Продуктови описания: 7 съвета за повече продажби

Трета част от поредицата ни за по-успешни продуктови описания

Няма нищо по-объркващо и смущаващо от празното поле за писане.
Гледате го и се чудите откъде да започнете. А може би вече имате чернова на продуктово описание… но дали е достатъчно добра, за да реализира продажба?

Във втора част от поредицата ни Продуктови описания: Печелившата структура ви дадохме лесна за използване структура, която ще ви помогне да подредите своите мисли и аргументи.

Днес ще ви помогнем да запълните структурата с няколко полезни съвета за създаване на описания, които реално продават.

Преди да започнем с тях, забравете за думата „описание“. Най-вероятно цялата ви представа за този тип съдържание ще бъде подложена на сериозна преформулировка.

#1 Преди да напишете първото си изречение – обуйте обувките на вашия клиент

Трудно е да пишете убедително и ангажиращо, ако не знаете към кого всъщност се обръщате. Помислете си кой би отделил време да прочете вашето продуктово описание. Ако вече разполагате с клиентска база, опитайте се да си спомните какви въпроси са ви задавали за конкретния продукт.

Ето и няколко помощни въпроса, които ще ви помогнат да си представите вашия клиент:

  • Защо се нуждае от продукта?
  • За какво би го използвал?
  • Какво би го разколебало да си го купи?
  • Какви проблеми решава продуктът?
  • Какви са характеристиките на вашия клиент? – Пол, възраст, интереси, изказ, чувство за хумор и т.н.

Прочетете още: Таргет потребител – ключът към успешния бизнес

Представете си, че говорите с клиента си на живо. Виждате го. Пишете диалогично. Говорете му визуално. Накарайте го да се почувства така, сякаш текстът е написан от реален човек, вложил умисъл и грижа.

Направете го персонално. Лично.

#2 Не описвайте продукта. Разкажете го

Продуктовото описание не е просто текст, който запознава вашите клиенти с това какво представлява вашият продукт. Гледайте на него като на най-ценния ви ресурс за онлайн продажби.

Ако продуктът ви има история – разкажете я. Ако няма – създайте я. Но не превръщайте съдържанието в измислица.

Разказвателната форма активира дясното полукълбо на мозъка и разсейва мнителността на клиента. Така се предпазвате от автоматичната реакция: „Тези сега искат нещо да ми продадат…“

Докато „се усети“, клиентът вече ще е изградил емоционална връзка с продукта посредством съдържанието. А това ще ви помогне да спечелите доверието му.

#3 Не продавайте продукти. Продавайте преживяване

Звучи странно. Но е факт. Преживяването с продукта е много по-силно като усещане, отколкото визуализацията му. Поставете клиента в ситуация, която му дава възможност да си представи какво би било, ако притежава продукта. Разпалете въображението му.

  • Как ще му помогне?
  • Каква полза ще му донесе?
  • Как животът му ще стане по-добър, по-лесен, по-приятен, по-красив и прочие.

Потребителите са много по-склонни да закупят стока, ако я пробват или си представят, че я притежават. Използвайте този психологически трик и съобразете съдържанието си с него!

В зависимост от сферата на вашия бизнес, можете да използвате думи/изрази, които ангажират сетивата на вашите клиенти – вкус, обоняние, зрение, слух, осезание. Този подход е особено успешен при хранително-вкусовата индустрия.

#4 Разделете характеристиките/спецификациите и описанието

Безспорно някои продукти притежават много функционалности, характеристики и спецификации. Те са важни и имат място на продуктовата ви страница. Това, което обаче би ви изиграло лоша шега, е да концентрирате съдържанието около тази суха материя.

Отделете споменатите компоненти в отделна графа или раздел на продуктовата си страница. Избройте ги надълго и нашироко. Ако някой държи на тях, ще ги види и ще се възползва от информацията.

Прочетете още: Продуктови описания: 3 причини да ги подобрите (Част 1)

В самото продуктово описание наблегнете не на характеристиките, а на ползите, които те носят. Продуктовото ви описание трябва да даде причина на клиентите ви да се доверят на продукта. Те го купуват не заради това, което е, а заради способността му да реши техните проблеми.

#5 Забравете за гръмките епитети, които провокират реакция „Да, да добре…“ или „Да бе!“

Това са така наречените изрази тип „клишета“. Те не носят никаква стойност, а създават само шум във виртуалната комуникация. Такива думи са например:

Висококачествен, вълнуващ, уникален, феноменален, неповторим, епичен, невероятен, страхотен, фантастичен, неповторим, много добър.

Вече почти никой не вярва на гръмки думи, защото се възприемат като празни приказки. Пазарът е залят от различни продукти и фирми. Помислете с какво се отличавате от тях в действителност?

За целта използвайте аргументи – рационални и/или емоционални.

#6 Как да избегнете реакцията „Е, и?“

Винаги когато пишете с цел убеждаване (в този случай продажби), спрете, прочетете написаното и се запитайте дали бихте казали „Е, и?“. Ако да – редактирайте текста или продължете с аргументацията, докато не стигнете до абсолютна увереност, че бихте се доверили на написаното.

Прочетете още: 7 идеи за повече трафик към вашия онлайн магазин

Вероятността вашите клиенти да си кажат: „Добре и какво от това?“ е голяма, ако не извършите тази бърза проверка. Тайната на съдържанието, което продава, се крие в изчерпателното представяне на продукта по убедителен и ангажиращ начин.

Методите избирате вие.

#7 Насърчавайте своите клиенти да коментират вашите продукти

Няма клиент, който да устои на чуждото мнение за даден продукт.

88% от онлайн потребителите се доверяват на мнения и коментари дори когато принадлежат на напълно непознати.

Стимулирайте вашите клиенти да оставят положителни коментари за вашите продукти. Разбира се, начините, по които можете да го направите, са обект на цяла една нова поредица от статии.

Затова ще спрем дотук, за да можете да асимилирате пълноценно всичко, което споделихме с вас.

Пожелаваме ви спорно писане и още повече продажби!

Все още нямате онлайн магазин? Тествайте безплатно за 14 дни онлайн магазин от СуперХостинг.БГ – Shopiko. С него можете бързо, лесно и много удобно да продавате каквото поискате. Реализирайте идеята си сега!

Следете блога ни за още интересни и полезни статии!
Абонирайте се за нашия блог сега!

Абониране

Прочетете и останалите статии от поредицата:
Продуктови описания: 3 причини да ги подобрите (Част 1)
Продуктови описания: Печелившата структура (Част 2)

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments

Бизнес планиране в 3 стъпки – какво, как и защо?

4
Време е да се фокусирате върху бизнес планирането през предстоящата 2023 г. Предлагаме няколко основни стъпки, с които ще ускорите и улесните този процес.
Зает домейн? Няма страшно!

Зает домейн? 9 тактики за успешна регистрация на име

0
Търсите име и то е заето. Какво правите след това? Отказвате се? Продължавате да търсите? Удряте пауза, за да помислите още?
11 мита за онлайн присъствието

11 мита за онлайн присъствието [Аудио]

2
Темата е: онлайн присъствие - от изграждането на сайт до неговото развитие и следователно развитието на Вашия бизнес. Разберете кой е първият мит за разбиване!