7 грешки при избора на домейн

Изборът на най-подходящия домейн за Вашия онлайн проект е първата стъпка от дигиталното приключение. Тя е основополагаща. Грешките при избора на домейн могат не само да Ви изгубят времето, но и да объркат бъдещите Ви планове за изграждане на печеливш бизнес, бранд или имидж.

Затова нека заедно се запознаем с най-честите грешки при избора на домейн… За да не ги допускаме занапред!

Грешка №1: Игнорирате правилото KISS

Keep it simple, stupid. 😉 Следвайки това правило ежедневно, се научавате да правите нещата простичко – за да ги разбере всеки.

Има няколко грешки, които се допускат при избора на домейн, и е важно те да бъдат сведени до 0.

  • Твърде дълго име – otpushvanenakanalikirilyanev.info;
  • Изписване, което лесно може да се обърка – darkknight.com (с darknight.com);
  • Включвате цифри като заместител на букви – 4anti.bg;
  • Двойни букви – piknikkraiteb.net/kasmett.bg;
  • Тирета – day-dream.eu.

Всички тези примери са едно голямо НЕ.

Препоръка: Домейн името е връзката между опитите Ви да достъпите сайт и реалното зареждане на сайта. Ако объркате клиентите си, те ще се откажат и може би никога няма да пробват отново.

Затова името на Вашия сайт е препоръчително да бъде:

  • Кратко, точно, ясно, да се чете, произнася и изписва лесно;
  • Без символи, които могат да бъдат пропуснати или объркани;
  • Без двойни букви.

Не бихте искали да изгубите своите клиенти още преди да са видели Вашия сайт, нали?

Грешка № 2: Подценявате важността на регистратора

Регистраторът на Вашия домейн е важен компонент от изграждането на Вашата онлайн империя. Защо? Регистрирайки домейн, Вие се съгласявате да го управлявате при съответната компания.

Много потребители се изкушават от ниските първоначални цени за регистрация и прибързват с покупката на домейн. Впоследствие се оказва, че зад ниската цена се крият множество условия със ситен шрифт, затруднен процес по прехвърляне в друга компания, несигурност на инфраструктурата и/или некачествено обслужване.

Най-оптималната практика е да поддържате всички услуги, свързани с Вашето онлайн присъствие (домейн, хостинг/сайт, пощи, SSL сертификат), на едно място. Това ще Ви помогне по-лесно да ги управлявате, подновявате, поддържате и да говорите само с един екип при нужда от съдействие.

Препоръка: Независимо от цената на предпочитания от Вас домейн, запознайте се с политиките на регистратора, прочетете мнения на клиенти и проверете за добавената стойност, която бихте получили, бидейки негов клиент.

СуперХостинг.БГ предоставя:

  • Широк избор от над 350 домейн разширения;
  • Защити и сигурност;
  • 24/7 поддръжка и съдействие;
  • Конкурентни цени без скрити условия;
  • Лесно и удобно управление на Вашите домейни;
  • Възможност за добавяне на допълнителни услуги и изграждане на професионални пощи;
  • Качествено, отзивчиво и навременно обслужване.

Грешка № 3: Разчитате само на едно домейн разширение

Да предположим, че създавате бранд, който искате да се развива, да бъде разпознаваем и да привлича клиенти. Последното нещо, което искате, е конкурент да регистрира същото име, но с друго разширение.

Ако разчитате само на едно домейн разширение, има вероятност друг по-голям късметлия да изгради империя с останалите разширения. И тогава ще Ви е трудно да защитите бранда си – особено ако нямате търговска марка.

Препоръка: Винаги когато става въпрос за изграждане на бизнес и съответно – бранд, добавете към портфолиото си всички най-известни домейн разширения. Регистрацията им Ви дава възможност да утвърдите името си и в същото време да го защитите от недоброжелатели. Вижте повече: Нужен ли ми е повече от един домейн за моя сайт?

Грешка № 4: Отказвате се, ако името е заето

Хрумнала Ви е супер идея за име на Вашия сайт. Проверявате го и… уви! Заето е.

