Как протече SEO конференцията 2010

Как протече SEO конференцията 2010

Миналата седмица отново завърши с голямо събитие за Уеб бранша, но този път в сферата на SEO. SEO конференцията 2010 и тази година впечатли всички посетители със страхотна организация и интересни лекции. Огнян Младенов и Мартин Христов събраха над 400 човека, като на самите презентации имаше дори и правостоящи, желаещи да се запознаят с всички новости, които предлага SEO бранша. Лекциите се провеждаха в две зали, което даде добра възможност всеки сам да реши, кой презентатор ще му бъде интересен и от полза. Времето, което имаха презентаторите за всяка отделна тема, бе добре разчетено и след всяка лекция, участниците имаха възможност да отдъхнат за около 15 минути.

Денят премина неусетно, потопихме се бързо в интересната тематика и получихме ценни съвети за оптимизацията на сайтове, за това как да планираме SEO кампании и дори как да провеждаме ефективни Интернет реклами и оптимизация в социалните мрежи. За съжаление, ние от хостинг компания СуперХостинг.БГ успяхме да присъствахме само на лекциите в първа зала, но бихме искали да ви информираме, че можете да се запознаете с повечето лекции от конференцията на сайта на събитието.

Огнян Младенов открива SEO конференция 2010
Огнян Младенов открива SEO конференция 2010
SEO конференция 2010 - Зала 1
SEO конференция 2010 – Зала 1
SEO конференция 2010 - Зала 2
SEO конференция 2010 – Зала 2

SEO конференцията 2010 започна с кратко въведение от Оги. В своята презентация той представи любопитни статистики за България и света. Сред по-любопитните факти, които спомена, бяха именно това, че нараства броя на потребителите, които търсят по повече от една ключова дума. Средното търсене в България е по 2,8 ключови думи, в чужбина – 3,7, което от своя страна обезсмисля усилията за оптимизация по една дума. Като голяма пречка за доброто индексиране от Google, Оги посочи липсата на уникални текстове, а като основна част от SEO спомена именно link building. В своето изложение Оги обърна внимание и на хостинга, като сме радостни да споделим, че посочи СуперХостинг.БГ като най-добрия доставчик на хостинг услуги в Бълагрия. След тази важна въвеждащата лекция, на сцената се качи Васил Тошков. Той запозна аудиторията с това как трябва да оптимизираме нови сайтове и насочи присъстващите към важни моменти в процеса. Васил постави акцент именно на връзките, които разполагаме в нашия сайт и многократно отбеляза, че са от особено голямо значение при индексирането от Google. Точно затова те трябва да са от сигурни източници и да се поставят регулярно и поетапно. По този начин търсачките отчитат нарастването на сайта и го считат за по-релевантен. Като важно условие за добри позиции в търсачките, Васил посочи още, че ако искаме да развиваме бизнес в България, то връзките, както и хостинга ни, трябва да са от страната. По отношение на хостинг услугите той препоръча и да не се използва безплатен хостинг, тъй като няма гаранция за качество, разполага с малки ресурси и няма възможност за бекъп при проблем.

С това как да планираме ефективни SEO кампании ни запозна Георги Георгиев. Той изчерпателно обясни всички стъпки, които трябва да вземем предвид при планирането на една SEO кампания. Като златно правило при осъществяването на кампаниите, той спомена това, че SEO целите трябва да са максимално близко до бизнес целите на клиента.

Лекторите отговарят на въпроси на участниците
Лекторите отговарят на въпроси на участниците
Васил Тошков представи SEO за нови сайтове
Васил Тошков представи SEO за нови сайтове
СуперХостинг.БГ - основен спонсор на конференцията
СуперХостинг.БГ – основен спонсор на конференцията

Станислав Димитров от своя страна представи темата за новите възможности за SEO и посочи нови гледни точки за инструменти, които може да използваме при оптимизация, а Александър Георгиев ни запозна с The Buying Cycle. Според него цикълът на купуване се свежда до четири основни стъпки Интерес – Проучване – Решение – Покупка. Интересната статистика в неговата презентация бе това, че по данни на Equiro при стъпка решение, 43% от хората се допитват до търсачките и 80% от хората купуват след множество търсения. Покупките пък обикновено се реализират между 5-12 седмица след първото търсене сред 40% от хората. След тази презентация отново продължихме с темата за рекламата в Интернет. Мартин Попов от Interactive Share направи много добра презентация за ефективната Интернет реклама, показа добри презентаторски умения и успя да грабне публиката, заинтересована от темата. Той сподели с участниците основните методи за реклама и начините, по които можем да постигнем максимална ефективност при тях. Лекцията му завърши с пример от практиката му, чрез който той очерта нагледно как е възможно да се съчетае всичко, за което говори в презентацията си.

„От оптимизация за машини и алгоритми към оптимизация за хора“ бе последната презентация от SEO конференцията, представена от Мартин Линков. По интересен начин той представи засилващото се присъствие на социалните мрежи и обясни промените, които настъпват в търсенето и нуждите на потребителите.
Конференцията завърши с интересна дискусия, в рамките на която лекторите се опитаха максимално изчерпателно да отговорят на всички въпроси, а края на деня бе отбелязан с почерпка в „При кмета“, където имахме възможност да продължим дебатите и да отдъхнем.

Може да проследите какво споделиха участниците на конференцията в реално време в twitter с hashtag #seo2010.

Още някои впечатления по темата:

SEO конференция 2010 – @mpeshev
След SEO конференция 2010 – @whatsrising
SEO за нови сайтове | SEO конференция 2010 – @cloxy
SEO конференция 2010 – @dimnikolov
Впечатления от SEO 2010 – @mpetrov1
SEO конференция 2010 – мнение – @kalin4y
seo конференция 2010-отзиви – @lstoqnov

Използваният снимков материал е от Zen-Gallery и Cloxy.

СуперХостинг.БГ
СуперХостинг.БГ
СуперХостинг.БГ е СуперЕкипът! Ежедневно всеки дава най-доброто от себе си, за да можете вие, клиентите на СуперХостинг.БГ, да сте номер едно. СуперСилата на СуперЕкипа е, че винаги е готов да ви даде точната информация, тази от която се нуждаете и за която питате.
0 0 votes
.
6 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
SaaS?

SaaS? Що е то и кое го прави най-подходящата платформа за Вашия онлайн магазин

0
SaaS услугата ви дава възможност лесно и бързо да стартирате собствен електронен магазин и да развивате бизнеса си в интернет.
8 стъпки за създаване на продаващ онлайн магазин

8 стъпки за създаване на продаващ онлайн магазин [Аудио]

0
Сега е време да Ви помогнем да създадете бързо, лесно и в рамките на часове, своя онлайн магазин с платформата Shopiko.
11 мита за онлайн присъствието

11 мита за онлайн присъствието [Аудио]

2
Темата е: онлайн присъствие - от изграждането на сайт до неговото развитие и следователно развитието на Вашия бизнес. Разберете кой е първият мит за разбиване!