https://blog.superhosting.bg/ogi-mladenov-za-seo.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Блог на SuperHosting.BG

Оги Младенов за SEO, Пандите, Пингвините и предстоящите SEO конференции…

2016-06-21
Новини и събития
SEO, SEO конференция, SEO услуги, SEO форум, оптимизация, търсене, позициониране, семантично търсене, SEM, searchengines, SEOM, Оги Младенов

Попитахме нашия приятел и партньор Оги Младенов няколко въпроса. Ето какво сподели за блога и клиентите на нашата хостинг компания, един от най-колоритните представители на уеб-ът в България…

Кой е Оги всъщност?
Огнян Младенов е основател и собственик на SEOM (интернет маркетинг агенция предлагаща SEO услуги, фирмени обучения и консултации). Негови клиенти са голяма част от успешните сайтове на големи брандове. Провежда курсове за оптимизация за търсачки към eAcademy. Оги е един от организаторите на SEO конференция в България и чест лектор на много от големите събития на IT бранша в България. Съсобственик на българския SEO (Search Engine Optimization) и SEM (Search Engine Marketing) форум – Searchengines.BG.

Оги Младенов, SEO Гуру, основател на SEOM и безстрашен победител на Панди и Пингвини 🙂 – това са всеизвестните неща. Изненадай ни и сподели нещо, което малко хора знаят за теб. 🙂

Като малък исках да стана орнитолог, работех усилено по въпроса, но така и не станах. Като попораснах учих 2 висши, но не завърших нито едно. Вероятно защото за 10 години учене, успях да ида на точно 1 лекция 🙂

Какво е най-важното за SEO и SEM, което хората трябва да знаят? А какво е най-интересното от твоя гледна точка?

SEO доказано дава най-добрата възвращаемост на инвестициите (ROI – Return of Investment) и хората трябва да са наясно къде и защо да си пръскат парите, така че да ги умножат … Тъй като SEO работи по-бавно, единствената разумна алтернатива е комбинацията с Google Adwords кампания поне в началото. Всичко друго е пари на вятъра. Вероятно, за неща като събития и промоции, социалните мрежи и e-mail маркетинга, дават по-добри резултати, но ако искате да продавате, нямате друга алтернатива освен добро позициониране в Google.

Дори и преди малко ми се наложи да консултирам фирма за тонери. Правилото 80/20 важи с пълна сила и в случая. Убеден съм, че и при този сайт 20% от търсенията, носят 80% от продажбите. Това, което ги посъветвах е да намерят 20-те най-продавани модели тонери, да напълнят страниците им с достатъчно съдържание и да оптимизират именно тях. След като видят резултата сами ще искат да оптимизират всичко, което е важно за тях … и тайничко се надявам да не се сетят за думичката “тонери” повече 🙂

Най-интересното в SEO за мен са анализът на конкуренцията и откриването на незаети ниши. Почти във всяко запитване, което идва при нас виждам тонове безумни, силно конкурентни ключови думи, които почти никога не се конвертират в продажби. Когато стартира някакъв бизнес, човек трябва отлично да знае къде са му силните и слабите страни. Убеден съм, че всяка фирма може да предложи нещо уникално с което да е по-добра от конкурентите си. Именно това уникално нещо е и нейната празна ниша. Трябва да стартира от там. Да заеме първо нея и да се позиционира като експерт в тази област. Когато я заеме, започва да я разширява или си харесва друго предимство и повтаря процедурата. За максимум година може да се разработят поне 4-5 подобни ниши и фирмата да порасне дотолкова, че да започне да се “рита” с големите в бранша.

Ако не със SEO (SEM) в Интернет, с какво друго онлайн би се занимавал… и не като хоби, а като работа?

Откакто седнах за първи път зад компютър, знаех че животът ми ще бъде свързан с тях. В момента, в който видях за пръв път Интернет бях убеден, че искам по цял ден да се мотая из мрежата и да ми плащат за това. Когато за сефте се замислих защо моя сайт не излиза в Yahoo (нямаше още Google), бях вече убеден, че е голяма далавера да се науча и че от това ще се изкарват наистина добри пари.

Е … след много проби и грешки – научих се, парите не бяха толкова, колкото си мечтаех, но определено никой не ми предлагаше по-добра алтернатива.

