https://blog.superhosting.bg/creating-products-filter-for-categories-in-your-online-store-with-shopiko.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Блог на SuperHosting.BG

Защо да използваме филтри в нашия Shopiko онлайн магазин?

2016-11-02
Електронна търговия
филтриране на продукти, филтри, характеристики, онлайн магазин, търсене с филтри, shopiko, шопико

С наближаването на един от силните сезони в онлайн продажбите екипът ни разработи нова функционалност за всички настоящи и бъдещи клиенти на Shopiko. Създадохме възможност за добавяне на разширени филтри във вашия онлайн магазин. Чудите се какво е това и как може да ви бъде полезно? Подготвихме ви кратък пример, който да отговори на вашите въпроси.

Използването на филтри е много полезен инструмент. Той пести време на вашите клиенти и им позволява с няколко клика да открият точно това, което търсят. Тази функционалност е подходяща за онлайн магазини с богат асортимент от артикули, магазини за дрехи, обувки, електроника, бижута, подаръци и други. Ако продавате обувки например, характеристиките могат да бъдат: материал (естествена кожа, велур, еко кожа и други), марка, размер, цвят. Ако продавате дънки, посетителите на магазина ви ще могат да филтрират по цвят, размер, дължина, марка. Примерите са много и всичко зависи от продуктите, които продавате. Най-важното е клиентите ви да се ориентират бързо и да намерят продуктите, които търсят, с няколко клика, без да се налага да преминат през всички категории и страници на онлайн магазина.

А ето и примера, който подготвихме за вас. Избираме да направим онлайн магазин за продажба на гуми. Какви са основните характеристики при избора на гуми: широчина, височина, диаметър, марка и сезон. Първо трябва да определим в какви категории ще подредим продуктите си. В нашия случай ще използваме имената на различните марки гуми, които сме решили, че ще предлагаме. Например “Марка X”, “Марка Y” и “Mарка Z”.

В Shopiko добавянето на категории става в меню “Каталог”. След създаването им, в настройките на всяка категория, добавяте описание, качвате снимка и задавате характеристиките за нея.

Срещу всяка от добавените характеристики ще видите меню “Редакция”. Натискането на този бутон ще ви даде възможност да се възползвате от още две опции:

  • Показване на характеристиката в страницата с детайли на продукта – показва параметрите, които сте въвели в продуктовата страница.
  • Филтриране по тази характеристика в каталога с продукти – активира меню “Филтър” в категорийната страница на магазина ви.

sh-blog-black-friday-03

Важно: Настройките, дали дадена характеристика да се появява в продуктовата страница, или да се вижда във филтъра в категорийната страница, трябва да се направят за всяка категория, която създавате.

Когато изградите магазина си с тази структура и добавите всички продукти, потребителите ви ще могат много по-лесно и бързо да се ориентират. Например, ако търсят гуми с марка X за своя автомобил и посетят магазина ви, ще изберат категорията, свързана с тази марка и само с няколко отметки ще посочат параметрите на гумата, която им е необходима.

Ако гумите, които търсят, трябва да са зимни 205/55/R16, ще изберат във филтъра ширина: 205, височина 55, диаметър 16 и сезон – зимни. Така резултатите, които ще получат, ще включват всички модели от избраната марка X, Y или Z, които са подходящи за техния автомобил.

А ето как би изглеждало визуално меню филтри за продажба на гуми онлайн – в част от наличните дизайни в Shopiko.

sh-blog-black-friday-002

Ако използването на филтри е подходяща опция за вашия онлайн магазин, може да я активирате още сега. А ако все още нямате онлайн магазин, но имате идея за такъв, тествайте безплатно Shopiko за 14 дни и направете първата стъпка за реализирането на вашата идея.

 

Маркетинг Специалист

Митко може да изгради онлайн магазин на всяка платформа, но харесва най-много SaaS, защото предпочита да продава пред това да програмира. СуперСилата на Митко е, че знае много за електронната търговия и не се притеснява да го споделя.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

1 Коментар към "Защо да използваме филтри в нашия Shopiko онлайн магазин?"

Уведоми ме при
avatar

Димитър Георгиев Бико
Гост
23 ноември 2016 0:30

Макар никак да не харесвам Saas (все пак реших да прочета малко повече за Shopiko), то не мога да отрека, че филтрите са крачка в правилната посока и е добра идея да са част от функционалността на всеки подобен онлайн магазин. Все пак живеем в ерата на UX.

wpDiscuz