IAB Форум България 2011 – отзиви и впечатления

IAB Форум България 2011 – отзиви и впечатления

Интернет пространството непрекъснато открива нови възможности за развитие на вашия бизнес и по-успешното му позициониране. За да бъде това възможно, вие трябва да съобразите много фактори. На първо място трябва да разчитате на доверен партньор, за да може вашият сайт да е винаги достъпен за клиентите ви. Освен това обаче е необходимо и да напомняте на потребителите за своето присъствие. Затова онлайн маркетинга и рекламата са също много важна част от успешното ви развитие в Интернет. Точно темата за дигиталния маркетинг и развитието му и възможностите, които предлага, бяха обсъдени на IAB Форум България 2011, който се проведе на 18 февруари 2011 г. в хотел Шератон в София. Като първо събитие на IABulgaria, форумът наистина предизвика голям интерес и се радва на над 500 човека посетители. Ние от хостинг компания СуперХостинг.БГ непрекъснато се стремим да подкрепяме всички инициативи, които се стремят българския Уеб да се развива и разраства. Това бе и причината да сме част от това събитие, чиято основа цел бе да запознае аудиторията с онлайн маркетинг пазара и неговите възможности и да осъществи една платформа за дискусии между всички страни – рекламодатели, медии и рекламни агенции.

За целта организаторите бяха поканили интересни български и чуждестранни лектори. Програмата бе разделена на две части, като в първа част бяха представени интересни лекции и теми за състоянието и бъдещето на онлайн пазара в България. Лекциите, които ни направиха силно впечатление и предизвикаха и интерес сред аудиторията, бяха тези на президента и CEO на IAB Europe – Алан Юро, търговския директор на Инвестор.БГ Лазар Малаков, Владимир Kaladan Петков, директор “Дигитални продукти” в Economedia и изпълнителният директор на Dir.bg Владимир Жеглов.

След встъпителни думи от организаторите, програмата на форума започна с презентацията на Алан Юро. Той очерта доста положителни тенденции за европейския пазар през 2011 година, като подчерта, че е възможно европейският дигитален пазар да стане най-големия в света. Положително бе и това че онлайн маркетинг пазар продължава и ще продължи да се развива все по-успешно предвид, че повечето страни бележат двоен растеж на дигиталната реклама само след първата половина на 2010 година. В своите презентации Алан Юро обърна внимание и на мерките на Европейската комисия за защита на правата на потребителите в Интернет. Една от много дискутираните мерки е регулацията на т.н. cookie-та. Cookie-та в случая са текстови файлове с информация, която се съхранява от уеб браузъра ви. Той се постара да обсъди този въпрос от двете страни на проблема – от гледна точка на потребителя и на маркетолога. Алан спомена, че едно от водещите решения ще бъде прозрачност и повишаването на информираността на хората какво точно са cookie-та. Повече информация по въпроса е достъпна на български език на сайта на IABulgaria и на английски език на сайта на IAB Europe.

В продължение на темата за регулациите бе и презентацията на Владимир Жеглов. Той представи разработката на етичния кодекс на IABulgariа и основните регулации, които са заложени на този етап за постигане на повече прозрачност в бранша. Една от най-любопитни лекции обаче бе тази на Лазар Малаков, който представи проучване на приходите от Интернет реклама в България. Проучването е първото по рода си в България и е проведено сред членовете на IABulgaria и обобщено от PricewaterhouseCoopers, България. Водещо в това проучване е, че пазарът на онлайн реклама у нас бележи ръст от 26% на брутните приходи, надхвърляйки 30 милиона лева. От тази сума 82% са инвестирани в дисплей рекламата, която запазва водещите си позиции от 2009 година спрямо рекламата на клик, рекламата в справочници и други. Интересни факти в проучването бяха и най-големите рекламодатели в Интернет и в телевизията, както и съотношението на покритието на двата комуникационни канала от тези рекламодатели.

Владимир Kaladan Петков също направи много интересна презентация за състоянието на българските онлайн медиите и тенденциите, които може да очакваме. В традиционния за него стил, с лек хумор, той разказа за своите прогнози относно развитието на медиите, навлизането на големите медийни групи от традиционните канали към Интернет и динамиката на аудиторията. Като основна прогноза той очерта, че от тук нататък медиите ще се насочат към това да опознаят повече аудиторията си използвайки различни форми.

След почивката за обяд програмата на IAB Форум България 2011 бе посветена изцяло на няколко любопитни панелни дискусии. Те обхванаха важни и актуални теми като стандарти за онлайн реклама, ad serving платформите, мобилния маркетинг и метрики. Определено дискусиите бяха тези, които предизвикаха най-много интереса на аудиторията в залата и онлайн в Тwitter.

Като част от това събитие можем да кажем, че определено IABulgaria успяха да организират един интересен форум, който постави много важни въпроси за развитието и ситуацията на онлайн рекламата у нас. Може би едно от най-позитивните неща в случая бе, че първият форум на дигиталната индустрия за IABulgaria отвори и още много пътечки, разбуди интереса на присъстващите и показа, че върви в посока за развитието, обединението и регулацията на бранша въобще.

Интересни коментари и интригуващи въпроси можете да откриете в Twitter с хаштаг #iabforum.

Всички лекции от събитието са качени вече и на сайта на IABulgaria, така че можете да се запознаете с интересни за вас теми.

Други отзиви за IAB Форум България 2011:

IAB форум България 2011: Събитието – Евгени Йорданов

IAB Forum Bulgaria – Форумът на дигиталната индустрия – Жюстин Томс

Отзвук от IAB Forum Bulgaria 2011 – ABC Design & Communication

IAB Forum Bulgaria – за ад сървинг платформите – Gorrybell

СуперХостинг.БГ
СуперХостинг.БГ
СуперХостинг.БГ е СуперЕкипът! Ежедневно всеки дава най-доброто от себе си, за да можете вие, клиентите на СуперХостинг.БГ, да сте номер едно. СуперСилата на СуперЕкипа е, че винаги е готов да ви даде точната информация, тази от която се нуждаете и за която питате.
0 0 votes
.
3 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
5 причини да изберете домейн .EU ( а защо не и .ЕЮ )

5 причини да изберете домейн .EU (а защо не и .ЕЮ )

0
Домейнът .EU е сравнително нов за пазара на домейни. От края 2016 година е един от най-популярните Top Level домейни.
Искам сайт, но не знам откъде да започна

Искам сайт, но не знам откъде да започна [Аудио]

2
Решихме да Ви споделим накратко стъпките, които трябва да извървите, за да изградите своето онлайн присъствие.
8 стъпки за създаване на продаващ онлайн магазин

8 стъпки за създаване на продаващ онлайн магазин [Аудио]

0
Сега е време да Ви помогнем да създадете бързо, лесно и в рамките на часове, своя онлайн магазин с платформата Shopiko.