Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

3 причини да получите съобщение от Mailer-Daemon за недоставено писмо

Случвало ли Ви се е да кликнете на бутона за изпращане на имейла и след малко да получите автоматично генерирано съобщение, в което се казва, че писмото Ви не е доставено? Кой е мистериозният Mailer-Daemon и защо получавате писма от него?

Няма нищо свръхестествено, това е нормално поведение на пощата, при което мейл сървърът Ви информира, че Вашето писмо не е доставено до получателя.

Когато получите имейл съобщение от Mailer-Daemon@mysupersite.com (Mail Delivery System) с тема „Mail delivery failed: returning message to sender“, това означава, че Ваше писмо не е било доставено успешно до получателя и сега се връща (bounce back) към Вас със съобщение за грешка. Тоест писмото Ви е отхвърлено (или отскочило, ако го преведем буквално) от мейл сървъра на получателя.

Бележка:
Ако получите (или получавате) огромен брой върнати съобщения, без реално Вие да сте изпращали писма, това може да е индикатор за злонамерена употреба на имейл акаунта Ви. Ако до имейл акаунта е осъществен злонамерен достъп чрез прихващане на паролата му, от него може да се изпращат SPAM и фишинг имейли. При първа възможност променете паролата за имейл акаунта. Сканирайте и изчистете от злонамерен софтуер всички устройства, от които се осъществява достъп до имейл акаунтите. След като се уверите, че всички устройства са чисти, променете отново паролата за имейл акаунта.

Разпращане на нежелани имейли без Ваше знание, може да се случи през незащитена контактна форма на сайта Ви. Проверете всички форми на сайта и ги защитете с CAPTCHA код за сигурност.

В съобщението за грешка при доставката (bounce message) се съдържа информация за:

  • SMTP статус кода за грешка;
  • малко описателен текст на грешката;
  • и в края е прикачено цялото или част от изпратеното от Вас имейл съобщение.

Тъй като SMTP статус кодът за грешка сам по себе си понякога е достатъчен, за да се насочите в правилната посока за причината за отхвърлянето, вижте как изглежда и от какво е съставен той в помощната статия: SMTP кодове за статус на доставката на писмото | Help

Накратко за SMTP статус кодовете
В съобщението за недоставена поща се съдържа подобен текст:  „5.1.1 Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table.“ Невинаги има цифри преди текста за грешката, но те представляват SMTP статус кода, който индикира статуса на доставката на писмото. Кодовете може да са в различна подредба на цифрите например 550-5.1.1, 5.1.1 или само 550.

Важни са статус кодовете, които започват с цифра 5.x.x или 4.x.x. Кодовете с 5.x.x означават постоянен проблем или „твърд отказ за доставяне“ (hard bounce - важен параметър в имейл маркетинг метриките). Кодовете с 4.x.x индикират временен проблем или „мек отказ за доставяне“ (soft bounce).

Когато кодът е 4.x.x, изпращащият мейл сървър ще опита автоматично да изпрати писмото наново след определен период от време. В темата на съобщенията при неуспешен пореден опит ще се вижда подобен текст „Warning: message 1hg3Jr-0009c5-8r delayed 48 hours“.

Когато кодът е 5.x.x - постоянен проблем, изпращащият мейл сървър няма да опита автоматично да изпрати писмото наново. Тук ще е нужна човешка намеса, например изпращачът трябва да коригира имейл адреса на получателя и да опита отново да изпрати писмото.

Ето и най-често получаваните съобщения за грешка и причините Вашето писмо да не бъде доставено успешно.

Имейл адресът на получателя е сгрешен или несъществуващ

От най-честите причини, тази е на първо място, най-най-честата. От многото запитвания, които получаваме, свързани с недоставена поща, обърканият имейл адрес на получателя е с най-голям процент.

Когато имейл адресът на получателя е невалиден, в съобщението за недоставена поща ще намерите подобен текст: 

  • No Such User Here, Invalid Recipient, Recipient not found, Mailbox not found, Invalid mailbox, Mailbox unavailable, User unknown, User doesn't exist.
  • 550 No mailbox here by that name (#5.1.1).
  • 550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table.
  • 550-5.1.1 The email account that you tried to reach does not exist.
  • 554 delivery error: Sorry, your message to emailaddress@yahoo.com cannot be delivered. This mailbox is disabled (554.30).

При въвеждане на имейл адреса на получателя, винаги проверявайте буква по буква за правилността му. Проверете за добавени и ненужни кавички, странни символи или празни разстояния в началото, края или в самия адрес. Друга възможност е, да е попаднала буква на кирилица, вместо латинския ѝ вариант. Тъй като за някои букви ( "а", "е", "о" ...) е трудно да се установи дали са на кирилица или латиница, изпишете на латиница буква по буква наново адреса.

Ако дори и след правилното изписване се върне съобщение за недоставено писмо, възможно е в действителност такъв имейл адрес да не съществува (вече).

Съществува още един вариант за несъществуващ имейл адрес - когато писмото се доставя локално, без реално имейл адресът да е създаден на мейл сървъра. Вижте повече за Local delivery в статията Mail delivery failed… No Such User Here | Help

Пощенската кутия на получателя е пълна

Случва се. А когато дисковата квота на имейл акаунта е запълнена, никакви нови писма няма да се получават.

