Black Friday: 4 принципа на имейла за потвърдена поръчка

Отново идва любимият Черен петък, който си е абсолютно бял ден за търговците и любителите на пазаруването. А подготовката на кампаниите е в разгара си…

Хей, търговци! Тази статия е за Вас, защото в нея Ви даваме един пример как да донесете добавена стойност на клиентите си и да им „помогнете“ да поръчат от Вас отново. И то в момента, в който вече са го направили.

Мислите си, че най-важното е да накарате потенциалните клиенти да дойдат и да поръчват?

Грешка! По-важното е в момента на поръчката и непосредствено след това да им докажете, че са направили правилния избор.

Знаем, че имейл кампаниите по време на Black Friday са много, както и съветите как да бъдат успешни те. Всъщност имейл кампаниите са в топ 3 основни канали, носещи поръчки по време на голямото пазаруване. Сигурни сме, че и Вие ще ги използвате.

Но не изпускайте и един от най-важните имейли – този, с който потвърждавате поръчката на Вашите клиенти. Когато поръчките се извършват онлайн, неизменна част от процеса е именно имейлът Получено плащане/Потвърдена поръчка. Може и да бъде с друго заглавие, в зависимост от спецификите на Вашия магазин и начина му на работа.

Black Friday през 2019 е достигнал $7.4 милиарда приход от онлайн продажби. (Adobe Analytics)

Представете си за тази сума колко хора по целия свят са получили имейл за потвърждение на поръчката или получено плащане…

Съвет: Направете статистика и за себе си колко имейла сте изпратили миналата година по време кампанията, в случай че сте имали такава. Важно е да уточните какъв е броят на поръчките, какъв имейл за потвърждение сте им изпратили и какъв е процентът на отваряне (open rate) на този тип имейли.

Факт е, че всички сме подготвени психически за наближаващите поръчки в последния петък на ноември и съответно статистиките показват покачване на open rate на имейлите по време на Black Friday седмицата. Но един от имейлите, които са с най-висок процент на отваряне, е именно този след направена поръчка.

Open rate на имейлите след направена поръчка, т.нар „post purchase“ имейли, е 48%. (omnisend.com)

Това писмо е по-специално и то НЕ трябва да изглежда като поредния имейл, като СПАМ съобщение, като оферта или да бъде объркващо. Оттук идва и първият ни съвет за добър имейл Получено плащане/ Потвърдена поръчка.

I. Директно и съдържателно

Красивите думи винаги са впечатляващи, но този имейл не е подходящ за експерименти. Той си има ясна цел и посока. Избягвайте излишни фрази от типа „Много Ви благодарим, че избрахте да закупите модел ХХХХ от „Моят онлайн магазин“ за обувки. Надяваме се да Ви е било приятно, да се завърнете отново и Ви пожелаваме приятен ден.“.

Вероятно и Вие сте получавали имейли, които съдържат много думи, но малко съдържание. Важно е да покажете лично отношение. Но информацията, която трябва да предоставите, е различна и в общия случай получателят на писмото пропуска излишните думи и търси това, което му трябва.

Дори имейлът да Ви се струва прекалено кратък, важното тук е да съдържа съществената информация. Затова бъдете конкретни и не губете клиента в лабиринт от думи.

Персонализирайте. Напишете текста така, че да показва лично отношение. Ясно е, че не пращате по отделно имейл на всеки клиент, но са важни думите, които използвате. Персонализираното съдържание, както в рекламите и маркетинга, така и в имейлите, повишава доверието у Вас и предразполага клиента към повторна покупка.

За да постигнете това, може да направите няколко вариации на имейла за Получено плащане/Потвърдена поръчка според категориите продукти във Вашия онлайн магазин, съответно според типовете клиенти или броя на осъществени поръчки, ако имате механизъм да ги следите.

Креативният събджект тук не е нужен. Клиентът знае, че е направил поръчка и очаква конкретна информация. Заглавието трябва да е ясно, логично и лесно да бъде намерено при търсена на имейла след време.

II. Красив дизайн, който помага за добра четимост

Заложете на ясната и изчистена структура, с дефинирани абзаци/колони/полета. Разделете дизайна на логични части, така че при сканиране на имейла в рамките на 3 секунди, клиентът да получи важната информация.

Подравнете шрифтовете и размера на Вашите съобщения. Това не само изглежда по-професионално и повишава доверието към Вас, но и помага за възприятието на имейла.

Може да добавите и бутон, с който също да улесните клиента. Такъв бутон може да води към теглене на фактури, получаване на данни, проследяване на поръчката на Вашия сайт и т.н. Това със сигурност ще остави приятно чувство у потребителите.

Правило: дизайнът трябва да следва текста. Не е нужно да използвате „лъскави“ дизайни и темплейти, които приличат на оферти или изглеждат така, сякаш искате да им продадете нещо.

Важно е имейлът да изглежда добре и на мобилно устройство.

52% от трафика на сайтовете за електронна търговия е реализиран от мобилни устройства. (visiture.com)

Вашите клиенти проверяват имейлите си и на мобилно устройство и те трябва да изглеждат също толкова добре, колкото и на десктоп. Мобилната версия на имейлите е почти толкова важно колкото и добрата мобилна версия на Вашия сайт.