Това не е повод да унивате. Ако разширението, което искате, е заето, помислете за друго разширение. Възможностите са много.

Ако все пак всички възможности са заети, то най-вероятно вече съществува такъв бранд и той е „маркирал своята територия“. Това е прекрасен пример да си припомните Грешка № 3 и да не я допускате със своя собствен бранд.

Препоръка: Помислете за ново име. Модифицирайте идеята си. Посъветвайте се с най-близките си. Вашето име е там някъде и Ви очаква. Само Вас! Вижте повече: Зает домейн? 9 тактики за успешна регистрация на име.

Грешка № 5: Прескачате брейнсторминга (brainstorming)

Най-хубавите идеи се раждат при открито и нецензурирано споделяне в група. Обсъдете името на сайта си с най-близките Ви хора, екипа, с който работите или Вашите партньори. Със сигурност ще изскочи нещо интересно и подходящо.

Препоръка: Записвайте всяко предложение, всяка добра идея, всяко попадение.

Много скоро перфектното име ще се появи. Стискаме палци да е свободно!

Ако не, прочетете отново Грешка № 4. 😉

Грешка № 6: Подценявате новите домейн разширения

В момента популярен избор за име са комбинациите от новите домейн разширения. Например: .online, .site, .pro, .art, .space, .love, .shop и много други.

Тъй като старшите разширения като .com, .bg, .net, .info, .org, .biz са почти изчерпани, вече потребителите се обръщат към новите домейн разширения. С тях можете да измислите запомнящи се и много интересни имена.

Пример: myspecial.space, mysuper.site, theperfect.house и безброй други оригинални идеи.

Най-хубавото е, че търсачките поставят новите домейн разширения наравно с вече познатите .com, .bg, .net, .info, .org, .biz. Така няма опасност да объркат плановете Ви за SEO оптимизация и класиране сред първите позиции при търсене.

Препоръка: Осмелете се да излезете извън рамките на стандартните домейн имена и брандирайте сайта си по уникален начин. Проверете за свободна комбинация сега!

Грешка № 7: Регистрирате домейна на чуждо име

Домейнът е Вашата дигитална собственост. Тя е също толкова Ваша, колкото и новата Ви кола. Не бихте я регистрирали на чуждо име, нали?

Препоръка: Независимо от обстоятелствата, винаги регистрирайте Вашите домейни на свое име. Вижте повече: Вашият домейн: Въпросът за собствеността и отговорността.

Допълнителна препоръка: Освен на свое име, винаги регистрирайте услугите си във Ваш клиентски профил и пазете паролите си за достъп. Избягвайте да ги споделяте с трети лица и преди да го направите, уверете се, че можете да им имате доверие.

С бурното развитие на дигиталното пространство е важно да полагате грижи за Вашата дигитална собственост, като я пазите и защитавате. Наскоро споделихме една интересна статистика: 9 от 10 фишинг атаки са успешни.

Разберете какво е фишинг и как да се предпазите от недоброжелатели: Фишинг – на лов, но не за риба, а за вашето потребителско име и парола


Воала! Вече сте готови уверено да пристъпите към избора и регистрацията на домейн. Бъдете смели, уверени и вярвайте в бъдещия си проект. Пожелаваме Ви успех!

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
5 1 vote
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие

3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие [Аудио]

2
Под „органично присъствие“ имаме предвид всички начини, чрез които потребителите могат да разберат за Вашия бизнес, без да плащате за позициониране (реклама).
Пренеси бизнеса си онлайн за няколко часа със собствен сайт

Пренеси бизнеса си онлайн за няколко часа със собствен сайт

0
Дойде моментът на практическите съвети как да пренесете бизнеса си от офлайн към онлайн със собствен сайт. Вижте повече!
11 мита за онлайн присъствието

11 мита за онлайн присъствието [Аудио]

2
Темата е: онлайн присъствие - от изграждането на сайт до неговото развитие и следователно развитието на Вашия бизнес. Разберете кой е първият мит за разбиване!