Според последни данни на БЕА за последните 5 години ръстът в онлайн търговията в България е между 21% и 35% а през 2020 г. 31% от потребителите (близо 24% от цялото население в България) са превърнали онлайн пазаруването в навик. Днес във време на промени и трансформации, дигитализацията взима превес над всичко останало.
Изводът от тези данни е един: България разполага с огромен потенциал за развитие на онлайн търговията и дигитализацията като цяло. Въпросът е не дали да направим онлайн магазин, а кога да го направим. А правилният отговор със сигурност е: Възможно най-скоро.
Прочетете също: 22 статистики за електронната търговия в България през 2020
Обобщихме за Вас 5+1(БОНУС) причини, поради които е време да стартирате Вашия електронен магазин.
Със създаването на Ваш онлайн магазин, продуктите Ви ще могат да бъдат поръчвани по всяко време на денонощието. Никой не изисква от Вас да стоите денонощно пред компютъра, за да обслужвате клиентите си. Необходимо е да имате:
- Добри снимки;
- Качествени описания;
- Информация за Вашата фирма и продуктите, които предлагате;
- Секция за често задавани въпроси;
- Ясни цени и време за доставка;
- Удобни методи за плащане.
Когато направите всичко това и магазинът Ви е бърз, интуитивен и лесен за използване от клиентите, те ще го оценят, а Вие ще ставате все по-успешни! 🙂 Споделяме това с уговорката, че преди всичко е нужно да имате добри продукти!
Вижте: Продуктови описания: 7 съвета за повече продажби
Когато всички тези фактори са налице, е необходимо да имате стойностна и ефективна реклама. И така неусетно се стига до момента, в който сутрин ставате и отваряте Вашия лаптоп. Тогава с изненада установявате, че вече имате няколко поръчки и X на брой продадени продукти и то само, докато сте сънували поредния си сън.
Звучи добре, нали? И това наистина се случва в реалния живот!
Време е да направите първата стъпка.
Да започнем с пример… имате локален магазин в даден град. Чрез него успявате да достигнете до аудиторията, която е в района на магазина, минава покрай магазина или е научила от свои приятели, познати, колеги и т.н. Но в този случай потенциалните Ви клиенти имат определен обхват.
А сега да си представим сходен пример, но с онлайн магазин. Когато подготвяте Вашите реклами, можете да таргетирате профила на потенциалните си клиенти в цялата страна. Можете да направите реклами и за държави извън България. И това само след направата на един онлайн магазин. Представете си какъв би бил разходът да имате офлайн магазин във всеки град на България.
Дори няма нужда да го изчислявате. Важното е, че може и без този сценарий.
Пренасяйки бизнеса си онлайн, можете да рекламирате Вашия сайт или онлайн магазин във Facebook или Google Ads. Чрез тези платформи можете да насочите рекламите си до аудитория, която отговаря на профила на Вашите клиенти. Да, всичко това е възможно, но е само малка част от потенциала, който предоставя дигиталният маркетинг. Ще Ви изброим още няколко възможности:
Изградете и популяризирайте своя бранд онлайн
Изберете подходящо име за онлайн магазина с разширение от типа на .com, .net, .eu, .bg, .shop, .store и други. След това създайте професионални имейли с този домейн от типа на info@mydomain.com или orders@mydomain.com. Оставете безплатните пощи за лична употреба. Обмислете как най-ефективно да включите името на магазина и имейлите към него в цялостната стратегия за популяризиране и комуникация на Вашия бранд онлайн и офлайн.
Използвайте динамични продуктови реклами във Facebook и Google Ads
Чрез динамичните реклами потребителите, които са били във Вашия онлайн магазин и са разглеждали определени продукти, ще започнат да виждат реклами, съдържащи същите продукти. Този тип активност повлиява процента на реализираните поръчки и повишава разпознаваемостта на бранда. Разберете как да си ги настроите.
Направете ретаргетинг кампания
Създайте различни типове аудитории от потребителите, които са посещавали магазина Ви. Например можете да създадете аудитория от посетителите, които са били в страниците на определени продукти или категории, както и такива, които са добавили продукт в количката, но не са завършили поръчката. Потребителите, прекарали определено време на страницата на магазина, също влизат в това число.
Вземете своя Google Ads промо код за повече печалба
След като изградите тези аудитории, можете да насочите към тях реклами с различни послания и цел (реклами за актуална промоция, промо код за първа поръчка, подсещане за изоставени колички и т.н.)