Съвет: Ако нямате дизайнер, който да Ви посъветва, използвайте готови темплейти. В различни сайтовете може да намерите свободни или платени имейл темплейти, които да използвате шаблонно или да модифицирате според Вашите цели. Ще ги откриете в специализирани сайтове като reallygoodemails.com например.
III. Улесняване на клиента

Улеснете клиентите си, като им дадете информацията, от която най-много се нуждаят. Това е свързано и с I. Директно и съдържателно и с II. Красив дизайн, който помага за добра четимостта, но е важно и двете да бъдат реализирани така, че да бъдат в помощ на клиента.

Дайте му информацията, която му е нужно в този момент. Клиентът иска да знае:

  • че поръчката му е потвърдена;
  • на каква стойност е тя. Ако има допълнителни „скрити такси“ като тези за доставка, задължително ги включете;
  • че поръчката му ще стигне до него;
  • в какъв период ще бъде доставена;
  • как може да се свърже с Вас при допълнителни въпроси или възникнал казус.

Както споменахме, различните елементи от дизайна като бутони, разпределение на абзаци и смислови части също работят за улеснението на клиентите. Ако се справите с това точно в този момент, удоволствието от направената поръчка ще се увеличи и със сигурност ще повлияе на реализирането на нови покупки в бъдеще.

А когато говорим за Black Friday, статистиките показват, че често потребителите реализират много повече от една поръчка и то в повече от един сайт. Представете си какво количество информация и имейли се изливат в пощата на потребителите, само в един ден от годината. Възползвайте се от момента и изпъкнете с отношение и добър замисъл на Вашия имейл.

IV. Допълнителна стойност

Моментът след пускане на поръчката е подходящо време да донесете и допълнителна стойност на клиентите си. Може да е нещо малко като подарък или жест. Покажете им, че се радвате да бъдат Ваши клиенти, но без да използвате шаблонни фрази и клишета. Това със сигурност ще им покаже и лично отношение, на което наблегнахме вече.

Допълнителната стойност не се изразява в много думи и съдържание или в нещо, което ще Ви коства много. Ако се чудите за какво Ви говорим, ето няколко варианта:

  • Дайте им възможност и да се абонират за други Ваши специални оферти и индивидуални предложения за тях.
  • Оставете им промо код за бъдеща поръчка. Може да е 5% отстъпката, но все пак е нещо, което прави впечатление, и е жест, който остава. А и ще ги стимулирате да се възползват от кода, което е във Ваша полза също.
  • Ако е някаква специфична дреха – дайте линк за допълнителна информация как да се поддържа, с какво да се съчетае или друго.
  • Ако е уред – сложете линк към политиките за връщане, настройките му, упътване за него или друго (в зависимост от продукта).
  • Дайте възможност на клиента да оцени преживяването на Вашия сайт или комуникацията с Вас (ако е имало такава).

Не е нужно да комбинирате всичко това, за да не стане прекалено дълъг и разфокусиран имейлът. Достатъчно е да използвате само една от идеите за „допълнителна стойност“.

Не забравяйте и своята бранд идентичност – както при стила на текста, така и при дизайна. Този елемент е обвързан с цялостната комуникация, но не го подценявайте. Включете нещо отличително за Вас. Това може да бъде лого, фраза или шрифт. Така ще успеете дългосрочно да се настаните в съзнанието на Вашите клиенти и да мултиплицирате поръчките им.

И все пак не пропускайте останалите имейли от пътеката на клиента, защото

63% от потребителите очакват да получават имейл за всеки етап от доставката. (Ofcom’s Communication Market Report)

Вече може би сте готови с концепцията си за Black Friday кампания. Сега имате и конкретни идеи как да подобрите имейла за потвърждения на поръчката през Вашия онлайн магазин. Не отлагайте, а още сега редактирайте имейлите си, за да имате време да тествате как работят, преди да е дошъл заветният петък.

Запознайте се и с останалите статии от поредицата за Black Friday:

Абонирайте се за СуперБлог, за да получавате още полезни съвети и новини за Вашия сайт.

АБОНИРАНЕ

Данилина Яркова
Данилина Яркова
Дани е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в непрестанния хъс да научава нови неща и да ги прилага. За нея няма невъзможни задачи, нито трудни блог теми. Пише за какво ли не и Ви го поднася по забавен, логичен и много естествен начин. Смята, че и най-сложният въпрос има своя лесен отговор и винаги е готова да помогне.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

2 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Уникално име на фирма

Как да изберете уникално име на фирма?

0
Да измислите уникално име на фирма е предизвикателна задача. Даваме Ви ценни препоръки и идеи за перфектното име за Вашия бизнес. Разгледайте ги в СуперБлога.
Интернет: 3-те най-популярни мита

Интернет: 3-те най-популярни мита за глобалната мрежа [Аудио]

1
Какво е интернет и какво уеб? Дали интернет е собственост на някого? И дали интернет е еднакъв за всички хора? Вижте трите най-популярни мита за интернет!

Black Friday: Маркетинговата стратегия и нейните тънкости [Аудио]

0
Маркетинговата стратегия е инструмент, с който стратегически планирате бюджета, чрез какви канали и с какви послания ще достигнете до таргет потребителите Ви.