Честно казано не знам с какво друго бих се занимавал онлайн. Не съм мислил, а и едва ли има по-голямо предизвикателство от SEO. В нашия бранш нещата се променят почти всеки ден. Последно за 10 дни Google пусна 4 сериозни update-a. На практика, сам човек трудно може да следи, да анализира и да експериментира, камо ли и да има време да позиционира добре сайтове.

Спасяват те единствено отличен екип от безупречни професионалисти. Останалото е компромис, а Google не си пада по компромисите.

Обаче знам с какво бих се занимавал офлайн. Ще стана звероукротител на панди и пингвини 🙂

Ще издадеш ли какво е любимото ти занимание в Интернет и кога пламна любовта ви с Google? 🙂 Също, какво са замислили в Google за близкото бъдеще – нови ПандоПингвини и очаквани промени? 🙂

То не е точно занимание. Професионално изкривяване е – анализ на сайтове. Средно на ден 10-20 другарчета ме питат за някакви проблеми по техни сайтове. Смятам, че всеки човек трябва да има и някаква социална ангажираност, а и обичам да помагам на хората. Най-често проблемите са твърде прозаични, но отделям необходимото време, а и така поддържам ниво. За съжаление има дни в които това упражнение, често ми заема почти целия работен ден. За още по-голямо съжаление и във времето, в което си почивам и почти безцелно ровя в нета се хващам, че правя същото. Търся си нещо в Google, намирам, кликам и вместо да прочета какво пише, аз първо гледам откъде са му линковете 🙂 Оптимизатор, какво да го правиш!? 🙂

Иначе с Google, трябва да призная, че любовта ни не беше от пръв поглед. На български в самото начало резултатите бяха комични, а и тогава усилията ми бяха насочени към Yandex. Скоро обаче всичко това се промени и ми беше доста лесно защото през ония времена алгоритмите на Google и Yandex бяха твърде сходни и не се изискваха някакви чудеса, за да изкараш нещо в топ. А и конкуренцията почти липсваше.

Плановете на Google едва ли някой може да предвиди, а там хвърлянето на боб и гледането на кафе рядко са успешни. От много години твърдя, че нещата отиват към семантично търсене, към резултати в който почти няма шанс да излезеш от търсачката (ще пазаруваме на най-добра цена през Google, ще резервираме хотели, ще купуваме билети за мачове и концерти, ще си поръчваме пица … и всичко това без да напускаме Google и да се налага да посещаваме сайта на съответната фирма).

Убеден съм, че съвсем скоро резултати от “случайни” сайтове на първа страница почти няма да има и че нещата отиват към авторитет и доверие. Като казах авторитет и доверие, вече нямам предвид толкова сайтовете, колкото авторството и това е логично. По-лесно е да си купиш линк или да публикуваш платена статия в който и да е сайт, отколкото да накараш утвърден автор, експерт в своята ниша да напише нещо добро за калпавия ти продукт 🙂

Бих препоръчал на всички, които мислят за бъдещето да направят необходимите промени в своите сайтове и във всички места в които пишат, за да може Google да започне да отчита тяхното авторство навсякъде и мрежата. Това е отлична инвестиция и след време ще се изплати многократно.

Като съсобственик на един от най-големите и престижни IT tech форуми у нас – Searchengines.BG, какво можеш да кажеш за тенденциите – увеличава ли се броят на хората, които се занимават с онлайн бизнес? А коя е била „най-щурата“ тема, за която се сещаш във форума?

Хората нямат голям избор. Или си онлайн или си мъртъв. 🙂 По-точно казано – или си в топ 3 или гориш. Та … увеличават се и логично са млади хора. За съжаление доста от тях мислят, че става по лесния начин. Купуваш си домейн и хостинг от СуперХостинг.БГ, регистрираш се в някаква афилиейт програма, вземаш едни файлове, мяташ ги на сървъра и звъниш на някоя SEO фирма да те изкара в топ за “удължаване на …” за жълти стотинки 🙂

Друг е въпросът дали SEO фирмата не може да си направи сама същото и да си гушка всичките парички 🙂

По лесния начин … вече не става. Във всяко нещо трябва да има добавена стойност и колкото повече е тя, колкото си по-полезен, толкова са по-големи шансовете за успех.

За форума, щурите теми са толкова много, че няма как да избера само една. За мен е важно, че форумът се развива, добавят се много нови неща и темите стават все по-сериозни. Опитваме се да го направим едно по-полезно и по-позитивно място и вярвам, че сме на прав път.

A SEO конференцията? Много хора очакваха и ни питаха и нас като ваши партньори кога ще бъде следващата SEO конференция?

За съжаление най-вероятно ще пропуснем тази година, но точно благодарение на СуперХостинг.БГ в началото на 2013 г. ще се реваншираме на всички, надявам се по един подобаващ начин. Според мен едно събитие, за да поддържа нивото си, трябва да се развива. Смятам, че направихме максималното с изключително българско присъствие и е хубаво да се насладим и на чуждестранно участие. Убеден съм, че изненадата след няколко месеца ще бъде много приятна! 🙂

Сега предстои един „подгряващ“ на SEO конференцията семинар – „Новите SEO правила“. Като основен двигател и съорганизатор, какво „от кухнята“ можеш да споделиш за хората? А какво ново и интересно ще научат?

В началото и аз си мислех, че семинара е трамплин към SEO конференцията, но бързо разбрах, че греша. Вероятно с Мартин Попов подценихме интереса към този семинар и местата в залата са на привършване, повече от 2 седмици преди събитието. Това все по-рядко се случва в България.

След последните update-и на алгоритъма на Google, хората имат нужда да разберат защо сайтовете им вече не са там където бяха с години, как да пишат по-добри и по-продаващи текстове, как да имплементират правилно microdata (микроформати) в кода, как да заложат на авторството, как да са по-забележими при локално търсене и в Google+… И всичко това трябва да стане точно сега, защото след няколко месеца вече ще е много късно и догонването ще е много трудно.

И един изключително НЕбанален въпрос – какви са твоите бъдещи творчески планове? 🙂

Не са особено творчески, но за мен са много важни. За начало планирам в най-скоро време да сменя семейния си статус във Facebook 🙂

СуперХостинг.БГ

СуперХостинг.БГ е СуперЕкипът! Ежедневно всеки дава най-доброто от себе си, за да можете вие, клиентите на СуперХостинг.БГ, да сте номер едно. СуперСилата на СуперЕкипа е, че винаги е готов да ви даде точната информация, тази от която се нуждаете и за която питате.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

18 Коментара към "Оги Младенов за SEO, Пандите, Пингвините и предстоящите SEO конференции…"

Уведоми ме при
avatar

Ivan
Гост
20 ноември 2012 21:54

Винаги може да се научи нещо полезно, стига да е от правилните хора, а SuperHosting винаги ги намират, поздравления за полезната статия.

Hamali.BG
Гост
12 ноември 2012 18:35

Сергей Брин към Огнян Младенов: Становится все лучше, твою мать! 🙂

Ясен Ангелов
Гост
Ясен Ангелов
12 ноември 2012 0:39

Здравей Огин, моите уважения към професионализма ти! Но, все пак СЕО и Adwords са насочени към клиенти търсещи твоята услуга. А как да ги използваме за клиенти които изобщо не знаят че съществува такава услуга? Не е правилно за мен изречението че всичко друго е пари на вятъра!grow the pie and share the pie – this is different!

Hamali.BG
Гост
Hamali.BG
12 ноември 2012 21:12
За съжаление предният ми коментар е попаднал на някой полуграмотен модератор от СуперХостинг. Е, надявам се преди всичко да не попадна на същото човечЕ и да ми се публикува поне това. Поговорките за такива клиенти за които ти пишеш са много, но се сещам поне за две, които важат: 1. “Прост партиен член, а му се ебе като на Отговорен другар”! 2. “С гол гъз таралежи му се мачкат”. Да разбирам ли, че имаш клиенти дето са с основно образование, а са разочарование, че поради влошената икономическа обстановка в страната… още »
Петко Никифоров
Гост
11 ноември 2012 22:24

Много готин материал. Поздравления!!!

Иванчо
Гост
11 ноември 2012 19:15

Оги Младенов, SEO Гуру, основател на SEOM и безстрашен победител на Панди и Пингвини 😀 просто уникална статия 😀

wpDiscuz