Използвайте различните видове маркетинг инструменти
Например, промо кодове с процентна отстъпка, ваучер с отстъпка за следваща поръчка, кампания за безплатна доставка, автоматична процентна отстъпка при поръчки над определена стойност и други. Разгледайте всички възможности.
Анализирайте поведението на потребителите
Тук ще намесим името на Google Analytics. Ако не сте чували за този инструмент на Google, то ще научите за него след като започнете да правите Вашия онлайн магазин. Едно от основните му приложения е свързано с проследяването на поведението на потребителите Ви.
Научете как да интегрирате Google Analytics с Вашия онлайн магазин.
Този инструмент Ви показва колко време прекарват посетителите Ви на дадена страница, откъде са достигнали до магазина, какъв процент от тях влизат в магазина и излизат, без да извършат друго действие, кои страници и продукти разглеждат най-често и още много данни. Данни, които да анализирате, за да прецените какво би могло да се подобри с цел аудиторията Ви да намери по-лесно това, което търси.
Използвайте предимствата на социалните мрежи
Когато имате онлайн магазин, можете да направите Facebook страница или да създадете профил на бизнеса в Instagram, Twitter, Pinterest… навсякъде, където прекарват време клиентите Ви. Поддържайте профилите актуални и ги използвайте за комуникация с потребителите.
С развитието на магазина, първите продажби и първите онлайн кампании ще научите за още много други възможности. Важно е да тествате и да прецените кое работи и дава най-добри резултати за Вас.
Качественото и полезно съдържание добавя стойност за всеки бизнес. С особена сила това важи за бизнесите онлайн. Клиентите имат определени казуси и имат нужда от решение. Те търсят повече информация, за да направят правилен и информиран избор. Тук Вашата роля е много важна.
Вижте как да създадете най-доброто съдържание за блога си.
Създайте ценно съдържание – това включва детайлните и пълни описания на продуктите, въпросите, които клиентите най-често Ви задават с отговори към тях, статии в секция блог/новини, в които давате решения, информирате, сравнявате. Включете и мнения от клиенти, които вече са поръчвали продукти от Вас. Хората обичат да имат обратна връзка, да чуят мнението на друг човек, който вече е бил клиент. Бъдете напълно открити. Ако предлагате качествени продукти и услуги, това само би работило във Ваша полза.
Това е една от причините, на които се дължи постоянният стабилен ръст в областта на електронната търговия. За все повече хора е по-удобно да проучат, потърсят и поръчат желаните от тях продукти онлайн. Това им пести време, усилия, средства. Дава им възможност да изберат най-доброто на най-добрата цена.
Онлайн потребителите много често започват проучването за даден продукт онлайн. След това вземат решение и закупуват продукта онлайн или офлайн. Естествено избират брандовете, за които са намерили информация онлайн и са спечелили тяхното доверие.
Имате идея за онлайн бизнес. Произвеждате, внасяте продукти или сте намерили подходящ доставчик. Смятате, че може да изградите добър бизнес. Най-лесният и най-достъпен начин да проверите Вашата идея и продукти е точно със създаването на онлайн магазин.
Как това може да се случи стъпка по стъпка със SaaS решение от типа на Shopiko:
1. Създавате тестов магазин с 14 дни безплатен тест период. Избирате дизайн, качвате продукти, активирате методи за плащане и доставка.
2. След като магазинът е готов, избирате подходящ домейн и план на услугата и активирате Вашия магазин.
3. Готово. Вече имате магазин. Сега дефинирайте аудиторията му и създайте първите си реклами. Дали в началото ще тествате с реклами във Facebook, Google Ads, или и двете, е въпрос на избор.
4. Следете трафика към магазина, поведението на потребителите и резултатите.
5. Анализирайте и ако е необходимо, направете корекции – в рекламите, продуктите, информацията, комуникацията, обслужването.
6. В края на първия месец обобщете резултатите и преценете какви ще бъдат Вашите следващи активности.
Така само с инвестиция за едномесечен абонамент, домейн и реклама ще можете да проверите дали идеята Ви работи, дали има търсене за Вашите продукти и дали има потенциал за развитието на по-сериозен бизнес.
Е, има ли по-лесен и достъпен начин да пренесете бизнеса си онлайн?
Всичко написано дотук ви подсказва колко възможности за развитие дава един електронен магазин. Вече имате и отговор на въпроса: Необходим ли ми е онлайн магазин?
Така че забравете за оправданията! Направете тестов онлайн магазин с Shopiko още днес и развийте своя онлайн бизнес.