Когато пощенската кутия на получателя е запълнена, в съобщението за недоставена поща ще намерите подобен текст: 

  • Mailbox Full, Mail quota exceeded, Not enough disk quota, Over quota, Mailbox size limit exceeded.
  • 452-4.2.2 The email account that you tried to reach is over quota.
  • 452 4.2.2 Mailbox is full / Blocks limit exceeded / Inode limit exceeded.
  • 552 5.2.2 Mailbox is full / Blocks limit exceeded / Inode limit exceeded.
  • 552 5.2.2 Quota exceeded (mailbox for user is full).

Единственото, което можете да направите в този случай, е да се свържете със собственика на запълнената пощенска кутия по алтернативен начин и да го посъветвате да разчисти пощата си.

Стандартно съобщенията за препълнена пощенска кутия са с код 4.2.2 - временен проблем. Това означава, че изпращащият имейл сървър ще направи няколко опита за изпращане на писмото в рамките на 72 часа, след първоначалната неуспешна доставка.

В темата на съобщенията при неуспешен пореден опит ще се вижда подобен текст „Warning: message 1hg3Jr-0009c5-8r delayed 24/48/72 hours“. След последния неуспешен опит за изпращане, мейл сървърът ще върне съобщението „Mail delivery failed: returning message to sender“ и няма да прави повече опити за изпращане. Ако след тези неуспешни опити опитате отново да изпратите до същия получател, и пощата все още не приема писма, мейл сървърът няма да прави допълнителните опити за изпращане.

Ако се получи съобщение за препълнена пощенска кутия с код 5.2.2 - постоянен отказ за доставяне, изпращащият имейл сървър няма да опита отново да изпрати писмото. В този случай можете да опитате ръчно да изпратите писмото след известно време или да потърсите друг имейл адрес за контакт с въпросния получател.

Вероятност писмото да е SPAM или изпращачът да е попаднал в blacklist

Автоматично съобщение за писмо, което е маркирано от системата на получателя като SPAM, не се връща към изпращача. Причината за това е, че ако реално е изпратено от спамери, съобщението може да им даде насоки как да заобиколят SPAM защитата. Писмата, маркирани като SPAM, се отхвърлят при получателя или директно се поставят в SPAM папката му. Без индикация към изпращача им, за да не се използва за подобряване на самия SPAM.

Какво ще се случи с маркираното като SPAM писмо зависи от настройките на SPAM защитата при получателя. В повечето случаи изпращачът разбира, че писмото му е маркирано като SPAM, директно от самия получател. Например писмото е очаквано, но получателят не го получава и се свързва с изпращача по мейл, телефон или друг канал.

Когато мейл сървърът на получателя има съмнения в репутацията или идентификацията на подателя, в съобщението за недоставена поща ще намерите подобен текст:

  • High probability of spam, Rejected due to IP Reputation policy, Message not allowed, The mail server detected your message as spam and has prevented delivery, Command rejected, Service unavailable, Client host blocked using Customer Block list, Rejecting due to security policy.
  • 550 Anti Spam Engine has blocked this Email because the sender IP Address is blacklisted.
  • 554 Reject due to policy restrictions.
  • 550 5.7.1 Message rejected as spam by Content Filtering.
  • 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [IP Address] weren't sent.
  • 550 #5.7.1 DMARC verification failed.
  • 550 5.7.1 Service unavailable, MailFrom domain is listed in Spamhaus.

Ако получавате подобно съобщение за грешка, първо направете инспекция на писмото дали не съдържа елементи, които може да се засекат от SPAM защитите като SPAM съдържание. Вижте какво да проверите в писмото, в статията: Защо писмата, които изпращам, попадат в спам (SPAM) папката? | Blog

В случай че има прикачен файл в писмото, можете да го архивирате и отново да опитате да го изпратите.

Проверете и активирайте за домейна SPF и DKIM записите. Вижте как можете да ги активирате в статията: Активиране на SPF и DKIM в cPanel(имейл удостоверяване) | Help

DMARC запис за домейна можете да добавите през cPanel » Редактор на DNS зони. Вижте инструкции в статията: Редактор на DNS зони в cPanel | Help

Друга възможност е домейнът или IP адресът, от които се изпращат писмата, да са попаднали в черен списък (blacklist). За да проверите дали домейнът е попаднал в черен списък, можете да използвате следните инструменти: ultratools, mxtoolbox, dnsstuff.

Ако домейнът/IP адресът е попаднал в такъв списък, според условията и изискванията на списъка можете да подадете заявка за премахване. Преди това обаче задължително трябва да промените паролите на имейл акаунтите, които използвате. Също така трябва да сканирате устройствата, от които достъпвате имейл и хостинг услугите, за зловреден софтуер. След като се уверите, че устройствата са чисти, може да подадете заявка за премахване на домейна/IP адреса от съответния черен списък.

Това са само част от възможните причини дадено писмо да не бъде доставено успешно. Съществуват и други, не толкова често срещани, но специфични грешки, генериращи се спрямо настройките на имейл акаунта, имейл филтрите, имейл пренасочванията, DNS записите на домейна и други.

В случай че не успявате да откриете причината за проблема с доставянето на Вашите писма, изпратете запитване до support@superhosting.bg, за да извършим допълнителна проверка. В запитването добавете пълните имейл хедъри на съобщението, както и всякаква допълнителна информация, с която разполагате.

Специалист Техническа Поддръжка

Меган е една от нашите super-support-гурута. СуперСилите ѝ се крият в таланта ѝ да разказва за технически „неща“ по разбираем и достъпен начин.

500px270px
SuperHosting.BG
Етикети/Tags

Оставете коментар

avatar
  Абониране  
Уведоми ме при