Меган е част от СуперМаркетинг екипа. Мисията ѝ е старателно да попълва е-библиотеката на СуперХостинг.БГ с полезни и помощни статии.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

8 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Блог статия - популяризация на съдържание

Написах статия: 9 идеи за повече посетители на Вашия блог

0
Написахте блог статия. Поздравления! А сега накъде? Вижте нашите предложения за успешна популяризация на блог статии. Повече в СуперБлога!
Какви са причините за изоставените колички?

7 причини клиентите Ви да изоставят количките си

0
Тъй като множество магазини са афектирани от този феномен, създадохме списък с най-честите причини клиентите да изоставят количките си. Разберете кои са те!
Уникално име на фирма

Как да изберете уникално име на фирма?

0
Да измислите уникално име на фирма е предизвикателна задача. Даваме Ви ценни препоръки и идеи за перфектното име за Вашия бизнес. Разгледайте ги в СуперБлога.