6 идеи за сайт, различен от онлайн магазин

Едно разпространено мислене сред потребителите е:

Никога не съм се замислял/а да имам сайт. Аз не търгувам с нищо. Какво ще го правя този сайт?

Истината е съвсем друга – за да имате сайт, не е необходимо да продавате продукти онлайн. Сайтът е Вашата дигитална собственост. В нея можете да се разполагате, както сметнете за добре и да изразявате идеите си. С времето Вашето постоянство има потенциала да превърне хобито Ви в процъфтяващ бизнес.

Ако първата Ви асоциация със сайт е онлайн магазин… замислете се пак.
Има много други видове сайтове, които не търгуват онлайн, но се радват на многобройни посетители.

Нека видим какво ги прави атрактивни!

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис, докато шофирате, пътувате, готвите, чистите или си почивате:

 

Абонирайте се за аудио каналите ни в SoundCloud и Spotify.

#1 Блог

Още сега Ви запознаваме с още един разпространен мит: „Блоговете вече замират.“

Това изказване няма как да е по-далече от истината. Единственото, което умира, е моделът, по който се конструират блоговете. Все така актуални са както личните, така и корпоративните блогове. Те са един от най-лесните начини да изявите идеите си, да комуникирате с аудиторията, бъдещите си клиенти и да останете в историята на интернет.

Развиват се с пълна сила и блоговете, базирани на нишови интереси. Блоговете, от които можеш да научиш нещо и да се обогатиш.

Примери: Кулинарен блог, маркетинг блог, хостинг блог, бизнес блог, моден блог, блог за здраве и красота, блог за дизайн, блог тип „направи си сам“, исторически блог, блог за пътувания и т.н.

Идеите за блог са безброй. Ако Вие имате любимо занимание, което Ви кара да се чувствате живи и пълноценни, споделете го със света. Възможно е именно Вие да вдъхновите някого и да му помогнете (без дори да сте наясно с това).

#2 Сайт портфолио

Вие сте фотограф, художник, копирайтър или творите в друга сфера? Колкото и да сте добър в занаята си… потребителите имат нужда от доказателство. Ако имате портфолио на работата Ви досега (снимки, статии, дизайни или други изработки) – независимо дали е скромно или не, изложете го на Вашия сайт. Така потенциалните Ви клиенти ще могат да се запознаят с таланта Ви, да изградите имидж и да достигнете до желаната аудитория.

Не разчитайте само и единствено на препоръката, а споделете уменията си онлайн!

Примери: сайт за фотография, за дизайн (на дрехи, интериорен дизайн, уеб дизайн), за видео обработка, за картини, за копирайтинг услуги…
#3 Обучителен сайт

Мечтаете да си имате дигитална академия, където хората ще се учат от Вашия опит и знания? Сайтът е чудесно решение за обучителни материали – видеа, статии, уроци от смесен тип, тестове, книги и още много други.

Може би разбирате от психология, маркетинг, личностно развитие, бизнес, ораторско изкуство, фитнес, здравословно хранене или нещо друго специфично?

Сега е моментът да споделите със света своите знания и да се радвате на верни фенове! А защо и да не спечелите от това?

Примери: Обучителен сайт по език или наука, за личностно развитие, за професионално развитие в определена сфера (програмиране, дигитален маркетинг, психология, счетоводство и т.н.)…
#4 Сайт за новини

И не… не е нужно да сте медия, за да споделяте новини. Също така не е нужно да пишете новини по стандартния модел. Един пример от българската действителност са uspelite.bg, които споделят положителни новини и вдъхновяващи истории на успели българи. Разбира се, има и много други!

Можете да споделяте новини от Вашето родно градче или от конкретен бранш/сфера. Разчупете стереотипите. С времето е възможно да се превърнете в институция – източник на достоверна информация… което ще Ви носи огромно удовлетворение.
Бъдете смели!

Примери: Новини за конкретно населено място/град/регион/държава, новини от конкретно професионално направление, новини за събития (общо или на конкретна тематика).
#5 Форум

Имате ли си любим форум, който посещавате често? Форумите изграждат общество и предразполагат участниците да споделят мнения, преживявания, опит. В тях се разгръщат искрени, а понякога и разгорещени, дискусии. Това са места, на които потребителите черпят ценна информация от опита и мненията на другите. А днес „препоръката“ е водещ фактор при взимането на решения. Включително и изразена от напълно непознат.

Примери: Геймърски форуми, тийнейджърски форуми, професионални форуми и т.н.

Ако обмисляте да създадете форум, помислете за хората, които бихте искали да привлечете към участие. Имаме чудесна обучителна статия именно по тази тема!

Прочетете още: Таргет потребител – ключът към успешния бизнес

#6 Сайт за благотворителни каузи

Може би за Вас е важно да бъдете част от нещо по-голямо… Нещо, което придава смисъл и помага на друго човешко същество или… обществото като цяло?

Посредством сайта Ви ще можете да запознавате аудиторията си със значими събития и каузи. Направете това, което Ви е най-насърце!

Примери: Сайт за благотворителни каузи, събития и истории.

Сигурни сме, че наум Ви идват още много други идеи за собствен сайт. Фокусирайте се върху Вашите лични желания. Какво искате най-много да споделите със света?

Понякога ни липсва увереност, че точно ние можем да направим промяна – да научим някого на нещо, да вдъхновим, да помогнем… и често всичко се свежда до първата крачка.

Направете я и ще видите, че си е заслужавало!

Запазете най-подходящото име за своята СуперИдея. А след това? Вече можете да си изградите сайт за по-малко от час без нуждата от технически познания. Това е възможно със Сайт билдър – SaaS платформата, която Ви спестява време, усилия и средства.

Тествайте безплатно за 7 дни и се уверете колко е лесно!

Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
5 1 vote
.
Абониране
Уведоми ме при
guest
6 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments