10 причини да добавите чат във Вашия сайт

Днес трудно бихме могли да си представим живота без комуникация. Това би означавало да прекъснем всякакъв контакт с близки, приятели, колеги и партньори.
Невъзможно.
Сега повече от всякога е важно да останем свързани със света, за да поддържаме контакт с всички хора, които имат значима роля за нас.
А що се отнася до бизнесите – общуването е жизнено необходимо, за да продължат своето функциониране и за да поддържат бизнес показателите в обичайните норми.

Един от начините, с който бизнесите могат да останат в пряк контакт със своите клиенти и партньори, е чрез добавянето на чат в реално време на своите сайтове. Наред с телефона и имейла, чатът е неразделна част от доброто потребителско преживяване и влияе положително на бизнесите в много аспекти.

Очаква се през 2021 г. над 70% от бизнесите в световен мащаб да имплементират чата като още едно средство за комуникация (Bold 360).

Няма за кога да отлагате! Бъдете актуални, като подкрепите тази статистика и дадете добър пример на останалите.

Ние сме Ви подготвили още 10 доказателства в подкрепа на този инструмент, които само затвърждават ползите от неговото внедряване в сайта. А във втората част на статията ще Ви предложим няколко решения за чат във Вашия сайт.
Четете следващите редове и ще се убедите!

10 причини да интегрирате чат в сайта си

1. Скъсява дистанцията с потребителите.
Чатът е „прекият път” на посетителите към Вас. Обикновено прибягват до него, когато имат въпрос, чийто отговор не намират в сайта, или искат да се консултират за избора на подходящ продукт/услуга за техните нужди.

Комуникацията по чат е по-непринудена. Тя не следва определен етикет на формалност, както е при имейлите или официалната кореспонденция например.
Това прави чата предпочитан канал за общуване, тъй като дава на посетителите свободата да опишат накратко своя казус или да зададат въпрос, без да следват конкретни правила.

2. Влияе позитивно върху възприемането на продуктите/услугите.
Бързата реакция от Ваша страна изгражда доверие у клиентите. Присъствието Ви в чата в реално време е проява на отговорност, грижа и лично отношение както към бранда, така и към всеки посетител.
А това е безценно, ако искате да изградите дълготрайни и устойчиви взаимоотношения с Вашите клиенти.

Добрият тон в общуването, както и навременният отзвук са способни да повлияят положително не само върху възприемането на продукта или услугата, но и на бранда. Вашето отношение към всеки индивидуален случай е потвърждение за клиента, че е направил възможно най-правилния избор.

3. Прави стабилна връзката бранд – клиент.
Както казахме, комуникацията по чат страни от всякакви официалности. Това е предпоставка за по-лесното скъсяване на дистанцията, а оттук и за по-голямото доверие у потребителите във Вас.

Колкото по-добре разбирате нуждите на клиентите си, толкова по-ефективно и работещо решение можете да им предложите. Използвайки чата във Вашия сайт, те всъщност се нуждаят от Вашето съдействие. Ако се отнесете с разбиране и търпение към техните въпроси, те ще Ви отвърнат с признателност и лоялност.
А най-големият подарък, който могат да направят за Вас, е да Ви препоръчат на близки и познати.

4. Ефективно средство за подобрения в сайта.
Интегрирането на чат в сайта може да Ви помогне да подобрите и усъвършенствате сайта си. Например ако Ваш клиент иска да се обърне към Вас с препоръка, може най-бързо да го направи по чат.

Така потребителите получават удовлетворение, че откликвате на техните съвети. Благодарете им и им покажете, че цените тяхната загриженост.

5. Чудесен инструмент за обратна връзка от Вашата таргет аудитория.
Ако търсите ефективен метод, с който да получите релевантна оценка на Вашето обслужване, чатът е много подходящ за тази цел. В края на всеки разговор може да помолите клиентитите си да дадат своята обратна връзка за относно:

  • дали са открили продукта/услугата, която търсят;
  • какво ги е затруднило при работа с Вашия сайт;
  • успели ли сте да ги насочите в избора на най-доброто решение за тях;
  • какви препоръки биха Ви оставили;
  • доволни ли са и до каква степен от обслужването и още.

Чрез комуникацията по чат можете да научите дали клиентите Ви са получили удовлетворение, без да ги карате да попълват анкети и да напускат сайта Ви.

6. Още един начин за персонализирани предложения.
Когато искате да покажете своята признателност и благодарност на Вашите клиенти, чатът е удобно решение да го направите. Изненадайте потребителите, които са дошли на сайта Ви, като им изпратите:

  • промокод;
  • процент отстъпка;
  • електронен ваучер за пазаруване на определена стойност;
  • подарък при поръчка на конкретен артикул/услуга и др.

Така ще покажете на клиентите си специално и по-персонално отношение, с което ще ги спечелите в по-дългосрочен план.

7. Възможност за повишаване ефективността на Вашето обслужване.
Чатът в сайта Ви може да бъде изключително полезен. Той има своята важна роля в процеса по подобряване на клиентското обслужване. Чрез него имате възможност да проследите всеки проведен разговор, да вникнете във всеки казус и да се поставите на мястото на всеки клиент.

Правейки тази ретроспекция, ще имате по-голяма яснота как да усъвършенствате общуването с аудиторията. Ще знаете кои са силните и слабите Ви страни и какво е необходимо да направите, за да повишите ефективността си.

8. Премахва психологически бариери в комуникацията.
Освен че чатът е един от най-бързите начини за връзка, той е предпочитан канал за комуникация, защото премахва голяма част от психологическите задръжки. Съобщенията в чата взимат най-доброто от разговорите по телефон и имейл. Как?

По чат клиентите могат също толкова лесно да изразят емоция – чрез емотикони, главни букви, препинателни знаци. В същото време отпада част от психологическата бариера като неувереност, говорен дефект, акцент, диалект и т.н., защото факторите за притеснение са сведени до минимум.

9. Удобен канал за комуникация, който спестява време.
Времето винаги е било ценен ресурс. С добавянето на чат към Вашия сайт, спестявате немалко минути на потребителите, както на самите себе си.

Писането на имейл например би Ви отнело много повече време, отколкото кореспонденцията по чат. А и бързата реакция при разрешаването на даден казус се цени високо от аудиторията. По този начин ще ѝ докажете, че умеете да се справяте с всякакви предизвикателства в кратки срокове.

Вие, от своя страна, ще имате възможност да обслужите повече клиенти, което само потвърждава ползите от чат в уебсайта Ви.

10. Дава Ви конкурентно предимство.
Въпреки че отдавна е познат като средство за онлайн комуникация, чатът на сайта все още не се използва масово от различните бизнеси. А в силно конкурентните ниши непрекъснатите подобрения и удобства могат да доведат до сериозни разлики в потребителското изживяване.

Ако искате бизнесът Ви да се развива с темпото, с което го правят световните брандове, тогава се учете от тях и следвайте добрите примери. Останете свързани с клиентите си по всевъзможни начини, за да усъвършенствате процеса на предлагане, комуникацията си с тях и цялостното възприемане на Вашия бранд. Така ще бъдете една крачка по-напред от конкурентите си.

Създаването на сайт и имплементирането на чат в него вече не са трудни начинания. С платформа като Сайт билдър дори не са Ви нужни специални технически умения и всичко се случва в рамките на ден.
В следващите редове ще Ви запознаем с няколко инструмента за вграждане на чат в сайта с помощта на Сайт билдър.
Чат платформите в Сайт билдър
  • Интеграция с Facebook Messenger

Свързването на Facebook Messenger с Вашия сайт е удобен и лесен начин да проследявате всички съобщения и запитвания, дошли директно от бизнес профила Ви в популярната социална мрежа. Така няма да Ви се налага да следите толкова интензивно входящата си кореспонденция от Ваши клиенти и да разкъсвате вниманието си между няколко платформи.

live-chat-benefits

За щастие, Сайт билдър има подходящо решение за тази цел. Само с няколко клика можете да интегрирате Facebook Messenger във Вашия страница.
Детайлите ще откриете в помощната ни статия.

  • Интеграция със Zendesk

Някои чат платформи имат включени екстри, които могат да се окажат много ценни за Вашия бизнес. Добавяйки Zendesk чат например, ще получавате важни статистики относно потребителското поведение. Така ще научите кои страници най-много задържат вниманието на посетителите, колко време ги разглеждат, колко дълго продължава комуникацията Ви с всеки един от тях и още.

live-chat-benefits

С помощта на Сайт билдър активирането на Zendesk чат в сайта Ви се случва съвсем лесно и без да губите време.
Научете как се случва това от помощната ни статия.

  • Интеграция с Jivochat

Разнообразието от платформи за интеграция на чат Ви дава свободата да заложите на тази, която Ви се струва най-интуитивна и с подходяща визия. Сайт билдър разполага с богат арсенал от възможности за активирането на чат в реално време в уебсайта Ви, а Jivochat е още една добра опция.
Изгледът на чат прозореца със сигурност е отличителен и пасва добре на визията на всеки сайт.

live-chat-benefits

За да разберете колко стъпки са нужни за активацията на Jivochat, прочетете помощната ни статия.

  • Интеграция с Live Agent

Непрекъснатата и навременна комуникация има огромно значение за потребителското изживяване. Live Agent е полезен инструмент, с който ще опознаете клиентите си по-добре и ще укрепите връзката си с тях. Тази чат платформа ще Ви помогне да удовлетворите нуждите им, още преди да са помислили за други алтернативи в разрешаването на техните казуси.

live-chat-benefits

Разгледайте и тази опция за чат във Вашия уебсайт. В Сайт билдър ще откриете всички необходими инструменти, за да сте в постоянен контакт с посетителите.

Помощната ни статия ще Ви даде отговор как да интегрирате Live Agent в сайта си.

В Сайт билдър ще откриете много и различни възможности за добавяне на чат в сайта. Изберете тази, която Ви се струва най-лесна и удобна спрямо Вашите предпочитания и цели.

Чатът в реално време носи ползи за всеки бизнес

Независимо в каква сфера развивате дейността си, не пренебрегвайте предимствата на чата във Вашия уебсайт. Причините да го активирате още сега вече ги изброихме в горните редове, но истината е, че могат да бъдат и повече, защото всеки бизнес е строго индивидуален. Щом се стремите към успех, чатът е стъпка в правилната посока.

А ако все още не сте пренесли идеята си в дигиталното измерение, сега е моментът да го направите и да пожънете успех. Сайт билдър е Вашият пръв съмишленик в това начинание, който ще Ви помогне да направите всяко хрумване част от красивата визия на сайта си.

А за да насърчим Вашия старт в онлайн пространството чрез собствен сайт, сме Ви подготвили СуперОтстъпка на избран от Вас Сайт билдър план. Можете да развивате своя дигитален проект на цени от 4.99 лв./месец за първата година. Побързайте да реализирате идеите си, преди някой да Ви е изпреварил.

Звезделина Георгиева
Звезделина Георгиева
Спокойно можете да я наричате СуперЗвезди. С изтънчен и неподправен усет към естетиката, Звезди привнася във всеки проект нотка на завършеност и аристократизъм. Цели право в целта, улучва и продължава по пътя към непрестанното усъвършенстване. СуперСилата й е обезоръжаващата усмивка, с която прави невъзможното възможно. Няма да е лъжа, ако кажем, че става и ляга с мисълта да помага. Това я прави отдаден колега и чудесен приятел.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments

Black Friday: WooCommerce магазинът ми продава повече от магазина ти!

0
Задаваме 7 въпроса, през които трябва да преминете, за да имате изряден WooCommerce магазин. Типично в наш стил, не Ви спестяваме и отговорите.
SaaS?

SaaS? Що е то и кое го прави най-подходящата платформа за Вашия онлайн магазин

0
SaaS услугата ви дава възможност лесно и бързо да стартирате собствен електронен магазин и да развивате бизнеса си в интернет.
Вече е време да си имате сайт!

Кога разбирате, че Вашият бизнес се нуждае от сайт?

0
Нямате сайт? Но имате бизнес… И все повече усещате, че имате нужда от сайт. Е, тази статия ще Ви помогне да вземете решение. Прочетете повече!