https://blog.superhosting.bg/creating-products-filter-for-categories-in-your-online-store-with-shopiko.html

Натиснете ENTER, за да видите резултатите или ESC за изход.

Защо да използваме филтри в нашия Shopiko онлайн магазин?

2016-11-02
Електронна търговия
филтриране на продукти, филтри, характеристики, онлайн магазин, търсене с филтри, shopiko, шопико

С наближаването на един от силните сезони в онлайн продажбите екипът ни разработи нова функционалност за всички настоящи и бъдещи клиенти на Shopiko. Създадохме възможност за добавяне на разширени филтри във вашия онлайн магазин. Чудите се какво е това и как може да ви бъде полезно? Подготвихме ви кратък пример, който да отговори на вашите въпроси.

Използването на филтри е много полезен инструмент. Той пести време на вашите клиенти и им позволява с няколко клика да открият точно това, което търсят. Тази функционалност е подходяща за онлайн магазини с богат асортимент от артикули, магазини за дрехи, обувки, електроника, бижута, подаръци и други. Ако продавате обувки например, характеристиките могат да бъдат: материал (естествена кожа, велур, еко кожа и други), марка, размер, цвят. Ако продавате дънки, посетителите на магазина ви ще могат да филтрират по цвят, размер, дължина, марка. Примерите са много и всичко зависи от продуктите, които продавате. Най-важното е клиентите ви да се ориентират бързо и да намерят продуктите, които търсят, с няколко клика, без да се налага да преминат през всички категории и страници на онлайн магазина.

А ето и примера, който подготвихме за вас. Избираме да направим онлайн магазин за продажба на гуми. Какви са основните характеристики при избора на гуми: широчина, височина, диаметър, марка и сезон. Първо трябва да определим в какви категории ще подредим продуктите си. В нашия случай ще използваме имената на различните марки гуми, които сме решили, че ще предлагаме. Например „Марка X“, „Марка Y“ и „Mарка Z“.

В Shopiko добавянето на категории става в меню “Каталог”. След създаването им, в настройките на всяка категория, добавяте описание, качвате снимка и задавате характеристиките за нея.

Срещу всяка от добавените характеристики ще видите меню “Редакция”. Натискането на този бутон ще ви даде възможност да се възползвате от още две опции:

  • Показване на характеристиката в страницата с детайли на продукта – показва параметрите, които сте въвели в продуктовата страница.
  • Филтриране по тази характеристика в каталога с продукти – активира меню “Филтър” в категорийната страница на магазина ви.

sh-blog-black-friday-03

Важно: Настройките, дали дадена характеристика да се появява в продуктовата страница, или да се вижда във филтъра в категорийната страница, трябва да се направят за всяка категория, която създавате.

Когато изградите магазина си с тази структура и добавите всички продукти, потребителите ви ще могат много по-лесно и бързо да се ориентират. Например, ако търсят гуми с марка X за своя автомобил и посетят магазина ви, ще изберат категорията, свързана с тази марка и само с няколко отметки ще посочат параметрите на гумата, която им е необходима.

Ако гумите, които търсят, трябва да са зимни 205/55/R16, ще изберат във филтъра ширина: 205, височина 55, диаметър 16 и сезон – зимни. Така резултатите, които ще получат, ще включват всички модели от избраната марка X, Y или Z, които са подходящи за техния автомобил.

А ето как би изглеждало визуално меню филтри за продажба на гуми онлайн – в част от наличните дизайни в Shopiko.

sh-blog-black-friday-002

Ако използването на филтри е подходяща опция за вашия онлайн магазин, може да я активирате още сега. А ако все още нямате онлайн магазин, но имате идея за такъв, тествайте безплатно Shopiko за 14 дни и направете първата стъпка за реализирането на вашата идея.

 

Маркетинг Специалист

Митко може да изгради онлайн магазин на всяка платформа, но харесва най-много SaaS, защото предпочита да продава пред това да програмира. СуперСилата на Митко е, че знае много за електронната търговия и не се притеснява да го споделя.

500px270px
SuperHosting.BG

Препоръчани статии

Оставете коментар

1 Коментар към "Защо да използваме филтри в нашия Shopiko онлайн магазин?"

Уведоми ме при
avatar
Димитър Георгиев Бико
Гост

Макар никак да не харесвам Saas (все пак реших да прочета малко повече за Shopiko), то не мога да отрека, че филтрите са крачка в правилната посока и е добра идея да са част от функционалността на всеки подобен онлайн магазин. Все пак живеем в ерата на UX.

wpDiscuz