Защо да използваме филтри в нашия Shopiko онлайн магазин?

С наближаването на един от силните сезони в онлайн продажбите екипът ни разработи нова функционалност за всички настоящи и бъдещи клиенти на Shopiko. Създадохме възможност за добавяне на разширени филтри във вашия онлайн магазин. Чудите се какво е това и как може да ви бъде полезно? Подготвихме ви кратък пример, който да отговори на вашите въпроси.

Използването на филтри е много полезен инструмент. Той пести време на вашите клиенти и им позволява с няколко клика да открият точно това, което търсят. Тази функционалност е подходяща за онлайн магазини с богат асортимент от артикули, магазини за дрехи, обувки, електроника, бижута, подаръци и други. Ако продавате обувки например, характеристиките могат да бъдат: материал (естествена кожа, велур, еко кожа и други), марка, размер, цвят. Ако продавате дънки, посетителите на магазина ви ще могат да филтрират по цвят, размер, дължина, марка. Примерите са много и всичко зависи от продуктите, които продавате. Най-важното е клиентите ви да се ориентират бързо и да намерят продуктите, които търсят, с няколко клика, без да се налага да преминат през всички категории и страници на онлайн магазина.

А ето и примера, който подготвихме за вас. Избираме да направим онлайн магазин за продажба на гуми. Какви са основните характеристики при избора на гуми: широчина, височина, диаметър, марка и сезон. Първо трябва да определим в какви категории ще подредим продуктите си. В нашия случай ще използваме имената на различните марки гуми, които сме решили, че ще предлагаме. Например „Марка X“, „Марка Y“ и „Mарка Z“.

В Shopiko добавянето на категории става в меню “Каталог”. След създаването им, в настройките на всяка категория, добавяте описание, качвате снимка и задавате характеристиките за нея.

Срещу всяка от добавените характеристики ще видите меню “Редакция”. Натискането на този бутон ще ви даде възможност да се възползвате от още две опции:

  • Показване на характеристиката в страницата с детайли на продукта – показва параметрите, които сте въвели в продуктовата страница.
  • Филтриране по тази характеристика в каталога с продукти – активира меню “Филтър” в категорийната страница на магазина ви.

sh-blog-black-friday-03

Важно: Настройките, дали дадена характеристика да се появява в продуктовата страница, или да се вижда във филтъра в категорийната страница, трябва да се направят за всяка категория, която създавате.

Когато изградите магазина си с тази структура и добавите всички продукти, потребителите ви ще могат много по-лесно и бързо да се ориентират. Например, ако търсят гуми с марка X за своя автомобил и посетят магазина ви, ще изберат категорията, свързана с тази марка и само с няколко отметки ще посочат параметрите на гумата, която им е необходима.

Ако гумите, които търсят, трябва да са зимни 205/55/R16, ще изберат във филтъра ширина: 205, височина 55, диаметър 16 и сезон – зимни. Така резултатите, които ще получат, ще включват всички модели от избраната марка X, Y или Z, които са подходящи за техния автомобил.

А ето как би изглеждало визуално меню филтри за продажба на гуми онлайн – в част от наличните дизайни в Shopiko.

sh-blog-black-friday-002

Ако използването на филтри е подходяща опция за вашия онлайн магазин, може да я активирате още сега. А ако все още нямате онлайн магазин, но имате идея за такъв, тествайте безплатно Shopiko за 14 дни и направете първата стъпка за реализирането на вашата идея.

 

Димитър Денев
Димитър Денев
Митко може да изгради онлайн магазин на всяка платформа, но харесва най-много SaaS, защото предпочита да продава пред това да програмира. СуперСилата на Митко е, че знае много за електронната търговия и не се притеснява да го споделя.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

1 Коментар
Inline Feedbacks
View all comments
6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

6 причини защо малкият бизнес се нуждае от уебсайт

0
Ако не искате само баба Ви и приятелките ѝ да са чували за Вас, помислете за собствен сайт. Даваме Ви 6 причини защо се нуждаете от силно интернет присъствие.
Уникално име на фирма

Как да изберете уникално име на фирма?

0
Да измислите уникално име на фирма е предизвикателна задача. Даваме Ви ценни препоръки и идеи за перфектното име за Вашия бизнес. Разгледайте ги в СуперБлога.
Какво е CMS (Content Management System)?

Какво е CMS (система за управление на съдържание)?

0
CMS (система за управление на съдържание) е софтуерен инструмент за лесно и бързо създаване на сайт и след това лесно поддържане на съдържанието в него.