Стартирате бизнес и планирате да завладеете онлайн пространството. Но все още се питате – как да разбера на кого да продавам? Кой всъщност се интересува от моите продукти/услуги? Какво въобще правят моите потенциални клиенти в интернет?
Три въпроса, чиито отговори изглеждат трудни за намиране. Но не се плашете – вече всичко е измислено. От вас се изисква само да отделите малко време и да разгледате статистиките, които ще ви помогнат да продавате на точните хора.
Представяме ви 3 инструмента, които дават полезна информация за вашите потенциални клиенти. Ако тепърва стартирате своя онлайн проект и сте си направили Facebook страница, но все още не разполагате с подробни статистики от Google Analytics, тези 3 инструмента са чудесен старт.
Прочетете още: 7 мита: страница в социалната мрежа vs собствен уеб сайт
След като се запознаете с тях, ще завалят идеи за по-таргетирано предлагане и още по-важното – ще създадете образа на вашия таргет потребител.
1. Facebook Audience Insights
Един безплатен инструмент, който ви дава широк набор от данни:
- Демографски.
- Поведенчески.
С негова помощ можете да търсите обобщена информация за:
- Всички Facebook потребители или…
- Хората, които по някакъв начин взаимодействат с вашата страница.
За да получите синтезирана информация за потенциалните си потребители, изберете държава, възрастова граница, пол, предполагаеми интереси. Останалите опции служат като филтри, които допълнително конкретизират вашата аудитория.
Прочетете още: Таргет потребител – ключът към успешния бизнес
Пример: Ако вие се занимавате с продажбата на хранителни добавки, то можете да изберете в графата „Интереси“: фитнес, здраве и медицина, спорт, отслабване и т.н. По този начин ще получите данни за потребителите, които се интересуват от вашата бизнес сфера.
Ето и информацията, която ви дава Facebook Audience Insights:
- Пол, възраст, образование, семейно положение, големина на домакинството.
- Страниците, които вашите потенциални клиенти харесват в различни категории.
- Местоположение и език.
- Вид на устройствата, които използват.
- Детайли за времето, което прекарват във Facebook, и колко често са в социалната мрежа.
- Поведение във Facebook.
- Поведение при пазаруване и начини на плащане.
- Интереси.
Как можете да използвате тази информация?
Детайлната статистика, която ви дава инструментът, може да се приложи при стратегията ви за привличане и задържане на вашите клиенти. Опознавайки тяхното поведение във Facebook, ще успеете да оптимизирате постовете и рекламите си. Осмислянето на техните демографски данни ви дава насоки как да им говорите, кога и по какви канали.
Пример: Ако вашите потребители използват предимно мобилни устройства и са на възраст 25-34 години, то най-вероятно потенциалните ви клиенти биха желали да виждат кратки и интерактивни постове/реклами, които да им задържат вниманието, без да ги отегчават.
В същото време, посланията ви могат да са по-приятелски и закачливи, за да скъсите дистанцията. Отделно, страниците, които харесват, ще ви помогнат да се „внедрите“ в техните кръгове и да ги наблюдавате отблизо. Така ще разберете какво ги вълнува и какво би ги накарало да ви станат клиенти. Бъдете изобретателни в този опознавателен процес!
Разгледайте всички филтри и опции на Facebook Audience Insights. Там се крие ценна информация, която ще ви помогне да добиете по-ясна представа за хората, които биха се интересували от вашия бизнес!
2. Google Consumer Barometer
Този безплатен инструмент на Google е като затворена съкровищница – отваряте я и осъзнавате колко много интересни и любопитни факти за потребителите по целия свят съдържа тя.
Влизайки в барометъра, вие можете да получите подробни поведенчески статистики за над 45 държави, включително и България. Инструментът е насочен най-вече към информацията за моделите на пазаруване при потребителите – онлайн и офлайн.
Прочетете още: 5+1 (БОНУС) причини да си направите онлайн магазин!
Изберете Graph Builder и разучете всяко едно меню, което виждате вляво.
Ето и каква информация можете да намерите в Consumer Barometer:
- За какви цели и колко често потребителите използват интернет?
- Какви устройства използват и какво търсят в интернет?
- Как потребителите решават да закупят продукт?
- Колко време им е нужно да направят покупка?
- Как предпочитат да се запознаят с продукта, преди да го закупят?
- Колко време прекарват в проучване на определен продукт?
- Къде решават да закупят продукта – на място или онлайн?
- Какво мотивира потребителите да купуват?
- Колко бранда проверяват, преди да закупят даден продукт?
- Какви стоки предпочитат да закупуват?
- Статистики за консумация на видео съдържание.
…И още десетки сегментирани данни.
Същевременно можете да задавате и филтри на тези анализи по:
- Държава.
- Град.
- Устройство.
- Видове покупки и продукти.
- Демографски данни.
Consumer Barometer съдържа и готови целеви аудитории, които ви дават шаблон за изучаване на вашите таргет потребители.
Статистиките на този инструмент имат потенциала да ви смаят с натрупаните данни. Много е възможно да достигнете до „Аха!“ момента, т.е. да ви светне лампичката за много подобрения, които можете да приложите в бизнес развитието си.
Гмуркайте се надълбоко и гребете с пълни шепи!
3. Google Trends
С този безплатен инструмент можете да проверите ключовите думи за вашия бизнес. Там можете да ги сравнявате и да следите тенденциите при търсенето им. Освен това резултатите ви дават разширени потребителски търсения – по фрази.
Разбира се, инструментът дава само ориентировъчни статистики и те в никакъв случай не трябва да се приемат като чиста монета.
За какво можете да използвате данните от Google Trends?
- Да почерпите идеи за разписване на съдържание.
- Да получите насоки за оптимизация на подбора на ключови думи при изготвяне на съдържание.
- Да намерите подобни търсения на потребителите (може би нещо ви е убягвало досега).
- Да видите какви бизнеси търсят конкретната дума.
- Да разберете как вашата сфера на бизнес се представя и какви са тенденциите за в бъдеще.
- Да видите какъв е интересът към ключовите думи за вашия бизнес.
По-специализирани алтернативи на Google Trends са платените инструменти за анализ на ключови думи като:
- SEMrush;
- Ahrefs;
- SERPstat;
- и др.
Освен по-точни статистики за ключови думи, те ви дават и анализ на конкуренцията. Полезно, нали?
+1 БОНУС
Разровете се из тематични форуми. Там ще намерите искрени мнения и дискусии на вашите потенциални клиенти. Ще разберете от какво се интересуват, от какво имат нужда и какво ги спира да се доверят на брандовете, които предлагат продуктите/услугите, от които се интересуват.
Друг чудесен инструмент е Quora – глобален „форум“, в който потребители от най-различни страни задават въпроси и очакват експертен отговор. Тези въпроси са разделени по сфери на бизнес и със сигурност можете да намерите вашата ниша. Разгледайте!
Време е да се гмурнете в морето от възможности за развитие и проучване, които ви предоставя онлайн пространството! Поставете началото на своя онлайн проект, възползвайки се от нашето СуперПредложение – .COM домейн на изкушаваща цена.
Създайте своя професионален сайт, развийте го и печелете още повече!
Прочетете още:
Защо да не се отказваме от онлайн проектите си?
Домейн .COM – идеалната половинка за вашия сайт