Знаете ли каква е тенденцията при бизнес развитието? Независимо дали:
- Моделът Ви е B2B или B2C.
- Предлагате услуги или продукти.
- Търгувате онлайн или не.
- Имате сайт или планирате да си направите в близкото бъдеще.
Вече има един критерий, който става все по-важен от цената и качеството на Вашия продукт или услуга.
– Нима?
– Разбира се.
И това е преживяването на клиента с Вашия бранд.
За да се превърне един посетител във Ваш дългосрочен клиент, първо трябва да почувства:
- Че е получил чудесно обслужване.
- Че е намерил решение на проблема си.
- Че му е обърнато специално внимание.
- Удоволствие и удовлетворение от взаимодействието си с бранда.
Всичко това може да се обобщи с две думи: полезност и помощ.
Откъде обаче да започнете, за да бъдете в помощ на Вашите клиенти?
1. Блог
Бизнес блогът е мястото, където запознавате клиентите с:
- Отговорите на въпросите, които задават.
- Новостите около бизнеса и услугите Ви.
- Важни новини от бранша.
- Полезни съвети и практики.
Какво казват цифрите за блоговете?
- 47% от клиентите първо прочитат 3-5 страници със съдържание, преди да извършат покупка. (HubSpot)
- 94% от потребители споделят статии в социалните мрежи, защото ги намират за полезни. (nymarketing.com)
- Компаниите с блогове имат около 67% повече нови потенциални клиенти, отколкото компаниите без блог. (DemandMetric)
Вашият блог може да привлече свеж трафик от нови посетители, да увеличи продажбите Ви и да подсили доверието в бранда Ви. Именно защото е полезен.
Прочетете повече: 8 причини да създадем корпоративен блог
2. Често задавани въпроси в сайта
ЧЗВ (известно още като Q&A) е важна секция във Вашия сайт. Тя е и все по-важен фактор за Google – колкото по-полезна е тя, толкова по-вероятно е да получите бонус точки при класиранията в търсачката.
3. Обслужване
Заложете на чудесно клиентско обслужване. Може би в момента то зависи от настроението Ви… А може би смятате, че това далеч не е критерий при избора на бранд.
- 47% от потребителите спират моментално взаимодействието си с определен бранд още при първото лошо обслужване – независимо колко дългогодишни клиенти са. (24[7].ai)
- За 32% от собствениците на бизнес клиентското обслужване е приоритет. (Forbes)
Отличното клиентско обслужване изгражда доверие. А доверието, особено в България, е трудно за печелене. И както знаете… прекалено лесно за губене.
Доверието от своя страна води до лоялност. А лоялността – до искрена препоръка.
Все още ли смятате, че най-много усилия трябва да съсредоточите основно в реклама? Помислете отново!
Прочетете повече: Кога промоциите не работят?
4. Помагайте им още преди да са Ви станали клиенти!
Вече пътят на клиентите е не просто “къс” и “дълъг”. Той е сложен и комплексен. При някои бизнеси са нужни седмици и дори месеци, за да превърнат потенциален клиент в реален клиент. При други бизнеси – минути.
Взаимодействието между бранд и потенциален клиент наподобява ухажването между мъж и жена. Обикновено мъжът впряга цялата си енергия и креативност, за да спечели вниманието и доверието на една жена. Да си представим, че той успява да я накара да се почувства специална. А дали би продължила тези взаимоотношения, ако след това той спре да полага усилия?
Същото е с бизнеса Ви! Полагайте усилия за своите потенциални клиенти, но не се отпускайте, след като вече сте ги спечелили! Те държат отношението Ви дори да се надгражда занапред.
5. Не приемайте нищо лично
Често смятаме, че действията на клиентите ни атакуват нас самите. Всъщност всеки прави това, което смята, че е най-добре за самия него. Не приемайте гнева, обидите, некоректните постъпки на клиентите си твърде лично.
- Клиент иска да върне стока? – Добре, улеснете го. Както вече разбрахме, 92% от потребителите биха пазарували от Вас отново, ако имате бързи и лесни условия за връщане.
- Клиент не е доволен от стоката? – Добре, компенсирайте го. Дори и да Ви е вдигнал скандал, бъдете професионалисти и се опитайте да го разберете.
Често срещано явление е негативната категоризация на клиенти: нелоялни, некоректни и дори безперспективни. Истината е, че никога не знаем на какво са способни нашите клиенти и до кого могат да стигнат думите им. Затова винаги е препоръчително да бъдем коректни(=морални) – независимо дали клиентът е в правото си или не.
Няма по-специални клиенти от други. Има клиенти, които инвестират повече и клиенти, които инвестират малко. Има клиенти, които са лоялни и има клиенти, които са всичко друго, но не и лоялни. Всеки един от тях обаче гради основата на Вашия бизнес.
Едни Ви помагат да развивате бизнеса си, а други Ви показват какво да подобрите.
Абонирайте се за нашия СуперБлог. Бъдете сред първите, които ще научават за нашите нови и полезни статии!