Защо да не се отказваме от онлайн проектите си?

Знаете ли защо множество онлайн проекти пропадат?

Защото хората зад тях се отказват преди да са им дали шанс да се развият.

Преди да се откажете от идеята си, внимателно прочетете следващите редове:

  • Докато Джоан Роулинг пише поредицата „Хари Потър“, тя е безработна, разведена, бедна и се грижи за малката си дъщеря. Преди книгата ѝ да стане абсолютен хит, ръкописът ѝ е бил отхвърлен от 12 издателства.
  • Томас Едисън прави 10 000 неуспешни опита, докато изобрети електрическата крушка.
  • Уолт Дисни е уволнен от работа поради липса на въображение.
  • Хенри Форд фалира 2 компании, преди да установи Форд Моторс Къмпани, такава каквато я познаваме днес.
  • Първият роман на Стивън Кинг („Кери“) получава 30 отказа от 30 различни издателства.
  • Преди да създаде камерата GoPro, Николас Удмън банкрутира 2 бизнеса.
  • Основателят на KFC, Полковник Сандърс, получава 1000 отказа преди рецептата му да бъде включена в менюто на местен ресторант.

А знаете ли каква е разликата между тези личности и всички останали? – Те никога не са се отказали от идеите си.

…Колкото и трудно да е било.

…Колкото и отчаяни да са били.

…Колкото и безперспективно да е изглеждало всичко.

…Колкото и провали да са имали.

Какво най-често ни спира да продължим напред?

Вярата в собствените възможности.

Вярата, че това, което правим има значение.

Вярата, че идеите ни си струват.

Или по-скоро – липсата на тези вярвания.

Всеки един човек на тази Земя допринася за развитието на средата, в която живее. Той е важен и вече е заслужил правото да изразява себе си и идеите си. Няма нужда да се доказвате. Просто не се отказвайте да създавате и градите.

Представете си, че именно вашата идея може да помогне да десетки, стотици или хиляди хора…

Ако сте в труден момент, който накланя везните към „иде ми да хвърля всичко и да отида на самотен остров“, искаме да ви припомним няколко важни истини:

Хубавите неща изискват търпение

Всички ние искаме да виждаме резултата от усилията си възможно най-скоро. С магическа пръчка:

  • Да хващаме винаги светофара на зелено.
  • Да ни доставят храната светкавично.
  • Да ни отговарят на съобщенията веднага.
  • Да имаме щастлива връзка от първия път.
  • Да развием успешен бизнес с първия опит – и то в рамките на седмици или месеци.

Само че в живота нещата, които си струват, отнемат време. И това не е с цел да ни е „гадно“. А защото само така можем да оценим усилията, които влагаме в каквото и да е.

А знаете ли, че всяка една промяна, която правите по сайта си (особено когато става въпрос за оптимизация за търсачки – SEO), отнема месеци, докато даде видими и измерими резултати? И същото важи за изграждането на бранд имиджа ви.

В началото потребителите не ви познават. Задържат се за кратко на вашите рекламни материали и съответно – на сайта ви. Но ще видите, че ако сте достатъчно упорити, онлайн проектът ви ще набере инерция и ще се радвате на плодовете от вложените усилия.

От вашия онлайн проект можете наистина да печелите

Всяка идея може да се монетизира, стига да насочите усилията си в правилната посока.

Запомнете: Колкото и добра да е тя – това, което истински я развива, е маркетингът и рекламата.

Експериментирайте с всичко. Пробвайте нещо ново. Изчерпайте вашия интелектуален и творчески ресурс, преди да дръпнете чертата.

На какъвто и етап да сте, важно е да си спомните защо правите това, което правите.

Върнете се назад във времето, когато дадохте шанс на своята идея. Какво ви помогна да направите първата стъпка? Какво ви вдъхнови? Как си представяхте успеха? Бъдете честни със себе си и си признайте защо всъщност искахте да осъществите идеята си.

Това ще ви помогне да се фокусирате. Използвайте прозренията си за вдъхновение и мотивация.

