3 съвета за работа с Outlook Express при увеличаване на имейл кореспонденцията

Както ви обещахме, различни колеги от Техническа поддръжка ще споделят в категория “Съвети от support- a” чести запитвания и интересни казуси от ежедневната им работа в хостинг компания СуперХостинг.БГ. В настоящата публикация, нашата колежка Ася е систематизирала основните насоки за работа с Outlook Express при увеличаване на мейл кореспонденцията, за които вие често ни питате. При по-големи обеми от данни има особености в поведението и използването на Outlook Express. Причините за това и как да възстановите нормалната работа на приложението, можете да намерите в следващите редове. Ще се радваме да допълните статията, споделяйки като коментари още полезна информация от вашата практика!

Outlook Express е един от най-разпространените до момента имейл клиенти под Windows – доста удобен и лесен за употреба софтуер за електронна поща, новини (бюлетини, RSS емисии) и календар. До Windows XP, приложението е част от инсталационния пакет на операционната система, а след това е заместено от нови разработки на мейл клиента – Windows Mail (за Windows Vista), Windows Live Mail (за Windows 7). При по-новите мейл клиенти също е необходимо да се съобразяват и предотвратяват някои особености, които могат да повредят базата от имейл съобщения и контакти, с която работи приложението. Възможните нарушения в коректната работа на посочените мейли клиенти са най-често срещани при по-големи обеми от данни.

Стартиран и преждевременно прекратен Compact, поради отказ или затваряне на приложението

В процеса на изтриване на съобщения в мейл клиента, файловете не се изтриват в реално време от физическия диск на вашия компютър, а само остават скрити от потребителския интерфейс. Това е с цел бързодействие и оптимизация на работата с имейл кореспонденцията, тъй като последователното изтриване на множество съобщения ще забави значително коректното функциониране на приложението. Когато потребителят стартира функцията Compact – уплътняване на базата, приложението изтрива физически неизползваемите файлове и компресира други. Тази опция може да бъде стартирана както ръчно от потребителя, така и автоматично от мейл клиента за една или повече папки. Процеса Compact не бива да бъде прекъсван чрез отказ или затваряне на приложението, тъй като така се увеличава значително вероятността да повредите имейл кореспонденцията.

Продължителна употреба на приложението, без то да бъде изключвано

Независимо дали стартирате ръчно опцията Compact, Outlook Expess периоднично извършва уплътняване на базата. Автоматичен компакт обикновено се извършва след 100 последователни затваряния на имейл клиента. В този случай потребителят ще бъде попитан дали има готовност да извърши уплътняване на базата на имейл кореспонденцията. При продължителна активност на Outlook Expess, нараства базата, както съответно и периода, през който се стартира автоматичен Compact. Ако не изключвате продължително време своя имейл клиент, препоръчително е да разрешавате автоматичния или да стартирате ръчен Compact на имейл кореспонденцията, за да се предпазите от загуба на полезна информация или невъзможност за изпращане на имейли.

Прекомерно нарастване на определен .dbx файл (грешка 0X800C0133)

Базата от имейл съобщения, новини, календар и др. в Outlook Express се съхранява в папка на вашия компютър (Store Folder). В тази папка са разположени файлове с разширение .dbx като всеки от тях съответства на съществуващите в мейл клиента папки (Inbox, Outbox, Sent, Drafts, Trash и всички допълнително създадени папки). В случай, че даден .dbx файл се повреди, например Inbox.dbx, няма да можете да получавате повече входящи съобщения. Подобна е и ситуацията, ако се повреди файла Outbox.dbx – възможно е дадено съобщение, което вече сте изпратили да остане в папка Outbox на мейл клиента и да изпратите стотици пъти един и същ имейл.

Особеност на Outlook Express е, че при размер на .dbx файл, по-голям от 2 GB, съответния файл се приема от софтуера за повреден (corrupted) и има възможност за некоректно поведение на имейл клиента. В този случай най-често се визуализира грешка със следния Hex код 0X800C0133.

За да избегнете нарастването на .dbx файл (най-често Inbox.dbx) е препоръчително създаването на допълнителни папки и разпределянето на писмата в тях (също така и честото стартиране на опцията Compact за всяка от папките). Можете да преименувате файла Inbox.dbx на Inbox.dbx-old, например. При следващо стартиране на програмата, автоматично ще се създаде нов Inbox.dbx файл и получаването на кореспонденция ще функционира отново коректно. За съжаление обаче, старите писма в папка Inbox няма да бъдат налични. Можете да ги достъпите като използвате програма за четене на повредени .dbx файове: OE Recovery, OE Mail Recovery, Power Email Recovery for OE и др. След като повредения файл се обработи от съответното приложение, ще имате възможност да прочетете старите имейли или да ги разделите на групи (по-малки от 2 GB) и тогава да ги импортирате в отделни папки във вашия имейл клиент (например: Inbox1, Inbox2 …).

Надяваме се със споделената информация, коректното използване и функциониране на вашия Outlook Express да е още по-лесно и достъпно. Повече информация за описаните случаи, както и стъпките за тяхното решение, можете да намерите в нашата помощна страница:

  • Проблем с имейл кореспонденцията в Outlook Express при достигане на размер 2GB (0X800C0133)
  • Изчезнали писма в Outlook Express след compact на папка/и

Ще се радваме да споделите още нещо интересно от вашата практика, с което сте се “борили ” :), докато намерите най-удобния и функционален начин, по който проверявате пощата си. Кой имейл клиент използвате вие и какво ще споделите за предимствата и недостатъците му?

Ася Тодорова
Ася Тодорова
Ася е сред хората, които могат да отговорят на всеки технически въпрос, обича работата си и я върши с удоволствие. Освен това тя е неизменна част от екипите за разработване на плъгини, с които ние правим все по-лесно управлението на хостинг акаунтите. СуперСилата на Ася е, че изпипва всичко до съвършенство.
0 0 votes
.
10 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
SaaS?

SaaS? Що е то и кое го прави най-подходящата платформа за Вашия онлайн магазин

0
SaaS услугата ви дава възможност лесно и бързо да стартирате собствен електронен магазин и да развивате бизнеса си в интернет.
Какви са причините за изоставените колички?

7 причини клиентите Ви да изоставят количките си

0
Тъй като множество магазини са афектирани от този феномен, създадохме списък с най-честите причини клиентите да изоставят количките си. Разберете кои са те!
Зает домейн? Няма страшно!

Зает домейн? 9 тактики за успешна регистрация на име

0
Търсите име и то е заето. Какво правите след това? Отказвате се? Продължавате да търсите? Удряте пауза, за да помислите още?