Вижте още: 6 идеи за сайт, различен от онлайн магазин [Аудио]

Много често не отдаваме значение на малките стъпки към прогреса

Случвало ли ви се е да подценявате успехите си? „Да, ама може и повече.“ Много е вероятно вашата идея да се развива, но просто не с темповете, които вие си представяте. Замислете се за всички малки победи, които сте отбелязали през цялото това време. И миниатюрният прогрес, също е прогрес и достатъчна причина да продължите напред.

Ние сме по-критични към себе си, отколкото към другите

И понякога искаме от себе си невъзможното – да бъдем перфектни. Вярваме, че ако не допускаме грешки, ако изпипваме детайлите, ако имаме много умения и се справяме с всичко – ще бъдем приемани, уважавани и обичани. И често подценяваме работата, която вършим.

Най-вероятно идеята ви не е никак лоша, нито пък сайтът ви е толкова зле, колкото си мислите. Споделете ги с близки и приятели. Те със сигурност ще ви дадат искрена обратна връзка и ако трябва да подобрите нещо – ще го направите.

Разбира се, че можете!

Експериментите ни обогатяват

Един велик ум е казал: „Безумие: да правиш едно и също нещо всеки път и да очакваш различни резултати.”

Ако смятате, че онлайн проектът ви не се развива, пробвайте нещо различно:

  1. Ускорете скоростта на сайта си. Може би вашите потребители се отказват от посещението си, защото прекалено дълго чакат да заредят сайта ви. Този проблем може да се реши с нашите СуперИнструменти – Memcached, Redis и SuperCache Manager, които могат да ускорят сайта ви до няколко десетки пъти. Активирайте ги от вашия cPanel и гледайте какво става… ☺
  2. Променете посланията на сайта си. Започнете да мислете в посока: Защо правя това и каква добавена стойност давам на потребителите? Преценете какви хора искате да привлечете към своя сайт и съобразете съдържанието си с техните желания, предпочитания и очаквания.
  3. Променете визуално своя сайт. Ако настоящият дизайн ви е омръзнал или смятате, че не постига целите си – направете редизайн. Изберете нова тема или просто разместете няколко секции, заменете няколко картинки с видео или други изображения, експериментирайте с цветове и комбинации от тях.
  4. Поставете призиви за действие. Разгледайте сайта си и вижте дали насочвате посетителите към определени действия с послания: Виж тук. Прочети повече. Купи сега. Абонирай се за блога ми. Поставете повече от тях и вижте разликата.
  5. Рекламирайте онлайн проекта си. Във Facebook. В Instagram. В мрежата на Google. Това ще увеличи трафика към сайта ви до 3-4 пъти и ще се радвате на множество посещения.

Това са само една малка част от промените, които можете да направите по вашия сайт. Бъдете смели и упорити!

И все пак – не всеки отказ е провал

Объркали сте нещо генерално? Започнете отначало. Не е късно!

Сега вече имате много повече опит и знаете за какво да внимавате. Не е срамно да се откажете – стига да продължите напред с нова идея или да подобрите тази, която вече ви е на сърцето.

Въпросът е да не спирате да вярвате в себе си и да не губите кураж!

И запомнете:

  1. Провалите са най-добрите ви учители.
  2. Чуждото мнение не определя вашата реалност.
  3. Вярата в себе си определя всичко в живота ви.
  4. Търпение и постоянство – без тях нищо не просперира.

Ако имате нова идея за сайт, запазете най-доброто име за него и го изградете за по-малко от час. Това вече е възможно със Сайт билдър. Тествайте блезплатно за 7 дни и пренесете бизнеса си онлайн!

Оставете на нас грижата за вашия сайт, а вие се съсредоточете върху реализацията на вашите бизнес идеи!

Прочетете още:

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

2 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments

Black Friday: 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък

0
Ако искате да бъдете един ход пред конкурентите си, време е да помислите как да задържите вече спечелените клиенти по време на кампанията. 
Вече е време да си имате сайт!

Кога разбирате, че Вашият бизнес се нуждае от сайт?

0
Нямате сайт? Но имате бизнес… И все повече усещате, че имате нужда от сайт. Е, тази статия ще Ви помогне да вземете решение. Прочетете повече!

Black Friday: Маркетинговата стратегия и нейните тънкости [Аудио]

0
Маркетинговата стратегия е инструмент, с който стратегически планирате бюджета, чрез какви канали и с какви послания ще достигнете до таргет потребителите Ви.